Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
Anonym
Opprettet 12.01.2019 av Anonym.
Upersonlige profiler
Jeg ser det er en del som lager profiler her inne uten at de fyller ut mer enn det som er helt nødvendig. Det er sikkert mange som gjør det fordi det er enklest, og kanskje ønsker en å kikke litt før en bestemmer seg for om en vil fortsette her inne.
Men jeg lurer litt på - når en fortsetter å ha en sånn upersonlig profil. Uten bilde, uten å ta noen valg om interesser eller personlighetstrekk, uten å skrive en presentasjon av seg selv eller hva en ønsker (kanskje noen strekker seg til "kristen kvinne/mann"), hvordan tenker en da at en skal fange andres interesse? Jeg tenker at den som ønsker å være usynlig, vanskelig kan forvente å bli sett heller, i alle fall om vedkommende ikke skriver noe personlig i en melding til den han eller hun ønsker å komme i kontakt med.
Hva mener andre om dette? Dere som har sånn profil, og dere som blir kontaktet av noen med en sånn profil?

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 12.01.2019 av Anonym

Jeg ser det er en del som lager profiler her inne uten at de fyller ut mer enn det som er helt nødvendig. Det er sikkert mange som gjør det fordi det er enklest, og kanskje ønsker en å kikke litt før en bestemmer seg for om en vil fortsette her inne.
Men jeg lurer litt på - når en fortsetter å ha en sånn upersonlig profil. Uten bilde, uten å ta noen valg om interesser eller personlighetstrekk, uten å skrive en presentasjon av seg selv eller hva en ønsker (kanskje noen strekker seg til "kristen kvinne/mann"), hvordan tenker en da at en skal fange andres interesse? Jeg tenker at den som ønsker å være usynlig, vanskelig kan forvente å bli sett heller, i alle fall om vedkommende ikke skriver noe personlig i en melding til den han eller hun ønsker å komme i kontakt med.
Hva mener andre om dette? Dere som har sånn profil, og dere som blir kontaktet av noen med en sånn profil?


Kan jo være at de ikke ønsker å fange andres interesse. Eller at de ikke ønsker å gi seg til kjenne, men bare er her for å se. For heller å ta kontakt å være mer personlig med de de ønsker å bli enda bedre kjent med, utveksle email, og sender bilde på mail, istedet. Sikkert mange andre grunner også . Du kan jo spørre den personen direkte, neste gang.

Anonym
#2. Postet 12.01.2019 av Anonym
Ja, ser at det finnes endel slike profiler...
Heldigvis finnes det fortsatt noen medlemmer her inne - som har både bilder og en presentasjon i sine profiler!
Det er bra synes jeg, og det gir tillit ikke minst.
Anonym
#3. Postet 14.01.2019 av Anonym
Vel,om slik person du beskriver,vil ha kontakt og er seriøs,så skriver man mere utfyllende på siden...vekker ivertfall ingen tilit eller interesse med null bilde og null tekst...er det så flaut å gi seg til kjenne på en kristen daitingside pga x`n er der, eller mora,så får man heller finne seg en anna side...eller ivertfall ha bilde inni album.og skrive noe annet en hei til folk...
Anonym
#4. Postet 14.01.2019 av Anonym
Samme hvor mye opplysninger en profil inneholder, og samme hvor mye opplysinger som blir gitt om personligetstrekk, som kanksje betyr mest, så vil de aldri bli noe annet enn subjektive vurderinger. Vi mennesker er rett og slett ikke i stand til å se sant på oss selv, skal vi tro Bibelen.

Det finnes bare en eneste sannferdig profil...den kan vi lese om i Bibelen...det var han som kom "full av nåde og sannhet", Jesus Krisus. Han spør ikke etter om vår profil er sannferdig og god, for det vet han den ikke er. Likevel inngår han et "langvarig forhold", ja, faktisk varer dette forholdet i all evighet for den som tror på Jesus Kristus og ham korsfestet. Han tilbyr oss nådeevageliet: "Av nåde ER dere frelst, ved TRO", og ikke noe vi skal gjøre. Kun ved TRO er man frelst.

Vår egen kjødelige "profil" betyr ingen ting, han tar imot oss med alle våre mangler i "profilen", og han krever ingen motytelser av oss så lenge vi lever, kun tro. Han krever heller ikke at vi skal "pynte" på vår profil og la den se polert og fin ut, for det vet han at den ikke er i vår syndige kjødelige legeme. Det legemet og den profilen måtte Jesus ta med seg på korset og begrave det, så uansett hvordan vi selv "pynter" (=prektighet) på egen profil, så ser ikke Gud den profilen mer. Han ser kun den profilen Kristus har gitt oss I HAM. Det er den eneste rette og sannferdige profilen i hans øyne.

Vår egen kjødelige profil har han gitt all syndsforlatelse for en gang for alltid, selv om den varer helt til vi går i graven. I vår vandring her på jord er det Guds nåde som oppdrar oss, ikke vi selv, for at denne vår kjødelige profil kan gi vokster i troen på ham så vi kan vandre verdig det kall han har kalt oss til, men det har ingen ting med vår frelse å gjøre. Vår profil I KRISTUS er like ren og hellig om vi feiler. Da har han gitt oss frimodighet så vi kan si "Abba!Far!" og komme med våre feil til ham. Han er alltid trofast, selv om vi har en kjødelig profil i vårt kjødelige legeme så lenge vi lever her på jord.

For noen blir dette for enkelt, de mener det er ikke rettferdig at man skal ha fått Guds profil, han som har satt oss inn i Jesu legeme og kropp, som er en fullkommen ren og rettferdig profil i hans øyne, ved de gjerninger Kristus gjorde for oss på korset. Slike vil gjerne få sin egen profil til å se fullkommen ut ved å gjøre den fin selv. De stoler ikke på at I KRISTUS alene er vår profil gjort hellig og ren. Deres profil vil ikke bli sannferdig samme hvor mye de fyller den ut. Men I KRISTUS blir våre profiler alltid rene og hellige i all evighet, for Kristus har opprettet et sannferdig personlig og evigt forhold til hver den som tror på ham.

Dette kan jo være noe å tenke på for dere som forlanger personlige profiler.
Anonym
#5. Postet 14.01.2019 av Anonym

Som sagt så kan jo grunnene være mange, helt sikkert noen som har eksen eller moren sin som grunn også

Synes uansett det blir feil å la lite innhold på en profil her på kristendate, definere hvem den personen er i virkeligheten. Spør de ut om hvem de er, bli litt kjent med de. Kanskje til og med invitere de ut på en cafe, for å se hvem disse er.

Kan jo være du møter din fremtidige mann blant disse tomme profilene

Anonym
#6. Postet 15.01.2019 av Anonym
Alle må få lov å gjøre dette på sin egen måte.
Med lite tekst, og uten bilde, blir det få som tar kontakt, det tror jeg alle skjønner..)
Færre svar på henvendelser tror jeg også man må regne med om prifilen er "minimal".
Når det er sagt, hvorfor ikke svare på alle meldinger uansett!
Alle disse pene unge "kvinnene", som ofte er mye yngre enn meg, og som alltid ønsker å gå over til e-postkorrespondanse, bruker jeg å velsigne, det er jo det de trenger..)
Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseRadio 3:16