naturglad sier: Du svarte IKKE på spørsmåla fra forrige uke Znuppa!At man MÅ ha vært gift/samboer og ha barn,for å bli GODTATT,er jo helt på trynet!!
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Diverse saker > Debatt

Anonym
Opprettet 05.03.2018 av Anonym.
Advarsel mot Fredagsdamer

De legger ofte inn sin profil på fredag kveld, disse kriminelle damene som bare er ute etter å lure penger fra godtroende mannfolk. De vet at de vil bli avslørt og utestengt ganske fort. Derfor kommer de gjerne på fredag kveld, for de antar vel at KD har liten eller ingen bemanning i helgene. Så også denne gangen. Jeg rapporterte «base19» på fredag kveld, men hun ble ikke utestengt før i dag mandag. Angelica Vaughn kalte hun seg, og er fra Togo i Afrika.


Noen kjennetegn på slike useriøse profiler er at de ikke vil kommunisere via KD, men vil ha deg over til sin private email, for da kan de fortsette sitt spill etter at de er utestengt. Andre kjennetegn er et fristende bilde, en tekst som bærer preg av google-oversettelse, samt at de gjerne kontakter menn som er mye eldre enn dem selv. Hvis du skriver til dem, får du veldig fort vite at du er den eneste rette mannen for dem, at de tenker på deg dag og natt, at de har blitt forelsket i deg etter bare to-tre dager, og lignende sludder. Så vil de gjerne ha private opplysninger som din adresse og telefonnummer, etc. Og så vil de møte deg så fort som mulig, men de har ikke penger til flybilletten. Dessuten har de en syk mor som trenger penger til operasjon, osv.


Det finnes sikkert lignende mannfolk som prøver å lure damer. Du er herved advart!

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 05.03.2018 av Anonym
Viss en har mistanke så skriv på dialekt tilbake.De forstår dei ikke.
Anonym
#2. Postet 06.03.2018 av Anonym
Det sier jo sitt om du/dere godtroende "mannfolk".... at dere lar dere lokke av slikt.....
Anonym
#3. Postet 06.03.2018 av Anonym
Ok, fredagsdamer er ut

Men tirsdagsdamer er vel ok
Severian
#4. Postet 08.03.2018 av Severian
Disse profilene er som regel svært åpenbare, men hvis du er usikker er google image search veldig effektivt. Jeg fikk akkurat beskjed av Veronica Black. I følge bildet hennes xD Husk at hvis det virker for godt til å være sant er det som regel akkurat det det er.
Anonym
#5. Postet 23.04.2018 av Anonym
Mandags damer også. De er aktive for tiden. Synd på de som lar seg lure. Dårlig kontroll/kvalitetssikring hos KD? Virker slik.
Anonym
#6. Postet 25.04.2018 av Anonym
Nå har vi ei nye hu ocially2018 må vel være ondsdagsdame, de har holdt på en stund med profiler uten bilde.

Nå er jeg bare 99% sikker
Anonym
#7. Postet 25.04.2018 av Anonym
kan man ikkje bare sei at man bør være generelt skeptisk. Det finnes slike personer med både
dame profiler og manne profiler. Vær obs...
Trur du det er en falsk profil meld frå til KD. Eller du kan blokkere vedkommendes profil eller kanskje helst begge deler.
Begynner de med en sørgeig historie og trenger penger BØR varsel lampene dine blinke.

Vannmann har en god beskrivelse av korleis avsløre en falsk profil. MEN vær obs.
de blir flinkere og flinkere til og oversette norsk..

Bruk blokker og rappoter knappen..
Anonym
#8. Postet 05.05.2018 av Anonym
Hei -Vannmann beskriver helt presist hva denne damen driver med! Hun er fra Lome - Togo og har etter sigende vært i Norge for en tid. Hun sletter sin profil straks hun har fått "napp" av en norsk mann. Jeg har truffet henne for litt siden og ante uråd, og det stemmer. Nå kalte hun seg "han99" Hun klarer å registrere seg på ny hver gang hun blir avslørt. Norsken hennes er meget dårlig, og er nok Google oversatt.
Starter info gjerne med at hun er ny her osv....ung. ønsker en mann, mye eldre gjør ingenting!!
Hold unna!!
Anonym
#9. Postet 06.05.2018 av Anonym
Hadde vært bra om KD kunne opprettet Bankid tilknytning. Hadde økt sikkerhet og fjernet useriøse aktører.
Anonym
#10. Postet 06.05.2018 av Anonym
Hadde vært bra om KD kunne opprettet Bankid tilknytning. Hadde økt sikkerhet og fjernet useriøse aktører.
Kristendate har en jobb å gjøre, som de ennå ikke har gjort. Er passe lei av falske profiler her på KD. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har fått mail fra KD der de takker meg for at jeg har meldt inn en useriøs profil, og at den vil bli fjernet. Spørsmålet er om jeg gidder dette mer
naturglad sier: Du svarte IKKE på spørsmåla fra forrige uke Znuppa!At man MÅ ha vært gift/samboer og ha barn,for å bli GODTATT,er jo helt på trynet!!
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseRadio 3:16