Bamse22 sier: Kaffe, latter, god mat og klining til helgen? ;)
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
Anonym
Opprettet 12.03.2017 av Anonym.
Krf, PDK eller VP


I 1933 ble Krf stiftet, men det var den gang med stor usikkerhet. For tenk å blande kristendom og politikk.
Men hvor går veien videre med Krf? Partiet er blitt slukt opp av liberalismen og av tidsånden. Kan dette partiet komme på rett kjøl igjen? Vil Gud finne 10 rettferdige?

Så kom Partiet De Kristne i 2011, endelig et partiet for konservative kristne som holder seg til skriften.
Men fakta er at i dette partiet skal en ikke blande politikk og kristendom. Da vil ledelsen kalle deg og de rundt deg for menigheten. Litt rart i et parti som kaller seg De Kristne.

Så i slutten av 2016 ble Verdipartiet startet. Som vil bygge fedrelandet på bibelens grunnverdier og Guds ord. Et nytt parti vil alltid få en trang fødsel, fordi de fleste sier "å nei enda et parti"
Nå begynner Verdipartiet i Rogaland, for deretter å vokse videre om det har livets rett.
Vi trenger først og fremst bønn i dette landet, for å stoppe avkristningen. Så trenger vi trenger Kristus inn i samfunnet, inn i skolene, inn i politikken og i hjemmene. Dette vet vi som tror, for vi kommer ikke langt uten Kristus.

Hva skal vi stemme? Skal vi bare be og ikke stemme, eller stemme blankt?

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 13.03.2017 av Anonym
KrF bør iallefall ikke være noe alternativ for noen kristne. Det er svært lite som minner om kristne verdier i det partiet. Globalisering, multikultur, sosialisme, islamflørting, homolefling osv..

Håper inderlig de faller under sperregrensa. Så de var på 3.5 % på en av de siste målingene.
Anonym
#2. Postet 13.03.2017 av Anonym
Jeg startet min politiske reise i KrFU tidlig på 1990-tallet. I 1993/94 ble jeg med på å starte Samlingspartiet Ny Fremtid. Dette partiet ble i 1995 fusjonert med Kristent Konservativt Parti og endret navn til Kristent samlingsparti. Mange av folkene som da kom inn i partiet forstod ikke forskjellen på det å drive menighet og politisk parti, noe som gjorde det umulig for meg å fortsette der. Meldte meg ut og inn i FpU og senere inn i FrP i 1997. Jeg er fortsatt medlem av FrP og er en aktiv kristen lokalpolitiker.

Folk må selvsagt selv velge hvilket parti de skal engasjere seg i og/eller stemme på, men til høsten er det Stortingsvalg og kristne velgere må ta et taktisk valg. Ønsker de en sosialistisk regjering eller ønsker de en borgerlig regjering? Som karismatisk kristen ser jeg store fordeler for landet med at dagens regjering fortsetter, helst med flertall for Høyre/FrP uten KrF og Venstre. Høyre ligger i dag rundt 25% på meningsmålingene og FrP ligger mellom 14 og 17%. Sammen må de ha 51% for å ha flertall alene.

Jeg har ikke tro på VP eller PDK. Jeg har rett og slett ikke tro på såkalte "kristne" partier. En stemme på Verdipartiet eller Partiet De Kristne vil ikke sikre borgerlig valgseier, snarere tvert imot. Nå er det sikkert mange kristne som vegrer seg for å stemme på FrP og det er ok.

Dere som er opptatt av konservative kristne verdier, hva får dere ved å stemme på VP, PDK eller KrF? Jo, dere får Jonas G. Støre som Statsminister og en Regjering som vil fortsette arbeide med å fjerne kristne verdier fra samfunnet. Hva får dere vet å stemme på FrP og/eller Høyre? Dere får ikke et "prestestyre" og dere får ikke en Regjering som styrer 100% etter Bibelen, men dere får en Regjering(hvis de får flertall) som setter kristne verdier høyt og som støtter Israel m.m.

Ingen, ikke en gang jeg, finner et parti hvor man er enig i alt. Alle partier står for noe som er bra. Likevel må man klare å se helheten. Nå har vi hatt en borgerlig regjering i snart 4 år og de har fått til mye, veldig mye. Alt de har gjort er ikke bra og jeg er ikke enig i alt, men helheten er mye bedre enn alternativet. Da blir valget mitt enkelt.

Jeg stemmer FrP - det håper jeg at også flere kristne vil gjøre :).
Bamse22 sier: Kaffe, latter, god mat og klining til helgen? ;)
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseRadio 3:16