Øystein-Skum93 sier: Kun hele Vestlandet, Svalbard og Longyearbyen er uaktuelt og helt uaktuelt for meg å finne kjæreste og kone
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
roy2
Opprettet 25.06.2016 av roy2, mann, 51 år, Vest-Agder.
Brexit: Storbritannia har meldt seg ut av EU

Den 23. Juni var det valg i Storbritannia om man skal forlate EU eller bli værende i EU og som vi vet så seiret de som vil forlate EU. Jeg er veldig enig med dette flertallet.

Det kan dessverre virke som om globalistene sin innvandringspolitikk går ut på å ødelegge den vestlige kristne tro slik at de kan gjennomføre sin planlagte verdensorden! Skape kaos og uro slik at dem kan gjennomføre sin orden. Globalister ønsker å skape kaos og uro og at dem kan komme inn å skape sin orden som en følge av dette.

Man kan vel også konkludere med at god gammeldags patriotisme og troen på nasjonal suverenitet sørget for at flertallet av de som stemte ved valget i Storbritannias stemte for å forlate EU.

Jeg tror heller ikke det er en dårlig ide å ha folke avstemmning i Norge om EØS- avtalen og Schengen avtalen og da håper jeg selvfølgelig at det blir flertall mot disse avtalene slik at Norge kan styre sine egne saker og at Norge kan forhandle seg frem til gode frihandelsavtaler med andre land.

Ja jeg er veldig for at man skal ha gode forbindelser med andre land, men jeg mener veldig sterkt at alle land må få lov til å bestemme over seg selv!

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 25.06.2016 av Anonym
No har jo regjeringa gjett frå seg makta til og styre sine finanser sjølv også... neste blir vel at de gjer frå seg makta til og dømme i domstolene også. og så heeey så forsvinner konge og fedreland kva neste blir det som forsvinner, makta til og bestemme kva slags vegprosjekt osv osv osv som skal bygges... og plutselig har man gitt frå seg all makt. til brussel.

i etterkrigs ¨årene blei dei som var tilhengere av å gje frå seg makta til tyskland kalla landsvikere.
om tyskland hadde vunnet så hadde vi vært i union med tyskland ( tyskland noreg unionen). ikkje eein bra ting vil eg tro. EU er en stor union.. Noreg har vært i union med både sverige og danmark, og med begge samstundes... Skulle man vært en union så burde man heller gått i union med sverige og danmark igjen OG samstundes dei andre nordiske områda. MEN egentlig så er det beste og seie

ALDRI MEIR I UNION noreg bør være eit sjølvstendigt og fritt land, fri til og bestemme ALT sjølv uten og måtte
gå på kne til brussel...
roy2
#2. Postet 26.06.2016 av roy2

Jeg er enig i hvertfall mye av det du skriver The Travler.


Det står dette i paragraf 1 i grunnloven.:

§ 1.:

Kongeriket Norge er et fritt, selvstendig, udelelig og uavhendelig rike. Dets regjeringsform er innskrenket og arvelig monarkisk.

Så ut fra grunnloven paragraf 1 er den nåværende EØS-avtalen og Schengen-avtalen for ikke å snakke om dersom Norge hadde vært med i EU grunnlovsstridig og alle de norske politikerne som var med på å stemme for disse avtalene ( EØS-avtalen og Schengen-avtalen) skulle ha bli stilt for retten og dømt deretter. De har egentlig begått et stort og alvorlig lovbrudd ved å avgi Norges suverenitet til fremmed makt. Dersom man tenker seg om er det rett og slett SKAMMELIG og det som er ett stort paradoks er at småforbrytere blir satt i fengsel men disse politikerne som har drevet med landsvik ved å avgi Norges suverenitet som virkelig er alvorlig og hadde fortjent en lang fengselsstraff de blir ikke stilt for retten og dømt!

roy2
#3. Postet 26.06.2016 av roy2

Nå er det vist flere i Storbritannia som vil ha omkamp om folkeavstemningen. Det er jo dette man kaller dårlige tapere hehe.

Det står dette i paragraf 1 i den norske grunnloven.:

Paragraf 1 i Grunnloven sier.:

§ 1.:

Kongeriket Norge er et fritt, selvstendig, udelelig og uavhendelig rike. Dets regjeringsform er innskrenket og arvelig monarkisk.

Så ut fra grunnloven paragraf 1 er den nåværende EØS-avtalen og Schengen-avtalen for ikke å snakke om dersom Norge hadde vært med i EU grunnlovsstridig og alle de norske politikerne som var med på å stemme for disse avtalene ( EØS-avtalen og Schengen-avtalen) skulle ha bli stilt for retten og dømt deretter. De har egentlig begått et stort og alvorlig lovbrudd ved å avgi Norges suverenitet til fremmed makt. Dersom man tenker seg om er det rett og slett SKAMMELIG og det som er ett stort paradoks er at småforbrytere blir satt i fengsel men disse politikerne som har drevet med landsvik ved å avgi Norges suverenitet som virkelig er alvorlig og hadde fortjent en lang fengselsstraff de blir ikke stilt for retten og dømt!

Hvorfor er det ikke noen som kan sørge for å anmelde disse landssvikerne og få stilt dem for en domstol slik at de kan få sin rettferdige dom?!

Jeg tror også at hadde det blitt etablert et politisk parti i Norge i dag noe alla det Donald Trump står for og Nigel Farage sitt parti står for ville det ha fått stor støtte i det norske folk! Så kunne kanskje det partiet vært med på å presse igjennom en folkeavstemmning om EØS-avtalen og Schengen-avtalen i Norge og da håper jeg jo selvfølgelig at det blir et flertall for å skrote disse avtalene så kan Norge heller forhandle seg frem til gode og fornuftige frihandelsavtaler med andre land og la hvert land få bestemme over seg selv og slutte med dette overnasjonale tullet som EU, EØS og Schengen avtalen går ut på!

Anonym
#4. Postet 26.06.2016 av Anonym
Eu eller ikke EU, globalistene har allerede sikret seg verdensdominans via FN. Alle nasjoner er underlagt FN AGENDA 21. Det sørget Gro H. Brundland og Norge for i 1992 i Brasil.

Verdens største sataniske agenda som verden noen gang har sett, var det faktisk Norge som sto i spissen for med Brundland kommisjonen. FN AGENDA 21, er en avbefolkningsagenda for bærekraftig utvikling. Den kan du lese om på nett,se s. 21 i boka spesielt om avbefolkningen og tillatelsen til å utføre globalt massemord. Eller du kan få god, men skremmende info om hvordan tentaklene i denne fn agendaen sakte men sikkert skal kvele livet av menneskeheten på plantenen, masse dokumenntarer om dette på youtube.

Avisen vårt land skrev at det i dag er saudi arabia som styrer FNs menneskerettigheter. Antar at FN er dyret som johannes åpenbaring snakker om. FN har delt opp verden i 10 regionerer/10 kongeriker.
FN har også konstruert en ny verdens religion som du finner på FN goodwill sine sider, den er kontrollert av vatikanet.

Anbefaler alle å søke opp FN AGENDA 21 PÅ YOUTUBE.
roy2
#5. Postet 26.06.2016 av roy2
Takk for informasjonen Glemmeiei. Ja jeg vil søke på youtube om FN AGENDA 21. Ja vi lever i en ondskaps full verden. Har du noe kunnskap om det som kalles for Illuminati da og det som blir kalt for Den Nye Verdensorden?

Uansett hva dem planlegger så kan de ihvertfall ikke gå lenger enn det som står i King James Bibelen. Ja det står om fryktelige ting som vil skje når man leser i Johannes Åpenbaring, men de kan ikke gå lenger enn det som står der. F.eks dersom deres planer går ut på å drepe alle menneskene på jorden vil ikke det skje fordi det står ikke i de Bibelske profetiene. Ja det står at mange skal dø men ikke alle.
Anonym
#6. Postet 27.06.2016 av Anonym
Jeg er enig i hvertfall mye av det du skriver The Travler. Det står dette i paragraf 1 i grunnloven.:

§ 1.:Kongeriket Norge er et fritt, selvstendig, udelelig og uavhendelig rike. Dets regjeringsform er innskrenket og arvelig monarkisk.

Så ut fra grunnloven paragraf 1 er den nåværende EØS-avtalen og Schengen-avtalen for ikke å snakke om dersom Norge hadde vært med i EU grunnlovsstridig og alle de norske politikerne som var med på å stemme for disse avtalene ( EØS-avtalen og Schengen-avtalen) skulle ha bli stilt for retten og dømt deretter. De har egentlig begått et stort og alvorlig lovbrudd ved å avgi Norges suverenitet til fremmed makt. Dersom man tenker seg om er det rett og slett SKAMMELIG og det som er ett stort paradoks er at småforbrytere blir satt i fengsel men disse politikerne som har drevet med landsvik ved å avgi Norges suverenitet som virkelig er alvorlig og hadde fortjent en lang fengselsstraff de blir ikke stilt for retten og dømt!

Det du ikke sier noe om her er at dersom Norge hadde blitt medlem av EU så krever det 2/3 dels flertall i Stortinget fordi Grunnloven må endres ved en slik hendelse. I henhold til §1 kan man sikkert diskutere om Schengen og EØS strider med Grunnloven. Norge er medlem av begge disse, men er fremdeles et fritt, selvstendig, udelelig og uavhengig rike. Schengen og EØS er definert som samarbeidsavtaler mellom Norge og EU og krever derfor ikke 2/3 dels flertall.

Anonym
#7. Postet 27.06.2016 av Anonym
Schengen og EØS er definert som samarbeidsavtaler mellom Norge og EU og krever derfor ikke 2/3 dels flertall.
Det du sier her er direkte feil. EØS er definert som mye mer enn en "samarbeidsavtale". Det er faktisk en enveisavtale hvor hovedinnholdet er at Norge iverksetter EUs direktiver mot å få (nesten) full tilgang til EUs indre marked, og dette strider formelt mot Grunnloven fordi vi ikke har innflytelse over hvordan disse direktivene (lovene) blir utformet. Det er nettopp derfor vi formelt sett kan legge ned veto mot å iverksette et direktiv for å tilfredsstille Grunnlovens krav. Men Norge har kun lagt ned veto èn eneste gang i løpet av alle disse årene såvidt jeg vet, og det var mot postdirektivet.

Mange mener at selv om EØS kanskje formelt sett oppfyller Grunnlovens krav bryter den likevel mot Grunnlovens ånd fordi vi avgir makt, MYE makt til en internasjonal organisasjon (EU) vi ikke er medlem av.
Det å kunne utforme sitt eget lovverk 100% selvstendig må da være en av de mest vitale interessene til et selvstendig land, og Norge er slik sett dessverre ikke lengre et selvstendig rike.
Anonym
#8. Postet 28.06.2016 av Anonym
Det du sier her er direkte feil. EØS er definert som mye mer enn en "samarbeidsavtale". Det er faktisk en enveisavtale hvor hovedinnholdet er at Norge iverksetter EUs direktiver mot å få (nesten) full tilgang til EUs indre marked, og dette strider formelt mot Grunnloven fordi vi ikke har innflytelse over hvordan disse direktivene (lovene) blir utformet. Det er nettopp derfor vi formelt sett kan legge ned veto mot å iverksette et direktiv for å tilfredsstille Grunnlovens krav. Men Norge har kun lagt ned veto èn eneste gang i løpet av alle disse årene såvidt jeg vet, og det var mot postdirektivet.

Mange mener at selv om EØS kanskje formelt sett oppfyller Grunnlovens krav bryter den likevel mot Grunnlovens ånd fordi vi avgir makt, MYE makt til en internasjonal organisasjon (EU) vi ikke er medlem av.
Det å kunne utforme sitt eget lovverk 100% selvstendig må da være en av de mest vitale interessene til et selvstendig land, og Norge er slik sett dessverre ikke lengre et selvstendig rike.
I 1992 når EØS-avtalen ble skrevet under var avtalen litt annerledes enn den er i dag. Ja, det er ting i EØS-avtalen jeg ikke liker, men det betyr ikke at Norge er bedre tjent med å si den opp. Det er derfor jeg mener at vi er bedre tjent med å ha litt is i magen, se hva britene får til i forhandlinger med EU og så vurdere om Norge skal kreve endringer i sin EØS-avtale. Sveits-modellen er ikke et alternativ for Norge. Den er dyr og krever et ufattelig byråkrati og gir omtrent samme resultat som det vi får via EØS.
Anonym
#9. Postet 28.06.2016 av Anonym
Nå bruker "ja" sia eøs og schengen i praksis til å gjøre Norge til en del av EU. På den måten setter de både grunnloven og folkeavstemninger til side. En kan jo spørre seg hva en skal med slike skurker til å styre landet. De har verken respekt for grunnloven eller demokratiet Norge er....
Men godt betalt, tar de seg
Nå prøver de å få oss til å tro ar Norge med sine 5 mill innbyggere, at vi vil få stor innflytelse i en udemokratisk ledelse, som representerer ca. 500 mill mennesker. Om vi overgir all suverenitet til EU.

Jeg er glad britene så lyset. Men FN og co. vil nok bruke brexit og til å pushe sin agenda.
Øystein-Skum93 sier: Kun hele Vestlandet, Svalbard og Longyearbyen er uaktuelt og helt uaktuelt for meg å finne kjæreste og kone
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseRadio 3:16