Fryd sier: Ønsker alle her på KD en velsignet påske :)
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
Anonym
Opprettet 07.06.2016 av Anonym.
Barneværnet
Jeg må si jeg er i sjokk etter å ha sett en liten del av denne serien her på 4 deler...jeg visste at det var ikke alt som var så bra der....men at det var slik hadde jeg aldri trodd!
Annbefaler at du tar deg tid til å se den her og gjerne dele den videre..

Her er Del 1-4:
https://www.youtube.com/watch?v=VM29xtyEn1k
https://www.youtube.com/watch?v=l--BsbaFC9k
https://www.youtube.com/watch?v=8wVmDM19kLM
https://www.youtube.com/watch?v=JVQm6cm_c3I

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 07.06.2016 av Anonym
Ja, fikk sjokk jeg også. Det er visst en internasjonal demonstrasjon mot Norsk barnevern nå 11 juni. Mange som skal til oslo da, demonstrere foran Stortinget. Så det på facebook på en barneverns side der.

Så jo på nyhetene at kristne over hele verden går i demonstrasjon mot Norge på grunn av dette.
august afternoon
#2. Postet 09.06.2016 av august afternoon
Det må jo begynne å ringe noen klokker,når land etter land protesterer på
Hvordan Stortinget/Barnevernet behandler våre barn og foreldre,på en slik uverdig måte.
Barnevernet setter både Norges Grunnlov,Barnevernkonvesjonen og

Menneskerettigheter til side for lov om barnevern,som i utgangspunktet
Skulle beskytte familien.
De seneste årene har barnevernet senket nivået for begrepet omsorgsovertakelser,

Slik at det som tidligere var normaltilstander,nå med ett er blitt symptomer på at noe er galt.
Heldigvis begynner folk her på berget også å våkne opp for alvor og
Sier klart i fra,at noe slikt ikke hører hjemme i ett tilsynelatende demokrati...det er

Ikke staten som eier min/våres/deres unger...men hver av oss som er frie mennesker.
Anonym
#3. Postet 09.06.2016 av Anonym
Rystende!

Dessverre gir verden mening etter å ha set serien.
Anonym
#4. Postet 11.06.2016 av Anonym
Husk berre på at en sak har alltid 3 sider Min, Din, og sannheten....

ekje alltid din side som er rett, og det er ei eller ikkje alltid min side som er rett...

BV har skjete på leggen mange ganger, men jaggu har dem gjort det einaste riktige også fleire ganger...

tenk på kor mange barn dei har redda vekk frå ei usikka mor eller far. eller for den sak skyld mor og far. ( evt mor/mor og far / far )
Anonym
#5. Postet 11.06.2016 av Anonym
Om de tar fra noen foreldre barna urettmessig er det GALSKAP. Sånt lar seg ikke forsvare. Barnevernet tapte nylig en sak i Nausdal.
Anonym
#6. Postet 12.06.2016 av Anonym
Om de tar fra noen foreldre barna urettmessig er det GALSKAP. Sånt lar seg ikke forsvare. Barnevernet tapte nylig en sak i Nausdal.
Vel, der skal eg være enig med deg.... MEEEN kven skal bestemme om det er urettmessig eller ikkje? Du? Eg? Foreldra? Barnevernet? Rettvesenet, " bygda "..........???

Som eg sa i en kommentar over her......

Husk berre på at en sak har alltid 3 sider Min, Din, og sannheten....
ekje alltid din side som er rett, og det er ei eller ikkje alltid min side som er rett...
BV har skjete på leggen mange ganger, men jaggu har dem gjort det einaste riktige også fleire ganger...
tenk på kor mange barn dei har redda vekk frå ei usikka mor eller far. eller for den sak skyld mor og far. ( evt mor/mor og far / far )
Anonym
#7. Postet 12.06.2016 av Anonym
Tror du er på kanten naiv. Skal ikke blindt stå se på urettmessig ting skjer. Barnevernet har vist seg igjen og igjen å være upålitelig og da har vi en plikt til å si fra. Ikke stå i uvitenhet og si "hvem vet sannheten" når den er blitt påvist flere ganger.

Selv om der sikkert finns eksempeler der de har gjort ett godt arbeid innefor Barnevernet også, gjør ikke det opp for all uretten vi ser kommer til overflaten i våre dager. Det skulle da strengt tatt bare mangle.

"Husk berre på at en sak har alltid 3 sider Min, Din, og sannheten". Det uttykket er missvisende og gir ingen mening.En sak har to sider. Sannheten og løgnen.
Anonym
#8. Postet 15.06.2016 av Anonym
Enig med deg bennio77, når pedofilringer og menneskehandel blir dokumentert i barnevernet kan man ikke si det er min, din mening og sannheten, det er syk uttallesle. Men her bør man se filmene før man uttaler seg i denne tråden tror jeg.
Anonym
#9. Postet 23.06.2016 av Anonym
Og hva sier alle fosterbarna som nå er voksne og istand til å fortelle? Ser ingen protestbevegelse derfra. Noen bla tatt ved fødselen fra mor i narkorus, andre underveis etter at omsorgssvikt og/eller vold ble avslørt. Noen ble tatt med tvang og plassert i et kollektiv eller lignende der de ikke fikk tak i dop og der de måtte gå på skole eller gjøre noe produktivt.
Anonym
#10. Postet 23.06.2016 av Anonym
@Femi Har du i det hele tatt bryet med å se videoene? Det ville svart deg på spørsmålene dine. Mange voksne vellfungerende "barnevernsbarn" vil nok helst ofte legge dette bak seg. Som er godt forstålig. Ikke alle ønsker en "kamp mot systemet" Noen sier også klart ifra som videoene viser. Uansett så er det ikke tilfellene der det faktisk er grunnlag for inngripelse vi snakker om, men om alle de utallige overtamp og overgripelser som er gjort i en årrekke av barnevernet.
Fryd sier: Ønsker alle her på KD en velsignet påske :)
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseRadio 3:16