Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Religion og tro > Debatt

Roy2
Opprettet 05.07.2019 av Roy2, mann, 51 år, Vest-Agder.
Pinsebevegelsen blir Avslørt!

Jeg vil da anbefale alle å se og høre på Robert Breaker der han på denne kristne undervisningen på youtube avslører Pinsebevegelsen. Robert Breaker: Why I am NOT a Pentecostal!.: https://youtu.be/GMPIgJkdlro

Jeg vil jo selvfølgelig også anbefale alle å se og høre på alle de kristne undervisningene fra youtube som jeg vil sende i denne tråden som er med på å avsløre Pinsemenigheten!

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 06.07.2019 av Anonym
Jeg vil da anbefale alle å se og høre på Robert Breaker der han på denne kristne undervisningen på youtube avslører Pinsebevegelsen. Robert Breaker: Why I am NOT a Pentecostal!.: https://youtu.be/GMPIgJkdlro
Denne må jeg nesten se siden jeg selv ble med de etter at jeg ble kristen. Mitt svar vil komme i morgen etter jeg har sett dette.
Anonym
#2. Postet 06.07.2019 av Anonym
"Søk i Skriftene, sa Jesus <<de vitner om Meg>> De som graver under overflaten oppdager de skjulte perlene av sannhet. Den Hellige Ånd er tilstede med den som ærlig søker Skriftene.

Åndens belysning skinner på Ordene. Stempler sannheten slik at man ser ting med en ny betydning. Søkeren blir fylt med en følelse av fred og glede. Verdien av sannhet er realisert som aldri før.
Gud selv taler til sinnet og hjertet, og gjør Ordene til Ånd og Liv.

Hver sanne søker av Ordet løfter sitt hjerte til Gud. Og han oppdager snart det som førte han vill over alle de fiktive uttalelser fra de vil-være lærere ( Robert Breaker etc ) dems svake, tøffe teorier som ikke opprettholdes ved den levende Guds ord.

Disse teoriene (engang frelst, alltid frelst/ tidlig opprykkning /de døde er bevisst etc. ) ble oppfunnet av menn som ikke lærte den første store leksjonen at Guds Ånd og Liv er i Hans Ord. De fikk aldri mottatt i hjertet det evige elementet som finnes i Guds Ord"

- Ellen White.
Anonym
#3. Postet 06.07.2019 av Anonym
Pinsebevegelsen ja. Pinsevennene som det som regel kalles. Litt rart navn. Alle er vel "venner av pinsen"? Menighetens begynnelse. Det er mange bevegelser der ute. Kvinnebevegelsen f.eks. En jeg kjenner sa en gang at den eneste kvinnebevegelsen han liker er "motjukkbevegelsen". Han om det...
Anonym
#4. Postet 06.07.2019 av Anonym
Jeg vil da anbefale alle å se og høre på Robert Breaker der han på denne kristne undervisningen på youtube avslører Pinsebevegelsen. Robert Breaker: Why I am NOT a Pentecostal!.: https://youtu.be/GMPIgJkdlro
Kan du ikke heller komme til poenget, Roy 2, og si HVEM som blir frelst? Robert Breaker vet jo det, tydeligvis.
Anonym
#5. Postet 06.07.2019 av Anonym
Kan du ikke heller komme til poenget, Roy 2, og si HVEM som blir frelst? Robert Breaker vet jo det, tydeligvis.
Sånn ca. 2 promille av menneskeheten tipper jeg. Fantastisk frelsesplan Gud har gitt...
Anonym
#6. Postet 06.07.2019 av Anonym
Jeg er pinsevenn og er frelst.
Anonym
#7. Postet 06.07.2019 av Anonym
Jeg vil da anbefale alle å se og høre på Robert Breaker der han på denne kristne undervisningen på youtube avslører Pinsebevegelsen. Robert Breaker: Why I am NOT a Pentecostal!.: https://youtu.be/GMPIgJkdlro
Får beklage så mye, men jeg går imot en del allerede fra begynnelsen av hans tale.

Han sier at han aldri hørte sannheten, hvordan frelsen skjer eller noe om evangeliet da han selv var indoktrinert i den menigheten. Det er ikke sant med tanke på Betel i Trondheim ihvertfall.

"De tror de har gaver som ingen andre har".??? Hvor tar han det ifra når alle har tilgang til det gjennom Kristus. Følg ham og han vil hjelpe deg med alt sier jeg.

Mens de som er en del av de unge bare drikker og gjør utukt, og møter opp i kirken dagen etter og tror de er trygge, mens jeg får høre mitt og får kun beskjed at jeg må komme meg ut av det og følge de 10 bud.

Har enda ikke sett hele som jeg skal, men føler at det allerede er for mye feil her. Men som sagt, jeg er ny her og innen Kristendommen. Men føler ikke at Breaker er ærlig, ikke her i Norge ihvertfall. Kanskje det er slik i USA, men ikke der jeg er, så langt som jeg vet.

Likte spesielt sist gang da en tok opp for første gang som ingen kirker har gjort så langt av de jeg har vært i, og det er den motsatte siden som jobber imot oss.

Skal være ærlig å si at jeg har gått imot deres ord 1 gang før, men det var kun 1 setning. Men som jeg sier, ingen er perfekte ;)
Roy2
#8. Postet 07.07.2019 av Roy2

Kenny Jeg vet ikke hva du lærer i Betel i Trondheim om de lærer noe annet enn det Robert Breaker var utsatt for. Snakket Robert Breaker noe om de 10 bud i den kristne undervisningen? Jeg vil anbefale deg å se og høre på de kristne undervisningene av Robert Breaker på tråden som heter: God kristen undervisning av Robert Breaker. Jeg vil anbefale at du ser og hører på denne undervisningen i kronologisk rekkefølge med den første først.

Pensjon Det er bare mennesker som tror på det evangeliet som Jesus kristus åpenbarte til Paulus som mennesker kan bli frelst ved i dag. Tror du mennesker i dag kan bli frelst på flere forskjellige evangelier?

Liaejens Du skriver at du er pinsevenn og at du er frelst. Bare fordi du skriver at du er frelst vil ikke det automatisk bety at du er frelst. Så kan du fortelle hvor i Bibelen evangeliet står? Hva er evangeliet? Hva må til for at du IKKE BLIR men ER frelst?

Her er dagens kristne youtube undervisning der Robert Breaker har en undervisning som også avslører Pinsebevegelsen og Den karismatiske bevegelsen. Robert Breaker: Snakker i tunger 1. Korinterne 14:1 til 40 Hva Bibelen sier om å snakke i tunger.: https://youtu.be/9M0NBttkHq0

Anonym
#9. Postet 07.07.2019 av Anonym
Roy2,Eg har tatt imot Jesus i hjertet mitt,er du frelst Roy2?????
Anonym
#10. Postet 08.07.2019 av Anonym
Ser at det er elementer i denne tråden som kan skape forvirring.

Nå tenker jeg at det er ca 1% av de som kaller seg kristne som lever som disippler.

Med det mener jeg at bare 1% vil fungere i krig.
Deretter har vi ca 31% som er uredde, men mangler visdom(ikke skikket for krig).
Deretter har vi ca 68% som er redde og vil hjem(ikke skikket for krig).

Kanskje det er slik? Slik at bare Han som er verdig til å få Æren får Æren.

Men likevel Roy2, er det du skriver i denne tråden visdom fra himmelen, eller er det noe du selv har tenkt ut?

Nå er det folk inne på KD som har gaven til å skille ånder, der kommer Ånden dem til hjelp så de kan skille ut hva som er fra Gud og hva som ikke er fra Gud. Men det er ikke sikkert at de kjenner at de skal dele det de ser.

2 Kor 5:10 For vi må alle åpenbares for Kristi domstol, for at enhver kan få igjen det som er skjedd ved legemet, etter det han gjorde, enten godt eller ondt.

Jeg har ikke svaret på hva som er rett og hva som er galt her, men jeg vet at Gud har minnet meg på at det som jeg gjorde mot den minste av de minste det gjorde jeg mot Ham.
Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseRadio 3:16