Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Religion og tro > Debatt

Anonym
Opprettet 05.01.2019 av Anonym.
Gi opp og opplev fremgang i Jesus Kristus.
Jeg tror vi alle noen ganger gjør den feilen at vi kjemper i egen kraft, selv om vi forsøker å være bevisste på at vi ikke skal gjøre det. Tror hovedårsaken til det er at vi ikke liker å vente. Å vente er noe vi bare må lære oss. Vente selv om vi ikke forstår hvorfor vi må vente.... Men, det er god mulighet for at vi vil se akkurat hvorfor vi måtte vente på et senere tidspunkt.
Skal vi så alltid sitte passive? Nei, Gud ønsker vi går ut og så vil han være med. Når vi har relasjonen med Gud, når vi hører hans røst, vil vi skjønne hva som er fra Gud og hva som bare er fra våre egne ideer.
Her kommer "treenigheten" inn i det jeg vil kalle et "praktisk formål"; Ledet av DHÅ, men Jesus ved oss og i oss, kan vi vandre i Gud vår far sin vilje. Som tjenere i og for Guds rike. Til det beste for oss selv og for våre medmennesker.

Når vi sliter i egen kraft, og ikke kommer noen vei, da bør vi gi opp. Da bør vi si til Jesus at "jeg gir opp, jeg orker ikke mer, det får gå som det går...Jesus ta over".
Da kan han endlig få lov til å løse alt på sin suverene måte. I mange situasjoner sitter han klar og venter på vår overgivelse. Resultatet blir da. bedre enn vi forventet i utgangspunktet.
Hva kan så disse tingene vi bør "gi opp" være for noe? Alt mulig, alt fra det minste til det største. Jesus ønsker å være med oss i absolutt alt. Noen gjør den feilen at tror vi ikke skal bry Gud med småting. Gud er ikke en gretten gammel gubbe. Gud ønsker å velsigne oss i alt, å være med oss i absolutt ALT!!! Dette er viktig å forstå.

Det er viktig at vi åpner våre hjerter 100% for Gud, ikke 99,9%, men 100%. Den siste 0.1 % kan forløse mye mer enn du tror. Holder vi tilbake, vil han holde tilbake. Det er viktig å skjønne at Gud er for akkurat deg, ikke bare alle andre, men akkurat DEG. Prøv å forestille deg at du er det eneste mennesket på jorden. Gud (jesus) gav sitt liv for akkurat DEG..)
Jesus Kristus er alt vi trenger. I han har vi alt...)

Ikke la troen bli en teologisk øvelse, det er bare trist. Teoligi er viktig, men det viktigste er at vi gir våre hjerter til Jesus. Da kan han lede oss inn i den rette teoligi. Det er et valg; vi må ville.

Intet av varig verdi blir til uten via en relasjon med Jesus kristus.

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 05.01.2019 av Anonym
Det finnes kristne som ikke ennå har hatt et brutalt livsforvandlende godt møte med Den Levende Gud, om de er kristne eller ikke vet ikke jeg. Men de mangler erfaringen med at Gud er den Han sier at Han er(Guds rike består i kraft)

2 Kor 13:5 Ransak dere selv om dere er i troen! Prøv dere selv! Eller kjenner dere ikke dere selv at Kristus Jesus er i dere? Det måtte da være at dere ikke består prøven.

Åpg 19:1b Der fant han noen disipler, 2 og han spurte dem: Fikk dere Den Hellige Ånd da dere kom til troen? De svarte ham: Vi har ikke engang hørt at det er noen Hellig Ånd. 3 Han spurte: Hva ble dere da døpt med? De sa: Med Johannes’ dåp. 4 Da sa Paulus: Johannes døpte med omvendelsens dåp, og sa til folket at de skulle tro på den som kom etter ham, det er på Jesus. 5 Da de hørte dette, lot de seg døpe til Herren Jesu navn. 6 Og da Paulus la hendene på dem, kom Den Hellige Ånd over dem, og de talte med tunger og profetiske ord.

Jeg tror det er viktig å se på dåpen når kristenlivet ikke virker, slik som Paulus gjorde her i åpg 19. Er starten feil så kan så mye annet også bli feil. Kanskje noen blir nødt til å kaste ut spebarnsdåpen, som er vranglære og som kan hindre deg å komme inn i det livet som Jesus kaller deg til.

Åpg 8:9 Men en mann som hette Simon, hadde fra før av vært i byen og drevet trolldom, og han hadde satt folket i Samaria i stor undring. Han utga seg selv for å være noe stort. 10 Og alle, både små og store, lyttet til ham, og de sa: Han er Guds kraft som kalles den store. 11 De ga akt på ham fordi han i lang tid hadde satt dem i undring ved trolldomskunstene sine. 12 Men da de nå trodde Filip, som forkynte dem evangeliet om Guds rike og Jesu Kristi navn, så lot de seg døpe, både menn og kvinner.



Anonym
#2. Postet 05.01.2019 av Anonym
Ja, hvem er kristne (eller frelst)?

Rom 10:9
"For dersom du med din munn bekjenner at Jesus er Herre, og i ditt hjerte tror at Gud oppreiste ham fra de døde, da skal du bli frelst".

Når et mennske kommer til denne erkjennelsen (i sitt hjerte) vil det oppleve den nye fødsel, en direkte åpenbaring av den oppståtte Jesus. Det mottar samtidig DHÅ til liv (evig liv). Dette mennesket vil ikke være det samme i forsettelsen.

Slik jeg tolker det vil et menneske som IKKE har kommet til denne erkjennelsen, og IKKE har mottatt den personlige åpenbaringen, heller IKKE være frelst og dermed på vei i fortapelsen. Tror ikke det er mulig å tro at man er født på ny om man ikke er det. En åpenbaring fra Gud går deg ikke forbi.
(Åndsdåpen, mottakelse av DHÅ til kraft er en annen opplevelse).

Statskirken f,eks, er full av mange mennesker som ikke er født på ny. De tror på Gud, de bruker tid på Gud og de gjør sitt beste, men de er like fullt på vei i fortapelsen.

Det er enkelt å bli frelst; du tror på dette, du kjenner at det er noe som mangler, dette er noe du vil ha vil (det er Gud som drar), du inviterer Jesus inn (med dine egne ord) og han flytter inn..)..dette gjelder hvem som helst, hvor som helst og når som helst. Jesus ønsker alltid å flytte inn akkurat NÅ.

Om noen er uenige i min forståelse av dette er de selvsagt fri til å legge det frem på denne tråden..
compaq
#3. Postet 06.01.2019 av compaq
Rom 10:9: For dersom du med din munn bekjenner at Jesus er Herre og i ditt hjerte tror at Gud oppreiste ham fra de døde, da skal du bli frelst.

Men hvis du tror på treenigheten, da blir det sånn: Jesus oppreiste Jesus eller Gud oppreiste Gud. Det er umulig.

Riktig er at.....Gud ( Jehova ) oppreiste ham ( Jesus ) fra de døde.......
Anonym
#4. Postet 06.01.2019 av Anonym
Men hvis du tror på treenigheten, da blir det sånn: Jesus oppreiste Jesus eller Gud oppreiste Gud. Det er umulig.

Riktig er at.....Gud ( Jehova ) oppreiste ham ( Jesus ) fra de døde.......
Forkarte dette i en annen tråd, der du også hadde innlegg. Men du leste nok ikke mitt innlegg.

Tenk deg mann og kone, de er ett

Hvis mannen faller, så er det mulig for konen å reise han opp. Og det er også mulig for mannen å reise opp konen.

Nå var mitt svar ikke til deg compaq, for du tilhører jhv(vranglære) som ikke har del i frelsen.
Lene
#5. Postet 07.01.2019 av Lene
Har aldri før hørt at det er enkelt å bli frelst, som Aron2 skriver her. Og hvor som helst......?
Troen kommer ved hørelsen.
Man kan ikke finne Jesus bak steiner og stokker, som jeg har hørt noen fortelle. Man må oppsøke forkynnelsen, det er først da Den Hellige Ånd kan begynne å virke i menneskene.

Jesus sier: Ingen kommer til Faderen uten ved meg.....
Blessednotlucky
#6. Postet 07.01.2019 av Blessednotlucky
Tror (med bibelsk dekning) at mange vil bli overrasket over hvem man kommer se i himmelen og ikke. Det er ikke teologi som frelser, men om man har Jesus i hjertet.
Anonym
#7. Postet 07.01.2019 av Anonym
Tror (med bibelsk dekning) at mange vil bli overrasket over hvem man kommer se i himmelen og ikke. Det er ikke teologi som frelser, men om man har Jesus i hjertet.
Men det er viktig å ha den rette millimetertroen vet du, slik som farisèeren coffee, "takk Herre for at jeg ikke er som dem..."
Anonym
#8. Postet 07.01.2019 av Anonym
Tror (med bibelsk dekning) at mange vil bli overrasket over hvem man kommer se i himmelen og ikke. Det er ikke teologi som frelser, men om man har Jesus i hjertet.
Tror også at både jeg og mange andre blir overrasket over hvem vi ser i himmelen ja.

Noen liker denne ordlyden "gang frelst alltid frelst"
De ukloke jomfruene, hadde kanskje teologien slik som ordlyden over. De fikk ikke evig liv.
Anonym
#9. Postet 07.01.2019 av Anonym
Den som har Sønnen, han har livet; den som ikke har Guds Sønn, han har ikke livet.

Har du tatt din tilflukt til Jesus, er han blitt din rettferdighet for Gud, ditt eneste håp for frelse, ditt hjertes umistelige skatt? Er det på grunnlag av Jesus og det han gjorde for deg, den eneste grunnen til at du kaller deg et Guds barn?
Da er du frelst, og la ingen andre innbille deg no annet.
Det er mange ulike syn på dåp / nattverd, lovsang osv, igrunn det meste.
Men det ene avgjørende er hjerte forholdet til Jesus.

Klippe, du som brast for meg,
la meg gjemme meg i deg!
La det vann og blod som går
fra din sides åpne sår,
bli for meg en helseflod
som gjør sjelen ren og god!

Anonym
#10. Postet 07.01.2019 av Anonym
Men det er viktig å ha den rette millimetertroen vet du, slik som farisèeren coffee, "takk Herre for at jeg ikke er som dem..."
Jo takk.

Leste i bibelen om et høyterskel tilbud, alle disiplene strøk på eksamen. De kunne på ingen måter få dette til, uansett så mye de ville eller mente de ville klare det. Løsningen ble 100% Jesus, altså millimetertro.

1 Joh 2:6 Den som sier at han blir i ham, han er også skyldig til å vandre slik som han vandret

1 joh 2:5 Men den som holder fast på hans ord, i ham er sannelig Guds kjærlighet blitt fullkommen. Av dette vet vi at vi er i ham
Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseRadio 3:16