Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Religion og tro > Debatt

Anonym
Opprettet 12.07.2019 av Anonym.
Sårede mennesker sårer andre.... SLUTT!!!
Skrev på mobilen og klarte å slette det opprinnelige innlegget. Men her er det samme budskapet:

Jeg forstår ikke poenget med å kritisere alle retninger innenfor kristendommen. Slutt med det! Vi er kalt til å elske hverandre. La det være enhet i Kristi kropp i verden.

Slapp av, led heller mennesker til Jesus det er mer fornuftig bruk av tiden. Vi skal være lys og salt i verden.

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 13.07.2019 av Anonym
Godt skrevet... :)
Anonym
#2. Postet 13.07.2019 av Anonym
Du kommer med de riktige ord og for alle som har en annen mening, la oss diskutere i stedet for å kun bare legge frem andres ord istedet for å selv kommunisere de ut. Man er ikke selv med da, men blokkerer seg selv bak de. Så du sier noe der Magnus1989.
Anonym
#3. Postet 13.07.2019 av Anonym
I ditt innlegg skriver du akkurat som i de andre innlegg om diverse "avslørt"-innleggene. Du skriver samme sak, de som velger å sette noe annet foran Guds (og med det, óg Jesu ord) er ikke kristne.

Samtidig skriver du at det er galt å gjøre det (sette menneske eller annet foran Guds ord).

Ellers vet ikke jeg hva du tenker og føler. Hvis jeg skulle tillegge deg å eksemplevis "ha blitt såret av å ha fått høre sannheten", så gjør jeg det uten å faktisk vite hva du føler (eller tenker). Selv om det så skulle treffe. Det er bare du som vet hva du føler og tenker. Så det ville være like galt av deg å gjøre det om meg. Eller om andre.

Men sånn, ut over kritikken min, jeg er veldig enig med deg. Bibelen er vår høyeste autoritet, ikke mennesker. Vi har bare to valg i livet, i ett og alt, kjærligheten eller å velge annet enn kjærligheten. Jeg kan godt utdype, men det er nesten et kapittel for seg... Men ja, vi er gitt kjærligheten av Gud, og bedt om å elske hverandre, slik vi er elsket av Gud. Ikke tråkke på hverandre. Men det er også et kapittel i seg, folk gjør det jo fordi de ikke vet hva kjærlighet er...
Anonym
#4. Postet 17.07.2019 av Anonym
Veldig enig med deg Andreas, folk sårer hverandre fordi de ikke vet hva kjærlighet er.

Forresten jeg forstår hva du mener når du skriver, men sannheten sårer aldri. Det sannheten gjør er at den trykker på sår som allerede er der, og den vanligste reaksjonen er at man sier: "Au!". Jesus sa selv: Da vil dere kjenne sannheten og sannheten vil sette dere FRI.

Bibelen er alltid vår høyeste autoritet.
Anonym
#5. Postet 17.07.2019 av Anonym
Ellers vet ikke jeg hva du tenker og føler. Hvis jeg skulle tillegge deg å eksemplevis "ha blitt såret av å ha fått høre sannheten", så gjør jeg det uten å faktisk vite hva du føler (eller tenker). Selv om det så skulle treffe. Det er bare du som vet hva du føler og tenker. Så det ville være like galt av deg å gjøre det om meg. Eller om andre.

Hvis jeg har misforstått så må du bare forklare for meg, men jeg skal prøve å gi respons på det jeg forstår her.

Jeg trenger rettledning i livet mitt, disipelgjøring er ofte tøft fordi man må høre ting man ikke liker. Veldig ofte: "Slutt med det!" eller "Begynn med dette!", men det er en del av helliggjørelsen og den er til hjelp for oss alle. Jesus snakket om treet og grenene: "Og hvert tre som bærer frukt renser han så det kan bære mer." Helliggjørelsen er til for at vi skal bli mer lik Jesus og være til velsignelse for folk rundt oss, men den koster, litt eller mye, det avhenger, men til sist er det verdt det.

Poenget er ikke å såre mennesker, det var heller ikke intensjonen med dette innlegget det var bare en respons på et forum som fløt over av folk som advarer mot den ene og andre retningen, og det er bare unødvendig på generell basis, vi er kalt til enhet og kjærlighet med hverandre.
Roy2
#6. Postet 17.07.2019 av Roy2
Hei Magnus1989 kan du klart å tydelig fortelle oss hva evangeliet for mennesker i dag er? Hvor i Bibelen står evangeliet og hva er evangeliet?
Anonym
#7. Postet 18.07.2019 av Anonym
Hvis jeg har misforstått så må du bare forklare for meg, men jeg skal prøve å gi respons på det jeg forstår her.
Hmmm... Hvis jeg er sulten, hvem føler da på den sulten? Du? Jeg? Hvis du er sint, hvem føler da på det sinnet? Jeg? Du? Hvis jeg er bitter, hvem føler da på den bitterheten? Jeg? Du?
Poenget here er at, hvis du føler deg bitter så er det bare du som vet hva du føler. Det ville jo være rart av meg å gå bort til en vildt fremmed person på gaten og si, "du føler deg sint". Hvis jeg sier at, "du føler deg såret", så er ikke det mine følelser, jeg føler altså ikke de følelsene som du føler. De er det bare du som føler. Da er det også bare du som vet hva du føler. Jeg kan ikke vite om du føler deg såret, eller hvilke andre følelser du føler. Det er det bare du som vet.

Når du likevel skriver at andre føler seg såret så tillegger du andre en følelse du ikke kan vite om de har eller ikke har.
Anonym
#8. Postet 18.07.2019 av Anonym
Hei Magnus1989 kan du klart å tydelig fortelle oss hva evangeliet for mennesker i dag er? Hvor i Bibelen står evangeliet og hva er evangeliet?
Evangeliet er forklart i både Matteus, Markus, Lukas og Johannes. Jesus døde for våre synder, og gjennoppstod tredje dag og gav oss retten til å være Guds barn. Står mer i detalj i efeserbrevet. Stort sett er mange av de andre brevene en forklaring og påminnelsen av nåden i evangeliet.
Anonym
#9. Postet 18.07.2019 av Anonym
Hmmm... Hvis jeg er sulten, hvem føler da på den sulten? Du? Jeg? Hvis du er sint, hvem føler da på det sinnet? Jeg? Du? Hvis jeg er bitter, hvem føler da på den bitterheten? Jeg? Du?
Poenget here er at, hvis du føler deg bitter så er det bare du som vet hva du føler. Det ville jo være rart av meg å gå bort til en vildt fremmed person på gaten og si, "du føler deg sint". Hvis jeg sier at, "du føler deg såret", så er ikke det mine følelser, jeg føler altså ikke de følelsene som du føler. De er det bare du som føler. Da er det også bare du som vet hva du føler. Jeg kan ikke vite om du føler deg såret, eller hvilke andre følelser du føler. Det er det bare du som vet.

Når du likevel skriver at andre føler seg såret så tillegger du andre en følelse du ikke kan vite om de har eller ikke har.
Ah, skjønner hva du mener nå.

Ja, jeg var nok litt krass der, men jeg svært ofte ser jeg mennesker kritisere andre retninger FORDI de har opplevd å ikke høre evangeliet eller følt seg såret i en menighet, dessverre.... Det skal ikke være sånn. Man finner såkalte "feil" i alle retninger, ingen har perfekt teologi. Jeg vil bare at selvutnevnte vektere skal slappe litt av...
Roy2
#10. Postet 18.07.2019 av Roy2
Magnus1989 Hva må til for at syndene til et menneske skal bli fjernet?
Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseRadio 3:16