Angela sier: En mann som vil drikke kaffe ute med meg ? Sandnes / Stavanger
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
Anonym
Opprettet 24.09.2017 av Anonym.
Har yrke noe å si?
Har yrke noe å si?Hva mener du? Om du ser ei som jobber innen ett typisk mannsdominert yrke som eigendomsmegler,jurist eller politi. Skygger du da banen? Hva med menn i kvinnedomminerte yrker?som sykepleier,barnehage..velger du litt ut i fra yrke? eller har ikke yrke noe å si? Pip åpen for alle yrker?Kanskje du synes det er overflatisk?

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 25.09.2017 av Anonym
Har inntrykk av at det ikke betyr noe særlig for folk flest er min påstand. Unntak er vel her yrkeskriminell:-) Har ennå til gode å møte folk med sånne holdninger. Men at det forekommer ja, helt sikkert i enkelte høy status miljøer, som er litt fjernt fra den verden jeg lever i.
Anonym
#2. Postet 28.09.2017 av Anonym
Heilt flott med damer som er målbevisste, bare de ikke glemmer å være damer.
Anonym
#3. Postet 28.09.2017 av Anonym
Det å være målbevisst trenger ikke å bare være positivt da. Synonymer til ordet "målbevisst" kan også være maktglad, arrogant, herskesyk, hovmodig, overlegen, æresyk (kilde:Synonymordboka.no) Er det slike egenskaper vi leter etter i en partner? Det gjelder begge kjønn.
Anonym
#4. Postet 28.09.2017 av Anonym

Jeg for min del mener at jobb gjennspeiler litt hvem man er hva man brenner for, og personlige egenskaper. Man blir jo litt yrkesskada! Og jeg kan vel derfor si at altfor feminine yrkesgupper ikke tiltaler meg noe særlig...og jeg tror ikke at psykolog hadde stått på ønskelista mi...ikke fotballspiller heller...hva man gjør til daglig er jo en del av en,og identiteten..så jeg mener det betyr noe...


Anonym
#5. Postet 28.09.2017 av Anonym

Jeg for min del mener at jobb gjennspeiler litt hvem man er hva man brenner for, og personlige egenskaper. Man blir jo litt yrkesskada! Og jeg kan vel derfor si at altfor feminine yrkesgupper ikke tiltaler meg noe særlig...og jeg tror ikke at psykolog hadde stått på ønskelista mi...ikke fotballspiller heller...hva man gjør til daglig er jo en del av en,og identiteten..så jeg mener det betyr noe...


Anonym
#6. Postet 29.09.2017 av Anonym
Er yrkeslærer som utdanner sjøkvinner og sjømenn. Jeg klarer ikke å se at menn er best egnet til dette faget, selv om det er et mannsdominert fag.
Erlend90
#7. Postet 29.09.2017 av Erlend90
For min del?

Jeg er musiker og tjener veldig lite.

Damer jeg møter synes enten det er skikkelig kult- eller de mener det er umodent; egoistisk og "du kunne heller ha forsørget familien"...

:)
Anonym
#8. Postet 30.09.2017 av Anonym
Det å være målbevisst trenger ikke å bare være positivt da. Synonymer til ordet "målbevisst" kan også være maktglad, arrogant, herskesyk, hovmodig, overlegen, æresyk (kilde:Synonymordboka.no) Er det slike egenskaper vi leter etter i en partner? Det gjelder begge kjønn.
En kvinne som vet hvem hun er i Gud, og ønsker å leve livet sitt der Jesus er Herre. Hun vil søke Guds standard i en mann. Det er vel ikke truende for oss menn

Er det lov å kalle henne målbevisst?
Anonym
#9. Postet 30.09.2017 av Anonym
Jeg bryr meg egentlig ikke om hvilket yrke min fremtidige kjæreste har, så lenge hun elsker meg og respekterer mitt yrke. Har selvsagt tenkt over det. Det er jo mulig at f.eks. ei som jobber som jurist ikke leter etter en som jobber i et yrke med lav inntekt, men i utgangspunktet er det viktigste at vi liker hverandre og trives sammen.

Sunt å tenke gjennom saker og ting, men det er fort gjort å evaluere seg bort. Setter man for mange krav til den man leter etter er det kanskje ikke så merkelig at man er singel og ikke finner en å dele livet med?
Anonym
#10. Postet 30.09.2017 av Anonym
Kanskje en må snu litt på spørsmålet. Er en selv målbevisst, så velger vi gjerne en å dele livet med som er lik oss selv på dette området også. Dette er jo egenskaper i vår personlighet. Og den er jo som kjent veldig vanskelig å forandre. Selv om jeg ikke liker alt i psykologien, så kjenner jeg meg godt igjen i forskning som går inn på dette tema. Kilde:http://www.medicaldaily.com/birds-feather-opposites-attract-similarity-374869
Angela sier: En mann som vil drikke kaffe ute med meg ? Sandnes / Stavanger
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseRadio 3:16