Agenda 3:16
Skriv en hilsen til alle på KristenDate.no
Skriv i megafonen
Skriv i megafonen

Forum >> Kjærlighet og relasjoner >> Debatt

Anonym

Asiadating - Noen med erfaringer?

Hei.

Jeg har nå i 5 år forsøkt å finne kjærligheten på nytt. I utgangspunktet søkte jeg etter en norsk kristen kvinne, bosatt nær meg, eller ei som ikke bodde så langt unna.

Det har ikke gitt resultater. Har selvsagt hatt kontakt med noen få, men de fleste jeg tar kontakt med svarer ikke på meldinger, men om de svarer, så er som regel svaret negativt. Hvorfor man som snill norsk kristen mann ikke er "bra nok" for norske kristne kvinner, vet jeg ikke.

Nå har jeg derimot fått kontakt med ei fra Filippinene. Jeg har stor respekt for de menn som reiser til Asia og finner seg kone der, men har aldri ønsket det selv. Hun jeg nå har fått kontakt med, bor i Oslo og går på Bibelskole.

Kontakten er fersk, så jeg vet enda ikke hvor dette bærer, men om noen her inne har erfaringer med asiatiske kvinner og dating, så del gjerne med meg.
Anonym
Hvorfor ikke Russiadating eller baltic-dating?  Kortere avstand også.  Kjenner flere nordmenn som har funnet seg kristne russiske/ukrainske etc damer og er veldig fornøyd.

Godt poeng du har der forresten. Jeg har mye av samme erfaring. Vi er vel ikke eksotiske nok da;-)
Anonym
Takk for hyggelig tilbakemelding.

Har blitt advart mot russiske kvinner. I tillegg har min far, som i dag er gift med ei fra Latvia, hatt dårlige erfaringer med kvinner fra Russland. Derimot, er damer fra Ukraina, Estland, Litauen og Latvia fantastiske. 

Nå er utgangspunktet mitt at jeg ikke ønsker å finne min neste kjæreste i utlandet. Jeg ønsker å finne henne her i Norge. Det har jeg i og for seg gjort, fordi jeg har fått kontakt med ei fra Filippinene som bor i Norge. Nå er hun her for å gå på Bibelskole og må nok reise hjem igjen når hun er ferdig, men vi får se hva som skjer mellom oss.
Anonym
Takk for kommentar.

Jeg snakket med en norsk mann som har jobbet i Asia. Det du nevner om at man gifter seg med "hele familien" og at man som hvit automatisk er rik og må forsørge konas foreldre, er etter hva jeg har hørt mer vanlig i Thailand enn på Filippinene.
Anonym
De jeg kjenner som har blitt sammen med kvinner fra Thailand , Vietnam o.l. har dårlige erfaringer.  Det virka som de bare var ute etter pengene og opphold i Norge.
Anonym
Takk for tilbakemelding.

Jeg er klar over at det er ting å passe på her, men så har jeg bekjente som bare har gode ting å si om Filippinske kvinner.

Det er vel like mange variasjoner der som her, men det er greit å sjekke ut ting før man blir for involvert. Hun jeg har fått kontakt med nå går på Bibelskole i Oslo, mest sannsynlig ved siden av å jobbe som Au Pair. Det er ganske vanlig.
Anonym
Det er greit å også nevne at jeg selvsagt ikke går på barnerov her. Greit at hun er yngre enn meg, men ikke for ung :). Noen mener at -10 år er for mye. Andre mener at -15 år er helt greit. Uansett, jeg ønsker ikke en for ung kjæreste. Er ute etter et forhold, ikke kun et sexobjekt.

Ikke kan jeg gi dem barn heller og da er det greit å tenke på alder :)