Øystein-Skum93 sier: Jeg vil ikke bo og vil ikke bosette meg en eneste plass nei på Vestlandet, Svalbard og Longyearbyen nei. Nei og Neitakk
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
Anonym
Opprettet 25.11.2012 av Anonym.
Menn, hva søker vi hos en kvinne
Hva er forskjellen på oss kristne menn og verden når vi ser etter en kvinne?

Skal hun fylle alle våre selviske og egoistiske behov?

Hva søker vi?

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 27.11.2012 av Anonym
hmm Mange vansklige spm kanskje. Og svarer man ærlig blir det ikke mye dame på oss her inne
Anonym
#2. Postet 27.11.2012 av Anonym
Ja det er vaskelige spørsmål, men de er viktige

Dette er spørsmål som jeg spør meg selv, er jeg som alle andre menn eller er det annerledes i mitt liv?

Hvis vi ser på Adam, så fikk han instruksjonen og oppdraget før han fikk Eva. Det var først etter å ha gitt navn til alle dyrene at Gud så at det ikke var godt for mannen å være alene.

Hvor er vi kristne menn i dag? Har vi motatt instruksjonen, vet vi hva Gud kaller oss til?
Kanskje vi menn skal våkne opp av søvnen og sette de første ting først. Med det på plass så setter vi kursen mot en god kone:), som Gud mer enn gjerne vil gi oss. Han ønsker å velsigne oss alt det han kan.
Tro ikke at jeg har alt på plass, jeg er underveis akkurat som dere.
Anonym
#3. Postet 28.11.2012 av Anonym
Sitter her på et bibliotek og funderer litt. Om det hjelper noe. Husker jeg leste en bok som het mulighetenes ektemann. Finnes mye literatur om emnet. Særlig fra Amerika.

1. Tror nok ikke forskjellen er altfor stor på kristne/ikkekristne. Det som jeg tror er viktigst er at en er ganske likt engasjert i kristenlivet. Kjærlighet gjør blind og det er først når man er gift en får opp øynene sies det.

2. Bibelen sier mye om hvordan man skal være for hverandre. Man er skyldig til å gi hverandre alt. Husk at det ofte er slik: kvinner må ha det godt for å kunne glede seg over sex. Så egoisme er nok ikke den riktige vei.

3: hva søker vi menn? Vi søker en livsledsager som kan utfylle der vi menn ikke strekker til. Å være alene gir selvsagt mindre konflikter men alikevell går vi inn i et forhold med hodet først. Tror ikke på at den rette finnes. Det er mange som er den rette men det skulle vært optimalt og finne ei som tenkte litt mer som en mann. Da hadde vi forstått hverandre veldig bra.

Dette var noen raske tanker om emnet. Kunne vært skrevet masse om dette.

Alle burde lese boken Kjærlighetens 5 språk og ekteskapets 4 årstider av samme forfatter.
Anonym
#4. Postet 30.11.2012 av Anonym
La ikke så lenge siden ut på faceboken et bilde av ei bok som var3til 4 tusen sider den handlet om hvordan forstå ei kvinne..... Er det så vanskelig å forstå oss lurer jeg på......Jeg trur at som kvinne har vi noen felles trekk kvinne til kvinne,men det er faktisk ulikheter også.Ale kvinner ulike og unike som også mennene er. Kan noen nevne hva de søker hos kvinnene? Hadde vore interessant:)
Anonym
#5. Postet 30.11.2012 av Anonym
Gud har skapt mann og kvinne med forskjellige egenskaper. Jeg vil aldri gå så langt å si at Gud har gjort noen feil med det.. Jeg er enig i forrige innlegg.

Så til hva søker vi hos en kvinne: Det er ikke godt for mannen å være alene (sikkert ikke for kvinnen eller). Jeg tror ensomhets følelsen blir for stor i lengden. Det er godt å ha ei å sovne med og godt å ha ei å våkne til.
Vi søker ei som vil være ei som tar imot kjærlighet. Og som kan gi kjærlighet. Kjærlighet er å gi og få.

Jeg tror de færreste mennn klarer å være i et forhold i lengden som ikke gir oss det vi setter kanskje mest pris på nemlig intimitet som fører til samleie. Dette er kjernen. så kan vi si at det er noe som hører med i ekteskapet men det som driver oss inn i et forhold med en kvinne er muligheten til å forplante oss. Men selv om man vet man ikke kan få flere barn er dette drivkraften i nesten alle menn.

Vi søker mye annet i en kvinne også så som selskap, huslige ting som vi menn hater å gjøre like mye som dere. Ei å snakke med, ei vi kan stole på som ikke skravler i vei med ei vennine og sier "nå skal du høre" så sant det ikke er om gode opplevelser da. Sum tilslutt her er: Vi søker ei som vi kan elske å bli elsket av.

Et viktig element i hva man søker burde være å finne en kristen kvinne som er glad i Jesus og som en kan gå sammen med på veien mot Himmelen.
Anonym
#6. Postet 30.11.2012 av Anonym
Det er veldig lite fokus på disippelgjøring i norge, og beklagelig så har de fleste kristne menn samme standard som verdens menn. Vi mangler den himmelske kulturen.

Vi søker ikke Guds ansikt men hans hender. Snur vi oss rundt til ekteskapet så søker vi det samme der.

Rom 8:29
For dem som han forut kjente, dem har han også forut bestemt å bli likedannet med hans sønns bilde.

Alt er lagt til rette for at det skal skje i ekteskapet. Det er der vi lærer ubetingelse løst kjærlighet. Der er det ulikheter og svakheter på områder der vi vil at partneren skal være sterk, men ikke er det.

Det jeg søker hos en kvinne:

Ønsker å la seg bli formet av Jesus.
Tror at det som står i bibelen er sant.
Har forstått at Guds drømmer for henne er bedre enn hennes egne drømmer.

Klart det er mange flere ønsker jeg har, men med dette på plass så kan vi gå videre. Jeg må også være den rette for henne.
Anonym
#7. Postet 03.12.2012 av Anonym
Det var veldig fine og gode ønsker for kvinnen:)Det var så rent.....
Egentlig r jo det målet mitt og Å søke hans ansikt og ikke hans hender, jeg begynner å nærme meg hans hjerte å forstå hvor endeløs hans kjærlighet er,hans nåde..... Men så har vi ikke berre det åndelige aspektet men fysiske og psykiske som skal og passe inn....
Anonym
#8. Postet 03.12.2012 av Anonym
Max... synes du er inne på noe riktig så bra her i svaret ditt...
Det handler om gi og få....fellesskap og felles interesser... Likeheter som binder oss sammen mer enn tidligere..
I allefall for oss godt voksne :)
Anonym
#9. Postet 03.12.2012 av Anonym
Her gjelder det å ha tunga rett i munnen.

Vi tolker åndelige ting åndelig og kjødelige ting tolkes kjødelig.

I et ekteskap mellom mann og kvinne finner vi de samme tingene i verden som vi finner i kristne ekteskap.
Men hva har Gud gitt/tenkt i et kristent ekteskap? som verden ikke har.

Nå er det ikke alle kvinner som vil ha en åndelig mann. Det bilde vi har av Gud vil også påvirke våre valg og ønsker.

Og det du skriver belive om å gi og ta, hva mener du med det, hvor henter du det fra?

Bibelen sier helt klart at mannen skal legge ned sitt liv for kvinnen på samme måte som Jesus la ned sitt liv for menigheten som er hans brud.

Det seksuelle er veldig nært det åndelige, bare så det er nevnt. Begge deler handler om intimitet og det er fint, for oss nesten godt voksne :)
Anonym
#10. Postet 05.12.2012 av Anonym
hei. Vi mennesker trenger å komme bort fra vår egoisme og materialisme å bli det Gud skapte oss til å være. Kjærlig, omsorgsfull, gi og tilgi som Jesus er for oss. Bibelen sier at "på grunn av dette, skal mannen forlate sin mor, far, hele hans familie og bli med til kvinnen som mann og kone --------" i det nye testamentet Bibelen sier at "en mann skal elske sin hustru som Kristus elsket menigheten "og hvordan gjorde Cgrist elsket menigheten? Ved å legge ned sitt liv for våre synder. Hvor mange menn i dag er klar til å elske som dette, hvor mange som er klar til å sacrifies sin tid, energi og leve for å gjøre et forhold arbeid med partneren sin? I begge kjønn, finner vi noen få mennesker er villig til å gjøre dette.
Dagens motto er "hvis det ikke fungerer, få ut"
Å finne en god kone eller mann, spør deg selv hva du bringe til bordet?
Dette er mer enn sex, mer enn følelsesmessig monbu jumbo, og dette er overlate ens lever i hendene på en annen person
Øystein-Skum93 sier: Jeg vil ikke bo og vil ikke bosette meg en eneste plass nei på Vestlandet, Svalbard og Longyearbyen nei. Nei og Neitakk
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseRadio 3:16