Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
Anonym
Opprettet 15.07.2018 av Anonym.
Nestekjærlighet
For meg føles Gud og Jesus som ren kjærlighet og godhet, og at det å være troende innebærer å ha et ønske om å spre Guds kjærlighet. Dette kan ta mange former, ettersom hva hvert menneske innehar av kvaliteter og egenskaper. Man kan be for jorden, menneskeheten og sende gode tanker til de som har det vondt og vanskelig, eller gjøre frivillig arbeid hvis man har kapasitet til det eller små gode gjerninger mot de rundt seg. Jeg er en person som grubler mye. Jeg grubler også på hvorfor jeg ser så lite nestekjærlighet rundt meg. Og jeg hører eldre si at det var helt anderledes før i tiden. Man kunne stole mer på folk, familietilhørighet og samhold var sterkere, man hadde mer tid til hverandre, stillte opp og hjalp hverandre osv. Hvis det er slik at disse verdiene svekkes stadig mer, så ser jeg jo at dette ble "spådd" i bibelen. Det står nettopp at umoral vil øke og godhet og respekt vil vike, men at de som ikke gir slipp på kjærligheten vil bli reddet. Livet i denne verdenen er ikke noe dans på roser og mange mennesker idag opplever mangel på tilhørighet, samhold, omtanke og kjærlighet, da blir det ekstra vanskelig å "pass it on"/ sende noe videre som man selv ikke opplever. Jeg blir veldig rørt når jeg ser uselviske mennesker utføre handlinger fra hjertet. Når jeg ser og hører om personer med store hjerter. Det er ikke så ofte jeg møter på dem! Jeg prøver og selv bidra det jeg kan med godhet i verden. Hvis Du er et menneske med et stort hjerte, så vil jeg gjerne komme i kontakt med deg??

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 15.07.2018 av Anonym
Jeg har tenkt at jeg føler absolutt ikke kjærlighet til mennesker slik bibelen sier vi skal gjøre, det må derfor være noe "galt" med meg. I en periode da jeg tenke spesielt mye på dette kom det plutselig et ord fra Herren (under forbønn) om at jeg elsker mennesker og jeg skal få elske dem mer. Da ble jeg glad, takknemlig og og det fikk meg til å redefinere min oppfatning av hva det vil si å elske sin neste.
Når ånden blir utøst gjennom oss kjenner vi den guddommelige kjærligheten, men elsker vi når neste på en dag da vi ikke kjenner ånden?
Jeg tror at; når du lengter etter å se mennesker frelst så elsker du dine medmennesker. Det står også i bibelen at den som elsker og holder Guds ord, han elsker Gud.
Når du ønsker å se mennesker frelst vil den praktiske kjærligheten også komme til syne. Det er uansett snakk om et større modningsnivå i vår kristne erfaring, tror jeg..).

Når det gjelder hvordan verden er i dag så tror jeg den i Guds øyne er mye verre enn vi kristne mennesker i den vestlige verden opplever den som.....
Det blir mørkere, men også lysere. Jeg tror de kristne som er dedikerte vil bli åndelig sterkere og mer salvet i den kommende tiden.
Anonym
#2. Postet 16.07.2018 av Anonym

Kjære Marion81.

Jeg tror innlegget ditt er det fineste og vakreste som noen gang er skrevet på dette forumet. Det er liksom ingenting å tilføye eller kommentere, det er bare slik som du sier. Du skriver fra et rent hjerte - måtte de som leser innlegget ditt bli «smittet» av deg!
Anonym
#3. Postet 16.07.2018 av Anonym
Tusen takk!! Det var godt å høre <3
Erlend90
#4. Postet 20.07.2018 av Erlend90
OBS: Sterke personlige meninger-

De "vinnerne" som vinner mest, og får den største gevinsten;

er selvfølgelig de som klarer å mest effektivt bruke andres liv og sjeler til et personlig formål-

Min beste venn ble drept, og jeg har slitt hele mitt voksne liv med terror, trakkasering, satan-sekt-opplegg og ødeleggelse- "dominanse" fra fjernt holdt "ganning" som varierer fra det totalt usynlige, ubeviselige og umerkelige tyveri av livskraft, glede, flaks, helse- erstattet med sitt eget vondt, dødt, osv. Til guttegjenger som sitter sammen og så til at jeg ikke fikk sitte i min egen leilighet uten å bli konstant "foret" med messende, onde energier, lyder, distraksjoner; osv.

Jentene satt og lo og sa at dette er et tydelig eksempel på den overlegne menneskeklasse.

:/

Poenget et å holde seg med "sine egne"- om de finnes? Noen liker best ro, fred og naturlig godt, andre sverger til helsyntetisk for og har ingen annen bruk for "andre" enn hva jeg har beskrevet.

Om du klarer- ofre flest sjeler til helvete slik at du kan nyte av kraften. Hvis det er "deg". True/ødelegge dine jevnaldrede, slik at du kan le av at livene deres blir sakte men sikkert, eller fort, ødelagt og smertefullt.-

De rapporterer om gudelige krefter og tilgang til ikke-jordiske gleder, krefter og livskilder. Ellers hjelper det vel godt på, om man er en gutt som både imponerer hun med å dominere andre menn, i større eller mindre grad, eller får tatt livet av konkurrenten.

Nestekjærlighet og alt godt er enda godt,

men det nyttet ikke for meg å være snill gutt, be til gud, eller prøve å kjempe imot.

Sitte alene mens gjenger og sekter ser til at man aldri får en god dag. Man vet aldri når man blir besatt, syk, ødelagt, drept- eller sendt til helvete. Ingenting nytter å tro, de har full oversikt-
Man er "syk" shizofren eller i allefall ingen mann når man sitter og er utnyttet av ledende hanner. Alle kvinnfolk ønsker vel selvfølgelig disse hannene istedet for en som sitter og gradvis går mot helvete, uten noen sikkerhet en gang, ihvertfall ikke eierskap over Gud, andre og rent godt!

De er heldige de som slipper å måtte leve for å tilfredstille andres behov gjennom smerte, lidelse, og kronisk mishandling/ før de muligens havner i et menneskeskapt "helvete-"

Politiet kan ikke hjelpe. Gud kan ikke hjelpe. De som eventuelt skulle kunne hjelpe, måtte være svært spesialiserte og har som motstander eldgamle satansekter og mange tusenvis av mennesker. Som livnærer seg på det absolutt "gale" i å drepe min venn, drepe meg over tid; alle som dør og skal til himmelen blir sendt rett til et "sted" der de "opp ned" står i evigheten for å produsere "kraft".

Slike mennesker føler kanskje kjærlighet, men de velger å føle det fordi de vil. Ikke fordi det er godt; naturlig osv.

Jeg satt og tenkte på dette i går;

Ikke noe hyggelig tema. :/
Anonym
#5. Postet 20.07.2018 av Anonym
De "vinnerne" som vinner mest, og får den største gevinsten;

er selvfølgelig de som klarer å mest effektivt bruke andres liv og sjeler til et personlig formål-

Min beste venn ble drept, og jeg har slitt hele mitt voksne liv med terror, trakkasering, satan-sekt-opplegg og ødeleggelse- "dominanse" fra fjernt holdt "ganning" som varierer fra det totalt usynlige, ubeviselige og umerkelige tyveri av livskraft, glede, flaks, helse- erstattet med sitt eget vondt, dødt, osv. Til guttegjenger som sitter sammen og så til at jeg ikke fikk sitte i min egen leilighet uten å bli konstant "foret" med messende, onde energier, lyder, distraksjoner; osv.

Jentene satt og lo og sa at dette er et tydelig eksempel på den overlegne menneskeklasse.

:/

Poenget et å holde seg med "sine egne"- om de finnes? Noen liker best ro, fred og naturlig godt, andre sverger til helsyntetisk for og har ingen annen bruk for "andre" enn hva jeg har beskrevet.

Om du klarer- ofre flest sjeler til helvete slik at du kan nyte av kraften. Hvis det er "deg". True/ødelegge dine jevnaldrede, slik at du kan le av at livene deres blir sakte men sikkert, eller fort, ødelagt og smertefullt.-

De rapporterer om gudelige krefter og tilgang til ikke-jordiske gleder, krefter og livskilder. Ellers hjelper det vel godt på, om man er en gutt som både imponerer hun med å dominere andre menn, i større eller mindre grad, eller får tatt livet av konkurrenten.

Nestekjærlighet og alt godt er enda godt,

men det nyttet ikke for meg å være snill gutt, be til gud, eller prøve å kjempe imot.

Sitte alene mens gjenger og sekter ser til at man aldri får en god dag. Man vet aldri når man blir besatt, syk, ødelagt, drept- eller sendt til helvete. Ingenting nytter å tro, de har full oversikt-
Man er "syk" shizofren eller i allefall ingen mann når man sitter og er utnyttet av ledende hanner. Alle kvinnfolk ønsker vel selvfølgelig disse hannene istedet for en som sitter og gradvis går mot helvete, uten noen sikkerhet en gang, ihvertfall ikke eierskap over Gud, andre og rent godt!

De er heldige de som slipper å måtte leve for å tilfredstille andres behov gjennom smerte, lidelse, og kronisk mishandling/ før de muligens havner i et menneskeskapt "helvete-"

Politiet kan ikke hjelpe. Gud kan ikke hjelpe. De som eventuelt skulle kunne hjelpe, måtte være svært spesialiserte og har som motstander eldgamle satansekter og mange tusenvis av mennesker. Som livnærer seg på det absolutt "gale" i å drepe min venn, drepe meg over tid; alle som dør og skal til himmelen blir sendt rett til et "sted" der de "opp ned" står i evigheten for å produsere "kraft".

Slike mennesker føler kanskje kjærlighet, men de velger å føle det fordi de vil. Ikke fordi det er godt; naturlig osv.

:/
Gud kan hjelpe. Di som tilhører han har større makt og autoritet en alle andre åndsmakter
Anonym
#6. Postet 21.07.2018 av Anonym
OBS: Sterke personlige meninger-

Jeg satt og tenkte på dette i går;

Ikke noe hyggelig tema. :/
Noen ganger blir det kanskje for enkelt å si at Gud kan.
Nå er alle vi som er kristne en stor familie, lemmer på legemet. Vi har alle vår plass, og det blir ikke det samme om noen utblir fra fellesskapet.

Jeg ville bedt til Gud om at Han måtte sende de rette menneskene i din vei(kristne som ber, kan ikke sammenlignes med de som bare er "kristne")

For det er håp, selv når det oppleves helt håpløst.
Anonym
#7. Postet 21.07.2018 av Anonym
Jepp, Jesus beseiret de onde åndskreftene for 2000 år siden.

Den hellige ånds kjærlighet er det reneste og mest ekte som finnes, den er selve meningen med vår eksistens og den beseirer absolutt alt.
Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseRadio 3:16