Øystein-Skum93 sier: Jeg vil ikke bo og vil ikke bosette meg en eneste plass nei på Vestlandet, Svalbard og Longyearbyen nei. Nei og Neitakk
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Religion og tro > Debatt

Anonym
Opprettet 29.07.2018 av Anonym.
Mange er kalt, men få er utvalgt
Kjent fra bibelen for alle her inne vil jeg tro, men hva betyr det egentlig?

Jeg tror at;
Når vi blir frelst blir vi kalt og vi blir frelst inn for å bli et levende lem på Kristus kropp, dvs vi blir frelst til en tjeneste. Kjenner du deg "utilfredstilt" som er kristen er det sannsynligvis fordi du ikke har kommet ut i ditt kall.
Den gode nyheten er at da jobber fortsatt Gud med deg..))..Din ånd drar deg mot ditt kall og da er det viktig at du ikke tenker at du vil vente til det "passer" bedre enn akkurat nå. Da risikerer du at du til slutt ikke blir utvalgt til tjenesten. Utvalgt blir du om du hele veien lyder Guds ånd og lar deg lede.
De fleste vil oppleve at det er en periode fra du blir frelst til du er utvalgt (du virker i ditt kall). Vi må læres opp og vi må kanskje testes før vi er klargjort. Testingen former vår kristne karakter.
Tålmodighet, noen kristne som ikke har hatt utfordinger med det?..)).

Mange blir frelst (kalt), men alt for få kommer ut i det Gud har for de (utvalgt- innsatt av Gud i tjenesten).
Gud har fra før verdens grunnvoll ble lagt en plan for ditt kristne liv. Om du kjenner at Gud drar er det definitivt ikke for sent å bli utvalgt.
Alle dine tidligere NEI, uansett hvor mange det er, bryr Gud seg ikke om den dagen du sier JA..)

Det er også viktig å være klar over at ditt nivå av tro er tilpasset det du er kalt til å være i Kristi kropp.
Egentlig utrolig å tenke på. Vi kan altså slappe fullstendig av og la DHÅ få lede oss. Ikke pes og vær bekymret for ditt mål av tro.
Når han får lede hvert lem vil kroppen fungere optimalt.
Fantastisk...)))),)

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 03.08.2018 av Anonym
Herlig å lese :-) Jeg ble tilkalt tidligere i år og jeg har latt ånden lede meg. Den har hjulpet med å forandre på mitt liv. Tålmodighet ja, det er vel nøkkelen her. Det er vel ikke føre Jesus kommer tilbake vi får vite om vi er utvalgt?
Anonym
#2. Postet 04.08.2018 av Anonym
Beklager at jeg har uttrykt meg feil/uklart.
Jeg burde også ha skrevet at ikke alle som blir kalt tar imot nåden/frelsen.

Når blir man kalt?...
Jeg hadde hørt noe av Guds ord, som alle andre, og hadde en barnetro på "Gud" som mange andre i dette landet. Ble ikke "kalt", Gud dro ikke på meg før jeg var veldig godt voksen og det var ikke egentlig ordet forkynt som dro meg heller.
Kunne jeg ha blitt frelst tidligere, om jeg hadde hørt det nytestamentlige evangeliet forkynt? Det vet jeg ikke...

Slik jeg forstår ordet utvalgt, i Matt. 22, betyr det at du tar imot frelsen og at du lar deg lede inn i tjenesten for Gud.
Er du utvalgt, så vet du det.
Anonym
#3. Postet 04.08.2018 av Anonym
Da har jeg nok blitt utvalgt. Har hatt mine tanker om at jeg kanskje ikke har blitt det, men jeg vet at djevelen jobber i mot de som har blitt kalt. Så han har prøvd å friste meg på alle måter. Bare det at han har feilet siden jeg da har knyttet meg enda nærme til vår Gud. Bra at du også er blitt utvalgt. Spennede tider i vente. :-)
Anonym
#4. Postet 04.08.2018 av Anonym
Hvem kan si at de ønsker å ha det vondt og vanskelig?
I vanskelige tider bygger vi mye vår kristne karakter og de lærer oss å holde ut.
I perioder må vi bare holde ut. Gud former oss om vi lar ham få lov.
Jeg tenker at han vil teste meg, uansett, men jeg ønsker å leve slik at han slipper å tukte meg i tillegg...)
Noe av det som fasinerer meg mest med Gud er hvordan han kan snu enhver ondskap og umulighet i våre liv til noe som faktisk er bedre enn utgangspunktet. Det er nesten som jeg hører ham si at; "OK, nå har djevelen fått prøve seg med sine triks, men se nå hva jeg kan gjøre "...)
Og vi vet at alle ting virker sammen til det gode for den som elsker Gud, dem som er kalt etter hans rådslutning".
For en Gud vi har..))

Ordene kalt og utvalgt er brukt flere steder i bibelen. Disse ordene viser oss at initiativet og regien er hos Gud.
Alt er ufortjent, av nåde, ikke pga at vi har gjerninger å skryte av, men fordi han er den han er.
Anonym
#5. Postet 05.08.2018 av Anonym

Ja, vondt og vanskelig er del av livet. Vi ble alle født syndere. Er glad for at han bestemte seg for å ta våres synder ved å sende sin eneste sønn Jesus. Er så glad for at jeg fant meningen med livet. Da jeg gikk 39 år uten å vite det.

Hehe, ja Gud vil alltids overgå djevelen. Han knuste den falne engelen på Golgata. Ja, alle ting virker sammen. Er ingen tilfeldigheter. Greit å ikke skryte av sine gjerninger, men heller gjøre gode gjerninger hvor kun den personen du hjelper vet om det.

Ja, vanskelig å beskrive med ord hvor bra vår Gud er. Hvordan han jobber med alle enkeltvis og får våres veier til å møtes. Som du nevner også, hvordan han snur det elendige til det fantastiske.

Hvor nærme tror du vi er Jesus sin tilbakekomst? Jeg har en følelse at det ikke er så alt for lenge til føre anti-christ vil komme på scenen.

Anonym
#6. Postet 05.08.2018 av Anonym
Vi vet at Antikrist vil stå frem i en kort periode før Jesus kommer. Jeg har ingen klar personlig mening om når det skjer.

I en tolkning av en tungetale, i en menighet, for et års tid siden, fikk vi høre at "Jeg kommer tilbake før mange av dere tror"...
Du kan tolke det som du vil. De fleste kristne tror jo at det ikke er veldig lenge til.
Jeg har ikke glemt alvoret som sank inn i meg da jeg hørte det i alle fall.
compaq
#7. Postet 05.08.2018 av compaq
Når noen sier at Jesus er Gud men fornekter at Jesus er Guds enbårne Sønn. Han er antikrist, han som fornekter Faderen og Sønnen. ( 1.Joh 2:22 )

Falske messiaser og falske profeter skal stå fram og gjøre store tegn og under for om mulig å føre vill selv de utvalgte. ( matt 24:24)

gjøre store tegn og under betyr at de opprer som Jesus og de tilbyr frelse eller helbredelse
Anonym
#8. Postet 05.08.2018 av Anonym

Ja, han kommer som en tyv om natten. Kan jo godt være at 3 verdenskrig ( USA / EU / Israel ++ mot Iran, Russland og Kina ++ ) starter og etter det så kommer anti krist på scenen som vår "frelser". Gjør store tegn og ordner fred. Settes opp en ny styringsmakt som tar kontroll over hele verden. Av hva jeg forstår og har lest så tror jeg den Romerske Katolske kirken / Vatikanet vil være de som presenterer anti krist. Men det er bare hva jeg tror.

Paulus 2 brev til Timoteus 3 : 1 - 5 forklarer hvordan det vil være, og jeg syntes dette presenterer mye av det vi ser rundt omkring i verden og vårt samfunn i dag. Mennesker som :

Elsker seg selv. Elsker penger. Skryter. Er stolte. Spotter. Er ulydige mot foreldre. Er utakknemlige. Vanhellige. Uten naturlig kjærlighet. Utilgivende. Baktalere. Er uten selvtukt. Brutale. Uten kjærlighet til det gode. Forrædere. Oppfarende. Oppblåste og slike som elsker lysten høyere enn Gud.


Anonym
#9. Postet 12.09.2018 av Anonym
Hvem er utvalgt?

Mark 16:16 He that believeth and is baptized shall be saved; but he that believeth not shall be damned.
Mark 16:17 And these signs shall follow them that believe; In my name shall they cast out devils; they shall speak with new tongues;

Rev 14:12 Here is the patience of the saints: here are they that keep the commandments of God, and the faith of Jesus.


John 14:21 He that hath my commandments, and keepeth them, he it is that loveth me: and he that loveth me shall be loved of my Father, and I will love him, and will manifest myself to him.

John 14:23 Jesus answered and said unto him, If a man love me, he will keep my words: and my Father will love him, and we will come unto him, and make our abode with him.
John 14:24 He that loveth me not keepeth not my sayings: and the word which ye hear is not mine, but the Father's which sent me.

Matt 5:18 For verily I say unto you, Till heaven and earth pass, one jot or one tittle shall in no wise pass from the law, till all be fulfilled.
Matt 5:19 Whosoever therefore shall break one of these least commandments, and shall teach men so, he shall be called the least in the kingdom of heaven: but whosoever shall do and teach them, the same shall be called great in the kingdom of heaven.
Matt 5:20 For I say unto you, That except your righteousness shall exceed the righteousness of the scribes and Pharisees, ye shall in no case enter into the kingdom of heaven.



Matt 7:22 Many will say to me in that day, Lord, Lord, have we not prophesied in thy name? and in thy name have cast out devils? and in thy name done many wonderful works?
Matt 7:23 And then will I profess unto them, I never knew you: depart from me, ye that work lawlessness.

1John 2:3 And hereby we do know that we know him, if we keep his commandments.
1John 2:4 He that saith, I know him, and keepeth not his commandments, is a liar, and the truth is not in him.
1John 2:5 But whoso keepeth his word, in him verily is the love of God perfected: hereby know we that we are in him.
1John 2:6 He that saith he abideth in him ought himself also so to walk, even as he walked.
1John 2:7 Brethren, I write no new commandment unto you, but an old commandment which ye had from the beginning. The old commandment is the word which ye have heard from the beginning.

1John 5:2 By this we know that we love the children of God, when we love God, and keep his commandments.
1John 5:3 For this is the love of God, that we keep his commandments: and his commandments are not grievous.

Jas 2:24 Ye see then how that by works a man is justified, and not by faith only.
Jas 2:25 Likewise also was not Rahab the harlot justified by works, when she had received the messengers, and had sent them out another way?
Jas 2:26 For as the body without the spirit is dead, so faith without works is dead also.

John 8:51 Verily, verily, I say unto you, If a man guard my saying, he shall never see death.

John 8:31 Then said Jesus to those Jews which believed on him, If ye continue in my word, then are ye my disciples indeed;
John 8:32 And ye shall know the truth, and the truth shall make you free.
Anonym
#10. Postet 12.09.2018 av Anonym
John 17:17 Sanctify them through thy truth: thy word is truth.

Ps 119:142 Thy righteousness is an everlasting righteousness, and thy law is the truth.

Ps 119:151 Thou art near, O LORD; and all thy commandments are truth.

John 8:51 Verily, verily, I say unto you, If a man keep my saying, he shall never see death.

John 8:47 He that is of God heareth God's words: ye therefore hear them not, because ye are not of God.


Rom 2:11 For there is no respect of persons with God.
Rom 2:12 For as many as have sinned without law shall also perish without law: and as many as have sinned in the law shall be judged by the law;
Rom 2:13 (For not the hearers of the law are just before God, but the doers of the law shall be justified.

Rev 2:26 And he that overcometh, and keepeth my works unto the end, to him will I give power over the nations:


Matt 24:11 And many false prophets shall rise, and shall deceive many.
Matt 24:12 And because lawlessness shall abound, the love of many shall wax cold.
Matt 24:13 But he that shall endure unto the end, the same shall be saved.


Deut 6:25 And it shall be our righteousness, if we observe to do all these commandments before the LORD our God, as he hath commanded us.
Øystein-Skum93 sier: Jeg vil ikke bo og vil ikke bosette meg en eneste plass nei på Vestlandet, Svalbard og Longyearbyen nei. Nei og Neitakk
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseRadio 3:16