Agenda 3:16
Skriv en hilsen til alle på KristenDate.no
Skriv i megafonen
Skriv i megafonen

Forum >> Religion og tro >> Debatt

Åpne profilen til RemiS

Du er bra nok!

Er man en bra kristen om man spiller fotball på søndag eller går på kino? Spørsmålene lyder komiske i vår tid, men vi skal ikke lenger enn 40-50 år tilbake i tid før disse og mange andre regler var med å definere hvem som var en bra nok kristen. Mange kan fortelle om følelsen av å ikke nå opp, følelsen av fordømmelse og kanskje til og med en ubevisst utfrysning av kirken eller menigheten de egentlig ønsket å være en del av. Når disse og lignende spørsmål er så uaktuelle som de er kan vi lett tenke at problemet er løst og at vi er kommet videre til en kristendom fri fra loviskhet. Men har vi egentlig det? Hva er forventingen i vår tid, i din menighet? Hvem er på "A-laget" i din kirke? Er det de som: er tro mot visjonen? er med å bygger kirkens kultur? inviterer med seg venner til kirka? alltid er positive? blir med på gateevangelisering? tar et år på Bibelskole? gir tiende? er "åpne for Ånden"? Listen kunne vært lenger, men du forstår kanskje hvor jeg vil? Poenget er ikke at noe av dette er feil i seg selv, men at om bare så lite som EN av disse forventningene får skape et miljø som får folk til å kjenne seg som "ikke bra nok kristne" så er det et sykdomstegn. Sykdommen kalles loviskhet og kveler evangeliet og fører folk inn i enten hykleri eller fortvilelse og fordømmelse. Loviskhet er alt som vi bevisst eller ubevisst mener folk må gjøre om de skal kunne regne seg som gode nok kristne i vår menighet. Men Paulus skriver: «For av nåde er dere frelst, ved tro. Og dette er ikke av dere selv, det er Guds gave. Det er ikke av gjerninger, for at ikke noen skal rose seg.» (Ef 2:8-9). Hvordan blir man en bra nok kristen? Svaret er enkelt: VED TRO PÅ KRISTUS OG HANS NÅDE! Ingenting vi gjør kan gjøre oss til bra nok kristne, bare troen på Kristus! Dette er gode nyheter som setter mennesker fri til å gjøre gode gjerninger hvis de vil! Hvis de ikke vil, så hjelper det ikke å "kreve og fordømme", men det som hjelper er å forkynne Kristus og hva han har gjort. Paulus skriver nemlig dette i neste vers:

«For vi er hans verk, skapt i Kristus Jesus til gode gjerninger, som Gud forut har lagt ferdige for at vi skulle vandre i dem.»(Ef 2:10). Du må ikke vitne, du må ikke "bygge kulturen i kirka", du må ikke be mer eller følge andre ubevisste eller uttalte krav for å bli en god nok kristen. Det eneste du må er å innse at du er en synder som trenger en frelser, og det er TROEN på denne Frelseren som gjør deg til en 100% bra nok kristen! Som syndere blir vi aldri bra nok i våre egne eller andres øyne, men gjennom troen på Jesus blir vi rettferdige i Guds øyne og gleden over den sannheten vil igjen og igjen produsere lysten til å gjøre Guds vilje! Derfor kan du idag takke Gud for at du ved troen på Jesus er en bra nok kristen uansett hva andre skulle mene om det! AMEN!
Viser side 1 av 7 sider, 10 kommentarer per side
Første |   << Forrige  Neste >>  |  Siste
Åpne profilen til rab tshuwah
Du sier det er så viktig å tro. Men hva skal man tro på ? Tror man på evangeliet og omvender seg da skal man bli frelst (Markus 1:15). Evangeliet i seg selv er jo omvendelse i Hans navn (Jesus) for tilgivelse av synder (Lukas 24:46-47) og evig liv . Jesus sier jo at di som ikke omvender seg skal gå fortapt (Lukas 13:3). Jesus sier og at kun di som Gjør vår himmelske fars vilje skal arve Guds rike (Matteus 7:21). Du tror at tro alene uten omvendelse vil frelse mennesker men det er ikke ekte tro men en falsk tro. Hvis man tror så omvender man seg til å holde loven (Matteus 5:17-20, 7:21-23). Di som ikke omvender seg er di som ikke elsker Han (Johannes 14:23-24), og han som ikke gjør hva Han sier er den som ikke elsker Han. Siden du da fornekter å gjøre hva Jesus sier så elsker du han ikke og har ikke tro som bærer frukt. Du er da di frøene i såmann lignelsen som ikke bærer frukt og vil gå fortapt fordi Hans Ord har ikke noe plass i hjertet ditt så det fører ikke til lydighet (Matteus 13:3-30).

Mark 1:15 And saying, The time is fulfilled, and the kingdom of God is at hand: repent ye, and believe the gospel.

Luke 24:46 And said unto them, Thus it is written, and thus it behoved Christ to suffer, and to rise from the dead the third day:
Luke 24:47 And that repentance and remission of sins should be preached in his name among all nations, beginning at Jerusalem.

Luke 13:3 I tell you, Nay: but, except ye repent, ye shall all likewise perish.

Matt 7:21 Not every one that saith unto me, Lord, Lord, shall enter into the kingdom of heaven; but he that doeth the will of my Father which is in heaven.
Åpne profilen til RemiS
Du sier det er så viktig å tro. Men hva skal man tro på ? 

Vel, dersom du hadde lest innlegget før du kommenterte, så ville du sett at det er snakk om troen på Jesus Kristus.

"For av nåde er dere frelst ved tro..."
Vel, dersom du hadde lest innlegget før du kommenterte, så ville du sett at det er snakk om troen på Jesus Kristus.

"For av nåde er dere frelst ved tro..."

Er mange Jesuser fok tror på som ikke er Han som vi leser om i Bibelen. Slik som den du tror på som kom for å gjøre bort med loven. Hvis du tror på Jesus så tror du på hvem Bibelen sier Han er og du tror på hva Han sier. Du tror ikke på den Jesusen Bibelen taler om og du tror ikke på hva Han sier men ignorerer Han for en forvridd versjon av Han som fører til fortapelse ved å ta vers ut av kontekst for å fremme din versjon av Han.
Åpne profilen til Aron2
rab t

Jeg begynner å bli mektig irritert over din loviske religiøsitet. Alle som skriver her inne vet at tro uten omvendelse er død tro, ingen har sagt noe annet, slutt å tillegge oss meninger vi ikke står for.
Men, bare fortsett å leve som under loven. Du kommer ikke til å klare å rettferdiggjøre deg selv med den , og du kommer ikke til å bære noen frukt overhodet. 
I din blindhet ser du ikke at mange av sitatene  du komme med taler direkte imot det du selv står for. 

Det du bør spørre deg selv er:
Hvorfor er jeg så frustrert ? Svaret på det står i GT, det du lever i.
Åpne profilen til Aron2
Og, bare ikke prøv deg på noen åndelige angrep  mot meg for han som er i meg er sterker enn han som er i deg!!
Jeg proklamerer Jesus blod beskyttelse over alle som er i Kristus her inne.
rab t

Jeg begynner å bli mektig irritert over din loviske religiøsitet. Alle som skriver her inne vet at tro uten omvendelse er død tro, ingen har sagt noe annet, slutt å tillegge oss meninger vi ikke står for.
Men, bare fortsett å leve som under loven. Du kommer ikke til å klare å rettferdiggjøre deg selv med den , og du kommer ikke til å bære noen frukt overhodet. 
I din blindhet ser du ikke at mange av sitatene  du komme med taler direkte imot det du selv står for. 

Det er slettes ikke alle som tror at tro uten (Bibelsk) omvendelse er død tro (Slik som RemiS og deg). Den omvendelsen som Bibelen taler om er tilbake til Torah/Loven som er Guds rettferdige veier man er nødt å vandre på og ikke noen mystisk form for kjærlighet som gjør bort med loven. Bibelen sier at ikke di som hører loven er rettferdig for Gud men di som er gjørere av loven skal bli rettferdiggjort (i troen på Jesus). Selvfølgelig vil jeg fortsette å holde Guds lov ettersom Jesus kom for å frelse meg fra lovbrudd og tilgi meg mitt liv som lovløs. Jesus kom for å frelse sitt folk fra syndene sine som er lovbrudd. Men hvis du ikke holder loven hva er du frelst i fra da ? Da er du ikke mere frelst en ateisten i gata.

Rom 2:4 Or despisest thou the riches of his goodness and forbearance and longsuffering; not knowing that the goodness of God leadeth thee to repentance?
Rom 2:5 But after thy hardness and impenitent heart treasurest up unto thyself wrath against the day of wrath and revelation of the righteous judgment of God;
Rom 2:6 Who will render to every man according to his deeds:
Rom 2:7 To them who by patient continuance in well doing seek for glory and honour and immortality, eternal life:
Rom 2:8 But unto them that are contentious, and do not obey the truth, but obey unrighteousness, indignation and wrath,
Rom 2:9 Tribulation and anguish, upon every soul of man that doeth evil, of the Jew first, and also of the Gentile;
Rom 2:10 But glory, honour, and peace, to every man that worketh good, to the Jew first, and also to the Gentile:
Rom 2:11 For there is no respect of persons with God.
Rom 2:12 For as many as have sinned without law shall also perish without law: and as many as have sinned in the law shall be judged by the law;
Rom 2:13 (For not the hearers of the law are just before God, but the doers of the law shall be justified.
Anonym
rab t

Det du bør spørre deg selv er:
Hvorfor er jeg så frustrert ? Svaret på det står i GT, det du lever i.

her er vel det du som er irritert/frustrert!  det er jo det du begynner innleget med! har sjølv ikkje skjønt kva dåke omvender dåke fra og til, så skjønner godt att rab t pusher på med skrift steder her!

det som blir forkynt  av noen her inne er en lovløs paulus, en som ikkje forkynte det samme som kristus. mange kommer til å gå fortapt pga dette! det blir lagt frem som om att paulus hadde en annen forkynnelse en jesus!

2peter3:16(om paulus)  Om dette taler han i alle de brevene hvor han kommer inn på disse spørsmålene. Det er noe der som er vanskelig å forstå, og de ukyndige og svake forvrenger dette, slik de også gjør med de andre skriftene, og det fører til fortapelse for dem selv.
Åpne profilen til Aron2
benlakim
Du har altså ingen erfaring er omvendelse.....

Jeg har ikke tenkt å la dette bli en lang diskusjon, det blir fort "hakk i plata". Det må nok åpenbaringer til for å få åpnet øynene på enkelte her inne.

Ja, jeg ble litt irritert, men jeg kjenner gleden i Herren..).
benlakim
Du har altså ingen erfaring er omvendelse.....

Jeg har ikke tenkt å la dette bli en lang diskusjon, det blir fort "hakk i plata". Det må nok åpenbaringer til for å få åpnet øynene på enkelte her inne.

Ja, jeg ble litt irritert, men jeg kjenner gleden i Herren..).

Tror ikke folk er interresert i di "åpenbaringer" du tenker på ettersom di som står for rettferdighet holder fast ved hva Bibelen sier imotseting til dine og RemiS sine motsigende vrangforestillinger av skriften og ut av kontekst. Men bra du er ærlig om frukten din vertfall så vet vi hvilken ånd(er) som regjerer i deg. Tross alt di som vandrer i kjødet kan ikke underordne seg Guds lov og heller ikke tilfredsstille Han (Romerne 8:7-8).
Åpne profilen til Aron2
Ok rab t
Hva er åndelig frukt ?
Viser side 1 av 7 sider, 10 kommentarer per side
Første |   << Forrige  Neste >>  |  Siste