Øystein-Skum93 sier: Kun hele Vestlandet, Svalbard og Longyearbyen er uaktuelt og helt uaktuelt for meg å finne kjæreste og kone
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Religion og tro > Debatt

Roy2
Opprettet 09.06.2019 av Roy2, mann, 51 år, Vest-Agder.
King James Bibelen på engelsk vs moderne Bibeloversettelser

Hei folkens dette er en ny tråd som er VELDIG VIKTIG å få kunnskap om. I denne tråden skal jeg vise klart og tydelig at den engelske King James Bibelen er Guds bevarte og inspirerte ord i dag mens det man kaller for moderne Bibeloversettelser er løgnaktige og har den antikristne ånden i seg. Jeg er 100 % overbevist om at Jesus Kristus ser bare i dag på den engelske King James Bibelen som Guds ufeilbarlige ord. Jeg skal fra i dag av og flere dager fremover legge ut avslørende, interessante og lærerike youtube linker som har med dette å gjøre, og den eneste rette konklusjonen man kan ha etter all denne informasjonen som vil komme frem her av disse youtube linkene er at det BARE er den engelske King James Bibelen på engelsk som er Guds ufeilfarlige ord i dag. Satan har brukt og kommer til å bruke sine menneskelige redskaper i fremtiden også med moderne Bibelversjoner som vil komme ut i fremtiden også. Fakta er at mennesker med den antikristne Katolske religionen var dypt og sikkert er dypt involvert i disse moderne Bibeloversettelsene. Jeg vil prøve å sende youtube linker her på en pedagogisk måte og siden katolikker har vært og sikkert er dypt involvert i disse moderne Bibeloversettelsene vil jeg begynne med å sende 1 youtube link i dag som viser at den katolske religionen er en antikristen religion. Når man forstår at moderne Bibeloversettelser har flere Katolske doktriner er det ikke å undres over at det er en stor trend i dag at det som kalles for kristenheten begynner å sammarbeide med denne antikristne katolske religionen! Jeg vil anbefale alle å se og høre på alle de youtube linkene jeg vil sende i denne tråden!

Robert Breaker: Hvorfor jeg ikke er en katolikk.: https://youtu.be/7F8ZRfUpcJU

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 09.06.2019 av Anonym
Jeg tror, og jeg skal innrømme at jeg har ikke lest i bibelen i mer enn vel 3 år, at det er viktigere hvordan du leser bibelen enn hvilken oversettelse du leser.Leser du den med eller uten DHÅ til hjelp og veiledning? Ber du om Guds veiledning før du leser?
Jeg ser at det er store forskjeller i de ulike versjonene, spesielt på poesi, og det er vel ikke så merkelig.
Et ord kan ha 2-3 ulike meninger og så har vi dette med å skjønne sammenhengen. Kanskje en bok om kulturen i og rundt Israel for 2-3000 år siden kunne være et godt hjelpemiddel?
Fikk bibelen som en gave i tiden da jeg ble frelst og da kjøpte også et par andre kristne bøker. På et merkelig vis hang tema i de bøkene sammen, noe jeg så i ettertid. Jeg stoler derfor på at den bibelen jeg fikk faktisk var en gave fra Gud. Versjonen er det er bibelseskapets oversettelse fra 2011.
Nå har jeg siste året skjønt (jeg har kjent det selv og det har kommet til meg via en profetisk tiltale også) at jeg skal ha flere versjoner tilgjengelig. Leser fortsatt i utgangspunktet 2011 versjon, men bruker også KJV og nettbibler til støtte.

Jeg tror ikke det er meningen jeg skal bruke mye tid på å lete etter den "perfekte" oversettelse.
Anonym
#2. Postet 09.06.2019 av Anonym
Her er en lang liste med vers som folket bak ( NIV og NASB ) Bibler har tatt vekk og forandret på.

https://www.remnantofgod.org/B-BIBLES.HTM
Anonym
#3. Postet 09.06.2019 av Anonym
Kjære Roy2.

Fint om du kunne klargjøre litt hvordan du tenker rundt dette problemet. Tror du at Bibelen er Guds inspirerte ord? Tror du så at Herren har tillatt at hans ord er blitt forvansket? Eller har Herren glemt å «kvalitetssikre» sitt ord? Det må han jo ha gjort ettersom den «antikristne ånd» har tatt over? Er King James versjonen et forsøk fra Herren på å rette opp igjen feilene? I så fall, hvorfor bare på engelsk? Kan King James bibelen oversettes til andre språk, eller vil den «antikristne ånden» da igjen komme inn i oversettelsene?

Fint om du også kunne klargjøre hvilke kvalifikasjoner du selv har for å uttale deg i dette spørsmålet. Du henviser bare til noe du har funnet på YouTube, men har du selv studert gresk og/eller hebraisk, eller har du selv erfaring med bibeloversettelse?

Magnus84
#4. Postet 09.06.2019 av Magnus84
Hei, Roy. Jeg vil gjerne tipse deg om å se videoforelesninger og debatter med James White på youtube. Han mestrer Bibelens grunntekst og språk, og forklarer overbevisende hvorfor moderne bibeloversettelser er vel så gode som KJV.
Turco
#5. Postet 09.06.2019 av Turco
() Her er en flott nettside å se igjennom om man er interessert i dette temaet:
https://brandplucked.webs.com/kjbarticles.htm

En konsis sammenligning mellom KJV og andre engleske oversettelser:
https://www.kingjamesvideoministries.com/Bible-versions-comparison-regular-fold.pdf

Will Kinney forsvarer KJB, spilleliste på YouTube:
https://www.youtube.com/playlist?list=PL16B2149EE5E54979

Jack McElroy's intervju med Will Kinney:
https://www.youtube.com/playlist?list=PLKMYwwDANxMUBKXhbIeFggbeCFGge4t2v

Du har også Steven Anderson og Bryan Denlinger som også forsvarer KJV ganske aggressivt, men de har begge to litt merkelige lærdommer jeg personlig tar avstand fra.

Vannmann
:
I et nøtteskall tenker vi som holder til King James og andre Textus Receptus baserte Bibler om de andre "bibeloversettelsene" ikke som Guds ord i det hele tatt, men 'counterfeits'. Det er etter min mening fiendens mest effektive metode å villede - 'counterfeits'. Forfalskninger og etterlignelse av 'den ekte greia'. Falske bibler, falske profetier, falsk tungetale, antikrist osv. Og nei, jeg tror ihvertfall ikke man kun kan stole på den Engelske KJV, men alle bibeloversettelser som er trofast oversatt fra den originale Textus Receptus (som foreksempel den norske oversettelsen 'Bibelen: Guds ord' hevder å være, men ikke er), som inkluderer spanske Reina Valera utgaver, italienske Giovanni Diodati, den tyske Bibelen som Luther oversatte, osv.

Magnus84:
Det er ingen èn "grunntekst", ihvertfall ikke nå lenger, og det finnes to hovedsamlinger av håndskrifter vi har funnet hittil: Textus Receptus og den (nå på sin 28ende utgave) kritiske ny-testamentlige teksten på gresk, ofte kalt 'Nestle-Alands' teksten. James White er de fleste av oss [som har undersøkt dette emnet] kjent med, og vi er ikke interessert å høre hva han har å si, spesielt ikke når han forsvarer andre religioner fremfor "sin egen tro".
Magnus84
#6. Postet 09.06.2019 av Magnus84
Magnus84:
Det er ingen èn "grunntekst", ihvertfall ikke nå lenger, og det finnes to hovedsamlinger av håndskrifter vi har funnet hittil: Textus Receptus og den (nå på sin 28ende utgave) kritiske ny-testamentlige teksten på gresk, ofte kalt 'Nestle-Alands' teksten. James White er de fleste av oss [som har undersøkt dette emnet] kjent med, og vi er ikke interessert å høre hva han har å si, spesielt ikke når han forsvarer andre religioner fremfor "sin egen tro".
Hvis du avviser en så dyktig mann så frarøver du deg selv muligheten til å komme til bunns i saken. Men, men, jeg skal ikke tvinge deg.
Turco
#7. Postet 10.06.2019 av Turco
Hvis du avviser en så dyktig mann så frarøver du deg selv muligheten til å komme til bunns i saken. Men, men, jeg skal ikke tvinge deg.
Jeg har allerede hørt mer enn nok fra han. Jeg frarøver meg selv vel ikke så mye mer enn forsvarelse av Islam og mange selv-kontradikterende "bibel" oversettelser som ikke engang er enige med hverandre eller seg selv, gjør jeg vel? 'Dyktigheten' hans har ikke produsert god frukt såvidt jeg kan se.
Roy2
#8. Postet 10.06.2019 av Roy2

Magnus84: Jeg vil anbefale deg å se og høre på alle de youtube linkene jeg sender her. Det er ihvertfall 1 youtube undervisning jeg vil sende her som også vil avsløre James White.

Vannmann: Etter den kunnskapen jeg har er det bare King James Bibelen på engelsk som er Guds bevarte og inspirerte ord. Den kunnskapen jeg har så er dessverre ALLE norske Bibeloversettelser løgnaktige og har den antikristne ånden i seg. Ja Jesus Kristus har faktisk tillatt at Satan har brukt sine menneskelige redskaper slik at vi har elendige norske Bibeloversettelser i dag. Ja er det ikke utrolig at det skal være så forbasket vanskelig å utgi en norsk Bibeloversettelse som er 100% korrekt etter den engelske King James Bibelen.

Exodus79: Jeg har vært inne litt på den nettsiden du skrev her og jeg så en youtube link som heter: NIV fake bible som var på denne siden. Ja NIV Bibelen er en fake bibel men det var også mye galskap i denne youtube linken. For meg virker det som om han mikser noe som er sant med løgn og det er veldig farlig. Høres også ut som han ikke tror på det evangeliet som kan frelse i henhold til hva vi kan lese i King James Bibelen.

Turco: Jeg har sett på Steven Andersen og Bryan Denlinger på youtube. Selv om disse 2 bruker King James Bibelen så er jeg veldig skeptiske til disse 2. Man kan spørre seg om disse 2 virkelig er sanne kristne?!

Her er dagens kristne youtube undervisning av Robert Breaker. Enda en undervisning som avslører den katolske religionen. Robert Breaker: 2. Timoteus 2:1 til 2.: https://youtu.be/y-IA7vwIWZU

Anonym
#9. Postet 10.06.2019 av Anonym
Kanskje det mest fornuftige er å sende en personlig bønn til Herren om hans råd og veiledning i saken?..)

Har du en relasjon med ham vil han svare...om du kjenner ham vil han svare..
Anonym
#10. Postet 10.06.2019 av Anonym

Exodus79: Jeg har vært inne litt på den nettsiden du skrev her og jeg så en youtube link som heter: NIV fake bible som var på denne siden. Ja NIV Bibelen er en fake bibel men det var også mye galskap i denne youtube linken. For meg virker det som om han mikser noe som er sant med løgn og det er veldig farlig. Høres også ut som han ikke tror på det evangeliet som kan frelse i henhold til hva vi kan lese i King James Bibelen.


Den linken jeg la ut tar deg til en side som viser en haug med gamle bibelvers som er tatt ut fra NIV versjonen. Den linken var vel egentlig til de som sitter med en NIV Bibel.

Helt enig med deg angående det å mikse løgn med sannhet. Samme som den onde gjorde mot Adam og Eva, som han har fortsatt å gjøre igjennom hele historien til mennesket. Jesuitter har infiltrert kirker og satt frem falske doktriner. Så, slik som Jesus selv sa, "Våk!"

Derfor burde du være obs på Robert Breaker som gjør akkurat dette. Løgn med sannhet. Engang frelst, alltid frelst og tidlig opprykking ( pre-rapture/mid-rapture ) er noen av de falske doktriner fra Den Romerske Katolske Kirke. Han skriver i mot dem og avslører dem på noen av sine undervisninger, men lærer bort dems falske doktriner ved siden av dette.

Som Joseph sier, be til Herren og Han vil gi deg lys over den rette lære. Hvis vi kjenner Han. "På dette vet vi at vi har lært Ham å kjenne, om vi holder Hans bud" 1. Johannes 2:3
Øystein-Skum93 sier: Kun hele Vestlandet, Svalbard og Longyearbyen er uaktuelt og helt uaktuelt for meg å finne kjæreste og kone
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseRadio 3:16