Bamse22 sier: Kaffe, latter, god mat og klining til helgen? ;)
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Religion og tro > Debatt

Anonym
Opprettet 27.12.2016 av Anonym.
søvnparalyse, Har du våknet uten at du klarer å bevege deg


Jeg har kjent til søvnparalyse siden 1994, uten å ha brukt det navnet.
Jeg er en kristen som har mitt fokus på Jesus, men noen ganger så møter lyset mørket som er helt (over)naturlig.

Det kan virke skremmende, men er ikke farlig for deg. Du som vet hvem du er i kristus.
Jeg hadde en appel til mange teenåringer for ikke så lenge siden om frihet. Da ble jeg angrepet om natten. Jeg hadde gått inn på fienden sitt terretorium og det likte han svært dårlig. Hadde det slik som på bilde, ble litt forferdet med en gang. Men har vært i kamp før, for meg selv og for andre. Så dette er ikke noe nytt, og tenker at det er ikke farlig om troen blir prøvd.

Mye av åndskampen vi kristne har, er frykten for å oppleve det onde(og da er vi ikke på vinnerlaget).
Rom 8:35 Hvem kan skille oss fra Kristi kjærlighet? Trengsel eller angst eller forfølgelse eller sult eller nakenhet eller fare eller sverd?
Vi er alle kalt til å sette mennesker i frihet. Da trenger vi litt trening, åpenbaring og å stå sammen.
I møte med demoner, så er det alltid Jesus som er sjefen(Han bor i deg).
Kanskje det er flere enn jeg som har opplevd søvnparalyse?

Les gjerne denne linken, du må klippe den ut og lime den inn i nettleseren.
https://www.nrk.no/trondelag/xl/sovnparalyse-_-marerittet-i-vaken-tilstand-1.12754493

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 28.12.2016 av Anonym
Har ikke opplevd dette nei.
Jeg ville absolutt ha bedt om å bli løst fra dette neste gang jeg gikk til forbønn.
Anonym
#2. Postet 28.12.2016 av Anonym
Har ikke opplevd dette nei.
Jeg ville absolutt ha bedt om å bli løst fra dette neste gang jeg gikk til forbønn.
Nå er vi som er kristne først og fremst kalt til å gjøre Hans vilje, og ikke vår egen vilje. Hvis Gud har kalt deg til å stå imot djevelen, så vil Han også gi deg kraft til det. Og jeg ville ikke gått til forbønn for å bli løst fra kallet mitt. Men igjen så er det noen som ikke klarer å gå Guds vei. Tenker på lingnelsen om såkornet.
Ønsker du som kristen å aldri komme i konflikt med djevelen, så blir nok det ikke innvilget om du vil følge Jesus.

2 tim 3:11 i forfølgelser, i lidelser - slike som møtte meg i Antiokia, Ikonium og Lystra, ja, alle slags forfølgelser som jeg har gjennomgått. Og Herren har fridd meg ut av dem alle. 12 Og alle som vil leve gudfryktig i Kristus Jesus, skal bli forfulgt.

Søvnparalyse er ikke et ord jeg bruker normalt, jeg kaller det åndskamp. Det er heller ikke noe jeg har slitt med eller sliter med. Har noe erfaring med å sette mennesker i frihet, og noen ganger blir det litt kamp. Jeg går lett inn i kamp for en bror eller søster, om Gud kaller meg til det. Fordi Han har jo vunnet den kampen.

Når vi følger Åndens tilskyndelser, oppdager vi at “trengselen virker tålmodighet”, og vi lærer å “fortsett[e] i tålmodighet inntil [vi] blir fullkommengjort”
Anonym
#3. Postet 28.12.2016 av Anonym
Jeg kommer til bruke alle de "våpen" jeg har tilgjengelig åndskampen da jeg absolutt ser det som Guds vilje i våre liv.
Anonym
#4. Postet 28.12.2016 av Anonym
Vi er kallet til å vandre i Jesus Kristus seier, dvs å slå tilbake angrepene fra de onde krefter, ikke la disse herje med oss. Ja, det kommer trengsler, men vi skal bekjempe dem, jo fortere jo bedre for da kan vi fokusere på hvordan vi kan tjene via DHÅ. Jeg er overbevist om at DET er Guds vilje og hennsikt.
Bamse22 sier: Kaffe, latter, god mat og klining til helgen? ;)
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseRadio 3:16