Vinterglad sier: Da Jesus hadde fått eddik å drikke, sa han: "Det er fullbrakt".
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Religion og tro > Debatt

Anonym
Opprettet 08.07.2018 av Anonym.
Velsigner eller forbanner du ?
Taler du positivt om andre mennesker og deg selv?
Tenker du positivt om andre mennesker og deg selv?

Det uttalte ordet er så viktig, og ordet følger som regel etter tankene.
Når du taler negativt om andre og deg selv kaster du forbannelser over dem og deg selv.
Vi er som kjent kallet til å velsigne. Kan mine negative kommentarer om et annet menneske påvirke dette menneske negativt? Ja, helt klart. I den åndelige kampen venter Satans tjenere på en mulighet for å kunne påvirke (åndelig, mentalt og fysisk) mennesker negativt. Disse åndsmaktene venter bare på klarsignel for å gå til aksjon. De handler ikke på alle negative ord, for de er ikke konsekvente slik Gud er. Du kan slippe unna med en negativ kommentar,men kanskje ikke..."han går rundt som en brølende løve"..ikke sant?
Jeg vil tro at Satans demoner følger spesielt godt med på hva kristne sier, de er tross alt identifiserte motstandere av hans rike. Med mindre du er religiøs selvsagt, da er du under hans kontroll hele veien og han behøver ikke bruke så mye tid på deg.
Baktalelser, som smaker så søtt, også på en kristen tunge, er i realiteten en forbannelsens gift. Tenk over det!!!

Hva er lettest å kontrollere, tungen eller tankene? Min erfaring er at det er tungen (selv om det er vanskelig å holde den under kontroll hele tiden). Vær bevisst, la ikke negative ord komme ut av din munn, det kan få konsekvenser for deg selg og/eller andre. Når du har fått bedre kontroll på dine ord, vil det etter hvert bli lettere å ta dine tanker til fange i lydighet mot Kristus.
Jeg bruker å tenke slik at kanskje sitter det en demon og ser på meg og bare venter på at det skal glippe et negativt ord ut av min munn, da får han en åndelig juridisk rett til å handle på det.
Når negative følelser presser på og jeg føler for å si noe negtivt vil det veldig ofte stoppe det i å komme ut. Det virker og øvelse gjør mester..)

Eksempler på selvpåførte forbannelser:

- Nå har jeg ondt i den elendige armen igjen...
- Influensa, den får jeg sikkert...
- Jeg lykkes aldri i å...
- Hver gang jeg skal gjøre dette så får jeg problemer med...

En forbannelse gir en følelse av frustrasjon..
Hvorfor er religiøse mennesker frusterte? De er under en forbannelse..

Noen sier at går du ikke fremover i Kristus, går du i realiteten bakover;
"Jeg tror på jesus, jeg har nådd målet, syndene mine er tilgitt, nå kan jeg slappe av og bare vente på å få komme til himmelen "
Det er IKKE det evangeliet jeg leser om i bibelen. Trodde du det bør du be Gud om å åpenbare hans vilje for ditt liv. 1. Du må ville det i ditt hjerte 2) deretter ber du om det 3) og, når du ber etter hans vilje, vil han alltid høre deg og du få et JA.

Det som er så fantastisk med Gud er at han alltid er trofast og han vil aldri slutte å gi deg nye sjanser om du vender deg til ham. Hvorfor er det slik? Fordi det står i hans ord at det er slik.

God sommer og Gud velsigne dere som leser dette i ALLE ting...)))...

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 09.07.2018 av Anonym
Jeg forbanner mørket

Velsigner mennesker

Og priser Fader, Sønn og Hellig Ånd
Anonym
#2. Postet 09.07.2018 av Anonym
Veldig bra skrevet, Aron2. Jeg tror de fleste av oss trenger en slik påminnelse av og til, i hvert fall trengte jeg det. Takk skal du ha!
Anonym
#3. Postet 18.08.2018 av Anonym
Jeg får stadig vekk velsignet unge kvinner som sender meg meldinger med bl.a. epostadresse.
De er så kjærlige og vennlige, men de sliter veldig med rettskrivingen..))
Vinterglad sier: Da Jesus hadde fått eddik å drikke, sa han: "Det er fullbrakt".
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseRadio 3:16