Øystein-Skum93 sier: Jeg vil ikke bo og vil ikke bosette meg en eneste plass nei på Vestlandet, Svalbard og Longyearbyen nei. Nei og Neitakk
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Religion og tro > Debatt

Anonym
Opprettet 21.07.2019 av Anonym.
Profetier & Åpenbaringer
Jeg håper denne tråden kan være en delingstråd på temaet.Utrystning og de åndelige gaver,kan og godt dras inn i denne tråden.

Job 33:14-18 «For Gud taler både på den ene og den andre måten, uten at mennesket får tak i det. 15 I en drøm, i et syn om natten, når dyp søvn faller over menneskene, mens de slumrer på sitt leie, 16 da åpner han menneskenes ører og beseg-ler rettledningen de får, 17 så Han kan vende mennesket bort fra sin gjerning og skjule stoltheten for mannen, 18 og holde hans sjel tilbake fra avgrunnen og hans liv fra å forgå ved spydet.»


For de som ikke er klar over det så finnes det en profetskole, det er ett sted man kan komme også for å få igang de åndelige gaver. Ikke bare den profetiske og apostolske.
http://www.utrustningssenteret247.no/

Her er det også mye spennende programmer, sendes nå på kanal 10, og kan og sees her:
http://www.profetisktv.no/programmer.

Jeg synes det er veldig interessant å høre fra Herren, så om du har noe å dele så er dette plassen :) Tidsskrifter,arangemanger,profetier osv.

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 21.07.2019 av Anonym
"Etter ønske fra kjære venner har jeg sagt meg villig til å gi en kort beskrivelse av mine erfaringer og syner, med det håp at de vil oppmuntre og styrke de ydmyke og troendes Herrens barn" - Herren har vist meg, Ellen White

Les denne boken på nett her : https://m.egwwritings.org/nb/book/12533.2
Anonym
#2. Postet 21.07.2019 av Anonym

Skrevet av Ann christin S.Suhr: Del 1 av 5

Vil nå dele det Herren viste meg i løpet av 5 dager da jeg var inne i bønn og åpenbaring.

Et profetisk syn fått av Herren!
Tiden som vil komme og Jesu gjenkomst!
Fått den 7 aug.2018.

Plutselig en ettermiddag etter å ha vært i bønn så viser Herren meg et helt tydelig og klart syn. Det har jeg nå skrevet ned og vil dele med dere.
Vi er inni en forberedelse tid og en stor innhøstningstid nå før Jesus Kristus kommer tilbake igjen!
Må Han få forberede våre hjerter og vår ånd på sin gjenkomst!
For vår Konge kommer snart, ja meget snart…er vi rede?
Først vil jeg bare si at jeg kjenner så sterkt at Gud vår Far har en så stor og inderlig kjærlighet for oss alle mennesker og ønsker at alle skal bli frelst og bli berget for evigheten. Joh.3.16
Billetten er betalt gjennom Jesu dyrebare blod og Hans fullbrakte verk på Golgata kors.
Så over til synet jeg hadde: Det begynner med at jeg får se et kart over Norge/Europa.
Ser at det kommer en sterk mørk vind fra sør som bare kommer til å øke i styrke.
Det kommer også vinder fra øst og vest men de er ikke så kraftige.
Ser meg selv stå på akkurat som en åpen og bar slette.
Når jeg står der, dukker det opp mørke store skyer.
Tette mørke skyer kommer opp som bølger over vårt land.
De blir bare tettere og tettere og jeg ser mørk røyk stige opp av dem.
Det blir veldig vanskelig å se noe klart og også å puste da luften blir så tett.
Tror både disse vinder og skyer har med den åndelige verden å gjøre.
Tåken/skyene er et bilde på mørke av forførelse og at vi slipper inn og gir all slags religioner frihet.
Det har allerede inntatt vårt land og vil komme enda sterkere til syne.
Skyene er nok et bilde også på den åndelige kampen vi står i, i himmelrommet.
Røyken fra skyene blir også som en gift som gjør at man først ikke klarer å se og tenke noe klart.
Man blir også gradvis sløv og døsig og tilslutt sovner man inn om man ånder inn denne luften.
Det er derfor Bibelen taler klart så mange plasser om at vi må holde oss våkne og bedende.
Mens jeg fortsatt står på sletten..får jeg se en stor virvelvind høyt oppe som kommer med stor fart
og styrke…Tror det er et bilde på Guds kraft og Den Hellige Ånd!
Vinden blir så til en frisk mild vind som blåser bort alle de mørke skyene så det blir en ryddet vei…
Ser at det kommer et sterkt lys fra himmelen og Gud lager en vei der vi kan gå…Hans mektige lys skinner over og på den…rundt omkring er det ellers mørke.
Hører Herren snakker om at dette er Kongsveien!
En vei som er blitt ryddet for de hellige som de kan vandre på.

Anonym
#3. Postet 21.07.2019 av Anonym
Fortsettelse: Del 2 av 5

Veirydderen er Jesus Kristus, han har banet for oss en ny og levende vei rett inn i helligdommen.
Jorden vil komme til å riste også i Norge…det vil bli jordskjelv som starter uti havet og havet vil bli opprørt med store bølger..Alle jordens grunnvoller vil skake og riste.
Ser også kraftige vulkanutbrudd…hele jorden vil bevege seg.
Våkn opp du arme jord, Herren kommer snart!
Ser Kongsveien den er nydelig og akkurat som om den er polert med gull for det skinner av den…
Det er en smal vei å gå på og det er bratte store stup på begge sider av veien…ser et gjerde på begge sider som er så langt øyet kan se..Når jeg ser nærmere så ser jeg at det er rakryggete store engler som står tett i tett, skulder til skulder helt tett ved siden av hverandre, de har alle et sverd som de holder i mellom seg…øynene deres er som ildsluer å se til og de har et våkent blikk…
Tenk at Gud har satt et helt gjerde av engler som omslutter og beskytter oss ??
Salme 91.11
Ser også at om noen skulle ramle eller snuble på veien så ramler de ikke utfor stupet for Guds engler står vakt der og passer på..
Får se de mørke vindene igjen som begynner å blåse kraftig på de som går på veien..
Ser at det er flere slags vinder som prøver å få de som går på den bort fra veien.
På veien ser jeg mange slags folk, akkurat som en stor flokk..ser også at noen går alene,
De blir mye lettere blåst ut av veien en de som går sammen i flokk med de andre..
Hører Herrens røst igjen:Hold dere sammen og nært hverandre sir han og rekk ut hverandre deres hender. Stå sammen! Ser mange som holder hverandre i hendene og det er et tegn på vennskap.
Så får jeg se en flokk av mange slags sauer..Jesus Kristus er den gode hyrde og kjenner alle sine ved navn…ser at noen sauer er blitt alene og noen har også gått seg bort.
De blir ofte et lettere byttere for ulv og rovdyr som sniker seg innpå og vil skade.
Derfor er det tryggest at alle er i flokken for der er man mer beskyttet.
Det er et bilde på Menigheten her på jord, at vi har et åndelig og trygt hjem og har samfunn med de andre hellige.
Så får jeg se noe jeg synes var litt morsomt men samtidig veldig tankevekkende!
Ser en person som går på veien og taster på en mobiltelefon.
Som er helt oppslukt og veldig opptatt så
at han ikke ser opp på veien og har fokus på hvor han skal gå…
Så plutselig snubler han og faller.
Anonym
#4. Postet 21.07.2019 av Anonym
Fortsettelse: Del 3 av 5

Så kommer en annen person bak han som har fått tak i masse jordisk glitter og gull..som er blitt alt for opptatt av denne verdens jordiske glans. Så kommer det gående en 3 person langs veien som virker helt oppkavet og stresset og i en veldig fart..får se en vind som blåser på den personen..Tror det er en vind/åndsmakt av en tidsånd i tiden som gjør oss stresset og oppkavet. På veien ser jeg at det ligger flere skadde personer og noen er så kraftløse at de knapt klarer å røre seg…alle de 3 personene stopper ikke opp og går bare rett forbi de som ligger skadet på bakken. Så får jeg høre Herrens røst igjen med en veldig
Sår, dyp og inderlig medynk.
Han roper høyt ut: STOPP OPP!!!! å ta dere av de som er blitt igjen på veien!
Dette er en befaling! Vi skal ta oss av hverandre slik Kristus har tatt seg av oss ??
Han sier også at dette er et tegn på alvorlig lunkenhet og kjærligheten er begynt å bli kald hos de fleste. Guds kjærlighet og ild har sluknet i deres hjerter…
Men så hører jeg Herren sier med en liflig, kjærlig og kraftfull stemme:
Men om du vil, så vil jeg påny la min Hellige ånds vind blåse gjennom din hage så duften av meg kan få strømme ut og du får kjenne en frisk velduft strømme i deg og ut av ditt liv..
Så du skal få være et sendebud i mitt sted fylt av min ånd og salvet med den friskeste olje så min herlighet og kjærlighet blir åpenbart med kraft gjennom ditt liv!
Du som tørster og hunger jeg vil fylle deg og du som søker meg av hele ditt hjerte skal finne meg.
Jeg elsker deg og vil gi deg overflod av min kjærlighet og dype fred og leger dine sår ut i dobbelbekkens strømmer.??
Så får jeg se at det kommer en glad gjeng, ser at det er blitt et stort skille mellom disse 2 flokkene.
Lyset skinner foran dem når de kommer og jeg hører sang og musikk som av glade mennesker.
Det stråler av Guds herlighet over dem og de smiler og er så glade.
Ser også at de har på seg helt hvite fotside kjortler..de er smykket ut til bryllupsfest.
Trur denne drakten er et bilde på renhet og hellighet og at de er ikledd kristus og lever helt overgitt med han og at de ikke har besmittet seg med denne verden.
De virker rolig og ikke stresset og ser at de gir seg tid å stopper opp å hjelper opp de som ligger skadde på veien…en gir de vann å drikke og jeg ser han får ny kraft og reiser seg opp igjen,halleluja!
Mens de hjelper en annen opp på ryggen til hverandre og en annen støtter og hjelper de og går sammen med på veien..de hjelper alle med stor omsorg.
Anonym
#5. Postet 21.07.2019 av Anonym
Fortsettelse: Del 4 av 5

Dette har Gud velbehag i og Han fryder seg sammen med dem og fyller dem med stor glede! Med ett hører jeg en veldig kraftig og sterk lyd av en basun/trompet som blåses ut med kraftige
støt i himmelrommet. Hele jorden skaker og rister det føles nesten som et jordskjelv der jeg står.
Så hører jeg jeg kraftige sprang av hestehover av mange hester som av en hær som galopperer oppe i himmelen. I Joh.åpenbaring 19.14 står det:
«Hærene i himmelen fulgte ham på hvite hester,
kledd i fint lin, hvitt og rent.»
Ser at hele himmelen mørkner til som om natten, så stiger det et sterkt lys ned fra himmelen
som stråler veldig klart akkurat som en lyskaster og himmelen blir åpnet opp.
Det kommer ned skyer og masse engler først og oppå den ene skyen får jeg se 2 føtter først,
de er som dekket av gyllen bronse og jeg får se en fotsid hvit kjortel og opp på verdens nydeligste ansikt som bare stråler av varme og kjærlighet!
Jesus sine øyne er som varme ildsluer som det stråler kjærlighet og godhet av..noe så vakkert!??
Han er omgitt av et lys en herlighet som ikke kan beskrives med ord hvor nydelig det er der han står i sin Kongeprakt og makt! Halleluja lovet være Gud og lammet til evig tid!
Så blåses det pånytt i basunen med kraftige støt og jeg ser at Jesus løfter opp den høyre hånden og gir en befaling til alle sine engler i de 4 verdens hjørner om å samle alle de hellige inn.
I Matt.24.31 står det: «Han skal sende ut sine engler med veldig basunklang, og de skal samle hans utvalgte fra de fire vindretninger, fra himmelens ene ende til den annen» Amen.
Det står også i 1.Tess.4.16-17: «For Herren selv skal komme ned fra himmelen med et bydende rop,
Med overengels røst og med Guds basun, og de døde i Kristus skal først stå opp.
Deretter skal vi som lever, som er blitt tilbake, sammen med dem rykkes opp i skyer, opp i luften,
For å møte Herren.Og så skal vi for alltid være sammen med Herren.»
Det står også skrevet i Matt.24.27:»For som lynet går ut fra øst og skinner til like vest, slik skal menneskesønnens komme være.
….Så fort gikk det jeg rakk ikke å blunke engang før jeg ser at både Jesus, englene og menneskene på veien er borte…Bortrykkelsen har vært og Jesus har hentet sine hellige hjem.
Men når jeg ser på veien så ser jeg enda noen mennesker igjen som er blitt tilbake.
De roper og skriker og har full panikk..noen faller på kne og begynner å gråte.
Jeg skjønner ikke dette helt og spør Herren om hvorfor disse ikke fikk bli med?
Anonym
#6. Postet 21.07.2019 av Anonym
Fortsettelse: Del 5 av 5

Da hører jeg bare Herren svare:Gå bort fra meg for jeg kjenner dere ikke! I Matt.7.21-23 står det: «Ikke enhver som sier til meg:Herre,Herre!
Skal komme inn i himlenes rike, men den som gjør min himmelske Fars vilje.
Mange skal si til meg på den dagen:Herre, Herre! Har vi ikke profetert i ditt navn
drevet ut onde ånder i ditt navn, og gjort mange kraftige gjerninger i ditt navn?
Men da skal jeg åpent si til dem: Jeg har aldri kjent dere.
Gå bort fra meg, dere som driver med lovløshet!
Det blir en inderlig bønn i mitt hjerte at Herren må hjelpe oss alle og leve helt etter
hans gode og fullkomne vilje her på jorden til han kommer igjen å henter oss.

Dere kan også lese hele kapittel i Matteus 24 og 25.

Dette er et vekkerop og det er en tid for å våkne av søvnen å gjøre seg i stand til å gå ut i høsten!
La oss være beredt til å gå vår brudgom i møte!
Det er en tid for å vende om fra Avgudsdyrkelse og egoisme.
Det er en tid for å dø helt i seg selv og leve helt i Kristus.
Det er en tid for å reise seg i Guds kraft og salvelse og legge bort sitt eget strev.
Det er en tid der Herren vil utgyde av sin ånd over alt kjød og fylle oss med sin kraft så vi kan gå utrustet ut å fullføre vårt hellige oppdrag som han har kalt hver enkelt til.
At hele kristi kropp reiser seg og er ute i funksjon.
Leve i vårt kall og tjeneste og salvelsen skal få flyte både i ditt liv, din familie, i din menighet
Og ut til folket….og over alt hvor du går skal dine føtter dryppe av fedme.
Det er en tid for å jobbe mens det er dag for natten kommer da ingen kan arbeide.
«Stå opp, bli lys! For ditt lys kommer, og Herrens herlighet går opp over deg.
Se mørke dekker jorden, og det er belgmørke over folkene.
Men over deg skal hans herlighet åpenbare seg.
Folkeslag skal vandre til ditt lys, og Konger til den glans som er gått opp over deg» Jesaja.60.1-3.
Vær frimodig kjære søster og bror du er et lys for Herren!

Dette var det synet Herren viste meg...
Så la oss være rede for Jesus kristus kommer meget snart igjen!

Anonym
#7. Postet 22.07.2019 av Anonym
Hei, jeg vet ikke om det er riktig av meg å svare her. Jeg fikk bruker på kristendate.no i går og vet ikke helt hvordan dette med forum funker. Er det slik at når folk skriver i forum, så er det bare de som er av motsatt kjønn på samme alder som kan svare? Slik at man kan bruke forum til å komme i kontakt med en mulig kommende kjæreste? Eller er det greit for meg å skrive her enda jeg er i en helt annen aldersgruppe?
Til innlegget: jeg visste ikke at det var oppbyggelig kristent innhold på kristendate.no Det var så godt for meg å lese dette, jeg er oppløftet i min sjel. Tusen takk for at du delte profetien. Jeg kjenner til denne profetskolen, ei i kirka mi har gått der, har blitt fortalt at det er en meget god skole. Av å lese denne profetien begynte jeg å tenke at det er ikke så farlig om jeg ikke finner meg noen nå, det er andre ting som er viktigere nå. Så godt å kunne bli bygget opp overalt hvor jeg går, til og med på en datingside! :D Gud talte til meg gjennom denne profetien.
Anonym
#8. Postet 22.07.2019 av Anonym
Hei, jeg vet ikke om det er riktig av meg å svare her. Jeg fikk bruker på kristendate.no i går og vet ikke helt hvordan dette med forum funker. Er det slik at når folk skriver i forum, så er det bare de som er av motsatt kjønn på samme alder som kan svare? Slik at man kan bruke forum til å komme i kontakt med en mulig kommende kjæreste? Eller er det greit for meg å skrive her enda jeg er i en helt annen aldersgruppe?
Til innlegget: jeg visste ikke at det var oppbyggelig kristent innhold på kristendate.no Det var så godt for meg å lese dette, jeg er oppløftet i min sjel. Tusen takk for at du delte profetien. Jeg kjenner til denne profetskolen, ei i kirka mi har gått der, har blitt fortalt at det er en meget god skole. Av å lese denne profetien begynte jeg å tenke at det er ikke så farlig om jeg ikke finner meg noen nå, det er andre ting som er viktigere nå. Så godt å kunne bli bygget opp overalt hvor jeg går, til og med på en datingside! :D Gud talte til meg gjennom denne profetien.
Her på forumet kan man ta opp ulike tema selv og svare andre. Noen er også her bare pga fellesskapet på siden,og forumet. Så godt å høre at du ble oppmuntrer møtt av Herren med denne profetien. Det er ett sterkt budskap, og ja der er viktigere ting enn å finne en partner, løft dine øyne oppover,å fokuser på han, så vil jo resten komme etterhvert. Søk først meg sier Herren i sitt ord, så skal du få alt annet att på til.
Anonym
#9. Postet 22.07.2019 av Anonym

22.07.2019 profetic message from Carmelina Adestrôm

In the 3 months to come there will be a shaking in the churches, we will see ugly things come up to the surface. The false spirit must be revealed before true breakthrough of My spirit will be released among my people says the Lord!
My prophets will be sharp and bold in their proklamations and confrontations because now is the time to raise up from the dust and step in to the Glory says the Lord! Don't be scared my people when the shaking starts, but know it's for your time to go higher in me and it has to start with my church!
Am letting my sword go through every hart for to choose which way to go in this last season. You have already stepped in to a new time! It starts Now! Things will not stay the way they have been, prepare yourselves my children! Step out of what is false and step into my wave of this season!



I løpet av de 3 månedene som kommer vil det bli en risting i kirkene, vi vil se stygge ting komme opp til overflaten. Den falske ånd må avsløres før det sanne gjennombruddet av min ånd vil bli sluppet blant mine folk sier herren!
Mine profeter vil være skarpe og modige i deres proklamations og konfrontasjoner fordi nå er tiden for å heve opp fra støvet og gå inn til herligheten sier herren! Ikke vær redd for mitt folk når risting starter, men vet det er for din tid å gå høyere i meg og det må begynne med kirken min!
Jeg lar sverdet mitt gå gjennom alle hjerter for å velge hvilken vei du skal gå i denne siste sesongen. Du har allerede tråkket inn til en ny tid! Det begynner nå! Ting vil ikke holde seg slik de har vært, forberede dere mine barn! Gå ut av det som er falskt og gå inn i min bølge av denne sesongen!
Anonym
#10. Postet 05.04.2020 av Anonym
Budskap fra Herren av Ann Kristin S Suhr
Jeg vil dele med dere en drøm jeg hadde nå den.10 Mars 2018....som jeg skrev ned!??

Jeg sover/slumrer og holder på å våkne en lørdags morgen.
Så får jeg plutselig se et klart syn....det er så tydelig og sterkt!
Jeg ser akkurat som en hvit plattform som er dekket av gull og hvite diamanter/krystall.
På den står det 4 høye engler som ser helt like ut.
De er kledd i helt forside kapper av hvitt lin.
På sine skuldre har de skarlagenrøde kapper med gullkant rundt.
De står helt rett og rikker seg ikke...de er helt rakk i ryggen...bakom dem skinner Guds herlighet!
De holder alle basuner/horn i sine hender og løfter de opp å begynner å blåse kraftig i dem.....
Det går ut varsel fra himmelen og det vil bli en kraftig rystelse i jorden av dette...åndelig jordskjelv kaller jeg dette.
Klærne de har på er hellig og er også for anledningen og den tid vi nå er i...
Hvite klær og blodets kappe.Det er lammets dyrebare blod de bærer på sine skuldre...som vi også skal være dekket med.
De blåser i basunen og jeg kjenner kraften går gjennom himmelrommet noe voldsomt og med lynets fart....
Ser ene engelen åpne munnen sin og det kommer kraftig ild ut...luende ild!
Ser også inn i øynene og de er som ildsluer....
Engelen roper ut om renselse igjenom Jesus blod, overgivelse og renhet!
Der ilden skal brenne må det være rent på hjertes alter eller så vil Guds hellige ild slukne.
De blåser i basunenene og jeg hører Guds røst tale...
Han taler om 100% omvendelse og renhet!
Våkn opp og omvend dere og la dere rense i jesu blod som renser fra all synd.
Jeg ser og den andre engelen åpne sin munn og jeg begynner å gråte....
Det er som han spyr noe ut av sin munn....om du enda var kald eller varm!
Derfor,fordi du er lunken og verken kald eller varm,vil jeg spy deg ut av min munn!
Basunene blåses i på nytt!
Ennå er det tid å vende om å la seg rense!
Den 3 engelen åpner sin munn og jeg ser et tveeget sverd gå ut av munnen...det er Guds levende og hellige rene ord!
Jeg hører røsten tale om at
Guds ord aldri vil miste sin kraft! Og jeg ser engelen kaste mange sverd i sinne og vrede
ned på bakken...
De er uten ild og de er døde?
Hva er dette lurer jeg på?
Jeg ser engelen inn i øynene og jeg ser en så stor smerte og nød og tårer i øynene...
Disse sverd er de som forfalsker mitt ord og mitt evangelie og det er uten både ånd og kraft!
Jeg vil ta sverdene og kaste de til jorden og de skal miste sin kraft.
Ser at sverdene er helt svarte..og når jeg ser nærmere på de når de ligger ned på bakken så ser jeg at det er svarte små slanger som ligger å vrir seg.
Dette er et bilde på forførelse og de som forfalsker Guds ord!
De som har måttet lide og tåle forfølgelse hån og spott og piskeslag for mitt navn skyld!

Øystein-Skum93 sier: Jeg vil ikke bo og vil ikke bosette meg en eneste plass nei på Vestlandet, Svalbard og Longyearbyen nei. Nei og Neitakk
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseRadio 3:16