Bamse22 sier: Kaffe, latter, god mat og klining til helgen? ;)
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Religion og tro > Debatt

Anonym
Opprettet 19.08.2018 av Anonym.
Homofili - hva er det ?
Hva er Homofili?

Dette er hva jeg tror det ikke er og hva jeg tror det er:
Jeg vil ikke kalle det en "legning", uten å utdype.
Det er absolutt ikke en del av skaperverket for vi er skapt i Guds bilde for å leve sammen som mann og kvinne.
Guds vilje for familien og hvordan den skal fungere stemmer heller ikke med homofili.
Homofili er en åndsmakt fra ondskapens rike som satan (motstanderen av Guds rike) bruker nettopp for å ødelegge Guds planer for samliv og familie! Det er åndelig logisk og selv om jeg personlig ikke har sett det finnes det mange vitnesbyrd om personer som har blitt satt fri fra dette åket under forbønn. Vilkåret er selvsagt at man vil bli satt fri og det er vel her det store problemet ligger; de som lider under denne makten ønsker som regel ikke å bli satt fri. Akkurat som en som ikke tror på Jesus ikke ønsker å tro heller. Noen sliter med det, ikke bare pga reaksjoner fra omgivelsene, men de føler at det er galt. De kan som sagt bli satt fri. Desperasjon setter fri!!
Jeg tror de som mener de er født i feil kropp har den samme åndskraften i seg.

Kan personer bli født homofile? Ja, det ser jeg ikke bort fra. Åndskrefter kan overføres fra mor til barn i mors liv. Mange blir f.eks født med en ånd av forklastelse pga tanker/opplevelser som mor har hatt.
Vi lever i en åndelig verden og onde åndskrefter er rundt alle mennesker, og i mange mennesker, også kristne. Åndskreftene kan sikkert komme inn på mange forskjellige måter.
Jeg tror ikke det finnes et eneste menneske som ikke har en eller annen liten demon i seg, det være seg aldri så lite. Spørsmålet er hva som dominerer i et menneske. Har du den hellige ånd i deg vil den dominere deg slik at du ikke kan bli "besatt" av en demon, men det kan absolutt være demoniske krefter i og rundt deg som påvirker deg likevel.

Skal vi så fordømme de homofile?
Selvsagt ikke, vi skal ikke dømme, Guds ord dømmer. Jeg ser på homofili som en hvilken som helst annen synd, verken bedre eller verre. Jeg har fundert en del på hvorfor akkurat homofili får så stort fokus, men jeg har ikke noe svar på det....
Noen sier at Jesus ville ha beveget seg blant de homofile. Ja, det tror jeg helt sikkert, men han ville ikke gått i tog for å "hylle" livsstilen. Det kan jeg aldri tenke meg. Jeg tror han ville ha kastet disse demonene ut av dem, rett og slett, for han ville ha fornemmet hva som var i dem.
Kjærlighet og formaning er fremgangsmåten her, som med alle andre synder. Men, det må jo komme frem hva dette egentlig er for noe, kjærlighet er også å fortelle mennesker hva som er de åndelige realitetene!
Det viktige er vel uansett først å lede mennesker til Jesus slik at han kan begynne å virke i dem...

Om en homofil skulle lese dette vil jeg si at jeg fordømmer deg ikke, du er like mye verdt som alle andre i Guds øyne og i mine øyne. Jesus elsker deg og han vil hjelpe deg om du lar ham få lov..).
Om du ikke ønsker å bli fri, du mener jeg er helt på jordet og jeg setter meg på en høy hest og ser ned på deg, vil jeg si at vi elsker deg likevel..).

Jeg velsigner alle som leser dette innlegget i Jesus Kristus navn.

Jeg ser ikke bort fra at noen er uenige med meg, det er fritt frem..)

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 19.08.2018 av Anonym

"Jeg har fundert en del på hvorfor akkurat homofili får så stort fokus, men jeg har ikke noe svar på det...."

Jeg tror det blir fokusert på, fordi Satan og hans hjelpere vil prøve å normalisere det. Slik som KRF hendelsen i uken som var. Eller denne norske jenten som var på forsiden av Elle denne uken. Der hun sier at hun ble født i feil kropp. Samme med Skam serien som blir vist på TV. Dette er bare noen eksempler av mange, og hvordan dette blir mer og mer fokusert på i hele verden. Er ikke så lenge siden det hvite hus i Amerika lyste opp i regnbuens farger, og det samme gjorde Paris tårnet.

Jeg tror de prøver så godt de kan og normalisere det, slik at vi lettere skal akseptere dette. Satan ødelegger Guds skapelse gjennom abort og homoseksualitet.

Johannes første brev 5 : 19 " Vi vet at vi er av Gud, og at hele verden ligger i det onde"

Likte det du skrev Aron. Vi skal ikke dømme dem, men er viktig at mennekser finner ut av hvorfor dette blir fokusert på. Systemet som kommer og er godt i gang, skal normalisere det som er galt.

Profeten Jesaja 5 : 20 "Ve dem som kaller ondt for godt, og godt for ondt, dem som setter mørke i stedet for lys, og lys i stedet for mørke, dem som gjør bittert til søtt og søtt til bittert."


Anonym
#2. Postet 19.08.2018 av Anonym
Normalisering ja, jeg tror du har rett.
Vi blir stående tilbake som de slemme og onde i det sekulære samfunnets øyne.

Vel, sannheten skal forsvares for enhver pris.
Anonym
#3. Postet 20.08.2018 av Anonym

"Jeg har fundert en del på hvorfor akkurat homofili får så stort fokus, men jeg har ikke noe svar på det...."

Jeg tror det blir fokusert på, fordi Satan og hans hjelpere vil prøve å normalisere det. Slik som KRF hendelsen i uken som var. Eller denne norske jenten som var på forsiden av Elle denne uken. Der hun sier at hun ble født i feil kropp. Samme med Skam serien som blir vist på TV. Dette er bare noen eksempler av mange, og hvordan dette blir mer og mer fokusert på i hele verden. Er ikke så lenge siden det hvite hus i Amerika lyste opp i regnbuens farger, og det samme gjorde Paris tårnet.

Jeg tror de prøver så godt de kan og normalisere det, slik at vi lettere skal akseptere dette. Satan ødelegger Guds skapelse gjennom abort og homoseksualitet.

Johannes første brev 5 : 19 " Vi vet at vi er av Gud, og at hele verden ligger i det onde"

Likte det du skrev Aron. Vi skal ikke dømme dem, men er viktig at mennekser finner ut av hvorfor dette blir fokusert på. Systemet som kommer og er godt i gang, skal normalisere det som er galt.

Profeten Jesaja 5 : 20 "Ve dem som kaller ondt for godt, og godt for ondt, dem som setter mørke i stedet for lys, og lys i stedet for mørke, dem som gjør bittert til søtt og søtt til bitte

Dere vet nokon vil kalle homofili en sjukdom, så då er mitt spm kvifor er det då
gale at det nokon bruker regnbuen og viser støtte til desse "sjuke"...

Skam serien...?? Den har eg ikkje sett så då må du fortelle meg Kva er gale med Skam serien??
Anonym
#4. Postet 20.08.2018 av Anonym
De fleste sykdommer er jo relatert til åndskrefter/demoner.

Jeg mener at man støtter ikke ved å gå i pride-tog, tvert i mot, man sier da relativ direkte at dette er helt greit og da grunnfester man dem faktisk i synden. Nei, det er ikke greit etter skriften, ikke i det hele tatt.
Jeg har ikke noe imot noen mennesker derfor vil jeg dem ikke så vondt at jeg ville gå i et slikt tog, det er ikke nestekjærlighet slik jeg ser det.
Anonym
#5. Postet 20.08.2018 av Anonym
Ja, man kan spørre hvorfor homofili har fått så stort fokus. Hvorfor fokuserer du på det selv, Aron2? Jesus fokuserte ikke på det.

Men i brevene i NT kommer dette opp gang på gang. Fra bibelforskere (William Barclay f.eks.) har jeg lært at homofil praksis var svært utbredt og vanlig på Jesu tid. Likevel hadde ikke Jesus noe spesielt å si om dette. Han fokuserte på viktigere ting.

Jeg har egentlig ikke noe fornuftig å si om homofili fordi det for meg er komplett uforståelig. Men veldig mye i Guds skapelse har gått feil etter at synden kom inn i verden, så også dette med kjønnsidentitet. Noen barn blir født med både mannlige og kvinnelige kjønnsorganer. Har disse fått «overført åndskrefter» fra foreldrene? Ville vi si noe slikt om barn som blir født med andre skavanker?

Anonym
#6. Postet 20.08.2018 av Anonym
Jeg er ikke spesielt opptatt av homofili heller, men det har vært en del i media forrige uke, derfor denne tråden.

Vi står midt i en åndelig krig mellom to riker og alt er ikke like lett å forklare, det er som regel usynlige krefter.
Skavanker og medfødte feil er ikke Guds vilje i alle fall og da har de et opphav fra den mørke siden.
Syndefallet startet det hele som du skriver.
Familieforbannelser f.eks, går fra en generasjon til en annen og de kan gi seg utslag i div. sykdommer. Sykdommer er veldig ofte relatert til demonisk/mørke åndskrefter. Det er jo nettopp derfor de kan helbredes/drives ut ved bønn.
Det er ikke dermed slik at du eller dine forfedre nødvendigvis er skyld i dine sykdomer, men det kan være slik.
Det betyr også at jeg kan påføre mine tippoldebarn problemer med det jeg gjør i dag. Jeg har altså et ansvar og en slags autoritet over kommende generasjoner etter meg.

Når det gjelder Jesus fokus, så kastet han og disipplene ut demoner uten at alle de er spesifisert i bibelen.
Anonym
#7. Postet 20.08.2018 av Anonym

Enig med deg Aron, du skriver "Vi står midt i en åndelig krig mellom to riker"

Visste dere at Facebook har ifølge en artikkel fra Telegraph.co.uk, 71 forskjellige kjønn å velge mellom? Dette var fra en artikkel fra 2014, det er sikkert flere kjønn nå.

Uansett om det er en sykdom eller ett valg å være / bli homofil, så tror dere dette er noe Gud har ordnet, eller Satan?

Anonym
#8. Postet 20.08.2018 av Anonym
Gud jobber ikke mot seg selv, disse demonene er fra mørkets rike.
Noen mener riktignok at demoner er falne engler, det er ikke usannsynlig. Engler er opprinnelig skapt av Gud og 1/3 av dem ble forført av dengang Lucifer, nå Satan.
Anonym
#9. Postet 20.08.2018 av Anonym

Ja, jeg er en av de som tror at demoner er falne engler. De ble kastet ned til denne verden sammen med Satan da de gjorde opprør. Så regner da med at det er de som er til stede og kan skade de som ikke har følge av den hellige ånd. Johannes første brev 4 : 4 "Dere er av Gud, barn, og har seiret over dem. For han som er i dere, er større enn han som er i verden"


Anonym
#10. Postet 21.08.2018 av Anonym
Gud jobber ikke mot seg selv, disse demonene er fra mørkets rike.
Noen mener riktignok at demoner er falne engler, det er ikke usannsynlig. Engler er opprinnelig skapt av Gud og 1/3 av dem ble forført av dengang Lucifer, nå Satan.
Dette blir litt på siden av debatten, men demoner er antagelig ikke falne engler etter min mening fordi deres manifestasjon og makt rett og slett er for svak. Vi ser det veldig godt da Jesus driver ut demoner av en mann og de bønnfaller ham om å få lov til å besette noen griser som så springer ut i Genesaretsjøen og drukner. Et annet sted ber de Jesus om å ikke sende ham ned i mørke huler "før tiden".
Derimot i Daniel ser vi hvor sterke falne engler er når en Guds erkeengel må kjempe mot "fyrsten av Persia" (en mektig fallen engel) i 30 dager for å komme gjennom til Daniel.

Demoner er vesener som har behov for et legeme som "bolig". Engler, til og med ikke de falne tror jeg har slikt behov. Engler kan manifestere seg med et legeme hvor og når de vil, det ser vi mange dømmer på i Bibelen. Med demoner er det anderledes. Men hvem er da demonene? Jeg tror det mest sannsynlige er at de er det Bibelen i grunnteksten kaller "nephilim, refaim" og flere andre navn, dvs. hybridavkom mellom falne engler og mennesker. Når disse dør lever deres ånd og sjel videre og søker et legeme å være i. Falne engler har ikke behov for dette.
Bamse22 sier: Kaffe, latter, god mat og klining til helgen? ;)
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseRadio 3:16