Forum > Religion og tro > Debatt

Anonym
Opprettet 17.02.2017 av Anonym.
Mataspliff
Har begynt å tro på Gud og den hellige ånd etter at eg testet ut å røyke pot.
Når jeg ikke røyker forsvinner hans nærvær og eg glemmer egentlig de greiene der. Og det liker eg ikkje så derfor røyker eg meg en Jonny eller noen flere om dagen.
Synes det e mat butikk, men eg e litt usikker. For eg har også hørt at skunk og G kan være skadelig og du kan få skikkelig vondt i hode.
Er det noen her med samme erfaring eller noe helt andre erfaringer.....?

Svar på innlegg

chrisso577
#1. Postet 18.02.2017 av chrisso577
morsom du... kansje du faktisk skal prøve å åpne deg for Gud å Jesus broder :) eg nådte enden ifjor påsken 2016 altså var så ødelagt fysisk å psykisk at de var ingenting lengre å hadde tenkt å ta livet mitt men så fekk eg en følelse av at eg skulle be akkurat i de eg skulle gjøre de å eg var ikke troende på den tiden men alikevell så bedte eg å hadde den sykaste opplevelsen noensinne som en kraft av kjærlighet å strømmninger av energy som skjøt igjennom hele kroppen min å rensa meg å nesten alle di fysiske å psykiske plagene mine forsvant sammen med alle avhengighetane mine å mista og lysten for alle di verdslige tingene som er galt som for eks vold osv å ble ett helt nytt menneske å kjente bare på hele meg at nå var eg kristen å livet mitt å meg som person har forandra seg totalt etter den gang så kansje du faktisk skal ta de litt på alvor siden de kan skje for deg og om du får akkurat samme opplevelse som meg er ikke sikkert men viss du virkelig åpner deg for Gud å Jesus så vil du bli født på ny å frelst så kan du se for deg sjøl... håper du finner veien broder å at du sammen med meg å mange andre kan være ett lys her i denne mørke verdenen skal hvertfall be for deg å håper du finner veien å så må du ha go helg videre å Guds velsignelser over deg å dine :) Gud elsker alle like mye å rekker ut hånden til alle så de handler om om du vil ta imot den hånden å elske han :)
Anonym
#2. Postet 20.02.2017 av Anonym
Takk for svaret.
Gud virker jo kul sånn... at han holder folk i hånden og hjelper til.
Eg liker godt energi i kroppen og. Skal sette av kanskje et par dager i måneden (tenker tirsdag og fredag eller onsdag). Da skal jeg sette meg inn i Visjon Norgen TV jeg har i kanalboksen min.
Har du noen erfaring med TV? At det kan være veien inn i Guds opplegg?

Avslutter med et sistat av Morten Harket og ønsker deg en gledelig uke:

And here is my problem:

Hey, I think you got me wrong
I am sorry for the riches that I found
I didn’t mean no harm

So tell me where you’re bound
You’re welcome in my town
But if you try to force my compass ‘round
I’m gonna stand you down

You are still my brother
Till the end of time
No one else can take your place
Difference is divine
Till the end of time

chrisso577
#3. Postet 20.02.2017 av chrisso577
kontakta deg på mld broder vi kan heller snakke videre der ;) å Gud velsigne dåkke alle :D
Anonym
#4. Postet 21.02.2017 av Anonym
Uansett situsjon, rop ut til Gud i Jesu navn helhjertet om bli fridd ut, og han frir deg ut. Har erfaring i andre ting.
sofie777
#5. Postet 21.02.2017 av sofie777
Takk for svaret.
Gud virker jo kul sånn... at han holder folk i hånden og hjelper til.
Eg liker godt energi i kroppen og. Skal sette av kanskje et par dager i måneden (tenker tirsdag og fredag eller onsdag). Da skal jeg sette meg inn i Visjon Norgen TV jeg har i kanalboksen min.
Har du noen erfaring med TV? At det kan være veien inn i Guds opplegg?

Vær så snill å ikke "sett deg inn" i Visjon Norge!!

Før det første, de har ikke sannheten om Gud, det er det kun Bibelen som har, sett deg heller inn i Bibelen. Begynn gjerne i Johannes og de andre evangeliene, ikke prøv å lese fra perm til perm.

For det andre: Visjon Norge har et litt skjevt bilde på det å være kristen generelt, på en måte er det veldig avansert og det er uansett ikke et sted å starte. Om du absolutt vil se på en tv-kanal, se heller på Kanal 10, eller om du har tilgang og forstår engelsk, så aller helst GOD tv. De har et mye mer nyansert bilde på verden og kristenheten generelt. På sistnevnte finner du også gode ungdomsprogram og filmer.