Øystein-Skum93 sier: Jeg vil ikke bo og vil ikke bosette meg en eneste plass nei på Vestlandet, Svalbard og Longyearbyen nei. Nei og Neitakk
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Religion og tro > Debatt

Roy2
Opprettet 03.07.2019 av Roy2, mann, 51 år, Vest-Agder.
Kalvinisme blir avslørt.
Jeg vil da anbefale alle å se og høre på denne kristne undervisningen fra youtube som avslører Kalvinisme. Robert Breaker: Hvorfor jeg IKKE er en Kalvinist.: https://youtu.be/Kqpa4SaHBxg

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 04.07.2019 av Anonym
Roy2, hvorfor ikke si det som Robert Breaker selv sier i noen av videoene jeg etter oppmodining fra deg har sett, han sier jo rett ut at den som forkynner noe annet enn det han selv gjør, går fortapt!

Det er helt åpenbart at han tolker Bibelen slik han selv forstår den. Etter mitt syn er noe av dette åpenbart helt feil ut fra tekstlig og historisk kontekts. Jeg vil råde deg til å selv å studere læren til Breaker ut fra Guds ord før du opphøyer ham nærmest til en som kan holde dom over oss alle, da har han etter mitt syn gjort seg lik Gud. Jeg forstår din oppriktige iver etter å forkynne Guds ord rett, men skulle vi tro Robert Breaker så er det da ikke mange mennesker som vil bli frelst, ikke her på kristendate heller, men i Åpenbaringsboken står det om den store hvite skare!
Du ramser opp det ene bibesynet etter det andre nærmest som antikristlig, fordi Rober Breaker gjør det, det tror jeg er en alvorlig feil, noen kan vel kanskje være det. Men det eneste som frelser oss, som gir oss tilgivelse for vår synd og evig liv, er troen på Jesus Kristius som Guds egen Sønn, korfestet, død, begravet og stått opp igjen og sitter nå ved Guds høyre hånd i himmelen. Dette er det mange ulike bibelsyn som tror på, da kan ikke Robert Breaker si at de har antikristens ånd i seg, etter mitt syn. Vi forstår Guds ord forskjellig, og jeg tror ikke noen av oss noen gang så lenge vi lever her på denne jord, vil kunne forstå Guds ord fullkomment rett. Jeg tror heller ikke Robert Breaker har fått i særskilt oppdrag/forvalteransvar av Gud å dømme alle andre som ikke er enig med ham.

Men i stedet for å ramse opp alle bibelsyn Robert Breaker mener har antikristens ånd i seg, så kan jo du bare si som han selv sier: "Den som forkynner noe annet går fortapt!"...så slipper du å ramse opp ved navns nevnelse alle de fortapte! Personlig er jeg glad for at jeg ikke har fått et slikt oppdrag av Gud. Men Kristus har vel gjort opp for alle våre synder, også å dømme andre til evig fortapelse, vil jeg tro. Så mitt råd er å overlate hvem som går fortapt ene og alene til Ham som er kvalifisert til det, Gud selv.
Øystein-Skum93 sier: Jeg vil ikke bo og vil ikke bosette meg en eneste plass nei på Vestlandet, Svalbard og Longyearbyen nei. Nei og Neitakk
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseRadio 3:16