Øystein-Skum93 sier: Kun hele Vestlandet, Svalbard og Longyearbyen er uaktuelt og helt uaktuelt for meg å finne kjæreste og kone
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Diverse saker > Debatt

Anonym
Opprettet 20.01.2020 av Anonym.
Valentinsfest i Misjonskriken Syd for alle mellom 30 og 55. Aldersdiskriminering?
På megafonen annonserer nå Godsmoment for sitt arrangement av Valentinsfest for single kristne i Misjonskirken Syd m/ middag, mingling, musikk m.m.

Helt sikkert er flott tiltak, all ros til Godsmoment for det!!

Men jeg stusser litt...det er for de mellom 30 og 55 år.

Her på KD er det mange over den alderen, tilsynelatende spreke og friske mennesker (uten at det slett ikke bør være noen forutsetning!). Da lurer jeg på, hvorfor bare for de opp til 55 år? Bare en glipp...eller?

(Hadde det ikke vært noen øvre aldersgrense kunne jeg godt tenke meg å delta, men geografisk blir det for langt unna)

På vegne (kanskje?) av de over 55.

Mvh pensjonist (?)

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 21.01.2020 av Anonym
Eg trur at om du vil være med så trur eg ikkje du vil bli nektet adgang. Verken om du er over eller hadde vært under denne aldersgruppen.. For alt du ( vi ) veit kanskje det til og med det blir arrangert flere singeltreff seinare både for de OVER og de UNDER denne aldersgruppen.

Men i staden for å rette kritikk mot henne på åpent forum så kan du heller sende ho ei melding
og høre med grunnen.
Anonym
#2. Postet 21.01.2020 av Anonym
På megafonen annonserer nå Godsmoment for sitt arrangement av Valentinsfest for single kristne i Misjonskirken Syd m/ middag, mingling, musikk m.m.

Helt sikkert er flott tiltak, all ros til Godsmoment for det!! Men jeg stusser litt...det er for de mellom 30 og 55 år.

Her på KD er det mange over den alderen, tilsynelatende spreke og friske mennesker (uten at det slett ikke bør være noen forutsetning!). Da lurer jeg på, hvorfor bare for de opp til 55 år? Bare en glipp...eller?

(Hadde det ikke vært noen øvre aldersgrense kunne jeg godt tenke meg å delta, men geografisk blir det for langt unna)

På vegne (kanskje?) av de over 55. Mvh pensjonist (?)
Her burde du nok ta direkte kontakt med hun som postet dette i Megafonen, men noen ganger må man bare ssette en aldersgrense. De under 30 vil antagelig ikke på fest med de "gamle" og de over 30 vil kanskje ikke på fest med de som er over 55? Jeg vet ikke hvorfor aldersgrensen er satt der den er satt. Uansett, det er da ingen hindring for at andre (DU) kan arrangere Valentinsfest for de som er 50+ eller 60+, er det? Kjør på! :D

Fantastisk tiltak! Vet hvor vanskelig det er å få til aktiviteter for single. Har forsøkt å starte sosiale treff for single, både i Oslo/Akershus (Nå Oslo/Viken Øst) og her på Sørlandet, hvor jeg bor nå. "Alle" synes det er et fantatsisk tiltak, men ingen gidder å delta eller hjelpe til. Da blir det ikke noe av.

Valentinsfest er eller kan bli en hyggelig kveld, men også en kveld hvor sjekkingen står i fokus. Et ordinært sosialt treff for single, har nok mer fokus på at kristne single skal ha noen å være sosiale med på fritiden. Vi trenger slike tiltak og derfor ønsker jeg alle tiltak velkommen.
Anonym
#3. Postet 21.01.2020 av Anonym
Nå har jeg i mitt innlegg gitt uttrykk for at arrangementet på Valentinsdag i Misjonskirken Syd er et rosverdig tiltak ! At jeg kommer med kritikk synes jeg er å ta for hardt i.

At jeg også skal måtte sende en privat melding angående saken når den er publisert på Megafonen på et offentlig forum som KD, finner jeg underlig. Jeg er heller ikke betalende medlem, men likevel medlem, og får ikke sendt private meldinger.

I tillegg blir jo dette også arrangert i en offentlig kirke, som bl.a. legger vekt på kristent fellesskap. Det er vel ikke en fremmed tanke at arrangementet kan bli sett på som en del av denne offentlige kirken, selv om det er en enkeltperson som står bak ideen? "Gods moment" er kanskje ikke aldersbetinget? I tilfelle ville jeg synes det var helt greit, dersom de også har samme tilbud for eldre. Men hvorfor skal de i såfall ha det? Hadde jeg vært medlem i denne kirken ville jeg uten tvil tatt opp denne problematikken. Så kan man selvsagt stemple meg for å komme med kritikk...det finner jeg usaklig i denne sammenheng, jeg har ikke påstått noe, jeg har stilt alt i spørsmålsform.

Når denne invitasjonen ble gitt her på KD offentlig, og på et offentlig forum for kristne betalt av kristne, og på et offentlig forum for kristne hvor det ikke er alderbegrensning oppover, så tar jeg meg retten til å stille spørsmål ved arrangementet når det gjelder aldresbegrensning. Kan hende er svaret så enkelt at arrangementet kan bli for for stort uten aldersbegrensning, noe jeg vil ha full forståelse for, verre trenger det ikke være...og det skulle etter mitt syn være en grei sak å svare oppklarende på innlegget mitt.

Dersom Misjonskirken Syd bare har dette tilbudet for de mellom 30-55 år, vil jeg synes det er rart. Men kanskje svaret på det er så enkelt at det er av praktiske grunner, og kanskje det er aller første gangen det prøves ut og så vil man se om det har livets rett. Blir det vellykket så vil jeg tro at de vil arrangere for de over 55 også, så sant de evner det?
Personlig ville jeg invitert alle i samme arrangement dersom det var mulig, sikker på at de eldre ville kunne skape stemning, mange av dem er ikke akkurat noen tørrpinner, spør du meg...selv om det ikke er saken her.

Trist at det finnes ildsjeler som vil prøve å få til treff for kristne, men at de da ikke får med seg andre til å hjelpe til...da må i alle fall ikke disse klage på mangel på tilbud, uansett alder.

Hadde KD stått som arrangør med aldersbegrensning, ville jeg ikke kommet med et slik innlegg i spørsmålsform, heller med utropstegn!
Selvsagt var ikke hensikten med mitt innlegg å skape noe problem for dette tiltaket til Godsmoment, det får da være grenser.

Derfor ønsker jeg selvsagt LYKKE TIL med dette rosverdige tiltaket fra "Godsmoment" i Misjonskirken Syd og håper det får livets rett....og at tilbudet,hvis mulig, etter hvert da kanskje kan utvides til alle over 30 år? Hadde ikke det vært flott?
Tangen
#4. Postet 21.01.2020 av Tangen
Det virker som du har store fritidsproblemer "pensjon" når du henger deg opp i noe så banalt. Dessuten har du ingenting med det. Det er lov å "diskriminere" på bakgrunn av alder i Norge. Tør jeg minne deg om at du kan kjøpe "honnørbillett" på bussen! Det er helt sikkert ingen som vil nekte deg adgang på den lokale diskoen heller, men du må nok regne med noen blikk og litt fliring likevel.

Dette er initiativstakers suverene avgjørelse, og ære være henne for et flott initiativ. Nå er det bare for andre å arrangere lignende tilstelninger med de aldersgruppene og geografiske begrensningene man ønsker. Da blir det vel etterhvert tilstelning i bygda di med folk fra 16-90 får vi tru...
Anonym
#5. Postet 21.01.2020 av Anonym
Det virker som du har store fritidsproblemer "pensjon" når du henger deg opp i noe så banalt. Dessuten har du ingenting med det. Det er lov å "diskriminere" på bakgrunn av alder i Norge. Tør jeg minne deg om at du kan kjøpe "honnørbillett" på bussen! Det er helt sikkert ingen som vil nekte deg adgang på den lokale diskoen heller, men du må nok regne med noen blikk og litt fliring likevel.

Dette er initiativstakers suverene avgjørelse, og ære være henne for et flott initiativ. Nå er det bare for andre å arrangere lignende tilstelninger med de aldersgruppene og geografiske begrensningene man ønsker. Da blir det vel etterhvert tilstelning i bygda di med folk fra 16-90 får vi tru...
Nå trodde jeg kanskje at du Tangen var i stand til å lese mine kommentarer og kanskje se at hensikten min er å uttrykke et generelt ønske om at vi eldre også kan bli inkludert...det skulle ikke være i strid mot Guds ord det, siden det her er snakk om kristne? Kankje banalt å ikke se det?

At jeg på vegne av eldre, tror jeg, generelt slår et slag for de, synes jeg overhodet ikke er banalt, selv om du mener honnørbilett er "diskriminierende"...ta deg en prat med minstpensjonister...men kanskje du må regne med "noen blikk og litt fliring", og kanskje spørsmål om du har "store fritidsproblemer"? Kanskje man da bare burde ha svart at "Dessuten har du ikke noe med det."?

Hva du enn, med full rett, måtte mene, så oppfordrer jeg fortsatt generelt til at eldre blir inkludert på kristne treff for single...eller treff for kristne single....så banal er jeg!

Unnskyld meg denne kommentaren, men som man roper i skogen får man svar, selv om det er banalt.
Men håper for all det at mitt innlegg i det minste bidrar til positiv publisitet og gratis reklame for arrangementet til Godsmoment?
"All ære til henne".
Tangen
#6. Postet 21.01.2020 av Tangen
Nå trodde jeg kanskje at du Tangen var i stand til å lese mine kommentarer og kanskje se at hensikten min er å uttrykke et generelt ønske om at vi eldre også kan bli inkludert...det skulle ikke være i strid mot Guds ord det, siden det her er snakk om kristne? Kankje banalt å ikke se det?
Å du hildrande du, jeg trudde virkelig ikke du var så treig i nøtta! Jo, dette er banalt pensjon. "Inkludering" høres ut som et fint moteord ja. Hvor har du lært det hen? Men dette handler om å finne en kjæreste og ikke en hvilken som helst fritidsaktivitet, og nå er det engang slik at alder faktisk har en betydning i den sammenhengen. Derfor er det lurt å ha noen begrensninger på en slik tilstelning, og det selv om du skulle føle deg "diskriminert" og "ikke-inkludert". Hvorfor initiativtaker har valgt aldersgruppen 30-55 vet ikke jeg. En 55-åring er åpenbart for gammal for en 30-åring for å ta ytterpunktene, men et visst overlapp kan være greit. Uansett, dette er initiativstakers suverene avgjørelse.

Selv spiller jeg fotball "old boys", og føler meg ikke diskriminert og ikke-inkludert selv om jeg ikke får lov å være med på A-laget. Med alderen kommer noen fysiske og til og med mentale begrensninger, og det gjelder til og med i forhold til kjæresteforhold. Men kanskje du er blant dem som mener de kan få lov til å definere sin egen alder selv, akkurat som noen vil definere sitt eget kjønn. Det er jo så mye rart i dag...

"Førti er alderdommen av ungdomstiden, mens femti er ungdomstiden av alderdommen". H. Ballou.
Anonym
#7. Postet 21.01.2020 av Anonym
Å du hildrande du, jeg trudde virkelig ikke du var så treig i nøtta! Jo, dette er banalt pensjon. "Inkludering" høres ut som et fint moteord ja. Hvor har du lært det hen? Men dette handler om å finne en kjæreste og ikke en hvilken som helst fritidsaktivitet, og nå er det engang slik at alder faktisk har en betydning i den sammenhengen. Derfor er det lurt å ha noen begrensninger på en slik tilstelning, og det selv om du skulle føle deg "diskriminert" og "ikke-inkludert". Hvorfor initiativtaker har valgt aldersgruppen 30-55 vet ikke jeg. En 55-åring er åpenbart for gammal for en 30-åring for å ta ytterpunktene, men et visst overlapp kan være greit. Uansett, dette er initiativstakers suverene avgjørelse.

Selv spiller jeg fotball "old boys", og føler meg ikke diskriminert og ikke-inkludert selv om jeg ikke får lov å være med på A-laget. Med alderen kommer noen fysiske og til og med mentale begrensninger, og det gjelder til og med i forhold til kjæresteforhold. Men kanskje du er blant dem som mener de kan få lov til å definere sin egen alder selv, akkurat som noen vil definere sitt eget kjønn. Det er jo så mye rart i dag...

"Førti er alderdommen av ungdomstiden, mens femti er ungdomstiden av alderdommen". H. Ballou.
Å hildrande du, Tangen, dette begynner snart å bli grenseløst morsomt! Jeg trodde ikke du var så treig i nøtta at arrangementet i Misjonskirken Syd var et datingmøte? Hvor i all verden tar du det fra? Sitat fra annonseringen på Megafonen da jeg skrev mitt innlegg: "...arrangement av Valentinsfest for single kristne i Misjonskriken Syd m/middag, mingling, musikk m.m." Men kanskje "Valentinsfest" har blitt en moteord for datingfest? Hva vet jeg? Fra gammelt av var det opprinnelig en fest for å feire kjærligheten for par, ifølge Wikipedia.

Personlig føler jeg meg ikke det minste "diskriminert" og "ikke-ekskludert", vil jeg få meg en dame klarer jeg godt det på egen hånd uten kirkens hjelp, tror ikke jeg ville "inkludert" dem.

Nå kan vel yngre folk også ha mentale begrensninger, kjenner folk nærmere hundre som ikke har det, så å bruke alder som et generelt parameter for det kunne du har spart deg. Men du har kanskje behov for å "stigmatisere eldre"?...da vet du kanskje lite om dem, også angående deres fysiske begrensninger? Forøvrig er sammenligningen med fotball-lag lite relevant, med mindre du vil gjøre et parforhold om til idretts-prestasjoner og lagsport da, med regler etter "bokji"?

Men kanskje du har fritidsproblemer, Tangen? Da kan jeg anbefale en Valentinsfest. Der får du sikkert definere din egen alder også, og legge dine egne føringer på aldersbestemte klasser innen "sporten", slikt bør man for all del ikke finne på å bestemme selv? Morsommere kan det vel ikke bli?

Venter på neste humoristiske innslag.
Anonym
#8. Postet 21.01.2020 av Anonym
Allerede 200 "lest"/"klikk" på denne tråden...fortsetter det slik kan jo man risikere at lokalitetene til Misjonskirken Syd den 14. februar blir for små?
Tangen
#9. Postet 22.01.2020 av Tangen
Å hildrande du, Tangen, dette begynner snart å bli grenseløst morsomt! Jeg trodde ikke du var så treig i nøtta at arrangementet i Misjonskirken Syd var et datingmøte? Hvor i all verden tar du det fra? Sitat fra annonseringen på Megafonen da jeg skrev mitt innlegg: "...arrangement av Valentinsfest for single kristne i Misjonskriken Syd m/middag, mingling, musikk m.m." Men kanskje "Valentinsfest" har blitt en moteord for datingfest? Hva vet jeg? Fra gammelt av var det opprinnelig en fest for å feire kjærligheten for par, ifølge Wikipedia.

Personlig føler jeg meg ikke det minste "diskriminert" og "ikke-ekskludert", vil jeg få meg en dame klarer jeg godt det på egen hånd uten kirkens hjelp, tror ikke jeg ville "inkludert" dem.

Nå kan vel yngre folk også ha mentale begrensninger, kjenner folk nærmere hundre som ikke har det, så å bruke alder som et generelt parameter for det kunne du har spart deg. Men du har kanskje behov for å "stigmatisere eldre"?...da vet du kanskje lite om dem, også angående deres fysiske begrensninger? Forøvrig er sammenligningen med fotball-lag lite relevant, med mindre du vil gjøre et parforhold om til idretts-prestasjoner og lagsport da, med regler etter "bokji"?

Men kanskje du har fritidsproblemer, Tangen? Da kan jeg anbefale en Valentinsfest. Der får du sikkert definere din egen alder også, og legge dine egne føringer på aldersbestemte klasser innen "sporten", slikt bør man for all del ikke finne på å bestemme selv? Morsommere kan det vel ikke bli?

Venter på neste humoristiske innslag.
Altså du godeste pensjon, du skal vel ikke krangle om denne såkalte "Valentinsfesten" er en datingfest eller ikke? Jeg er storlig imponert over at du har kikket på den opprinnelige meninga i Wikipedia, men her kan det neppe være tvil om hva hensikten er.
Å "mingle" er vel såvidt jeg vet et nynorskord for "å gå rundt og tjate med forskjellige mennesker, i dette tilfellet primært av det andre kjønn med formål om å finne en kjæreste". Rett meg hvis jeg tar feil.

Jeg er glad du ikke kjenner deg ekskludert og diskriminert. Men det hadde vært moro å være der ikke sant? Du som er så opptatt av loven og nåden og sånt, jeg tipper at Godsmoment er ei skikkelig ålreit, nådefull og grei dame som ikke er lovisk og tolker alt bokstavelig. "30-55 år" er sikkert ment sånn ca. Og hvis du spør henne pent er jeg overbevist om at du får lov å ta turen nedover fra Sogn til tigerstaden som "observatør" for de middelaldrende eldre. Bare husk å ta på noe annet enn skuterdressen når du kommer nedover.

Du kan sikkert f.eks få lov å holde en tale til de unge ved middagsbordet hvor du forteller om dine kjærleikserfaringer og om hvor viktig det er å holde sammen, og ikke minst stigmatisering av eldre og hvor vondt det kjennes på kroppen. Bedyre at alle blir vi gamle osv. Etterpå under minglingen kan du jo være en godmodig bestefarsskikkelse/syvende far i huset som påser at alle har
Tangen
#10. Postet 22.01.2020 av Tangen
...som påser at alle har det vel.

For meg er nok denne Valentinsfesten uaktuell. Det står riktignok "Østlandet", men det er en stor landsdel. Som innbygger i ytre Thule Morica blir nok lattefaktoren min for lav for de deltakende skjønne kvinner er jeg redd...
Øystein-Skum93 sier: Kun hele Vestlandet, Svalbard og Longyearbyen er uaktuelt og helt uaktuelt for meg å finne kjæreste og kone
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseRadio 3:16