Øystein-Skum93 sier: Vil ikke bo og vil ikke bosette meg en eneste plass nei på Vestlandet. Ikke en eneste plass nei på Vestlandet!
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Religion og tro > Debatt

Anonym
Opprettet 21.01.2019 av Anonym.
Jeg har flere ganger anbefalt å høre på Renee Roland
på You Tube, har gjort det på megafonen.

Hun har arbeidet innen filmindustri i Holywood. Hun kan til tider snakke veldig fort, men trykker man på instillinger på videoene, så kan man sette ned hastigheten til f.eks. 0, 75, da blir hun lettere å forstå. I tillegg har en del av videoene teksting på engelsk som man kan få fram ved å trykke på en firkant nederst til høyre, hvor "innstillinger" også er.

Min engelsk er svært begrenset, så derfor har jeg "google translate" (søk internett) i eget vindu og skriver inn ord jeg ikke forstår og får de automatisk oversatt.

Jeg anbefaler denne damen for hun tar opp mye som er aktuelt for oss troende i dag. Hun tar for seg mye som det blir forkynt feil om og som dessverre ikke fører folk til frelse. Gun tar for seg bl.a. dette med hvordan vi skal forholde oss til loven og til karismatisk forkynnelse. Jeg anbefaler henne på det varmeste.

Poenget hennes er at Gud har ordnet ALT angående vår frelse og vår vandring her på jord. Selv om vi er frelst av nåde, er vi ikke syndfrie i vårt kjød, men dette syndige kjødet/legemet vårt har Kristus korsfestet med ham, så dermed er ikke dette syndelegemet for Guds ansikt mer. Gud ser oss bare I KRISTI LEGMENE, et åndelig legeme i Guds rike ( som jesus sa ikke er av denne verden, men en åndelig verden). Det er om dette åndelige legemet vi er del i I KRISTUS Johannes skriver: "Hver den som er født av Gud, gjør ikke synd" (1.Joh. 3, 9). men vårt kjødelige legeme er ikke født av Gud. Vi har to legemer, de står hverandre imot, i full strid, av og til vinner det kjødelige...men den synden er ikke legitim grunn for å ta fra oss det faktum at vi er frelst. Dette er ikke minst viktig å fortelle nyfrelste så de ikke gir opp.

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 22.01.2019 av Anonym
Jeg har ikke sett på henne på youtube.

Dersom hennes forkynnelse stemmer med det som står i bibelen finnes det mange andre gode forkynnere der ute eller har hun oppdaget noe "nytt"?
Anonym
#2. Postet 22.01.2019 av Anonym
Jeg har ikke sett på henne på youtube.

Dersom hennes forkynnelse stemmer med det som står i bibelen finnes det mange andre gode forkynnere der ute eller har hun oppdaget noe "nytt"?
Til Aron2:

Det du skriver her har du selvsagt helt rett i!

Selv er jeg svært opptatt av at vi er frelst av nåde ved tro...ikke av egne gjerninger...som dessverre mange prøver å fortelle oss også i dag, å blande lov og nåde. Jeg har hørt mange forkynnere, men Renee Roland har gjort et svært sterkt inntrykk på meg, derfor anbefaler jeg henne. Jeg klarer dessverre ikke sidestille henne med noen norske forkynnere, men her må jo hver enklet vurdere dette selv.

Etter mitt syn finnes ikke bedre forkynnelse enn i Bibelen, men vi trenger som oftest hjelp og veiledning for å se og forstå, derfor er det så viktig at vi leser og studerer den. I vår travle tid har ikke folk anledning til det, eller tar seg ikke tid til det. Vi stoler blindt på det påfyll vi kan få i en menighet. Da er det lett for å bli offer for feil forkynnelse. Etter mitt syn har Renee Roland en egen evne til å se dette. Men selvsagt har hun ikke funnet noe nytt, hun står fjellstøtt på Guds ord, og ikke noe annet, dessverre gjør mange ikke det i dag.

Har man ikke særlig kjennskap til Guds ord, så vil man heller ikke kunne vurdere om det som forkynnes er rett etter Guds ord, det kan være alvorlig. Da kan vi heller ikke avsløre falsk lære.

Etter mitt syn burde forkynnere i langt større grad undervise i hva som står i Guds ord, det er mangelvare i dag. Etter mitt syn legges det alt for stor vekt på fellesskapsfølelse og åndelige og karismatiske opplevelser og uttrykk, man setter seg selv i sentrum, ikke Kristus og ham korsfestet.

Jeg vil fortsatt anbefale Renee Roland for de som kan litt engelsk, og ungdommen i dag er etter mitt syn flinke i engelsk. Men på lik linje med alle vi eventuelt måtte høre på, så bør vi lytte med kritiske ører om det som sies stemmer med Guds ord. Men det finnes vel ikke en eneste forkynner som har forstått alt rett ut fra Guds ord, men det trenger ikke å bety at alt de forkynner er feil. Til syvende og sist må vi se etter om det som forkynnes er rett ut fra Guds ord. Slik jeg vurderer Renee Roland, så forkynner hun mye rett, men jeg kan også være uenig med henne. Likevel vil jeg anbefale henne.

Så finnes det gode norske forkynnere også. Jeg har hørt på mange og kunne anbefalt flere.
Øystein-Skum93 sier: Vil ikke bo og vil ikke bosette meg en eneste plass nei på Vestlandet. Ikke en eneste plass nei på Vestlandet!
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseRadio 3:16