Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Religion og tro > Debatt

Anonym
Opprettet 30.01.2017 av Anonym.
Quo vadis ?
Quo vadis? Hvor går du hen? Mye har endret seg i kirkelandsskapet den siste tiden på godt og vondt alt etter hvilket øye en ser med.Vi tolker og tyder ting forskjellig En sangstrofe av den svenske sangeren Roland Utbult "mennesker spår men det er enda Gud som rår " og godt er det Vi kan ha sterke meninger og rope høyt våre meninger om ulike ting vi ikke er enige i og slå hverandre i hodet med bibelsitater for å understreke vår rett
Ja,jeg tenker på vedtaket om at homofile skal få gifte seg i kirka.Jeg hører til det som mange vil si er et mindretall at ekteskap i bibelsk forstand er mellom mann og kvinne Kanskje er det ikke et mindretall når vi ser på de som er aktive brukere av kirka og er med i den ukentlige driften og gir penger inn til arbeidet.Mange jeg har snakket med som er aktive i den menigheten jeg går hører til det såkalte mindretallet Noen har allerede meldt seg ut eller holder seg borte fra fellesskapet

Jeg velger å fortsatt være med i menigheten,så får veien videre bli det den blir Den lokale menigheten min vil ha en avgjørende betydning om hvordan mitt Quo vadis blir Jeg håper at vi som er i det såkalte mindre tallet kan få fortsette å " heise flagg" for vårt syn uten å bli sett med på som gammeldagse og trangsynte forde vi mener at ekteskapet slik Bibelen sier det er mellom mann og kvinne

Det handler om at det er ulike tolkninger og meninger og da handler det ikke om at jeg ikke respekterer eller dømmer andre som har en annen samlivsform en det jeg syntes er rett i følge Bibelen
Kanskje er det på høy tid at kirken sier fra seg vigselsretten,utenfor kirken holdes jo Bibelen utenfor vigselsritualet

Der er bra at prestene selv kan avgjøre om de vil vie homofile.Det tror jeg gjør at mange prester fortsatt kan være prester i kirka og konsentrere seg om å forkynne evangeliet om Jesus og gjøre de oppgaver de er kalt til å gjøre.Det skjer mye positivt i kirka-Før jul var over 200 barnehagebarn til julegudstjeneste og de kommer igjen til Påske for å høre hva som skjedde dagene i Påska.
Noe som begge syn kan samles om er vel at vi trenger å forkynne evangeliet og se nye mennesker komme til tro på Jesus og vokse i kjennskap og kunnskap om han.

Svar på innlegg

Ingen svar for øyeblikket.
Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseRadio 3:16