Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
sofie777
Opprettet 18.07.2019 av sofie777, dame, 47 år, Telemark.
Respons fra menn
Nå har det altså skjedd igjen. Jeg ble kontaktet av en hyggelig fyr, vi sender et par meldinger frem og tilbake, men så er plutselig dialogen ikke så viktig lenger. Han svarer på det jeg spør om, ekstremt kort, og stiller ikke spørsmål tilbake igjen. Jeg tar det som at han faktisk ikke var så interessert likevel. Jeg tenker på at god kommunikasjon før man treffes og gjennom alle fasene vil indikere hvordan kommunikasjonen vil være i et ekteskap. Det gjelder særlig om en har skrevet i profilen (her eller andre steder) at man er god på kommunikasjon. Da er det noe som ikke stemmer. Vet det er folk som kommuniserer bedre muntlig enn skriftlig, men et spørsmål eller en betraktning man kan spinne videre på, burde ikke være så vanskelig, eller at man sier at sånn er det.

Det er ikke første gang det skjer, og blir sikkert ikke siste. Det er jo bra at jeg endelig får et svar på profilen, men det skjer jo bare en gang i året, så nå er den sjansen oppbrukt og jeg får vente et halvt år til.

Jeg vil gjerne ha en dialog som går litt frem og tilbake i et par dager, sånn at jeg vet om han er en jeg i det hele tatt våger å gå på date med. Det er så mange rare folk der ute nå for tiden. Om ikke overnevnte stiller meg et ok spørsmål innen et par dager, så regner jeg dette for en jeg ikke klikker med.

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 19.07.2019 av Anonym
Klart det kan være skuffende, når den vi skriver med bare uteblir.
Men vi kan ikke gjøre noe med andre sine valg, vi trenger bare å sette dem fri. Viktig å komme videre for sin egen del. Men viktig å tro at Gud har masse fremtid og håp for oss, og at det beste ligger foran.

Har nylig opplevd det samme, som er lite kult. Men livet er tross alt mer enn et svar som ikke kom
Anonym
#2. Postet 19.07.2019 av Anonym
Nå har det altså skjedd igjen. Jeg ble kontaktet av en hyggelig fyr, vi sender et par meldinger frem og tilbake, men så er plutselig dialogen ikke så viktig lenger. Han svarer på det jeg spør om, ekstremt kort, og stiller ikke spørsmål tilbake igjen. Jeg tar det som at han faktisk ikke var så interessert likevel. Jeg tenker på at god kommunikasjon før man treffes og gjennom alle fasene vil indikere hvordan kommunikasjonen vil være i et ekteskap. Det gjelder særlig om en har skrevet i profilen (her eller andre steder) at man er god på kommunikasjon. Da er det noe som ikke stemmer. Vet det er folk som kommuniserer bedre muntlig enn skriftlig, men et spørsmål eller en betraktning man kan spinne videre på, burde ikke være så vanskelig, eller at man sier at sånn er det.

Det er ikke første gang det skjer, og blir sikkert ikke siste. Det er jo bra at jeg endelig får et svar på profilen, men det skjer jo bare en gang i året, så nå er den sjansen oppbrukt og jeg får vente et halvt år til.

Jeg vil gjerne ha en dialog som går litt frem og tilbake i et par dager, sånn at jeg vet om han er en jeg i det hele tatt våger å gå på date med. Det er så mange rare folk der ute nå for tiden. Om ikke overnevnte stiller meg et ok spørsmål innen et par dager, så regner jeg dette for en jeg ikke klikker med.
Dette er jo ikke kjønnsbetinget. Kvinner er ikke bedre. Det er like ille omvendt. Jeg kan "prate" (skrive med) med en kvinne i noen timer, og vi har en god tone. Så plutselig er jeg blokkert dagen etter, uten at noe er skjedd, uten at noen har sagt noe stygt, uten noen krangel. Tvert imot så har tonen vært hyggelig hele veien gjennom dagen før.

Jeg tror ikke dette har med kjønn å gjøre. Jeg tror ikke det døyt på at kvinner er noe bedre enn menn her altså. Av erfaring. Jeg tror dette har med tiden og kulturen vi lever i.

Mange, kvinner så vel som menn, har lært seg å være ego og konfliktsky. Så heller enn å si noe rett ut så later folk som om alt er helt i orden og så plutselig er det ikke det likevel.

Redigert: Åh, bare sånn, for å være tydelig på det. Jeg er rar. I tilfelle noen skulle være i tvil.
Anonym
#3. Postet 19.07.2019 av Anonym
Jeg tror det handler mye om at man (vi, meg) ikke ønsker å utsette seg for den potensielt ubehagelige situasjonen der man kanskje må begrunne hvorfor man ikke ønsker videre kontakt. Det er jo mye man kan si om det, men uansett; resultatet blir gjerne "løsninger" som ikke gir noen av partene noen god ettersmak.
Vi er ofte villige til å strekke oss veldig langt for å unngå å havne i ubehagelige situasjoner og på nett løses det fort og enkelt.

Det er i alle fall viktig at vi ikke åpner opp for løgnens ånd i våre liv og at vi uansett tilgir og velsigner...selv om det koster litt en kort stund..))
Lene
#4. Postet 19.07.2019 av Lene
Sofie777. Jeg syns også dialog noen dager i begynnelsen er veldig viktig. Men som du sier....har også jeg opplevd å få ekstremt korte svar på spørsmål, og kommunikasjon lik null, forøvrig. Noen går over å skrive på mail istedenfor litt kontakt her på kd først. Men å få et svar på mail med kun et eneste ord på, eller to, er jo håpløst.
Noen menn er særs redd for å skrive og/eller snakke. Hvordan kan man da komme videre? Jeg går ikke på date etter bare noen få korte setninger her. Men kanskje det er her noe av "problemet" ligger....?

Har også opplevd at når samtalen kommer inn på trosspørsmål....og ståstedet viser seg å være langt fra hverandre, da blir det også stille etterhvert.

Dette er mine opplevelser her.
Anonym
#5. Postet 19.07.2019 av Anonym
Dette er nok likt for begge kjønn. Derfor er jeg tilhenger av at man treffes så fort som mulig, om avstanden ikke er for stor. Greit med litt chatting, men mye bedre å snakke sammen face 2 face.

Det er jo flere ting her. Hvorfor svarer man ikke på meldinger man får? Er man ikke interessert, så kan man jo bare svare det. Jeg tror at ca. 90% av alle mine meldinger til personer her inne, aldri blir besvart. 8% svarer med "jeg tror ikke vi passer sammen"(noe de umulig kan vite før vi blir kjent) og 2% svarer.

Jeg har ofte lurt på om noen tror at de skal få skriften på veggen, eller noe slikt, for å vite hvem de skal holde kontakten med eller ikke? Forelskelse og kjærlighet bygges ikke på nett, dersom det skal skje må man treffes. Nettdating er jo bare en kanal for å oppnå kontakt. Så når kontakten uteblir, hvorfor er folk da på slike sider som denne? Betaler man for å sitte på gjerdet å kikke?

Antall single kristne øker i Norge. Hvorfor? Hva er det vi egentlig leter etter, som vi tydeligvis ikke tror at vi finner?

Flere kristne menn jeg kjenner har funnet kjærligheten i utlandet, via internasjonale datingsider. Noen i Afrika og Asia, andre i Øst-Europa og USA. De ønsket kanskje i utganngspunktet å finne ei her i Norge, Sverige eller Danmark, men fikk ingen eller liten respons.

Jeg svarer på alle meldinger jeg får, selv om jeg ikke er interessert i personen med tanke på kjæreste. Det går an å være hyggelig. Kikker jeg på en profil som er uaktuell, hender det at jeg blokkerer, ikke for å være slem, men bare fordi at da trenger jeg ikke å bli kontaktet av vedkommende. Blokkerer aldri noen etter at jeg har chattet med dem, med mindre de har en uakseptabel oppførsel.

Om 4 år fyller jeg 50 og jeg håper jeg har funnet kjærligheten igjen før den tid, hvis ikke må kanskje jeg også søke i utlandet? Mye mer praktisk om jeg fant ei her i Norge :)
sofie777
#6. Postet 19.07.2019 av sofie777
Jeg vil understreke at det akkurat i dette tilfellet ikke var snakk om en som ikke svarer i det hele tatt (jeg er i så fall den parten akkurat her), men det er snakk om at det plutselig blir færre og færre ord og ingenting i meldingen som sier "dette er svaret mitt, her er et spørsmål eller en betraktning som fører til SAMtale". Det er det jeg lengter etter, en som vil snakke med meg og som er like interessert i meg som jeg er i ham på dette nivået. Det trenger ikke å være tunge ting, men ting som er lett å lage en samtale ut av og som potensielt kan føre til mer interesse.
Anonym
#7. Postet 20.07.2019 av Anonym
Det forstår jeg godt, Sofie. Derfor burde man kanskje hatt noen kristne singeltreff hvor folk ikke nødvendigvis treffes for å sjekke, men for å prate og ha det hyggelig sammen.
Anonym
#8. Postet 21.07.2019 av Anonym
Ebber interessen ut så er det forståelig at det blir korte svar, det er nok det som har skjedd her...Dette har jeg erfart selv, og jeg er vel litt slik jeg og, at når interessen avtar så avtar mine fyldige svar også. Det er jo helt naturlig.Men om vedkommende ikke forstår hintet så må jeg nesten si at interessen ikke er der lenger,og ønske vekommende lykke til videre.
Anonym
#9. Postet 21.07.2019 av Anonym
Ebber interessen ut så er det forståelig at det blir korte svar, det er nok det som har skjedd her...Dette har jeg erfart selv, og jeg er vel litt slik jeg og, at når interessen avtar så avtar mine fyldige svar også. Det er jo helt naturlig.Men om vedkommende ikke forstår hintet så må jeg nesten si at interessen ikke er der lenger,og ønske vekommende lykke til videre.
Det er jo en fin måte og si det på da. :) Egentlig så er det jo den beste måten og rett og slett berre seie det.
Istaden for berre å gå rundt grauten og hinte eller plutselig ikkje svare mer. Altså det som blir kalla Ghoste
( vi kan faktisk sjå om mottaker har åpna melding ) Så det beste er vel at man svarer på meldinger og sier rett ut kva man føler.evt ikkje føler.... At man ikkje får den conection og "Beklager eg trur ikkje at vi passer samman. Men ønsker deg lykke med leitinga videre"
Det er eit ærlig svar og det burde vi alle godta, sjølvsagt er det kjedelig og trist.

Her har eg nok gjort mine feil. Og kjem sikkert til å gjære feila igjen desverre...
Anonym
#10. Postet 21.07.2019 av Anonym
Det er jo en fin måte og si det på da. :) Egentlig så er det jo den beste måten og rett og slett berre seie det.
Istaden for berre å gå rundt grauten og hinte eller plutselig ikkje svare mer. Altså det som blir kalla Ghoste
( vi kan faktisk sjå om mottaker har åpna melding ) Så det beste er vel at man svarer på meldinger og sier rett ut kva man føler.evt ikkje føler.... At man ikkje får den conection og "Beklager eg trur ikkje at vi passer samman. Men ønsker deg lykke med leitinga videre"
Det er eit ærlig svar og det burde vi alle godta, sjølvsagt er det kjedelig og trist.

Her har eg nok gjort mine feil. Og kjem sikkert til å gjære feila igjen desverre...
Mhm! At folk ikke gjør det, og heller "góster" er jo fordi folk er så ekstremt konfliktsky idag. Menn så vel som kvinner.

Det beste er å treffes så fort som mulig, for det er energikrevende å skrive lange avhandlinger på nett, så blir det ingenting av. Så skal en sette seg inn i en annen persons liv, begynne å veksle en masse frem og tilbake og samtidig skrive lange avhandlinger, for å vise at en er interessert.

Det er mye lettere å kommunisere i tale.

Like fullt, folk er fortsatt konfliktsky, en kan fortsatt ende opp med å bli møtt med veggen etter et møte som for en selv fremsto som hyggelig med god kjemi. Dessverre.

Du? Bra at du ser dine egne svakheter! Vi har alle svakheter vi må jobbe med. Det er så mye lettere å gjøre det når vi er bevisst de. Det skal ydmykhet til for å erkjenne at en er menneskelig.
Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseRadio 3:16