Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Fritid > Debatt

Anonym
Opprettet 03.06.2016 av Anonym.
Treff på Østlandet
Jeg har lyst til å møte kristne menn (eller damer,men da for vennskap, såklart ),for det er jammen ikke lett å finne noen her inne. Skjer det noe på Østlandet (treff, kristne møter ) eller er det interesse for det?

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 04.06.2016 av Anonym
BarneCamp og OKS Festival på Kjeller like utenfor Lillestrøm fra 27. juni til 2. juli. Les mer her: http://oks.no/event/oks-festival-2016
Anonym
#2. Postet 04.06.2016 av Anonym
Nei det er ikke så enkelt å finne noen her inne, men enten man ønsker å finne venner eller kjæreste så må man ikke gi opp. Jeg tror nok at mange ikke kikker på profiler uten bilde(r) så kanskje du skulle lagt ut et bilde av deg selv?

Jeg har hatt bilder på profilen min hele tiden, men har ikke funnet noen enda på grunn av dem, så man er ikke garantert av den grunn. Det kan derimot hjelpe. For en stund siden forsøkte jeg å få til et treff i Oslo-området, men det var ikke veldig stor respons på det. Noen ganger kan man jo lure på hvorfor folk er her inne...
Anonym
#3. Postet 04.06.2016 av Anonym
Det skjer viktige kristne møter hver eneste søndag, og jeg skulle ønske jeg fant noen der. Problemet i kristendate-sammenheng er jo at de skjer ulike steder, i ulike kirkesamfunn og i ulike kristne tradisjoner. Sommerstevner intet unntak. Hadde vært veldig kjekt om kristendatere kunne samles på tvers av trosretninger; om man er få eller mange er jeg ikke så opptatt av.
Anonym
#4. Postet 04.06.2016 av Anonym
Ok,det er da noe :) Når det gjelder bilder,så er det ikke noe problem å sende det privat. Men,jeg tror 99% av menn ser for seg det takraset dersom man ikke har bilde :p Og jeg hadde vel et ørlite håp om at det fantes noe mindre overfladiske menn her inne.

Hvor foregår disse kristne møtene hver uke? Jeg tror faktisk det er bedre å treffe noen på de.
Enig i at iallfall noen av disse møtene kanskje burde hatt mennesker med ulike trosretninger. Men,samtidig kan det kanskje bli for mye uenigheter og..?
Anonym
#5. Postet 04.06.2016 av Anonym
Hmm... det jeg mente, var at kristne samles i kirken, eller i hvert fall burde de det. Men at man i liten grad beveger seg utenfor sin egen kirke. Større åpenhet og mer kontakt på tvers av kirkesamfunn hadde nok hjulpet oss som kristne, og med å finne noen å dele livet med.
Anonym
#6. Postet 05.06.2016 av Anonym
Ok,det er da noe :) Når det gjelder bilder,så er det ikke noe problem å sende det privat. Men,jeg tror 99% av menn ser for seg det takraset dersom man ikke har bilde :p Og jeg hadde vel et ørlite håp om at det fantes noe mindre overfladiske menn her inne.

Hvor foregår disse kristne møtene hver uke? Jeg tror faktisk det er bedre å treffe noen på de.
Enig i at iallfall noen av disse møtene kanskje burde hatt mennesker med ulike trosretninger. Men,samtidig kan det kanskje bli for mye uenigheter og..?
Hvor disse kristne møtene foregår? Det er vel kristne møter hver søndag i flere menigheter, men de har nok en sommerpause. Ser at du kommer fra Oppland, men vet jo ikke hvor i Oppland du bor. Du har blant annet Livets Senter på Gjøvik som skal være en flott menighet, men det finnes sikkert flere flotte menigheter andre steder også i ditt fylke :).

Jeg forstår deg godt jeg når det gjelder dette med bilde, men alle nettdatingsider tipser om at man har lettere for å bli lagt merke til dersom man har et eller flere bilder på profilen sin. Sånn er det bare :).
sofie777
#7. Postet 05.06.2016 av sofie777
Jeg kunne også tenke meg å møte noen på østlandet et sted, men har litt begrenset økonomi et år fremover, så da får jeg belage meg på å bli her jeg er.

Angående det å møte folk i menigheten osv. Det kan være en singel i pinsemenigheten, en i baptistkirken, to av samme kjønn i frikirken og tre som kanskje har vært på date med hverandre i statskirken, alle i samme by, men ingen av dem vet om de andre fordi man ikke går andre steder enn der man hører hjemme. Det er jo ikke lett heller om man tilfeldigvis skulle befinne seg et annet sted og så å vite hvem som er singel og til og med hvem som er på utkikk og hvem som ikke er det. (Kanskje man burde innføre noe lignende til den grønne luen i fjellet ;) )

Derfor er det i grunnen bra at det finnes sånne steder som dette, selv om ting ikke er lettere, er det ihvertfall mulig å finne en i nabomenigheten eller i byen ved siden av.

Bilde ser jeg også på som et must. Jeg er ingen fotomodell og har et par kilo ekstra, men de fleste bildene jeg har er blitt tatt når jeg føler meg vel og er de beste som man kan få av meg. Har ikke så mange bilder, men det er bedre med få enn ingen, for da får menn et inntrykk av meg uansett om det er godt eller dårlig. MEEEN (og det er viktig), jeg håper de fleste ser forbi utseendet og leser teksten min. Kanskje jeg passer sammen med en som normalt sett ville bladd forbi meg?

Jeg ser ikke lenge på en uten bilde jeg heller, for da tenker jeg at profilen er minimal på alle punkter. Har man et intetsigende bilde først, men bilde i profilen, er det straks et hakk bedre, men best er det med et godt blide med et godt smil på listen jeg får opp.
Anonym
#8. Postet 06.06.2016 av Anonym


Nettdating kan fort bli et "kjøttmarked" hvor vi vurderer hverandre ut fra hva vi ser og leser. Noen vurderer kun ut fra bildene mens andre vurderer tekst. Det er bare sånn at vi velger de som har bilde på profilen sin. Det betyr ikke at de som ikke har det er dårligere enn andre, men noen kan kanskje tro at man har noe å skjule.

Selv har jeg opplevd at folk har tatt kontakt fordi de likte bildet eller bildene mine. Noen tar kontakt fordi de liker det jeg har skrevet på profilen. Jeg har til gode å få den type kontakt med noen som resulterer i noe mer og derfor synes jeg at treff burde være positivt. Dette er jo noe som kan organiseres i flere landsdeler, men for min del er det Oslo og Romerike som teller. Det er enklest. Jeg er overhode ikke fremmed for å finne kjærligheten utenfor mitt område, men det gjør ting enklere om man treffer noen som bor i nærheten.

Sosiale treff er fint. Kristne stevner og slikt er også en arena for slike treff. I mitt område er det ikke så mange slike. Du har OKS Festival og BarneCamp som starter nå i juni. Det fine her er at det kun er kveldsmøte. Det betyr at vi kan nyte dagen sammen på området på dagtid hvis vi vil sammen med mange andre og mange barn. Det er mulig å kjøpe både mat og drikke på stedet. Litt utenfor Oslo er det flere stevner. Oase er vel i Fredrikstad og Hedmarktoppen like utenfor Hamar.

Det burde være muligheter for slike treff også utenfor kristne stevner. Det behøver jo egentlig ikke være noe annet enn at vi samles på Peppes for en Pizza, eller en gåtur i marka? Jeg forsøkte å få igang noe slikt for ikke så lenge siden, men fikk liten respons på det. Kanskje det er lettere utenfor KD? Jeg opprettet en gruppe på Facebook som heter Kristen & Singel. Den har nå 12 medlemmer, men det er plass til flere :). Kanskje det er lettere der? Jeg vet ikke.

https://www.facebook.com/groups/1650980775140685/?fref=ts
Anonym
#9. Postet 08.06.2016 av Anonym
Takker alle for svar :) Jeg tenker at dersom en fyr er så sneversynt, forutinntatt, overfladisk etc at han ikke gidder skrive eller en gang lese på profilen hvis jeg ikke har bilde,er han uansett ikke rette fyren for meg. Enkelt og greit.

Det hadde vært veldig fint med noe slags treff. Skulle gjerne vært på noen møter også. Får sjekke noen av forslagene :) Synd det er lite interesse for treff,da :/
Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseRadio 3:16