Mann38 sier: Ønsker alle på kd ei velsignet god helg :)
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Religion og tro > Debatt

Anonym
Opprettet 20.10.2018 av Anonym.
Bibelskole


Jeg vil reklamere litt for Bibelskole. I dag er det flest unge mennesker som går på Bibelskole, men jeg vil anbefale dette også til dere som er voksne. Når jeg var 19 skulle jeg egentlig gå på Livets Ors Bibelsenter i Sverige, men omstendigheter rundt gjorde at jeg ikke dro. Senere var det meningen at jeg skulle til Canada og går på Bible College der, men jeg fikk ikke økonomisk støtte fra Lånekassen og reiste ikke.

Ønsket om å gå på Bibelskole har likevel ligget der og i år gjorde jeg noe med det. Livssituasjonen min var slik at jeg uansett måtte gjøre noen forandringer i livet. Da bestemte jeg meg for å gå på Bibelskole. Solgte hus og bil, sa opp jobb og flyttet fra Oslo-området til Sørlandet. Det har jeg aldri angret på.

I en alder av 45 går jeg på Ansgar Bibelskole i Kristiansand, sammen med ungdommer som er på samme alder som jeg var når jeg første gang planla å gå på Bibelskole. Den gang var det mer miks i alder, men nå er 98% under 25 år.

Du blir aldri for gammel for å gå på Bibelskole! Min oppfordring til alle dere voksne er: Ta ett eller to år på Bibelskole! Det er sunt! Du setter av minst ett år hvor du har dypdykk i Guds Ord.

Hvilken skole du eventuelt skal gå på, må du velge selv, men jeg kan komme med noen anbefalinger:

Bibelskolen Oslo Kristne Senter (Kjeller/Lillestrøm)
Ansgar Bibelskole (Kristiansand)
Bibelskolen i Grimstad
Filadelfia Bibelskole (Oslo/Kristiansand)
Hillsong Academy (Stavanger)
Livets Ord Bibelcenter (Uppsala)
Hillsong Bible College (Sydney, Australia)


Det finnes garantert flere fantastiske Bibelskoler rundt omkring i Norge, Skandinavia og verden, men disse er noen av de jeg vil anbefale.

*Invester ett år i å fôre deg med Guds Ord. Du vil ikke angre!*

Svar på innlegg

Ingen svar for øyeblikket.
Mann38 sier: Ønsker alle på kd ei velsignet god helg :)
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseRadio 3:16