Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Religion og tro > Debatt

Anonym
Opprettet 22.05.2016 av Anonym.
Et brudd i muren


Oppfølger til boka "22 juli profetien" som gjør budskapet mer troverdig og mer alvorlig. I boka forteller flere mennesker om sine opplevelser i forkant av terroren på Utøya 22 juli 2011.

Min hensikt med å dele budskapet på KD er at flere får sett viktigheten i å be for landet. Legger ut adressen til boka, slik at du kan laste ned boka i helhet og lese den gratis på pdf.
http://www.22juliprofetien.com

Budskapet er ikke lett, og det som skjedde på Utøya er kjempe tragisk. Og vi skal ikke glemme sorgen og smerten til de mange etterlatte og ofre. Men kan det være at Gud talte om ulykken på Utøya før det skjedde?

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 22.05.2016 av Anonym
Det er mulig at Gud talte om ulykken på Utøya før den skjedde, men jeg har ingen tro på at det som hendte var Guds straff over Norge slik noen hevder. Det tegner et bilde av en Gud jeg ikke tror på.

Vi skal selvsagt be for landet vårt, for politikere, regjering og Kongehus. Vi skal be for nasjonen og for folket. Det er viktig. Norge er ikke et kristent land, men er grunnlagt på kristne grunnverdier og tro. Kun mennesker kan være kristne. Hvis vi fokuserer på å være "menneskefiskere" for Guds Rike, så vil kristne grunnverdier og kristen tro på nytt påvirke nasjonen og nasjonens ledere.

Jesus ga oss frelse av nåde ved tro, ikke straff, lidelse og fordømmelse.

GUD VELSIGNE NORGE!
Anonym
#2. Postet 22.05.2016 av Anonym

Den Rødgrønne Terrorøya, av Ivar Fjeld.

https://www.youtube.com/watch?v=vTBC4jJVOjc

Ivar Fjeld var den første som gav ut en bok om Utøya. Han har dokumentert hva som skjedde på Utøya før 22 juli 2011.
Han ønsker å henvende seg til mer enn Israelvenner og håper at også Kari og Ola kan lese boka. Det har skjedd ting på øya som han mener vanlige folk trenger å vite.
Anonym
#3. Postet 23.05.2016 av Anonym
Jeg fikk høre profetien om 22 juli, høsten 2011 - boka "22 juli profetien" kom fra trykkeriet ca 24 juni 2015.

Profeti av Francois Botes, Ungdom i oppdrag, Flekkerøy 11. mai 2011.

”Gud vil vende nasjonen tilbake til ham med en ny tilbedelse og lovsang. Men jeg ser flagget blir firt på halv stang over hele landet på grunn av en hendelse. Mange vil gråte og sørge, men det er ikke tid for tårer, men det er tid for å vende seg tilbake til Gud. Over hele nasjonen vil mennesker vende tilbake til Gud. For dette landet er kalt til å være en kristen nasjon. Han vil vinne hjertene på en helt ny måte. Og selv om det skjer i det naturlige er en katastrofe – og det er ikke en naturkatastrofe – så vil nasjonen vende tilbake til Gud. Folk vil se Gud på en ny måte. Gud har en plan for alle mennesker. Han kalte dere som nasjon før verdens grunnvoll. Fienden har prøvd å stjele menneskers hjerter. Men det varer ikke evig. For Norge er kalt til å bli satt til side for Guds hensikter. Gud skal bli herliggjort ifra nord til sør, Gud vil bli herliggjort ifra øst til vest i dette landet.”

Når Gud valgte Francois Botes til å bære frem dette vanskelige budskapet(iallafall sett i ettertid), så var nok det med en grunn. Har hørt Francois ved flere anledninger, han er en mild og kjærlig mann som vil det gode. Var på en familie gudstjeneste, Francois fikk barna komme frem og han fikk dem i tale og fikk dem til å be for hverandre. Han viste dem og oss - legemet i funksjon. Må ærlig innrømme at jeg aldri har sett noe som har innkludert ungene på en så sterk og aktiv måte.

Ofte er det motstand mot det profetiske ord, og motstanden kommer mye innenfra - fra kristne. De som ikke kan forstå at Gud kan snakke til et menneske, fordi de mener at de selv ikke å ha erfart det. Og selvfølgelig tror heller ikke at andre har erfart dette, noen går så langt at de mener det er flørting med åndsmakter. For de så er det ene og alene skriften som gjelder. De begrenser Gud til det de selv har erfart(uten at dette blir sagt høyt). Skriften er veldig klar at den profetiske nådegaven er den beste, fordi den bygger menigheten, Oppbyggelse, formaning og trøst 1 Kor 14.
De som mener at vitnesbyrd rundt 22 juli bare er tull, kan få lov til å tro akkurat det;).
Anonym
#4. Postet 23.05.2016 av Anonym
De som mener at vitnesbyrd rundt 22 juli bare er tull, kan få lov til å tro akkurat det;).
Together, jeg avviser ikke at Gud bruker mennesker som kan komme med profetiske budskap. Jeg skal heller ikke påstå hardnakket at dette ikke var et budskap fra Gud. Men har du tenkt på at også den "andre siden" kan komme med en profeti som dette? Det er sant som det sies at kun Gud kan vite alt om framtida, det som skal skje kanskje årevis eller hundreår fram i tid, eller flere tusen år i forveien som mange bibelske profetier.

Men denne hendelsen er ikke av en slik sort. Det er veldig lett å tenke seg at åndsmakter kan ha stått og sett på Breiviks forberedelser der i låven. Hvis vi hadde gjort det kunne til og med vi snekret sammen en slik profeti, det hadde vært veldig enkelt fordi profetien ikke er særlig konkret, den snakker bare om en (implisitt tragisk) "hendelse". Det eneste i denne profetien som innebærer en form for viten forut i tid er Utøyahendelsen som kobles til den, det lar seg ikke benekte dersom Francois virkelig har talt disse ordene. Men likevel er profetien såpass ullen at den fint kunne passet til en nesten hvilken som helst tragisk hendelse. Alt det andre, som f.eks at Norge igjen vil vende seg til Gud kan hvem som helst si, og det er en svært vanlig uttallelse i kristne kretser selv om Bibelen sier det stikk motsatte, nemlig at frafallet skal bli stort i endens tid.
Anonym
#5. Postet 28.05.2016 av Anonym
Men likevel er profetien såpass ullen at den fint kunne passet til en nesten hvilken som helst tragisk hendelse.
Jeg har tenkt på det og hørt andre mener at profetien kan tolkes dit hen.
Det kan hende at det er en god tanke å lese boka(22juliprofetien). Og konkret lese hva som skjedde med Francois Botes når han var på en konferanse i Australia 22 juli.

Når du beveger deg i det profetiske, så er det meste ullent:). Hvis du da ikke har lært å skille disse tre stemmene fra hverandre: Gud, deg selv og djevelen. Det profetiske må prøves av de som har gavene til å bedømme ånder, og det er litt tryggere når de er tilstede.

1 Kor 2:13 Og dette forkynner vi, ikke med ord som menneskelig visdom har lært oss, men med ord vi har lært av Ånden. Vi tolker åndelige ting med åndelige ord. 14 Men et sjelelig menneske tar ikke imot det som hører Guds Ånd til. For det er en dårskap for ham, og han kan ikke kjenne det, det kan bare bedømmes på åndelig vis.
Anonym
#6. Postet 29.05.2016 av Anonym

Jeg har undret meg over debatter og meninger rundt boka "22juliprofetien"

Det er lærde og teologer som uttaler seg, men ikke ut fra skriften.


Den eneste feilen de har funnet i boka, er at Gud dømmer ikke i nådens tidsalder. Ikke personer og ikke land.

Dette sier skriften


- Apg 5:1-12 Utfallet for Ananias og Saffira blir tragisk, når de lyver for menigheten/Den Hellige Ånd.

- Apg 12:23 Straks slo en Herrens engel han, fordi han ikke gav Gud æren. Han ble fortært av ormer og døde.

- År 70 da Israel blir ført i fangenskap.


Boka har satt et skille midt blandt kristenfolket.

Forfatteren av boka er klar til å gå ut offentlig å beklage, hvis noen kan bevise ut fra skriften at budskapet er feil.


Anonym
#7. Postet 06.07.2016 av Anonym

Jeremy Hoff skal snakke om 22 juli profetiene på Visjon Norge fredag 8 juli kl 20

Posted on 04/07/2016 Sokelys.com

Forfatter av boken “22 Juli profetien” vil førstkommende fredag være gjest på TV Visjon Norge. Han vil der snakke om både sin egen bok om det som skjedde i Oslo og Utøya den 22 juli og også ta opp de andre profetiene som er blitt kjent i tiden etter at hans skrev sin omdiskuterte bok. Jeremy Hoffs profetiske analyse av terroraksjonen som rystet Norge i 2011 har blitt lest av titusener av mennesker, og boken fikk riksdekkende oppmerksomhet da det ble kjent at en rekke sentrale figurer i Partiet De Kristne (PDK) støttet og gav sin tilslutning til boken. Dette førte i fjor sommer til et politisk jordskjelv i partiet som ble nesten halvert under kommunevalget. Hoff vil delta i “studio direkte” som begynner klokken 20. Det er litt uklart når i sendingen han vil være gjest, og vi antar at Jan Hanvold skal lede programmet.

Foto av Jeremy Hoff sammen med den homovennlige Knut Arild Hareide.

Anonym
#8. Postet 12.07.2016 av Anonym
Har ikke lest boka, men skulle jeg lagt noe som helst i den hendelsen, så er det at Breivik var Frimurer, frimurer som i freemason, hvor kom disse frimurerne fra, jo bibelen forteller oss det, de stammer fra de første djeveldyrkerne etter nimrod fra babylon, 300 år etter flommen/noahs ark.
Frimurerne/illuminati er underlagt paven og eksisterer som secret societies i hele verden i dag.

Jeg tror gud vil at vi nordmenn skal prøve å huske hvorfor vi grunnla Norge som en protestantisk stat. Katolisme og frimureri var faktisk forbudt i Norge frem til FN kom med krav om religionsfrihet.
Det var en GOD grunn til at reformasjonen skjedde og at frimureri/katolisme var forbudt. I dag styres Norge av frimurere som breivik, til og med norsk politi går med romersk økse logo på armen, som symboliserer romerriket/paven. Det samme NORSKE politiet som IKKE fikk opp helikopter med skarpskyttere,men som tok gummibåt mot en frimurer med maskingevær. Det bør fortelle oss noe om både det norske politiet, regjeringen og frimureriet. Legg sammen to og to. Hva skjedde etter skytingen, jo breivik ble erkært kristen og muslimene fikk ny tillitt i Norge etter det som skjedde 9/11 wyc. Snakker ma om islams terrorisme i dag, som kan dokumenteres i koranen, blir vi kristne satt i samme bås som ekstreme og voldelige på grunn av breivik. Selv om breivik ikke var kristen, men en djeveldyrker i følge bibelen. Frimurerne har annonsert alle terroraksjoner på forhånd. De har kalt det illumianti cardgame og ble produsert i 1994. Så man trenger ikke være profet for å kunne vite om ting som kommer, bare google illuminati cardgame så får du satanistenes agenda på et sølvfat.
Anonym
#9. Postet 12.07.2016 av Anonym
Har ikke lest boka, men skulle jeg lagt noe som helst i den hendelsen, så er det at Breivik var Frimurer, frimurer som i freemason, hvor kom disse frimurerne fra, jo bibelen forteller oss det, de stammer fra de første djeveldyrkerne etter nimrod fra babylon, 300 år etter flommen/noahs ark.
Frimurerne/illuminati er underlagt paven og eksisterer som secret societies i hele verden i dag.

Jeg tror gud vil at vi nordmenn skal prøve å huske hvorfor vi grunnla Norge som en protestantisk stat. Katolisme og frimureri var faktisk forbudt i Norge frem til FN kom med krav om religionsfrihet.
Det var en GOD grunn til at reformasjonen skjedde og at frimureri/katolisme var forbudt. I dag styres Norge av frimurere som breivik, til og med norsk politi går med romersk økse logo på armen, som symboliserer romerriket/paven. Det samme NORSKE politiet som IKKE fikk opp helikopter med skarpskyttere,men som tok gummibåt mot en frimurer med maskingevær. Det bør fortelle oss noe om både det norske politiet, regjeringen og frimureriet. Legg sammen to og to. Hva skjedde etter skytingen, jo breivik ble erkært kristen og muslimene fikk ny tillitt i Norge etter det som skjedde 9/11 wyc. Snakker ma om islams terrorisme i dag, som kan dokumenteres i koranen, blir vi kristne satt i samme bås som ekstreme og voldelige på grunn av breivik. Selv om breivik ikke var kristen, men en djeveldyrker i følge bibelen. Frimurerne har annonsert alle terroraksjoner på forhånd. De har kalt det illumianti cardgame og ble produsert i 1994. Så man trenger ikke være profet for å kunne vite om ting som kommer, bare google illuminati cardgame så får du satanistenes agenda på et sølvfat.
Du må nok bare lese boka Glemmeiei, tror du hadde likt den:)
Når Breivik var på utøya så var det mye demonisk aktivitet(som hjalp han). Ikke bare på øya, men også rundt om i beredskapen for dette landet.
Interessant det du skriver om FN. Vi skal være på vakt, men ikke frykte.
Når det gjelder frimureri, så var jeg borti en som vi måtte kaste flere demoner ut av. Dette var i Afrika 2014, der ofrer de mennesker og drikker blodet. Jeg gjennkjenner de okulte kreftene, og jobber ut fra det. For vi er alle kalt til å sette fanger i frihet og rope ut et nådens år.

Jeremy Hoff treffer du denne uka på stand Oase Fredrikstad, der han deler ut "Et Brudd i Muren"
Ingjerd Breian Hedberg(bønneleder Den norske kirke). Hun hadde selv flere like drømmer i forkant for 22 juli 2011.
Hun åpner døren for Jeremy og boka på Oase i år.

Jeg hører stadig flere historier som folk har hatt i forkant av tragedien den 22 juli.
Budskapet stopper ikke, det blir bare mer og mer alvorlig. Det er i dag ca 10000 som har skaffet seg boka eller har lastet den ned fra http://www.22juliprofetien.com/
Anonym
#10. Postet 18.08.2016 av Anonym

Lørdag 20.08 ca kl 2030 kommer et innslag av Jeremy Hoff på Studio Direkte på Visjon Norge.

Det vil bl.a. handle om de nye profetiene knyttet til 22. juli som det er skrevet om i "Et brudd i muren".

Du kan blant annet lese om Ingjerd Breian Hedberg sine tre gjentatte drømmer som hun fikk våren 2011. Hun er bønneleder i Bønn for Den norske kirke. I 2011 var hun medlem av Tunsberg bispedømme og Kirkemøtet. Kan jo nevne at Utøya ligger tilfeldigvis i Tunsberg bispedømme.

Her er opptak når Jeremy Hoff taler ved Norge IDAGs sommerstevne på Bildøy, 17.06.16

https://www.youtube.com/watch?v=ippmX6olFs0

Jeg vet at flere velger å ikke tro på dette budskapet. Noen av kritikerne har forandret mening, kanskje fordi det kommer flere historier som styrker budskapet i 22juliprofetien. Og det må jo være lov!
Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseRadio 3:16