Bamse22 sier: Kaffe, latter, god mat og klining til helgen? ;)
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Religion og tro > Debatt

Anonym
Opprettet 07.04.2020 av Anonym.
Vitnesbyrd
Et lite hverdagsvitnesbyrd fra min hverdag.

Fredag 03.04
Jeg ligger i min seng og savner møtene i menigheten. Kjenner at jeg lengter etter at noe skal skje, jeg lengter etter noe overnaturlig, noe...hva som helst. Jeg ber rett og slett Gud om å gjøre noe overnaturlig i helgen, hva som helst.

Søndag 05.04
Jeg kommer plutselig på en filmtittel som jeg ble gjort oppmerksom på for flere år siden (3 -4-5 år siden kanskje). Tenkte da at den filmen må jeg se en gang. Finner da ut sist søndag at jeg nå skal jeg søke etter den på youtube og se om jeg finner den der. Jeg finner filmen og ser på den de 2 timene den varer. Jeg ser svær sjelden film på denne måten. Når filmen er slutt går jeg rett inn på programoversikten på mine TV kanaler uten planer om å se på noe spesielt, men tilfeldigvis ser jeg en fimtittel umiddelbart og klikker inn på info om denne filmen. Det viser seg da at filmen i TV oversikten handler om nøyaktig samme person som i den filmen jeg nettopp har sett på youtube!!
Jeg tenker...whow...er det mulig.

Så kan du tenke at; ja, men kanskje du var inne i TV oversikten FØR du søkte opp filmen på youtube.
Nei, nå er det slik at i min TV oversikt er det en feil for øyeblikket, slik at jeg får ikke opp oversikt over programmer som ligger mer enn 1 t frem i tid, den forklaringen er altså ikke mulig. Jeg kan ikke ha gjort det ubevisst en gang!!..

Mandag 06.04.
Jeg forteller dette om filmen til en kollega og da slår det meg plutselig det jeg hadde glemt frem til da; Jeg ba jo om noe overnaturlig i helgen!!

Jeg fortalte da min kollega HELE den korte historien...)....

Gud svarer på bønn og noen ganger på merkelige måter...

Et svar på en bønn, et vitnesbyrd for en kollega og nå et vitnesbyrd for dere....

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 07.04.2020 av Anonym
Alltid artig å høre slikt siden slike ting ofte skjer. Gud styrer absolutt alt og ingenting av det som skjer er tilfeldig. Alt gjøres om man tror det eller ei, kun for å trekke deg selv til Ham enda sterkere , nesten som at han tester/sjekker deg ut for hver ting som skjer foran dine øyner og din egen tanke/reaksjon på det. Lurer mange ganger på om det ofte er hans måte å gå frem på for å se om vi selv forstår eller følger det for hver gang det skjer.

Har en ekstra film fra youtube here om det ikke er den samme eller om du har sett den før (The Case for Christ) ;)



Anonym
#2. Postet 08.04.2020 av Anonym
Ja, jeg håper noen flere kan dele noe, det er det som er hensikten med tråden.
Alle som har frelsende tro opplever jo at Gud er levende..)
Anonym
#3. Postet 10.04.2020 av Anonym
Det er selvfølgelig de ekstraordinære bønnesvarene som det er mest morro og både fortelle og høre om. I så fall har jeg en morsom historie fra da jeg var ungdom og bodde i Nord-Norge.
Grunnen til at jeg husker bønnen og bønnesvaret, var at jeg vanligvis ikke ba om noe konkret utover innholdet i Fadervår. Jeg var blitt opplært i at Fadervår inneholdt alle bønneemnene og at vi ikke trengte å be om noe utover f.eks. "gi oss i dag vårt daglige brød". Luthers forklaringer, den lille og store forklaring, over katekismen, var barnelærdom. Der lærte vi at alt som vi trengte i hverdagen var innbefattet i ordene "daglig brød". Når Gud ga meg det jeg trengte skyldtes det altså ikke en annen bønn enn Fadervår.

Lørdags kveld, etter en dags arbeidsledighet, begynte jeg så smått å bekymre meg for at jeg ikke hadde noe arbeid å gå til på mandag. Av den grunn ba jeg konkret, når jeg la meg om kvelden, at Gud måtte ordne det så at jeg fikk arbeid.
Før natta var omme, dvs. i firetiden søndags morgen, ringte telefonen og vekte meg opp. Det var naboen (som pleide å våke lenge), en entreprenør, som ringte og spurte om jeg kunne komme på arbeid hos han på mandag.
Anonym
#4. Postet 11.04.2020 av Anonym
Hei
Ble fasinert av denne tråden om vitnesbyrd. Er ikke alltid så glad i å diskutere, men dette er noe annet.
Mitt vitnesbyrd handler om hvordan Jesus har møtt meg i livets dypeste dal, og hvordan han gir fred midt i stormen.

Livet mitt raste sammen for noen år siden da jeg opplevde noe så gjennomgripende på det personlige planet at jeg trodde jeg aldri skulle reise meg igjen. Jeg har vært kristen hele livet. Jeg trodde også gjennom det jeg gikk gjennom at Han var der, men følelsene mine var ikke med i det hele tatt. Men gjennom alt holdt jeg fast ved det jeg trodde på. Jeg hadde likevel vansker med ulike typer forkynnelse og vitnesbyrd som sa at Gud er bare god, han gir glede, han tar seg av økonomien din, bare be, bare gi, så vil du få. Han vil gi deg det du trenger osv. Jeg opplevde ikke dette.

Men hele tiden har nok Gud jobbet med meg, og jeg har også hele tiden sukket mot ham. Det som har endret ting for meg, er at jeg igjen fikk komme inn til korset, og virkelig SE Jesus der han henger på det og tar på seg all vår synd. Jeg fikk SE ham som ble gjennomstunget, som led der for min skyld. Og Gud talte til meg i mitt indre og gjennom taler på You Tube, og han sa: "Jesus er prøvd i alt. Han vet hvordan du har det. Han er prøvd i all synd. Han har ikke gjort en eneste synd selv, men han tok straffen for all synd på korset, så han kjenner til alt. Han vet også om deg, din sorg, dine bekymringer, din ensomhet. Han elsker nettopp deg. Du kan stole på det jeg sier i mitt ord!"

Og der ved korset begynner livet på nytt. Livet er det samme, og sorgen er der, men jeg har en fred som ikke er av denne verden, som ikke kan forklares ut fra det menneskelige, som ikke bunner i et vellykket liv, men i et personlig forhold til min frelser, Jesus. Og jeg begynner å skjønne hva andre snakker om når de snakker om at det å være en kristen er å ha en personlig relasjon til Jesus. Og han begynner å bruke meg, slik at jeg kan være til hjelp for andre. Og livet er på en måte det samme, men likevel forandret.
Anonym
#5. Postet 14.04.2020 av Anonym
Mitt vitnesbyrd.

Påsken er nettopp over, men påskebudskapet er like aktuelt hele året. Har tenkt mye på hvilken kraft det er i korset, og det som skjedde med Jesus der.

Opplevde for noen år siden å være så langt nede at jeg aldri trodde jeg skulle kunne reise meg igjen. Livet raste fullstendig sammen. Jeg har bekjent meg som kristen hele livet, og alltid trodd at han var med meg gjennom alt, men jeg følte det absolutt ikke slik. Jeg skjønte ikke at livet noen gang kunne bli bedre igjen.

Jeg søkte Gud, ropte til ham. Jeg fartet til møter, men klarte ikke å ta imot den forkynnelsen jeg hørte. Løfter om at Gud er god, bare god. Løfter om at han vil gi oss det vi trenger, bare vi ber, tror. Løfter om velstand, økonomisk hjelp, løfter om at alt vil bli så bra, bare vi vender oss til ham. Jeg opplevde ikke noe av dette, og ble frustrert av dette. Jeg trodde nok, men det gjalt bare ikke meg.

Men Gud har nok hørt meg likevel. Han møtte meg, ikke slik jeg tenkte, at han skulle ta bort alle problemene mine. Nei, han tok meg inn til korset. Han viste meg at Jesus døde for meg, for at jeg skal ha evig liv. Han viste meg at her ved korset er det livet starter. Her ved korset er det jeg kan legge fra meg all synd og skam og sorg og alle bekymringer. Han viste meg at Jesus kjenner meg, at Jesus vil ha et personlig forhold til meg.

Han viste meg også at Jesus elsker alle mennesker. Jesus er prøvet i alt, men uten synd. Likevel ble han til synd for oss, og tok straffen for all synd på korset. Så når han ser deg, vet han hvordan du har det, uansett hvor stor synden din er, fordi han har kjent synden din på sin kropp da han var forlatt av sin Far. Og likevel ser han ikke i avsky på deg, men med kjærlighet.

Og der ved korset fortsatte livet mitt. Og jeg hadde fått fred, ikke den freden som verden gir, men Guds fred som overgår all menneskelig forstand. Og jeg hadde fått glede, ikke den gleden som verden gir, men glede i Jesus. Og jeg kunne legge fra meg all sorg, skuffelse, bitterhet og nag ved korset. Og jeg kan komme dit igjen og igjen og starte hver dag der. Og jeg har opplevd at Gud kan bruke meg til å hjelpe andre mennesker. Jeg opplever å ha et personlig forhold til Jesus. Og selv om ytre ting i livet mitt er det samme, er likevel livet helt forandret.

Ønsket bare å skrive noe om korsets kraft nå når det nettopp har vært påske.

"For ordet om korset er dårskap for dem som går fortapt, men for oss som blir frelst, er det Guds kraft. For jøder spør etter tegn, og grekere søker visdom, men vi forkynner en korsfestet Kristus"
Anonym
#6. Postet 14.04.2020 av Anonym
Dancing in the rain

Jeg tror mange av oss har vært der vi tenker at Gud vil gjøre noe for andre, "bare ikke meg". "Jeg tror virkelig at Gud kan alt, og jeg føler meg ikke uverdig på noen måte, men jeg tror bare ikke at han vil hjelpe akkurat meg, uten at jeg kan forklare hvorfor jeg tror det"...
Vi ønsker ofte at Gud skal ta bort alt som føles urettferdig, vondt og vanskelig. Det kan han også, og han gjør det alltid på den måten som er best for oss selv, selv om vi ikke alltid ser det der og da. Ofte gjør han det ved bare å være der sammen med oss i tøffe tider. Han har jo en viss erfaring med tøffe tider selv.
Å stå sammen i noe, det er det som skaper relasjon.
Skal vi tilbringe en evighet sammen så er det greit at det er en relasjon..)
Anonym
#7. Postet 14.04.2020 av Anonym
Da fikk du bønnesvar.
Bamse22 sier: Kaffe, latter, god mat og klining til helgen? ;)
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseRadio 3:16