Øystein-Skum93 sier: Vil ikke bo og vil ikke bosette meg en eneste plass nei på Vestlandet. Ikke en eneste plass nei på Vestlandet!
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Religion og tro > Debatt

Anonym
Opprettet 20.10.2016 av Anonym.
Bønn for syke -helbredelse
Bønn for syke - helbredelse

Bibelen sier en del om bønn for syke og helbredelse

Rekk ut din hånd, så det skjer helbredelser og tegn og under ved navnet til din hellige tjener Jesus Apgj 4.30

Når Jesus sendt disiplene ut to og to ba han de bl.a om å helbrede syke,vekke opp døde,gjøre spedalske rene og drive ut onde ånder Matt 10.8

Jeg har en lengsel etter å se flere mennesker helbredet når de blir bedt for Jeg tror at Gud helbreder i dag også her i Norge Jeg har ikke sett så mange bli helbredet enda,men tror jeg vil få se det og ikke bare høre om at det skjer
Jeg har bedt for syke og opplevd at de merker en forandring,en gang hørte vi tydelig at det kom et knepp inne i kneet.Jeg spurte hva som skjedde og hun sa at først hadde kneet blitt iskaldt akuratt som om hun ble bedøvet etterpå kom det en veldig varme før kneppet i kneet kom.

Det er mange som ikke blir helbredet når de blir bedt for,men det vil ikke hindre meg fra å be for syke
Jeg tror Gud gir nådegaver til å helbrede,Åndens gaver er bl.a helbredelse men jeg tror alle kan be for syke og se de helbredet I Bibelen talte de ofte til sykdommen "Bli seende" reis deg og gå " rekk ut din hånd ",andre ganger la de hendene på de som ble helbredet,til og med skyggen til Peter hadde noen tro på at kunne ha en virkning apgj 5.15

Jeg tror vi kan bli mer "frimodige" når vi ber for syke og om noen merker at det skjer noe at vi fortsetter å be at vi ikke stopper opp for tidlig.Jeg tror også det er viktig å si at om de vil må de fortsette å gå til forbønn
selv om det ikke skjer noe de første gangene,men også si at det er ok å ikke gå til forbønn Det skal ikke være et "ork" og noen ganger kan folk bli litt "sliten" av å gå til forbønn

Jeg ønsker i allefall å være lydig når Gud ber meg be for syke Jeg ønsker å se flere helbredelser
Har noen av der erfaring med å be for syke? og se de helbredet?

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 21.10.2016 av Anonym
Bare fortsett og ha god tålmodighet. Du. Blir bønnhørt, men det kan ta flere år. Det er min erfaring.
Anonym
#2. Postet 21.10.2016 av Anonym
Jeg har vært syk i mange år, men tror på bønn og helbredelse selv om det tar tid. Mange henger seg opp i hvorfor noen blir helbredet og andre ikke. Det har jeg sluttet med. Jeg har ikke svaret på slike spørsmål, men velger å tro Gud.
Anonym
#3. Postet 21.10.2016 av Anonym
Jeg har heller ikke svaret. Det ser ut som Gud prioriterer:-)
Anonym
#4. Postet 23.10.2016 av Anonym

Når noen er syk

Jak 5:13 Lider noen blant dere ondt? La ham be! Er noen glad til sinns? La ham lovsynge! 14 Er noen blant dere syk? La ham kalle til seg menighetens eldste, og de skal be for ham og salve ham med olje i Herrens navn. 15 Og troens bønn skal hjelpe den syke, og Herren skal reise ham opp, og har han gjort synder, skal han få dem tilgitt. 16 Bekjenn derfor deres synder for hverandre og be for hverandre, for at dere kan bli helbredet. Et rettferdig menneskes bønn har stor kraft og virkning.

Det er viktig at vi som er født på ny, holder oss til Guds standard. Men samtidig lar vi Gud være Gud.
Vi må ta ansvar og be for syke, vi gjør det mulige og Gud gjør det umulige.

Ser mer og mer at det er en kobling mellom helbredelse og tilgivelse for synd. Vet ikke helt, men kan det ha noe med å kunne beholde helbredelsen. Det vil være kamp om helbredelsen, djevelen vil ha deg tilbake i syk tilstand om du har blitt frisk. Og har han noe han kan ta deg på(rettigheter), så kan det være greit å få ryddet de av veien.

Har opplevd at de jeg ber for blir helbredet, men det er mest i Afrika. En gang ble en helbredet av et ord jeg fikk fra Herren, han hadde vært fysisk syk i 5 år. Jeg har selv fått indre helbredelse, og tror at det er lettere for meg å se folk blir helbredet på det indre planet.

Dette er et vanskelig og viktig tema.
Om noen ikke blir helbredet, så er jeg ikke av den oppfatning at det er pga synd.
Anonym
#5. Postet 25.10.2016 av Anonym
Jeg har dratt på 4 vonter i 4år uten å bli kvitt dem. Først nå ikveld forsvant to av dem. Halelujah. gid det måtte vare.
Anonym
#6. Postet 12.11.2016 av Anonym
Helbredelse er noe som ligger mitt hjerte vedig nær...)

Som kjent blir ikke alle helbredet. Noen blir det med en gang, noen blir det gradvis og noen blir det altså ikke.
Hvorfor? Jeg har lest bøker om dette (bl.a Derek Prince) og det står klart for meg at FØR jeg ber om helbredelse for et menneske bør jeg bryte alle usynlige hindringer for dette. Vi må på en måte gå i "rettssalen" for å få slått fast at alle hndringer er brutt. Djevelen vil bruke alle de "rettigheter" han har for hindre deg i å bli helbredet.
Feil tro, vanntro, manglende tilgivelse, synder, lefling med det okkulte med påfølgende forbennelser er alle saker som kan være et hinder for helbredelse. Vi kan be Gud om å vise oss hva vi har behov for å få frem i lyset også. Helbredelse gjør vi jo i åndens kraft, aldri i vår egen.
Jeg må bare si at jeg elsker den hellige ånd. Tenk å bli gitt en slik tillit av Gud den allmektige...)

Men altså, å sette mennesker fri for alle heftelser, før vi ber bønner om helbredelse; Jeg tror det er er en veldig viktig nøkkel her.

Det er også viktig at den som blir bedt for ikke abborterer helbredelsen. Kan vi på en måte bygge opp helbredelsens tro vil det hjelpe. Kjenner du etter 10 minutter etter at noen har bedt for deg for en lidels/smerte og tenker at "nei, det gikk ikke denne gangen heller"....da blir det også slik.
Det meste blir som vi tror....

Jeg håper at Gud en dag vil bruke meg mektig i helbredelsene tjeneste..))....der ber jeg om ofte....
Tenker slik at når det er lagt ned i mitt hjerte så blir det vel slik også..)))
compaq
#7. Postet 13.11.2016 av compaq
Men de miraklene Jesus utførte, var bare av midlertid verdi. De menneskene han helbredet, ble med tiden syke igjen. Og de som han oppreiste fra de døde, døde igjen. Men Jesu mirakler viste at han var sendt av Gud, at han virkelig var Guds sønn. Og de viste at alle de problemer menneskene har, kan løses ved Jehova Guds makt. Ja, de viste i liten målestokk hva som skal skje på jorden under himmelske Guds rikes styre. Da skal de som sulter, få mat nok. De syke skal bli helbredet og de døde skal bli oppreist. Sykdom, død, og andre problemer vil aldri mer få skape ulykkelige forhold. For en velsignelse det vil bli. ( Åp 21: 3-4 ) ( Matt 11: 4-5 )
Anonym
#8. Postet 13.11.2016 av Anonym
Jesus Kristus er den eneste veien til Gud og evig liv i himmelen.
Anonym
#9. Postet 13.11.2016 av Anonym
Men de miraklene Jesus utførte, var bare av midlertid verdi. De menneskene han helbredet, ble med tiden syke igjen. Og de som han oppreiste fra de døde, døde igjen. Men Jesu mirakler viste at han var sendt av Gud, at han virkelig var Guds sønn. Og de viste at alle de problemer menneskene har, kan løses ved Jehova Guds makt. Ja, de viste i liten målestokk hva som skal skje på jorden under himmelske Guds rikes styre. Da skal de som sulter, få mat nok. De syke skal bli helbredet og de døde skal bli oppreist. Sykdom, død, og andre problemer vil aldri mer få skape ulykkelige forhold. For en velsignelse det vil bli. ( Åp 21: 3-4 ) ( Matt 11: 4-5 )
Dette er et annet evangelium, som har til hensikt å forføre mennesker bort ifra sannheten. Og den jesus du forkynner finnes heller ikke i de hellige skrifter.



Anonym
#10. Postet 01.01.2017 av Anonym
Men de miraklene Jesus utførte, var bare av midlertid verdi. De menneskene han helbredet, ble med tiden syke igjen. Og de som han oppreiste fra de døde, døde igjen.
Av ren nysgjerrighet ville det vært interessant å få vite hvor Compaq har sine påstander fra? Jeg finner ingen henvisninger i Bibelen som støtter disse påstandene.
Øystein-Skum93 sier: Vil ikke bo og vil ikke bosette meg en eneste plass nei på Vestlandet. Ikke en eneste plass nei på Vestlandet!
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseRadio 3:16