Vinterglad sier: Da Jesus hadde fått eddik å drikke, sa han: "Det er fullbrakt".
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Religion og tro > Debatt

Anonym
Opprettet 29.01.2018 av Anonym.
Savner noe mere av åndsfylte debatter her...enig?
Jeg savnere mere debatter her som er mere oppbyggende,som kan være trosstyrkende,og som ærer Jesus. Og hva som ligger forran oss nå i denne endetiden opptar ivertfall meg. Er det flere enn meg som ser hvor det bærer hen...med ett samfunn fylt av stadig uroligheter,tvang,overvåking,naturkatastrofer,forfølgelse, umoral,pengeløst,også er det veldig trist å se hvordan de som du kanskje har hatt tiltro til fører en bak lyset..dette gjelder i ulike arbeidsgrupper som helse,domstoler,kraftselskap,politikere...for å kunne gjøre klart for antikrist og verdensmakten. Det er vel en tid man må gå ut av bobbla man lever i å stoppe opp å reflektere over hva som egentlig skjer rundt en. Ikke alle får dette med seg og blir så sjokkert at de fornekter det...nekter å tro at verden ikke er slik man trodde den var...noen tanker å dele?

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 30.01.2018 av Anonym
Alle vi som er kristne ser selvfølgelig hva som skjer, men vi verken fornekter det eller blir sjokkerte fordi det er forutsagt av Herren selv. Frykt ikke, men fortsett å lindre nød, spre evangeliet og lovpris Herren.
Anonym
#2. Postet 30.01.2018 av Anonym
Vi lever i spennende tider, der Guds ord "som er kunnskap" og det å ha en nær relasjon til Gud er et must.

Er vi kristne klar for endetiden?
For er det Gud som gir deg mat, husrom og fellesskap hver dag, eller er det staten?

Hva er vi avhennig av og hvem gir vi ære?

Hadde jeg fortalt at jeg kom fra nord i Nigeria og er en kristen, så ville det bety ganske mye.
Det trenger ikke å bety så mye om jeg sier at jeg er en kristen i her i Norge.

Nå vet jeg at Gud har sine som går gjennom prøvelser, der de minker og Jesus øker. Kjødet må dø, for vi skylder ikke kjødet noe.

Troen kommer av forkynnelsen
Og her er det dessverre mye sørgelig. Har vi rett forkynnelse hvis menneskene i menighetene ikke vokser?
Hva ned alle kristne som lever livet med en frykt der inne, hvem skal sette dem fri.

Vi trenger menigheter som er noe mer enn gode kulturer vi kjenner oss igjenn i og der vi føler oss hjemme.

Noen kristne sier at alt er i orden fordi vi har Jesus, de vet kanskje ikke så mye om åndskamp.
august afternoon
#3. Postet 31.01.2018 av august afternoon
Helt enig med trådstarter og kan også godt tenke meg at endel "fornekter" den
Agendaen en del ser for seg i framtiden og nå..Bl.a det å fjerne kristendomundervisning helt vekk i fra skolen.
Retten til gratis drikkevann her i Norge er ett annet lite eks og

Da er det snakk om veldrevne private vannverk som kommunene vil ta over..enda
Kommunene i Norge ikke har leveringsplikt til sine innbyggere.
Drikkevannet vil i verste fall få den samme skjebne som strømmen vi nå har i dag.

I dag leste jeg om ett lyspunkt;
https://e24.no/boers-og-finans/dnb/dnb-gir-opp-aa-faa-alle-kundene-over-i-nettbank/24246113
Hvem som har "vekket" DNB er ikke godt å si..men gledelig så langt:-).

Blant de som gleder seg over dette er;https://www.facebook.com/groups/boikott.neitilkontanter/ og
For de som vil ha valget hos seg selv og ingen andre.
Dette er noe som lyder dårlig hos Globalister og Globalistisk tenkning,for frihet er ikke en selvfølge å

Dele ut til hvem som helst etter deres mål.
Det har tidligere blitt nevnt "Agenda 2030" og her er den;https://www.regjeringen.no/no/tema/utenrikssaker/utviklingssamarbeid/bkm_agenda2030/id2510974/

Dette forteller hvem som blir å ha autoritet på verdensbasis.
Målet er en sterkere Globalisering og en begrensning av nasjonale selvbestemmelsesretten og
Etterhvert personlig frihet og valg.

For å se litt bak "teppe" av dette annbefales å Bl.a lese boka "Sov,mitt lille Norge"(2008) av
Per-Aslak Ertrensvåg og dette er hans andre bok.
Gud har tiden i sin hule hand,den onde har det ikke..derfor kriges det åndelig og fysisk i verden.
Anonym
#4. Postet 31.01.2018 av Anonym
Hei, jeg heter Sveinung og er fra alta, tenker på det du har skrevet, og jeg er også lei meg for verdens makten som ikke er fra Gud, men fra noen andre, som vil gjøre verden og folkene i den til sin egen! Jeg sitter mange ganger å gleder Meg til endetiden, når Jesus skal komme tilbake, og vi som er kristne og tror på Jesus, skal få lov til å bli frelst, og også bli lik engler, som det står i bibelen, så derfor gi ikke opp håpet,for det kommer en dag, da alt skal bli nytt, og vi skal få leve evig! Så derfor.... glad i deg! Hilsen meg!
Anonym
#5. Postet 01.02.2018 av Anonym

Matt 24:4 Jesus svarte og sa til dem: Se til at ingen fører dere vill! 5 For mange skal komme i mitt navn og si: Jeg er Messias! Og de skal føre mange vill. 6 Dere vil høre om kriger og rykter om krig. Se til at dere ikke lar dere skremme. For alt dette må skje, men ennå er ikke enden kommet. 7 For folk skal reise seg mot folk, og rike mot rike, og det skal bli hunger og jordskjelv både her og der. 8 Men alt dette er begynnelsen på fødselsveene. 9 Da skal de overgi dere til trengsel og slå dere i hjel. Og dere skal hates av alle folkeslag for mitt navns skyld.. 10 Mange skal da falle fra, og de skal angi hverandre og hate hverandre. 11 Mange falske profeter skal stå fram, og de skal forføre mange. 12 Og fordi lovløsheten tar overhånd, skal kjærligheten bli kald hos de fleste. 13 Men den som holder ut til enden, han skal bli frelst!

2 Tim 3:12 Og alle som vil leve gudfryktig i Kristus Jesus, skal bli forfulgt.

Jesus vil at vi skal være glade og forberedet. Han vil gi oss av sin Ånd, som gir mot og kraft til å fullføre løpet.
Anonym
#6. Postet 04.02.2018 av Anonym
Hei Ester,nydelig navn og ei dame det står om i bibelen.Ei sterk dame med stor tro til Herren og på bønn.Det tror jeg er nøkkelen for oss kristne i dag å be om åpenbaring og om visdom.
Selv ber jeg for min arbeidsplass,kollegaer,venner og familie.Hvor en vi går er Herren med,vi er et tempel for Herren,han bor i oss og bruker oss om vi er våkne.Opplever at personer kommer å vil ha hjelp for seg selv eller andre.Vi er en velduft i denne verden.Har masse kamper også,ikke alle syns jeg er en velduft,åndsmakter viser seg,men Jesus er min Herre og mitt vern.Vi er Guds barn og må holde mer sammen i disse dager også,gi hverandre trøst og oppmuntring.Gå til noen du blir minnet om.
Gud velsigne deg Ester.
Vinterglad sier: Da Jesus hadde fått eddik å drikke, sa han: "Det er fullbrakt".
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseRadio 3:16