Anonym
Opprettet 18.10.2018 av Anonym.
Aldersforskjell


Dette har vært diskutert her på KD tidligere, men i et forsøk på å få igang litt aktivitet, poster jeg en tråd om tema likevel.

"Ekspertene" sier at anbefalt aldersforskjell er innenfor +/- 7 år, men noen par har større aldersforskjell. Noen har 10 år andre 15. Hva tenker du om aldersforskjell i et parforhold? Er det greit at en på 40 har kjæreste på 25 eller 30, eller er det galt?

Noen synes det er feil hvis kvinnen er eldre enn mannen, hva synes du?

Menn har en tendens til å være mer åpen for å date yngre kvinner enn kvinner er åpne for å date yngre menn. Hvorfor tror du at det er sånn?

Del dine erfaringer og begrunn gjerne dine ønsker og valg i dette temaet.

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 18.10.2018 av Anonym
Jeg er en mann på 45. Slik jeg ser det, så er det beste om jeg finner ei som er mellom 38 og 45, men kunne strukket meg ned til 35 også. Det går fint om jeg også finner ei som er noen år eldre enn meg, men der har jeg en sperre. Vet ikke hvorfor den er der, men det er den.

Så...

Jeg er veldig familiekjær og glad i barn, men kan ikke bli pappa til noen selv. Da er det uklokt å lete etter kjæreste som er i en alder hvor kanskje ønske om barn er stort. Da må man i så fall finne ei som har barn fra før og som ikke ønsker seg flere barn. Jeg blir gjerne "pappa" til noen barn som kanskje ikke har en pappa i livet fra før, eller en reservepappa til barn som har en pappa i livet allerede.

Barn er ikke et "must". Jeg tror at om jeg finner ei som ikke har barn, så vil det også gå helt fint. Det handler om hvordan vi skrur sammen vårt samliv og ekteskap. Vi kan fint få et fantastisk liv sammen - uten barn.

Som mann er det ikke nødvendigvis negativt med en ung kone, men blir aldersforskjellen for stor, er man ikke på samme plass i livet, man har kanskje ikke de samme behov, ønsker og mål, noe som kan skape utfordringer i forholdet og ekteskapet.

Derfor er min nedre aldersgrense på -10 år.

Det viktigste av alt er å finne ei som liker meg. Ei som vil digge, elske og beundre meg. Ei som blir min beste venn i livet. Ei som jeg kan like, digge, elske og beundre tilbake.
Anonym
#2. Postet 22.10.2018 av Anonym
hei jeg er en mann som har passet middagshøyden..dette temaet er et veldi hett tema,,fordi hvis den ekte kjærligheten er der.spiller egentlig ikke alderforskjellennså stor rolle..innenfor visse grenser da selvsagt..
Jeg vet det finnes litt for mange som "ugleser " og setter grenser for andre enn seg selv..hva som de selv mener er normalt for å sette et navn på dette tema.. kjærligheten setter ingen grenser hvis du leser i Guds ord..den tåler absolutt alt.. dert finnes altfor mye fordømmelse blandt kristne mennesker..der nestekjærligheten burde
vært tilstede.. Se hvor de elsker hverandrer burde gå som ordtak blandt de heller..i steden for baksnakk burde vi heller velsigne de som finner ekte kjærlighet.. tror vi burde tenke hvilken standard vi dømmer andre etter
om vi er så perfekte selv... må bare innrømme jeg kommer til kort her..i Guds ord står det "alle har syndet og står uten ære for Gud" likekjønnet ekteskap er noe Gud ser på som synd,ikke dette temaet som et tatt opp her,
Gud er kjærlighet det finnes ikke mørke i Han.. freedstanker fremtid og håp..ikke ulykkes tanker.. det største av allt er kjærliugheten.. du kan mene hva du vil eller ønsker om mange ting hvis du ikke har kjærligheten betyr det ingenting.. tomhet er det uten den..
syns bare jeg måtte legge inn noen ord om dette 60 åring.. ung til sinns.. ønsker dere alle en rikt velsignet dag... Jesus er kjærlighet Han elsker alle... det er ingen fordømmelse for de som er i Han
annonseRadio 3:16