Forum > Tilbakemeldinger > Debatt

Anonym
Opprettet 20.03.2017 av Anonym.
Ubehagelige brukere
Hei, alle!

Jeg tror kanskje det er flere enn meg som har opplevd ubehagelige samtaler med mennesker her inne.
Jeg synes den slags bør få en tilbakemelding/advarsel fra administrator.

En av dem jeg snakket med behandlet meg veldig respektløst. Ble deretter blokkert, og jeg ser ikke at det er mulighet for å rapportere vedkommende.

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 20.03.2017 av Anonym
Hei, alle!

Jeg tror kanskje det er flere enn meg som har opplevd ubehagelige samtaler med mennesker her inne.
Jeg synes den slags bør få en tilbakemelding/advarsel fra administrator.

En av dem jeg snakket med behandlet meg veldig respektløst. Ble deretter blokkert, og jeg ser ikke at det er mulighet for å rapportere vedkommende.
På vegne av rasen "Mann" så beklager jeg for de ubehag du har erfart her inne. Har skrevet med flere kvinner som har slettet profilen her inne på grunn av respektløse menn. Mulig det finnes respektløse kvinner også, men... jeg regner med at de fleste av dem er menn.

Respektløsheten mot kvinner går tydeligvis på forespørsler om sex, men også på andre ting. Menn som ber kvinner som har vært gift før eller som kanskje har barn utenfor ekteskap om å skamme seg eller aller helst forlate dette nettstedet fordi de ikke er kristne nok, eller at de ikke lever bibelsk nok.

Jeg er selv skilt og har både vært samboer og gift. Jeg har hatt sex før ekteskapet og har idag en nokså liberal kristen tro. Det har gjort at jeg også har fått kjenne på hva disse moralistene klarer å lire av seg. Kristne menn som ber meg om å lete et annet sted så de som er rett-troende kan få ha siden alene, kristne menn som forteller meg at jeg lever og/eller har levd feil. Beskjeder om at min tro er basert på vranglære og at jeg trolig ikke er frelst. Det er for meg skremmende hvordan enkelte kristne tenker...

Kristendate har sagt til meg at denne siden er åpen for alle og at slike tilfeller som du tar opp her SKAL og bør varsles til dem. Oppfordrer deg derfor til å rapportere dem alle sammen!

Håper ikke disse dårlige erfaringene har fått deg til å gi opp håpet. Det du søker finnes der ute og jeg ønsker deg lykke til :)
Anonym
#2. Postet 21.03.2017 av Anonym
Tusen takk for støtten!
Jeg velger å tro at flesteparten her inne er av den gode sorten, som ønsker å behandle andre medlemmer med respekt på den ene og andre måten. For enkelte er det nok lett å glemme at det er levende mennesker bak hver skjerm.
chrisso577
#3. Postet 22.03.2017 av chrisso577
På vegne av rasen "Mann" så beklager jeg for de ubehag du har erfart her inne. Har skrevet med flere kvinner som har slettet profilen her inne på grunn av respektløse menn. Mulig det finnes respektløse kvinner også, men... jeg regner med at de fleste av dem er menn.

Respektløsheten mot kvinner går tydeligvis på forespørsler om sex, men også på andre ting. Menn som ber kvinner som har vært gift før eller som kanskje har barn utenfor ekteskap om å skamme seg eller aller helst forlate dette nettstedet fordi de ikke er kristne nok, eller at de ikke lever bibelsk nok.

Jeg er selv skilt og har både vært samboer og gift. Jeg har hatt sex før ekteskapet og har idag en nokså liberal kristen tro. Det har gjort at jeg også har fått kjenne på hva disse moralistene klarer å lire av seg. Kristne menn som ber meg om å lete et annet sted så de som er rett-troende kan få ha siden alene, kristne menn som forteller meg at jeg lever og/eller har levd feil. Beskjeder om at min tro er basert på vranglære og at jeg trolig ikke er frelst. Det er for meg skremmende hvordan enkelte kristne tenker...

Kristendate har sagt til meg at denne siden er åpen for alle og at slike tilfeller som du tar opp her SKAL og bør varsles til dem. Oppfordrer deg derfor til å rapportere dem alle sammen!

Håper ikke disse dårlige erfaringene har fått deg til å gi opp håpet. Det du søker finnes der ute og jeg ønsker deg lykke til :)
hmm har du hatt en frelse opplevelse da? :) tenker de er feil av folk å dømme å hvertfall ta opp fortiden til folk så vil eg nå sei at di ikke er så kristne selv... vi blir renset av synd i tilgivelse men tilgivelse får vi når vi angrer å vil vekk fra den synden å vende om til de bedre osv.... eg dømmer deg ikke kompis men er du sikker på at du er frelst? :) bare lurer utifra noen ting eg har sett at du skrev tidligere osv men jaja Gud velsigne dåkke hvertfall <3
Anonym
#4. Postet 22.03.2017 av Anonym
Jeg opplevde det samme høstsol. Kanskje vi har vært borti samme person?
Anonym
#5. Postet 22.03.2017 av Anonym
Hei Høstsol

Har hørt rare ting fra andre kvinner, ting som jeg trodde ikke var mulig her inne.
Anonym
#6. Postet 22.03.2017 av Anonym
Jeg tror nok at både kvinner og menn kan oppføre seg respektløst her inne. Både menn og kvinner har nok også gjort det, selv om jeg tror at menn er overrepresentert. La oss konkludere med at alle slike hendelser skal rapporteres inn til KD. Kun på den måten kan vi få stoppet dette.

Når det er sagt så bør vi alle sammen respektere hverandre, også selv om noen av oss er uenige om noe.
Anonym
#7. Postet 23.03.2017 av Anonym
Når det er sagt så bør vi alle sammen respektere hverandre, også selv om noen av oss er uenige om noe.
Det er viktig å respektere menneskers valg, og samtidig holde opp Guds standard for våre liv. Vi som kaller oss kristne, har forpliktet oss - og er skyldige til å leve et liv som er verdig det kall vi er kalt til.

Lingnelsen om de 5 kloke og de 5 uforstandige jomfruene, er tankevekkende og skremmende. Det var bare de 5 kloke som hadde olje på lampen og de kom inn. Dører var stengt når de uforstandige kom, Jesus sa også at Han ikke kjente dem.

Bibelens Gud skiller ikke kristne inn liberale og bibeltro kristne. Nei Han skiller dem inn i de som har fått den hellige ånd, og de som ikke har fått den hellige ånd. Jeg er ikke ute etter å dømme noen, for det tar Guds ord seg av.

Vi mannfolk som kaller oss kristne, trenger egentlig bare å være det vi er kalt til å være.
Anonym
#8. Postet 23.03.2017 av Anonym
Har tidligere hatt en venninne som viste meg noen av mld hun fikk her og på Tinder. Mannfolk kan være helt utrolige når det kommer til forståelse av sosial kontakt.

Man maser seg frem og virker på en måte skremmende i sin tilnærmelse. Det skjer på alle datingsider. Lange avhandlinger i første mld osv. Ta det litt med ro gutter!

Jenter liker ikke når man er pågående. Det gjør vel forsåvidt ikke vi heller.

Får man ikke svar og man ser vedkommende har lest mld så styrer man unna. Enkelt og greit. Kjipt og ofte respektløst når det skjer men desverre er det lett å gjemme seg på nettet med å la være og svare.
Anonym
#9. Postet 23.03.2017 av Anonym
Det er viktig å respektere menneskers valg, og samtidig holde opp Guds standard for våre liv. Vi som kaller oss kristne, har forpliktet oss - og er skyldige til å leve et liv som er verdig det kall vi er kalt til.

Lingnelsen om de 5 kloke og de 5 uforstandige jomfruene, er tankevekkende og skremmende. Det var bare de 5 kloke som hadde olje på lampen og de kom inn. Dører var stengt når de uforstandige kom, Jesus sa også at Han ikke kjente dem.

Bibelens Gud skiller ikke kristne inn liberale og bibeltro kristne. Nei Han skiller dem inn i de som har fått den hellige ånd, og de som ikke har fått den hellige ånd. Jeg er ikke ute etter å dømme noen, for det tar Guds ord seg av.

Vi mannfolk som kaller oss kristne, trenger egentlig bare å være det vi er kalt til å være.
Det er greit, men hvis man respekterer menneskers valg, kristen eller ikke, så må man også respektere at noen tar andre valg enn det man selv gjør. Gud skiller ikke kristne inn i liberale og bibeltro kristne. Det har du rett i, men her på KD finnes det et kristent mangfold og selv om man er uenig så behøver man ikke å være respektløs.
Anonym
#10. Postet 31.03.2017 av Anonym
Synes det blir usmakelig at enkelte "perfekte" kristne skal peke finger på andre her inne om noen er skilt,separ. Osv
Vi må elske hverandre og holde fred...hvordan vi velger å leve våre liv blir mellom oss selv og Herren!