Angela sier: En mann som vil drikke kaffe ute med meg ? Sandnes / Stavanger
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Religion og tro > Debatt

Anonym
Opprettet 03.04.2020 av Anonym.
Korona budskap til menigheten

Amos 3:4 Brøler vel løven i skogen uten at den har funnet noe rov? Lar vel ungløven sin røst høre fra sin hule uten at den har fanget noe? 5 Faller vel fuglen i en snare på marken uten at det er satt noen snare for den? Spretter vel snaren opp fra marken uten at den fanger noe? 6 Eller blåser noen i horn i en by uten at folket skjelver? Eller skjer det vel en ulykke i en by uten at Herren har gjort det? 7 For Herren Herren gjør ikke noe uten at han har åpenbart sine skjulte råd for sine tjenere profetene.

Jeg kjenner Gud ut fra dette prinsippet, slik som 22 juli profetien:

Profeti av Francois Botes, Ungdom i oppdrag, Flekkerøy 11. mai 2011.
”Gud vil vende nasjonen tilbake til ham med en ny tilbedelse og lovsang. Men jeg ser flagget blir firt på halv stang over hele landet på grunn av en hendelse. Mange vil gråte og sørge, men det er ikke tid for tårer, men det er tid for å vende seg tilbake til Gud. Over hele nasjonen vil mennesker vende tilbake til Gud. For dette landet er kalt til å være en kristen nasjon. Han vil vinne hjertene på en helt ny måte. Og selv om det skjer i det naturlige er en katastrofe – og det er ikke en naturkatastrofe – så vil nasjonen vende tilbake til Gud. Folk vil se Gud på en ny måte. Gud har en plan for alle mennesker. Han kalte dere som nasjon før verdens grunnvoll. Fienden har prøvd å stjele menneskers hjerter. Men det varer ikke evig. For Norge er kalt til å bli satt til side for Guds hensikter. Gud skal bli herliggjort ifra nord til sør, Gud vil bli herliggjort ifra øst til vest i dette landet.”

Men når det gjelder korona så har jeg har undret meg og spurt Gud "hva er dette". Helt til jeg fikk tak i dette budskapet.

https://www.youtube.com/watch?v=eT8HxWQn7K0&feature=youtu.be&fbclid=IwAR3Ls2jHzWWAuKhaF6kamDZxorLq-tQXOwB2F8P7WzWc9x58Snv--qcY_WI

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 04.04.2020 av Anonym
DET FINNES IKKE NOE SOM HETER "KORONA BUDSKAP" I BIBELEN!

Å høre på denne videoen er rene eventyret og det mest useiøse jeg har hørt!

Og Amos 3, som innlegget her innleder med, har IKKE NOE med oss i menighetens tid å gjøre! Og INGEN blir frelst ved skrekkscenarioer! Amos 3 er talt til jødene om den trengsel og straff de en gang skal bli utsatt for, og som ikke har noe med oss å gjøre!

Det finnes ikke profeter i menighetens tid, heller ikke de andre nådegavene!


Nådegavene eksisterte KUN i den tiden Apostelgjerningene varte. I HELE den tiden ble det KUN forkynt det jordiske tusenårsriket som jødene hadde løfter om fra GT. De måtte da omvende seg og ta vanndåpen. Gjorde alle jøder det, ville Tusenårsriket bli opprettet. Og i denne tiden ble de jøder og grekere (som gikk over til den messianske jødedommen) som trodde og lot seg døpe, velsignet med nådegavene. Men de aller fleste jødene ville ikke tro, de var forherdet, og i Apg. 28, 25-28 slår Paulus endelig fast at de ikke ville omvende seg. Da hadde de jødiske apostlene og Paulus forkynt dette evangeliet i ca 30 år for "jøde og greker" frem til ca år 60, men nasjonen Israel ville ikke omvende seg. Dermed mistet de også sine velsignelser, nådegavene tok slutt...og dommen over Israel kom 10 år seinere, år 70.

1. Korinterbrev, hvor nådegavene står omtalt, ble skrevet tidlig på 50-tallet, ca 10 år før Paulus i Apg. 28 slår fast at Jesaja talte rett i sin profeti om at jødene ikke ville omvende seg. Etter dette hører vi ALDRI noe mer om nådegavene i NT! De tok slutt. Og vi tilhører ikke den menigheten som jødene tilhørte, vi tilhører den menigheten Paulus åpenbarer for oss i Efeserbrevet i kap. 2 og 3.

At Onkel Blå prøver å innbille oss at det finnes andre budskap enn det som står i Bibelen, får han selv stå til ansvar for. Det finnes heller ikke profeter i vår tid, samme hvor "åndelige" de prøver å framstille seg, det er fullstendig misfortsått.
Anonym
#2. Postet 04.04.2020 av Anonym
...
Anonym
#3. Postet 04.04.2020 av Anonym
At Onkel Blå prøver å innbille oss at det finnes andre budskap enn det som står i Bibelen, får han selv stå til ansvar for. Det finnes heller ikke profeter i vår tid, samme hvor "åndelige" de prøver å framstille seg, det er fullstendig misfortsått.
Jeg har delt et viktig budskap, for Guds folk.
Om du ønsker at alle skal ha dine briller på seg, så går nok ikke det.

Det jeg delte er ikke til massen men til noen få(eller flere) som kjenner i sin Ånd, når Gud taler.
Og som ydmykt tar imot et budskap, fra profetiske røster og annerkjenner dem.
Som og vil prøve budskapet, slik et budskap skal.

Noen budskap kan være brutale med de bærer likevel Guds fred.
Anonym
#4. Postet 04.04.2020 av Anonym
Jeg har delt et viktig budskap, for Guds folk.
Om du ønsker at alle skal ha dine briller på seg, så går nok ikke det.

Det jeg delte er ikke til massen men til noen få(eller flere) som kjenner i sin Ånd, når Gud taler.
Og som ydmykt tar imot et budskap, fra profetiske røster og annerkjenner dem.
Som og vil prøve budskapet, slik et budskap skal.

Noen budskap kan være brutale med de bærer likevel Guds fred.
Nei, Onkel Blå, du kjenner ikke Guds Ånd på noen annen måte enn vi andre troende, det er misforstått, bl.a. fordi det i Bibelen er mange oversettingsfeil som har ført til at de aller fleste kristne opp gjennom historien har misforstått Guds ord...og jeg skal komme tilbake til dette.

Og ikke har du noen evne til å prøve budskapet mer enn andre...dette ble talt til de messianske jødene og de grekere som tok deres tro.

Det hevdes i dag, også av Jan Lilleby på gracepano.com, at bl.a. orden "jorden" og "verden" er feil oversatt til gresk, fordi det ikke fantes greske ord som innholdt de ulike meninger hebraiske og arameiske ord kunne ha, i tillegg hadde ikke oversetterne god nok kulturell og religiøs innsikt i jødedommen.

I Matt. 5, 5 sier Jesus: "Salige er de saktmodige, de skal arve JORDEN".

Her refererer Jesus ordrett bl.a. til Salme 37, 9, hvor det i begge mine helt ulike bibelutgaver står "LANDET"!
Det samme står det i vers 9, 11, 22 og 29 også! Altså "landet", og ikke "jorden".

Det samme finner vi i Salme 25, 13! "LANDET"! Og hos flere av profetene, se bibelhenvisningene til de ulike versene.

Og at det i Matt. 5, 5 SKAL stå: "Salige er de saktmodige, de skal arve LANDET"...er det ENESTE LOGISKE når vi kjenner de løfter Israel har fått fra GT! Og det var nettopp en mektig konge Messias jødene til dags dato har ventet på, en mektig konge som skulle komme og befri dem fra deres fiender og andre rikers undertrykkelse. Men de trodde ikke at denne Messias skulle være Guds Sønn, men et "vanlig" menneske.

I HELE Apostelgjerningene er det "LANDET" som forkynnes, det landet jødene hadde løfter om fra Herren, altså et JORDISK rike, Tusenårsriket, som i Apostelgjernine kallles "gjenopprettelse av riket for ISRAEL" (Apg. 1, 6) - kalt "riket" av Peter i samme bok - kalt "Da vil jeg vende tilbake og igjen oppbygge DAVIDS FALNE HYTTE" (Apg. 15, 16) - kalt "løftene etter fedrene" av Paulus i samme bok, og "Det er for ISRAELS HÅPS SKYLD jeg bærer disse lenker" (Apg. 28, 20).

Disse løftene er det BARE jødene som har fått. Og i Apg. 2 er det HELT TYDELIG at Peter på pinsedag BARE taler til "jødiske menn" (v. 5) og "israelittiske menn" (v. 22). I denne tiden gikk Paulus til "jøde først, så greker", de siste er de hedninger som skulle gjøre jødene "nidkjære" (misunnlige), for når de gikk over ti
Anonym
#5. Postet 04.04.2020 av Anonym
(fortsettelse)

jødenes tro med deres løfter fra GT, skulle de få del i de samme løftene, men slippe å omskjære seg og i tillegg fikk de store lettelser i loven. Dette er bare noe som tilhører den messianske jødiske menigheten med "Jøde først, så greker".

Den menigheten universelle hedninger (ikke "jøde først, så greker" mer) i dag tilhører, åpenbarer Paulus for oss etter en åpenbaring han har hatt...i Efeserbrevet, ETTER at jødenes fall var endelig bekreftet og fikk sin dom noen år etterpå i år 70. Se min forrige kommetar. DA tok også velsignelsen med nådegaven slutt, og de skulle ta slutt, det skriver jo Paulus i 1. Korinterbrev. Og det er all grunn til å tro at det er det Paulus også mener i Ef. 4, 11 når han skriver "gav" og ikke "gir".
Og etter denne tid hører vil aldri noe mer om nådegavene, det er kun Apostelgjerningene de er nevnt.
Og i hele den perioden er den forkynnelsen om "landet" (som er feiloversatt til "jorden" som forkynnes).

Paulus bekrefter jo dette også i Rom. 15, 8:

"For jeg sier: Kristus har blitt en tjener FOR DE OMSKÅRNE for Guds sanndruhets skyld (slik han har lovet dem det i GT), FOR Å STADFESTE LØFTENE ETTER FEDRENE".

Men jødene ville ikke omvende seg, da tok også velsignelsen med nådegavene for denne jødiske urmenigheten slutt. Vi troende i dag har ALDRI fått slike løfter, vi har fått Den Hellige Ånd som pant og innsegl (Ef. 1, 14) og er satt i himmelen, (Ef. 2, 6) og skal ikke inn i Tusenårsriket.

ALT som er skrevet i hele apostelgjernings-tiden er ikke skrevet til oss.

Og alle endetidsscenarioer i profetiene er skrevet til Israel, som vil måtte gå gjennom det store trengsel på 7 år for sin ugudelighet de fortsatt lever under. Og det som er oversatt til "jorden" i Åpenbaringsboken, skal være "landet" Isarel.

På internett kan man på engelsk finne mye om feiloversettelser i Bibelen, bruk f.eks. søkeordene "mistranslation in the Bible", så vil det komme opp er rekke linker og videoer om det. De påstår at vi kristne i hele historien har vært offer for feiloversettelser til gresk og fått feil forståelse av Bibelen, det gjelder ogsp alle engelske bibler.

I dag er kunnskapen om dette MYE STØRRE enn da den første greske oversettelsen av NT kom. Det er kanskje ikke uten grunn at Jesus sa at i de siste tider skulle kunnskapen bli stor.

Nådegavene hører ikke til oss, men til den jødiske urmenigheten. På grunn av feil forståelse og feiloversettelser så kommer mange amerikanske forkynnere og forteller oss noe annet, det er feil!

Og du Onkle Blå, kan ikke "prøve budskapet" mer enn noen andre kristne kan, det er desverre en stor misforstålese på grunn av både feiloversettelser og følgelig da også feil forstålese, selv om du ikke liker å høre det, for det er slett ikke noe kjekt å få høre det, når man hele sitt liv har fått hørt noe annet og trodd det. Slik er det med oss alle.
Anonym
#6. Postet 04.04.2020 av Anonym
Joseph, leser du mine to siste kommentarer så regner jeg med du får svar på ditt spørsmål-
Turco
#7. Postet 04.04.2020 av Turco
Åpenbaringsboken 22:
[18] For jeg vitner for enhver som hører denne boks profetis ord:
Dersom noen skal legge til disse ting, skal Gud legge på ham de plager som er skrevet i denne bok.
[19] Og dersom noen skal ta bort fra ordene i denne profetis bok,
skal Gud ta bort hans del fra livets bok, og fra den hellige by, og fra de ting som er skrevet i denne bok.
Anonym
#8. Postet 04.04.2020 av Anonym
Det eneste viktige for oss, uansett hvor uenige vi måtte være, er Jesu Kristi død og oppstandelse, for ved hans blod har vi fått syndenes tilgivelse og er frelst av nåde ved tro.
Dette er ene og alene det sentrale for oss, og dette er evageliet, det finnes ikke frelse ved noe annen enn Jesus!

Med dette ønsker jeg alle en GOD PÅSKE!
Anonym
#9. Postet 05.04.2020 av Anonym
Takk for budskapet,dette er i tråd med andre jeg har fått med meg fra andre kanter av jorden. Herren rister nå jorden,og det vil komme ett jordskjelv som vil overaske alle. Og det vil være på ett sted som ingen forventer at det skulle komme. Dette kom fra Perry Stone, kjennt pastor i USA som har skrevet en rekke bøker og som har fått sterke budskap fra Herre før. Dette med renselse av menigheten er også noe som hører med til denne tiden vi er i nå. Herren kommer snart å henter bruden. Vi kan så smått se antydningen til new wourld order,merket osv...men menigheten holder nå igjen,for den må hentes før antikrist og det styret hans kommer frem i lyset. Det har kommet mange budskap på veldig kort tid nå,og ting skjer veldig kjapt. Det er også i tråd med bibelen at vi skal komme nær inntil han slik at han kan fortelle oss hemeligheter,og beskytte oss på den onde dag. Og synd gjør at vi kommer på avstand fra Herren,slik at vi ikke hører han tale. Vi må rense oss og komme nær til han,slik at han kan tale,gjennopprette og gjøre oss i stand slik at han kan bruke oss til det han har tiltenkt i den siste innhøstningen.

Ett annet er advarsel om at ingen må ta vaksinen som de driver å fremstille nå.Da vil du dø.Få med deg budskapet her: https://www.youtube.com/watch?v=1nj5CSLWVro&t=483s
Dette budskapet er også i tråd med bibelen,som advarer mot å ta chipen. Med den nye corona-vaksinen får du ett merke i armen som er usynlig,som skal fortelle om du er testet eller vaksinert. Les mere her: https://savedmag.com/bill-gates-quantum-dot-digital-tattoo-implant-to-track-covid-19-vaccine-compliance/?fbclid=IwAR2RqXqe1TsYBR4gmWh3C9RF2DowvcmXJ_hfMtdSU1KhEMEnGDEr7mdiRWMhttps://savedmag.com/bill-gates-quantum-dot-digital-tattoo-implant-to-track-covid-19-vaccine-compliance/?fbclid=IwAR2RqXqe1TsYBR4gmWh3C9RF2DowvcmXJ_hfMtdSU1KhEMEnGDEr7mdiRWM

Tilslutt må jeg si at jeg er utrolig lei av de som roper høyest her inn og tror dem har skjønnt alt, skal ødelegge det gode åndelige kristne miljøet her. Og jeg skulle ønske at man kunne møtest for å dele og dikutere de åndelige ting uten å måtte forsvare det som er av gud.Det burde være en selvfølge. Det er veldig ødeleggende,og jeg vil tro det er flere som er enig i det...det blir en åndelig kolisjon,det er ikke noe særlig forenende.
Anonym
#10. Postet 05.04.2020 av Anonym
Nei, Onkel Blå, du kjenner ikke Guds Ånd på noen annen måte enn vi andre troende, det er misforstått, bl.a. fordi det i Bibelen er mange oversettingsfeil som har ført til at de aller fleste kristne opp gjennom historien har misforstått Guds ord...og jeg skal komme tilbake til dette
Hvorfor er du redd at jeg sammen med alle de hellige kan være i stand til å fatte hva bredde og lengde, høyde og dybde.

Heb 5:12 For skjønt dere etter tiden burde være lærere, trenger dere igjen at noen lærer dere de første grunnleggende ting i Guds ord. Dere er blitt slike som trenger til melk, ikke fast føde. 13 For den som ennå får melk, er ukyndig i rettferds ord, han er jo et barn. 14 Men fast føde er for de voksne, for dem som ved bruk har øvd sine sanser opp til å skille mellom godt og ondt.

Du vil gjerne pensjon(det skal du ha), og det er noe som driver deg. For meg så virker du som en flott bibellærer, men det får ikke komme frem pga av den kampen du kjemper.

Du prøver hele tiden å slå knockout på dine brødre og søstre med dine bibelvers og bibelkunnskaper som ikke mener/ser det samme som deg.
Angela sier: En mann som vil drikke kaffe ute med meg ? Sandnes / Stavanger
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseRadio 3:16