Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Religion og tro > Debatt

Anonym
Opprettet 03.05.2016 av Anonym.
Jesu oppdrag, kanskje ditt oppdrag
Luk 4:18,19 leser Jesus profetien fra Jesaia 61:1,2 som omhandler Han liv og tjeneste.

Tenk han kom for å sette undertrykte fri.

Ut fra det lille jeg ser, så er flere kristne undertrykte i dag.

Kan vi be Jesus komme å sette de undertrykte fri, eller er det vi som er kalt til å gjøre det?

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 05.05.2016 av Anonym
Tenker og at der er mange blodslagne på Jeriko veien som Djevelen, verden og eget kjød har stjålet Troens frimodighet. Vi få be til Gud at han sender sin Sønn som stadig er på vandring for å helle Troens olje og vin i deres sår. "Eget dyr " det er vi som skal bære det omvendte til menigheten.
Anonym
#2. Postet 05.05.2016 av Anonym
Luk 4:18,19 leser Jesus profetien fra Jesaia 61:1,2 som omhandler Han liv og tjeneste. Tenk han kom for å sette undertrykte fri. Ut fra det lille jeg ser, så er flere kristne undertrykte i dag. Kan vi be Jesus komme å sette de undertrykte fri, eller er det vi som er kalt til å gjøre det?
Jeg er ikke helt sikker på om jeg forstår spørsmålet ditt. Kan vi be Jesus om å sette undertrykte fri eller er det vi som er kalt til å gjøre det? Hva mener du egentlig her? Vi som mennesker kan ikke sette undertrykte fri, det er det kun Jesus som kan, men vi kan og er kalt til å gjøre store ting i hans navn. Så i Jesu navn kan vi sette undertrykte fri fordi Jesus gjør det gjennom oss. I oss selv uten Jesus er vi ingenting.
Anonym
#3. Postet 05.05.2016 av Anonym
Misjonsbefalingen vel, jeg kaller meg kristen og da er det den som gjelder for mitt liv:)

Mark 16:15 Og han sa til dem: Gå ut i all verden og forkynn evangeliet for all skapningen! 16 Den som tror og blir døpt, skal bli frelst; men den som ikke tror, skal bli fordømt. 17 Og disse tegnene skal følge dem som tror: I mitt navn skal de drive ut onde ånder. De skal tale med nye tungemål. 18 De skal ta slanger i hendene, og om de drikker dødelig gift, skal det ikke skade dem. På syke skal de legge sine hender, og de skal bli helbredet. 19 Så ble Herren Jesus, etter at han hadde talt dette til dem, tatt opp til himmelen, og han satte seg ved Guds høyre hånd. 20 Men de gikk ut og forkynte overalt. Og Herren virket med og stadfestet Ordet ved de tegnene som fulgte med.

Når innstruksjonen var gitt og de hadde blitt trent opp til å gjøre det han gjorde(i Hans navn) så kunne Jesus reise
Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseRadio 3:16