omtenksom sier: Hei. I dag er det 200 år siden Hans Nielsen Hauge døde, En bauta i Norge som desverre ikke fikk leve til å bli gammel.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Religion og tro > Debatt

Anonym
Opprettet 14.08.2016 av Anonym.
Bønnens makt
Gud er god mot meg i natt og jeg kan skrive om bønnens makt. Som vi vet brukte Jesus bønnen til sin far Gud, i Getsemane natten til Langfredag før han ble fornedret, torturert og korsfestet. Etter det jeg har lest i Bibelen og særlig Jakob’s brev, så er bønnen noe av det sterkeste våpenet vi har. Etter min mening er det bare navnet Jesus som er sterkere.
Siden en av hovedoppgavene til en troende Jesu disippel er å drive ut onde ånder bla. Sykdoms ånder, så skriver Jakob at man skal salve den syke og i tillegg be. Jeg har lest i skriften, at bønnen skal være kort og helst frembringes til Gud i Jesu navn. Jakob skriver at man skal ikke vakle i troen når man ber. Det er sikkert mange meninger om dette? En annen måte å helbrede på, er å legge hånden på den syke.

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 14.08.2016 av Anonym
Det finnes et navn som er sterkere enn jesus, sjekk ut linken...bli fasinert.

https://www.youtube.com/watch?v=z2BmIoxOVPw
Anonym
#2. Postet 15.08.2016 av Anonym
Jesus gjorde bare det han så Faderen gjorde, og ingen ting av seg selv.
Det er nok den mest effektive måten å ikke gjøre noe av seg selv. Legge ned sin egen vilje og søke Hans vilje.
Høre med himmelen, før vi sier eller gjør noe. Et rema ord fra himmelen utretter mye.

Men som du sier knuti64, be korte bønner hentet fra himmelen i Jesu navn.

Jesus sier:

Joh 15:4 Bli i meg, så blir jeg i dere. Likesom greinen ikke kan bære frukt av seg selv, men bare når den blir i vintreet, slik kan heller ikke dere bære frukt uten at dere blir i meg. 5 Jeg er vintreet, dere er greinene. Den som blir i meg, og jeg i ham, han bærer mye frukt. For uten meg kan dere intet gjøre.

Skal vi gå inn i den kampen som vi er kalt til, så trenger vi den beskyttelsen det er å være i Ham.
Anonym
#3. Postet 15.08.2016 av Anonym
Klarer ikke å kopiere linken på nettbrettet mitt.
kan du si hvilket navn som er sterkere enn Jesus.
Er enig med deg together, Jesus er i alt. Men hva med antikrist? Er han også over alt i disse dager? Paulus sier at han står imot.
Anonym
#4. Postet 15.08.2016 av Anonym
Det finnes et navn som er sterkere enn jesus, sjekk ut linken...bli fasinert.https://www.youtube.com/watch?v=z2BmIoxOVPw
For meg så blir dette bare en avsporing! Jesus er en oversettelse av navnet Yahushua. Det er derfor fortsatt ikke et navn som er sterkere enn navnet Jesus!

Jesus Kristus er navnet over alle navn!
Anonym
#5. Postet 15.08.2016 av Anonym
Å be i Jesu navn, er ikke en formel. Men det er en posisjon og en relasjon.
Når vi ber i Jesu navn så er vår vilje underlagt Hans vilje. Ellers så ber vi ikke i Jesu navn, selv om vi sier det med våre lepper. Demonene vil iallefall ikke bry seg.

Joh 14:12 Sannelig, sannelig sier jeg dere: Den som tror på meg, han skal også gjøre de gjerningene jeg gjør. Og han skal gjøre større gjerninger enn disse, for jeg går til min Far. 13 Og hva som helst dere ber om i mitt navn, det skal jeg gjøre, for at Faderen skal bli herliggjort i Sønnen. 14 Om dere ber meg om noe i mitt navn, så skal jeg gjøre det!

Hvem er vi i Ham, kjenner Han oss, kjenner demonene oss. Er vi egentlig en trussel for djevelens planer.
I Matt 25:31 og utover, der er det mange som sier de kjenner Han, men Han kjenner ikke dem.

Apg 19:13 Men også noen av de jødiske åndemanere som for omkring, prøvde å nevne Herren Jesu navn over dem som var besatt av onde ånder. De sa: Jeg maner dere ved den Jesus som Paulus forkynner! 14 Det var sju sønner av Skevas, en jødisk yppersteprest, som gjorde dette. 15 Men den onde ånden svarte dem: Jesus kjenner jeg, og Paulus vet jeg om, men dere, hvem er dere? 16 Og mannen som den onde ånden var i, for løs på dem og overvant dem alle og fikk makt over dem, så de måtte flykte nakne og såret ut av huset.

Har reist på noen misjonsturer, sommeren 2014 pratet demonen i en full man til meg(dette er bare noe jeg har lest om tidligere). Dette var i byen Eldoret, Kenya midt på dagen. Demonen avslørte djevelens angrep mot meg.
Anonym
#6. Postet 15.08.2016 av Anonym
Å be i Jesu navn, er ikke en formel. Men det er en posisjon og en relasjon.
Når vi ber i Jesu navn så er vår vilje underlagt Hans vilje. Ellers så ber vi ikke i Jesu navn, selv om vi sier det med våre lepper. Demonene vil iallefall ikke bry seg.

Joh 14:12 Sannelig, sannelig sier jeg dere: Den som tror på meg, han skal også gjøre de gjerningene jeg gjør. Og han skal gjøre større gjerninger enn disse, for jeg går til min Far. 13 Og hva som helst dere ber om i mitt navn, det skal jeg gjøre, for at Faderen skal bli herliggjort i Sønnen. 14 Om dere ber meg om noe i mitt navn, så skal jeg gjøre det!

Hvem er vi i Ham, kjenner Han oss, kjenner demonene oss. Er vi egentlig en trussel for djevelens planer.
I Matt 25:31 og utover, der er det mange som sier de kjenner Han, men Han kjenner ikke dem.

Apg 19:13 Men også noen av de jødiske åndemanere som for omkring, prøvde å nevne Herren Jesu navn over dem som var besatt av onde ånder. De sa: Jeg maner dere ved den Jesus som Paulus forkynner! 14 Det var sju sønner av Skevas, en jødisk yppersteprest, som gjorde dette. 15 Men den onde ånden svarte dem: Jesus kjenner jeg, og Paulus vet jeg om, men dere, hvem er dere? 16 Og mannen som den onde ånden var i, for løs på dem og overvant dem alle og fikk makt over dem, så de måtte flykte nakne og såret ut av huset.

Har reist på noen misjonsturer, sommeren 2014 pratet demonen i en full man til meg(dette er bare noe jeg har lest om tidligere). Dette var i byen Eldoret, Kenya midt på dagen. Demonen avslørte djevelens angrep mot meg.
djevelen og alt hans finnes i verden. Det må bekjempes med de midler Skriften lærer oss.
Anonym
#7. Postet 15.08.2016 av Anonym
Du skal holde navnet hellig. YAH er det opprinnelige navnet,det betyr selveksisterende, det er derfor kristne sier halelu yah....om yahshua som betyr selv eksisterende frelser blir kalt for jesus, da er det ikke hans navn...det finnes flere millioner guder på denna planeten,derfor er det viktig at du har det rette navnet. Om jeg heter tina opprinnelig, så hadde jeg blitt ganske fornærmet om noen kalte meg Tine. bare for å sette det litt på spissen. Men gud ser nok hjertene på folk,men vet du det opprinnelige navnet,bør man nok bruke det.Men om ingen fikk opp linken, så er det ikke rart man kan begynne å hisse seg opp over det med navnet,filmen bør ses. Søk på youtube: Se den skjulte sannheten.
Anonym
#8. Postet 16.08.2016 av Anonym
Du skal holde navnet hellig. YAH er det opprinnelige navnet,det betyr selveksisterende, det er derfor kristne sier halelu yah....om yahshua som betyr selv eksisterende frelser blir kalt for jesus, da er det ikke hans navn...det finnes flere millioner guder på denna planeten,derfor er det viktig at du har det rette navnet. Om jeg heter tina opprinnelig, så hadde jeg blitt ganske fornærmet om noen kalte meg Tine. bare for å sette det litt på spissen. Men gud ser nok hjertene på folk,men vet du det opprinnelige navnet,bør man nok bruke det.Men om ingen fikk opp linken, så er det ikke rart man kan begynne å hisse seg opp over det med navnet,filmen bør ses. Søk på youtube: Se den skjulte sannheten.
Bra film, det er et bibelvers vi ikke må glemme(iei)

Rom 14:5 Den ene setter én dag høyere enn en annen dag. Den andre holder alle dager for å være like. Enhver må bare være fullt viss i sitt eget sinn!

Har truffet flere kristne som har funnet en ny(den rette) formel i kristenlivet "Yahshua"
De har det rette navnet, men mangler ofte Ånd. Andre bare ber til Jesus, her er det Ånd og kraft.

Ordene er viktige, men den ånd som er bak ordene er viktigere.
Anonym
#9. Postet 16.08.2016 av Anonym
Bra film, det er et bibelvers vi ikke må glemme(iei)

Rom 14:5 Den ene setter én dag høyere enn en annen dag. Den andre holder alle dager for å være like. Enhver må bare være fullt viss i sitt eget sinn!

Har truffet flere kristne som har funnet en ny(den rette) formel i kristenlivet "Yahshua"
De har det rette navnet, men mangler ofte Ånd. Andre bare ber til Jesus, her er det Ånd og kraft.

Ordene er viktige, men den ånd som er bak ordene er viktigere.
jeg er ikke kommet til verden for å skape fred og ro sa Jesus.
Anonym
#10. Postet 23.08.2016 av Anonym
Bokstaven J fantes ikke før på 1500 tallet. Selvom navnet mitt var silje, så forandrer ikke navnet mitt seg til Sissel om jeg drar til Hellas.Samme med yahshua og jesus. Tror ikke det er lurt å misbruke guds navn,det skal holdes hellig, står det i bibelen.

Kan jo sjekke ut denna linken, for faren er at i de siste dager vil ant. antikrist kalle seg for jesus, da er det lurt å vite at han er falsk, og at det ekte navnet er yahshua.Derfor skal man holde navnet hellig.

https://www.youtube.com/watch?v=LKHcVZ_kXNc
omtenksom sier: Hei. I dag er det 200 år siden Hans Nielsen Hauge døde, En bauta i Norge som desverre ikke fikk leve til å bli gammel.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseRadio 3:16