Fryd sier: Ønsker alle her på KD en velsignet påske :)
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Religion og tro > Debatt

Roy2
Opprettet 06.07.2019 av Roy2, mann, 51 år, Vest-Agder.
Pinsebevegelsen og Den karismatiske bevegelsen blir Avslørt!

Jeg vil da anbefale alle å se og høre på Robert Breaker der han på denne kristne undervisningen på youtube avslører Pinsebevegelsen og Den karismatiske bevegelsen. Robert Breaker: The Pentecostal or Charismatic Gospel.:.https://youtu.be/GNotueAIYyU

Jeg vil jo selvfølgelig også anbefale alle å se og høre på alle de kristne undervisningene fra youtube som jeg vil sende i denne tråden som er med på å avsløre Pinsemenigheten og Den karismatiske bevegelsen!

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 06.07.2019 av Anonym
Jeg vil da anbefale alle å se og høre på Robert Breaker der han på denne kristne undervisningen på youtube avslører Pinsebevegelsen og Den karismatiske bevegelsen. Robert Breaker: The Pentecostal or Charismatic Gospel.:.https://youtu.be/GNotueAIYyU
Hvorfor starter du en ny tråd? Du har allerede en fra før av. Svar meg istedet for det jeg kom med i den tråden angående pinsebevegelsen.
Anonym
#2. Postet 06.07.2019 av Anonym
Kanskje en ny bevegelse er født? "Breakerism"?
Anonym
#3. Postet 06.07.2019 av Anonym
Kanskje en ny bevegelse er født? "Breakerism"?
Knallbra, herr Tangen!!!!...
Anonym
#4. Postet 07.07.2019 av Anonym
Kanskje en ny bevegelse er født? "Breakerism"?
Hehe... Må le litt av den, og for de som har gravd seg langt ned i hvordan hele vår verden/samfunn er ordnet til, så er faktisk ikke det som en overraskelse.
Mange etternavn er satt av en grunn, ha det i bakhodet, spesielt av de som har fikset til sitt eget etternavn så har det ofte en betydning bak, tro det eller ei, men kun de som er en del av de(t).
Anonym
#5. Postet 07.07.2019 av Anonym
Hehe... Må le litt av den, og for de som har gravd seg langt ned i hvordan hele vår verden/samfunn er ordnet til, så er faktisk ikke det som en overraskelse.
Mange etternavn er satt av en grunn, ha det i bakhodet, spesielt av de som har fikset til sitt eget etternavn så har det ofte en betydning bak, tro det eller ei, men kun de som er en del av de(t).
De fleste i engelskspråklige land har navn som assosieres med yrke, dvs. det yrket som forfaren hadde. Breaker ser ikke ut til å være noe unntak, det er en gruvearbeider som splitter stein i steinbrudd.

https://www.names.org/n/breaker/about#associations

xWebster's Unabridged Dictionary
nounBreak"er
Senses
  1. One who, or that which, breaks."I'll be no breaker of the law." [Shak.]
  2. Specifically: A machine for breaking rocks, or for breaking coal at the mines; also, the building in which such a machine is placed.
  3. [Naut] A small water cask.
  4. A wave breaking into foam against the shore, or against a sand bank, or a rock or reef near the surface."The breakers were right beneath her bows." [Longfellow.]
  5. a quarry worker who splits off blocks of stone.
    synonyms: ledgeman.
Roy2
#6. Postet 07.07.2019 av Roy2

Herr Tangen du skriver om en ny bevegelse kalt Breakerism. Hva med å kalle det Robert Breaker driver med for Bibelsk? I denne tid der frafallet i det som kalles kristenheten er ENORMT stor er det veldig ulogisk og innbille seg at det flertallet lærer og taler om i dette som blir kalt for kristenheten er rett i henhold til den engelske King James Bibelen. Jeg tror bare det er ett mindretall av de som går på det som kalles for kristne møter er sanne kristne. Kanskje bare ett lite mindretall!

Bare det at det ihvertfall generelt sett i det man kaller for kristenheten ikke blir spilt kristen musikk men satansk og verdslig rock'n'roll musikk og det er uhyggelig få om noen som kan åpne kjeften sin og si at denne musikk formen hører ikke hjemme i kristen sammenheng. Sannheten er nok dessverre den at det er så mange som blir påvirket av sitt eget kjød og av Den antikristne ånd! Jeg tror at det spilles en slik musikk form i det som kalles for kristenheten er nok bare ett speilbildet på hvordan den åndelige tilstanden er også ellers i det som kalles for kristenheten.

Her er dagens kristne youtube undervisning der Robert Breaker har en undervisning som også avslører Pinsebevegelsen og Den karismatiske bevegelsen. Robert Breaker: Snakker i tunger 1. Korinterne 14:1 til 40 Hva Bibelen sier om å snakke i tunger.: https://youtu.be/9M0NBttkHq0

Anonym
#7. Postet 07.07.2019 av Anonym

Herr Tangen du skriver om en ny bevegelse kalt Breakerism. Hva med å kalle det Robert Breaker driver med for Bibelsk? I denne tid der frafallet i det som kalles kristenheten er ENORMT stor er det veldig ulogisk og innbille seg at det flertallet lærer og taler om i dette som blir kalt for kristenheten er rett i henhold til den engelske King James Bibelen. Jeg tror bare det er ett mindretall av de som går på det som kalles for kristne møter er sanne kristne. Kanskje bare ett lite mindretall!

Bare det at det ihvertfall generelt sett i det man kaller for kristenheten ikke blir spilt kristen musikk men satansk og verdslig rock'n'roll musikk og det er uhyggelig få om noen som kan åpne kjeften sin og si at denne musikk formen hører ikke hjemme i kristen sammenheng. Sannheten er nok dessverre den at det er så mange som blir påvirket av sitt eget kjød og av Den antikristne ånd! Jeg tror at det spilles en slik musikk form i det som kalles for kristenheten er nok bare ett speilbildet på hvordan den åndelige tilstanden er også ellers i det som kalles for kristenheten.

Her er dagens kristne youtube undervisning der Robert Breaker har en undervisning som også avslører Pinsebevegelsen og Den karismatiske bevegelsen. Robert Breaker: Snakker i tunger 1. Korinterne 14:1 til 40 Hva Bibelen sier om å snakke i tunger.: https://youtu.be/9M0NBttkHq0


Slapp av mann. "Breakerism" var en spøk. Eier du ikke sans for humor og tar alt bokstavelig?

Ellers er jeg hellig og 100% overbevist om at Gud har full kontroll, helt uavhengig av Breaker, meg selv og deg. Du har en beundringsverdig nidkjærhet, men pass på å ikke gå i fella og lite for mye på mennesker. Du oppfører deg som om Breaker er ufeilbarlig, og også som at KJ er ufeilbarlig.

Jeg tror ikke alt Breaker sier er bibelsk. F.eks, det å lære om en bortrykkelse før trengselen er etter min mening ubibelsk. Jesus sier at (bibel)lærere skal dømmes desto strengere. En viss ydmykhet er på sin plass. Den synes jeg ikke Breaker har.

Hvem som er "sanne kristne og ikke" overlater jeg til min Skaper. Enkelt og greit. Det burde du også gjøre. Jeg er glad jeg slipper å tenke på det. Jeg er helt sikker på at Gud enkelt vil frelse minst 90% av verdens befolkning uten meg, deg og Breaker uansett hvilke bibelske sannheter vi må ha oppdaget og ikke. Først og fremst er vi satt til å elske vår Gud av helt vårt hjerte, deretter vår neste som oss selv. Jesus sa: "Elsker dere meg holder dere mine bud".

Roy2
#8. Postet 10.07.2019 av Roy2

Herr Tangen Ja jeg er nidkær for sannheten og jeg er også veldig interessert i å avsløre løgnen! Tror du at 90% av alle menneskene vil bli frelst? Et annet spørsmål. Tror du at ALLE mennesker ( 100% ) vil bli frelst? Tror du at Satan, Den falske profet og Antikrist også vil bli frelst? Med andre ord tror du at Helvete og Ildsjøen ikke eksisterer?

Det står i Johannes 8:44 at djevelen er en løgner og løgnens far. Det står i den engelske King James Bibelen.: Ye are of your father the devil, and the lusts of your father ye will do. He was a murderer from the beginning, and abode not in the truth, because there is no truth in him. When he speaketh a lie, he speaketh of his own: for he is a liar, and the father of it.

Det står faktisk at Gud ikke kan lyve. Det står i Titus: 1:1-2 i den engelske King James Bibelen.:

Det står også i Johannes 14:6 at det er Jesus som er veien, sannheten og livet. Det står i den engelske King James Bibelen.: Jesus saith unto him, I am the way, the truth, and the life: no man cometh unto the Father, but by me.

Breaker er ikke ufeilbarlig men den engelske King James Bibelen er ufeilbarlig fordi den er Guds bevarte og inspirerte ord på engelsk.

Her er dagens kristne undervisning fra youtube av Robert Breaker. Robert Breaker: Dåp.: https://youtu.be/qf6Jdo_ChsU

Anonym
#9. Postet 11.07.2019 av Anonym

F.eks, det å lære om en bortrykkelse før trengselen er etter min mening ubibelsk. Jesus sier at (bibel)lærere skal dømmes desto strengere. En viss ydmykhet er på sin plass. Den synes jeg ikke Breaker har.

Jesus sa: "Elsker dere meg holder dere mine bud".

Herr Tangen, jeg er ikke enig i at "opprykkelsen i skyen" er ubibelsk, for det står jo svart på hvitt. Men at det er menigheten som skal opprykkes til himmelen før trengselen, tror jeg er ubibelsk, for det står det ikke noe om. Tvert imot har jeg forstått det slik at martyriet skal gjelde under trengselen, og disse må vel også regnes til menigheten? Så her er det noe som etter mitt syn rent logisk ikke stemmer. Jesus sier jo også at trengselstiden skal ikke vare lenger enn at de hellige skal holde ut.

Personlig tror jeg "opprykkelsen" gjelder "det sanne Israel" som blir samlet fra alle 4 verdenshjørner, også fra Israel for å berge dem fra deres fiender der, for så å plassere dem i Jerusalem i 1000-årsriket som blir opprettet.

Når det gjelder "lærere skal dømmes hardere", har jeg et annet syn enn deg. Dette er jo fra Hebreerbrevet og skrevet nettopp til dem, de som etter mitt syn har løfte om 1000-årsriket "etter fedrende". Og i samme brevet ser vi jo at den som synder etter å ha fått kjent den fulle sannhet, ham skal det gå verre med enn den som blir senket i havet med en kvernstein rundt halsen, og det vises til loven. Etter mitt syn er dette noe som vil gjelde i 1000-årsriket. Skulle alle vi som ser oss frelst i dag klart å unngå å synde, ville det etter mitt syn ikke være håp for noen, det kunne nok lett blitt en kvernstein rundt halsen på oss alle!

Å holde budene, er etter mitt syn loven, men vi er ikke under loven, men Israel (bortsett fra "en rest) er fortsatt under loven.

Dette er vi sikkert ikke enige om, det får så være.
Anonym
#10. Postet 11.07.2019 av Anonym
Til Roy2 og pensjon. Jeg har en skadet venstre arm for øyeblikket og kan bare skrive med ei hand, noe som blir for tungvint synes jeg. Jeg får nøye meg med å lese i noen uker framover og kommer nok tilbake til dette seinere
Fryd sier: Ønsker alle her på KD en velsignet påske :)
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseRadio 3:16