Øystein-Skum93 sier: Vil ikke bo og vil ikke bosette meg en eneste plass nei på Vestlandet. Ikke en eneste plass nei på Vestlandet!
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Religion og tro > Debatt

Anonym
Opprettet 29.07.2018 av Anonym.
Når er siste sjanse til å ta imot Jesus?

Det jeg lurer på er følgende;

Når er aller siste sjanse for de som ikke tror til å unngå evigheten i helvete? Hvis noen som ikke har tatt imot Jesus dør, er løpet da 100 % kjørt, eller får de en ny sjanse, i dommen f.eks?

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 29.07.2018 av Anonym
Vi har vel alle kjent mennesker som døde ufrelste, og det kan være tungt å tenke på, men, det er absolutt ingen tekster i bibelen som indikerer at det er noen som helst mulighet for å bli frelst etter døden.
Anonym
#2. Postet 29.07.2018 av Anonym
Takk for svar. Jeg har ikke mistet noen nærstående som ikke er frelst (i hvert fall enda), men har likevel tenkt endel på dette.
Anonym
#3. Postet 29.07.2018 av Anonym
Noen hevder at en ufrelst kan ta imot Jesus i siste sekund før han eller hun dør. Hvis to eller flere har bedt for vedkommende.

De bruker Matteus 18.19 som grunnlag for dette; "Dersom to av dere her på jorden blir enige om å be om noe, hva det enn er, skal de få det av min Far i himmelen."

Hva tror du/dere om det?
chrisso577
#4. Postet 29.07.2018 av chrisso577
Noen hevder at en ufrelst kan ta imot Jesus i siste sekund før han eller hun dør. Hvis to eller flere har bedt for vedkommende.

De bruker Matteus 18.19 som begrunnelse for dette; "Dersom to av dere her på jorden blir enige om å be om noe, hva det enn er, skal de få det av min Far i himmelen."

Hva tror du/dere om det?
tror de kommer annpå hva som sjer i tankene å hjertet til den personen... viss noen er i ferd med å dø så kan di "våkne opp" å begynne å be til Gud om hjelp å bli frelst så vi vet aldri men eg vil nå tro at til tregere død jo større sjangse for da lider folk er desperate å kan ha mer tid til å tenke å kansje ta imot Gud :)
Anonym
#5. Postet 29.07.2018 av Anonym
tror de kommer annpå hva som sjer i tankene å hjertet til den personen... viss noen er i ferd med å dø så kan di "våkne opp" å begynne å be til Gud om hjelp å bli frelst så vi vet aldri men eg vil nå tro at til tregere død jo større sjangse for da lider folk er desperate å kan ha mer tid til å tenke å kansje ta imot Gud :)
Ja det kan tenkes. Og hvis noen har bedt for vedkommende er kanskje hjertet og tankene mer mottakelig for Jesus..
Anonym
#6. Postet 29.07.2018 av Anonym
Det holder at du selv, med din stemme eller i dine tanker ( du kan jo være ute av stand til å snakke, det er en hjertesak ) bekjenner at Jesus Kristus er Guds sønn som døde for dine synder og at du nå tilhører ham.
Jeg tror uansett at ordene du bruker ikke er det viktigste, det viktige er at du skjønner hvem han er, hva han har gjort for deg og du tar imot det i ditt hjerte. I bunn og grunn er alt i kristenlivet en 'hjertesak".

Om du ikke er frelst før på dødsleiet er det ikke usannsynlig at det er personer tilstede i dette, vil jeg tro, og da vil den eller de sannsynligvis be sammen med vedkommende.

Kan ikke huske at jeg noen gang har bedt en oppskrftsmessig frelsesbønn, men han kom inn i mitt hjerte likevel...)
Anonym
#7. Postet 29.07.2018 av Anonym
Jeg snakker om å be for andre, så de skal ta i mot Jesus.
Anonym
#8. Postet 29.07.2018 av Anonym
Snakker du om personer som ønsker å bli frelst eller personer du håper å be inn til frelse?
Anonym
#9. Postet 29.07.2018 av Anonym
Det holder at du selv, med din stemme eller i dine tanker ( du kan jo være ute av stand til å snakke, det er en hjertesak ) bekjenner at Jesus Kristus er Guds sønn som døde for dine synder og at du nå tilhører ham.
Jeg tror uansett at ordene du bruker ikke er det viktigste, det viktige er at du skjønner hvem han er, hva han har gjort for deg og du tar imot det i ditt hjerte. I bunn og grunn er alt i kristenlivet en 'hjertesak".

Om du ikke er frelst før på dødsleiet er det ikke usannsynlig at det er personer tilstede i dette, vil jeg tro, og da vil den eller de sannsynligvis be sammen med vedkommende.

Kan ikke huske at jeg noen gang har bedt en oppskrftsmessig frelsesbønn, men han kom inn i mitt hjerte likevel...)
Jeg snakker om å be for andre, så de skal ta i mot Jesus.
Anonym
#10. Postet 29.07.2018 av Anonym
Snakker du om personer som ønsker å bli frelst eller personer du håper å be inn til frelse?

Snakker om personer jeg håper vil bli frelst, de har ikke bedt om det selv.

Øystein-Skum93 sier: Vil ikke bo og vil ikke bosette meg en eneste plass nei på Vestlandet. Ikke en eneste plass nei på Vestlandet!
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseRadio 3:16