Øystein-Skum93 sier: Kun hele Vestlandet, Svalbard og Longyearbyen er uaktuelt og helt uaktuelt for meg å finne kjæreste og kone
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Religion og tro > Debatt

Roy2
Opprettet 27.06.2019 av Roy2, mann, 51 år, Vest-Agder.
Den katolske religionen blir avslørt som en Antikristen religion!
Jeg vil anbefale alle å se og høre på alle de kristne undervisningene fra youtube av Robert Breaker jeg vil sende under denne tråden der Robert Breaker viser klart og tydelig at Den Katolske religionen ikke er sann kristendom men en Antikristen religion. Robert Breaker: Hvorfor jeg IKKE er katolsk.: https://youtu.be/7F8ZRfUpcJU

Svar på innlegg

Coffecup
#1. Postet 28.06.2019 av Coffecup
Katolisme er sann Kristendom. Moderkirken er treet som menighetene har sitt opphav fra. (Menneskelige tradisjoner). Ser ikke katolisme noe annerledes enn andre retninger med samme opphav. Kan et dårlig tre bære god frukt? Si frem hvis du vet det. De sanne tilbedere vil tilbede Faderen i ånd og sannhet.
Anonym
#2. Postet 28.06.2019 av Anonym
Katolisme er sann Kristendom. Moderkirken er treet som menighetene har sitt opphav fra. (Menneskelige tradisjoner). Ser ikke katolisme noe annerledes enn andre retninger med samme opphav. Kan et dårlig tre bære god frukt? Si frem hvis du vet det. De sanne tilbedere vil tilbede Faderen i ånd og sannhet.
Det var jammen meg godt sagt! Det er slik jeg ser det også.

Åpenbaringen 17

3 "I Ånden førte han meg ut i ødemarken, og der fikk jeg se en kvinne (en skjøge, en falsk menighet) som satt på et skarlagenrødt dyr (Skjøgen "rir på", dvs. samarbeider med og får sin næring fra det politiske dyret/riket). Dyret var oversådd med navn som var en spott mot Gud, og det hadde sju hoder og ti horn." (de 7 verdensrikene som går imot Israel og de 10 siste mindre rikene som er del av og gir sin makt til det siste av de 7 verdensrikene: Egypt, Assyria, Babylonia, Medo-Persia, Grekenland (Alex den store), Romerriket og det gjenoppståtte Romerriket).

4 Kvinnen var kledd i purpur og skarlagen (Babylons og Assurs farger, også katolske farger og mange protestantiske menigheters) og lyste av gull og edelstener og perler (enorm verdslig rikdom). I hånden holdt hun et gullbeger fylt av hedensk styggedom og all slags urenhet fra hennes utukt (falske doktriner og lærer, hedenskap, trolldom mm.)

5 På hennes panne stod skrevet et navn med skjult mening: Babylon den store, mor til skjøgene og all styggedom på jorden. (Skjøgen, dvs. den falske menigheten har mange døtre).

6 Og jeg så at kvinnen var beruset av blodet fra de hellige" (Israel) og fra Jesu vitner (lydige troende).
Anonym
#3. Postet 28.06.2019 av Anonym
"I 1517 e.Kr. rystet Luthers ord Europa. Idet hans revolusjonerende budskap spredte seg, ble det Guds redskap til å tenne den protestantiske reformasjonen. Ordet protestant betyr at en person protesterer eller motsetter seg noe. Som et resultat av Luthers protestbevegelse mistet millioner tilliten til pavene og prestene, og vendte ryggen til Den romersk-katolske kirken.

Er reformasjonen over? Har protestene stilnet? Det mener millioner. Bare se rundt deg. Se på nyhetene. I dag er det utallige såkalte protestanter som gjenforener seg med Den romersk-katolske kirken i en stor økumenisk bevegelse. “La oss legge forskjellene til side”, foreslår nå ledere på begge sider av skillet. “La oss forene oss og bli til velsignelse for verden.” Men burde katolikker og protestanter forene seg? Selv om Gud ønsker at hans folk skal være ett, gjør hans Ord det klart at det ikke må skje på bekostning av de sannheter vi finner i Den hellige Skriften.

Martin Luther leste om “den lovløse” som skulle komme med villedning og frafall (2 Tessaloniker 2,3). Han leste om det antikristne “dyret” som skulle spotte Gud og “føre krig mot de hellige” (Åpenbaringen 13,1.17), og om en mystisk babylonsk hore (frafallen kirke) som kom til å ha et upassende forhold til “jordens konger” (Åpenbaringen 17,1-5). Litt etter litt falt brikkene på plass for Luther. Skrekkslagen konkluderte han med at han hadde oppdaget både Kristus og Antikrist. Til slutt la Luther til side all politisk sømmelighet, gikk offentlig ut, og hevdet at paven var Antikrist.

Katolisismen er en falsk form for kristendom, hevdet Luther. Dette var en konklusjon som også en rekke bibeltro personer hadde kommet til før ham. Vi kan nevne John Wycliffe, John Huss (moravianer), Jean Calvin (presbyterianer), John Wesley (metodist), Charles Spurgeon (baptist), Matthew Henry (kjent bibelkommentator), og flere andre. Dette er historiske fakta som enhver kan google.

Men har ikke tidene forandret seg? Jo, det har den! I bunn og grunn har ikke Den romersk-katolske kirken forandret seg, men de protestantiske kirkesamfunn er endret. Mange protestanter ønsker i dag gjenforening med Rom. Men sannheten finner vi fortsatt I Bibelen. Profetiene forutsier også at rett før Jesu gjenkomst (Åpenbaringen 14,14-16) vil den allmektige Gud ta initiativ til den avsluttende fasen av reformasjonen, ved å sørge for at det budskapet vi finner gjengitt i Åpenbaringen 14,6-12, blir tydelig forkynt. Og du kan lese det for deg selv. Det ropes ut at “nå er timen kommet da han skal holde dom”, og det oppfordres til sann tilbedelse av Skaperen (vers 7). Å tilbe Gud som skaper, gjør vi bl.a. ved å helligholde sabbaten.

I endetids-budskapene i Åpenbaringen 14 advares vi også mot å la oss rive med av frafallet, og at vi heller skal holde oss til Guds bud og troen på Jesus.

Guds reformasjon er ikke over! Den vil fortsette til tidenes ende. Vil du være en del av den?"

-https://glowonline.org/internation_tracts/reformasjonen-er-ikke-over/
Roy2
#4. Postet 29.06.2019 av Roy2
Robert Breaker: 2. Timoteus 2:1 til 2.: https://youtu.be/y-IA7vwIWZU
Anonym
#5. Postet 29.06.2019 av Anonym
Ellen White, kommentar til 2. Timoteus kapittel 2. https://m.egwwritings.org/zh/book/96.220#220
Roy2
#6. Postet 30.06.2019 av Roy2
I flere 100 år så drev det som blir kalt for den Romersk katolske Kirken og drepte mange millioner mennesker i det som blir kalt for Inqvisasjonen. Den youtube linken jeg skal sende i dag viser blandt annet grusomme torturmetoder mennesker som var katolikker drev på med i flere 100 år. Robert Breaker.: Den spanske Inkvisasjonen.: https://youtu.be/qfLDP3QJlcg
SaraBetty
#7. Postet 02.07.2019 av SaraBetty
Katolisme er sann Kristendom. Moderkirken er treet som menighetene har sitt opphav fra. (Menneskelige tradisjoner). Ser ikke katolisme noe annerledes enn andre retninger med samme opphav. Kan et dårlig tre bære god frukt? Si frem hvis du vet det. De sanne tilbedere vil tilbede Faderen i ånd og sannhet.
Akkurat! Den katolske kirke ble innstiftet på 1.pinsedag. Selvfølgelig fins det syndere i den (og i enkelte tilfelle litt mer enn ønskelig), men som sitatet viser: "De sanne tilbedere vil tilbede Faderen i ånd og sannhet". Jeg skjønner ikke at det fortsatt i dag er mulig å la seg lure av alt tøvet om at Den katolske kirke er "Antikristens religion". Antikristens religion er penger, makt og havesyke (uavhengig av hvilken menighet man nå måtte tilhøre).
SaraBetty
#8. Postet 02.07.2019 av SaraBetty
Jeg vil anbefale alle å se og høre på alle de kristne undervisningene fra youtube av Robert Breaker jeg vil sende under denne tråden der Robert Breaker viser klart og tydelig at Den Katolske religionen ikke er sann kristendom men en Antikristen religion. Robert Breaker: Hvorfor jeg IKKE er katolsk.: https://youtu.be/7F8ZRfUpcJU

Hva er egentlig hensikten din med å legge ut antikaltolsk stoff? Tror du at du er en god person når du gjør slikt? Prøver du kanskje å advare andre medlemmer her mot katolikker (et slags misjonsoppdrag mao); eller skal det hjelpe andre antikatolikker til å finne frem til deg? For vi er jo her for å finne vennskap som evt kan utvikle seg til noe mer over tid. Joda i mange henseende leker like barn best. Personlig så ser jeg etter en person som tar forholdet sitt til Gud på alvor og som vil ta meg på alvor slik jeg er, - håper på noen felles interesser, alle interesser trenger ikke å være make. Blir man glad i noen, så vil jo man denne personens beste og gleder seg på vedkommendes vegne selv om man ikke deler den interessen. Raushet er viktig for meg. Om vedkommende er babtist, pinsevenn, annet frikirkelig, Dnk-medlem, katolikk eller ortodoks betyr mye mindre. Det er den gjensidige respekten for hverandre og evnen til å inrette seg slik at det blir plass til begge i forholdet som er avgjørende for meg.
Turco
#9. Postet 02.07.2019 av Turco
Antikristens religion er penger, makt og havesyke (uavhengig av hvilken menighet man nå måtte tilhøre).
Fortell det til paven. Selv om han er for opptatt å noen gang personlig lese noe du hadde skrevet til han, med å prøve å forene alle verdensreligioner til èn, si at vår Herre Jesus Kristus var bare en mann som fortalte hvordan vi skal be feil, og at det er ingen helvete, mens han bokstavelig talt drikker av et gullbeger, betalt av fattige menneskers tiende.
SaraBetty
#10. Postet 02.07.2019 av SaraBetty
. Antikristens religion er penger, makt og havesyke (uavhengig av hvilken menighet man nå måtte tilhøre).

Svar til Turco: "Havesyke" betyr vel noe sånn som at man må ha mer og mer. Man streber etter mer, dvs man gjør seg uavhengig av Gud, blir sin egen gud så å si. Mer og mer jag etter å ha mest mulig fører til mer unødvendige penger og mer og mer makt. "Dere kan ikke tjene både Gud og Mammon"(Mt 6,24). Når jeg skriver dette, så tenker ikke jeg at penger i seg selv er synd. I et moderne samfunn får vi ikke betalt i naturalia, så lønnen utbetales som penger (på konto). Vi må ha bolig, mat og klær osv... Det er når man samler i lader, langt mer enn man trenger og brenner for dette at man er opptatt av å lytte mer til demonene enn til Gud. Den som brenner for Gud er ydmyk... Antikrists ånd, som var tema for denne "tråden" henger sammen med at man gjør seg uavhengig av Gud (den treenige). Anti Kristus, dvs Motstand mot Kristus. (Jmf 1Joh 4:3) Katolikker er ikke motstandere av Kristus. At det har blitt avdekket svært antikristleige gjernininger innefor kirken er ikke det samme som at Kirken er av Antikrist. Det fins nok mange protestantiske menigheter som sorte får blant sine medlemmer... Jeg tror man skal være svært forsiktig med hva man sier i et åpent forum på en datingside. Har dere ikke forstått at dette er en dating-side? Hva er det egentlig dere vil vise potensielle partnere som leser hvordan dere omtaler medkristne? Er det deres dårlige evner til raushet, deres nedslitte evner til å elske deres neste som dere selv, deres mangler i å tåle at andre ikke er helt make til dere selv. Joda, dere har sikkert en og annen som deler deres tanker, men mange vil også syns at dere viser sider de ikke ønsker å se hos en evt partner.

Øystein-Skum93 sier: Kun hele Vestlandet, Svalbard og Longyearbyen er uaktuelt og helt uaktuelt for meg å finne kjæreste og kone
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseRadio 3:16