Forum > Religion og tro > Debatt

Anonym
Opprettet 14.02.2016 av Anonym.
Lese koranen i kirka
De fleste har vel fått med seg at biskoper skal vurdere om de
kan lese koranen i kirka.... I gudstjenester, begravelser og vigsler.... Dette er heilt utelukket
for min sin del.. Og er ganske skremmende at man skal lese "ondskapens bok"

Dagen : http://www.dagen.no/Nyheter/nyheter/Biskoper-diskuterer-koranlesing-i-kirken-306595
VG http://www.vg.no/nyheter/innenriks/religion/skal-diskutere-om-koranen-kan-leses-i-kirken/a/23616794/

Dette er ganske drøyt.. og ikkje minst farlig...
min kommentar til dette var :)

Kirken er Yahve, den kristne Gud sitt hus. At man skal begynne og tilbe allah er surralogistisk og ikkje noko annet enn blasfemi.... Den krisnte Gud - Yahve er IKKJE den samme som allah. De av biskopene eller prester som seier noko annet bør seriøst vurdere og gav med sin stilling..
Yahve hadde en son, Yahshua (Jesus) og Yahve og Allah er ikkje den samme..

I bibelen så står det at " Du skal ikkje ha andre guder enn meg " (første bod) Så står det i sterrkt konstrast med koranen.

Surah 53:19-20 :
"Har dere glemt Al-lat, Al-uzza,Manat og de andre gudinnene. Disse må også tilbes..."

Man har mosker til å lese høgt frå koranen, man trenger ikkje å lese frå koranen i kirken Guds hus. Som sagt bør biskoper og prester som stemmer for dettte, legge frå sin kappe og gå av på dagen, då er dem ikkje lenger sikket til å tjene kirken og Herren..

Det er skremmende at det kun er kirken og de kristne symboler som må vike. Eg kan nemne i fleng. Ikkje lov å vise kors-smykke (nyhetsoppleser fikk vel refs for dette etter klage frå en muslimsk sjåar vist nok), de krisne symboler må vike viss det skal brukes som asylmotak (leirsted som ville hjelpe fikk beskjed om dette ) Den norske statssymbolet er blitt forsøkt fjernet frå politiet pga det har eit kristen symbol i seg. Korset i flagget
ønskes fjernes.... osv osv..... Humanitær forbundet går også hardt ut mot kristne symboler og DNK, osv osv osv.....

VI kan ikkje tillate at biskoper og prester inviterer til koranlesing, i GUDS HUS i KIRKEN.. Den kristne Gud : Yahve sin Kirke....
Eg vil så langt eg kan krever at biskopene og prester som ønsker dette
om å tre av frå sin stilling.For koranen hører ikkje heime i kirken.
Der er det Bibelen -Guds Ord som gjær...

Til slutt vil eg dele noko
1johannes bok kapitell 2 20-25..
Men dere er alle salvet av Den hellige og kjenner sannheten. 21 Jeg skriver ikke til dere fordi dere ikke kjenner sannheten, men fordi dere kjenner den og vet at ingen løgn kommer fra sannheten. 22 Og hvem er løgneren, om ikke den som fornekter at Jesus er Kristus? Han er Antikrist, han som fornekter Faderen og Sønnen. 23 Den som fornekter Sønnen, har ikke fellesskap med Faderen. Den som bekjenner Sønnen, har også fellesskap med Faderen. 24 La det som dere har hørt fra begynnelsen, bli værende i dere. For dersom det dere har hørt fra begynnelsen, blir i dere, vil også dere bli værende i Sønnen og i Faderen. 25 Og dette er det han har lovet oss: det evige liv.

Svar på innlegg

roy2
#1. Postet 15.02.2016 av roy2
Ja dette er galskap og jeg anbefaler alle de som måtte være medlem av den norske kirken om å melde seg ut av denne kirken. Man kan også spørre seg om flertallet av de norske biskopene virkelig er sanne kristne eller er dem bare navnkristne.

Detrsom denne utviklingen fortsetter er det ingen tvil om at den norske kirken blir mer og mer avkristnet så jeg vil bare anbefale dere om å melde dere ut NÅ!
Anonym
#2. Postet 15.02.2016 av Anonym
Gå på youtube å søk opp filmen: Norge, den nye islamske stat.

Roger Aas og andre prester har advart Norge mot frimurer prestene i den norske kirke, frimurerne jobber for pavens nye sataniske verdensorden, det er en grunn til at Norge opprinnelig var kristne protestanter og at vi kalte paven for jugepaven,hehe.

De fleste har vel fått med seg at frimurere er satanister og ikke kristne nå får vi håpe.
compaq
#3. Postet 20.02.2016 av compaq
Jesus er ikke Gud, men han er Guds sønn

1.Joh 2:22 : Han er Antikrist, han som fornekter Faderen og Sønnen.

1.Joh 2:15 : Elsk ikke verden, heller ikke de ting som er i verden. Om noen elsker verden, da er kjærligheten til Faderen ikke i ham.

Guds ord forbyr slike titler. Joh 32:21-22 : Jeg vil ikke ta parti for noen og jeg vil ikke smigre for ( gi smigrende titler til ) noe menneske, for jeg forstår ikke å smigre ellers kunne min skaper lett rykke meg ut.
Jehova og kristus Jesus er de eneste konger med guddommelig rett. 1.Tim 1:17: Men den evige konge, den uforgjengelige, usynlige, eneste Gud, være ære og pris i all evighet.Amen. Jer 10:10 : Herren ( Jehova ) er Gud i sannhet, han er en levende Gud og en evig konge. Åp 19:16: Kristus Jesus har...et navn skrevet : Kongers konge og herrers herre.
Anonym
#4. Postet 25.02.2016 av Anonym
Enig i alt du sier i først innlegg. Den norske kirke er i sterkt forfall, og jobber bare for å tilpasse seg den verdslige verdens ønsker. Større feighet skal en lete lenge etter. De tør ikke forfekte Bibelen og dens budskap...De skyller ungen ut med badevannet...

Marianne
Anonym
#5. Postet 19.03.2016 av Anonym
Gikk over til katolisismen pga dette her. Er makan til hva politikere skal diktere slikt tøv og vranglære etter min mening.
Anonym
#6. Postet 19.03.2016 av Anonym
Katolikker promoterer jo det samme. for ikke lenge siden dro paven til Mekka for å tilbe!
Tilbe hvem??