Mann38 sier: Ønsker alle på kd ei velsignet god helg :)
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Religion og tro > Debatt

Anonym
Opprettet 13.02.2016 av Anonym.
Prester som ber til allah, og sier at det er jo til samme Gud...
Anbefaler å lese denne arikkelen først : http://www.dagen.no/Meninger/18/09/2014/Presten_som_ber_til_Allah-115188

I lys av den artikkelen vil eg blåse liv i en gammal debatt som er her... Sjølv om dette er en ny debatt har den nok likhets trekk med " Allah er ikke den samme som Bibelens Gud " (som forøvrig har ligget død sidan 2011, ja debatten altså )

For meg så finnes det to høgere makter/gude sikkelser, en god en ond. Gud og Satan, Yahve og Lucifer... Kjært barn har som kjent mange namn men Allah er ikkje eit av Yahve bibelens Gud og vår fader i himmelen sitt namn.
I bibelen står det heilt klart at Jesus ( Yahshua ), vår frelsar er Gud`s son,. koranen sier vel heilt klart Allah ikkje har noen sønner/døtter..
Når eg har fått vite at det står i koranen Surah 53:19-20 : " Har dere glemt Al-lat, Al-uzza,Manat og de andre gudinnene. Disse må også tilbes..."
Så står det i sterk konstrast med vår bibel og de 10bud der første bud er "Du skal ikkje ha andre guder enn meg".
Eg føle det at det blir eit problem når forkynner`er, predikanter, prester, pastorer eller andaktsholderer osv osv... Ber til Allah og sier at
Yahve og Allah er same gud når både muslimer og kristne sier at det er de ikkje....
For meg så blir det da heilt feil, at en prest ber til allah. Og eg er på
nippe til og sei at presten burde miste sin kappe og krage. Det er for meg heilt uaktuelt at kirkens menn skal be til allah. For ordens skyld.... Yahve er ikkje den samme Gud som allah...

Kva slags tanker har DU???

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 13.02.2016 av Anonym
Enig med deg, dette er satanist prester fra frimurerlosjen. Roger Aas har advart oss mot dette.
Anonym
#2. Postet 13.02.2016 av Anonym
Jeg tror det er enighet om at Laodikea i åp 3.14 er endetidskirken.
Derfor tror jeg åp 18.4 er mer aktuell enn noen gang. "Kom ut fra henne, mitt folk, for at dere ikke skal ha del i hennes synder, og for at dere ikke skal få del i hennes plager."
august afternoon
#3. Postet 13.02.2016 av august afternoon
Hun er nok en av de som har dratt seg helt vill og
Er ett eksempel på overflødig "utdannelsesmasse" her i Norge.
Håper at hun hadde like klare "briller" på seg,når kvinnene ble nesten daglig

Overfalt i Oslos gater,for en tid tilbake...feministene og kultureliten var korrekt tause..hvorfor,
Kan man spørre seg..?
Hennes misjonære syn er i kollisjonskurs med bud 1 og forsåvidt nr2 også,men desverre er ikke

Hun den eneste som flørter med multikulturisme og relligion,som resultatmessig blir som dette.
Så kan man spørre seg,går det ikke ann å sparke de i fra jobben,når andre arbeidstakere i Norge
Ikke holder seg til gitte lover og regler..?

Bare en tanke..:-).
Ja..hva har så prester o.l noe i frimurerlosjene å gjøre..?
En tanke det også,blant de arbeidsgruppene som losjene "representerer".
Oppreist
#4. Postet 15.02.2016 av Oppreist

Som følge av de fruktene denne presten bærer, så er det kanskje ikke overdrevet å si at hun er blant de mange ulver i fåreklær. Det er klare motsetninger mellom Guds Ord og koranen, men førførelsen kan jamen være sterk.

Generelt så er det jo "interessant" å se hvordan religionene og menneskene knyttes sammen i en enhet.

Anonym
#5. Postet 15.02.2016 av Anonym
Prester som ber til Allah og som påstår at dette er dan samme Gud som vi kristne tror på driver etter min mening på med vranglære. Burde vært en soleklar oppsigelsesgrunn!
Anonym
#6. Postet 15.02.2016 av Anonym
Siste nytt:http://www.vg.no/nyheter/innenriks/religion/skal-diskutere-om-koranen-kan-leses-i-kirken/a/23616794/

Det er jo så latterlig at man ikke vet om man skal le eller grine.

Kristian Valen hadde jo en morsom parodi av Einar Gelius https://www.youtube.com/watch?v=rN-b1wLQlF0, (etter 9.30) men dette er blir jo bare værre og værre.
Anonym
#7. Postet 18.02.2016 av Anonym
Her er samme prest i bresjen igjen....

http://www.dagen.no/Nyheter/H%C3%98STUTSTILLINGEN/Prest-ber-til-Allah-%E2%80%93-igjen-307939

Eg kan ikkje la være og ikkje reagere på dette
compaq
#8. Postet 19.02.2016 av compaq
Den eneste sannhetens bok må være fri for enhver form for demonisme. En slik bok finner vi i de hellige skrifter som kalles Bibelen. Denne boken begynte å bli nedskrevet i det 16. århundre før vår tidsregning, i 1513 f.kr og nedskrivningen av den ble fullført i det første århundre av vår tidsregning om lag år 98 e.kr. Den begynte å bli nedskrevet på gammelhebraisk og ble fullført på det fellesgreske språk som ble talt for 1900 år siden. Den ble skrevet av menn fra det sørvestlige Asia og de var alle sammen etterkommere av den hebraiske patriarken Abraham som ble født idet 21.århundre før vår tidsregning. Den eneste levende og sanne Gud kalte denne Abraham ut fra Ur i Kalden, som lå i nærheten av Babylon, som var det stedet hvorfra slike former for demonisme som astrologi, magi, avgudsdyrkelse, forherligelse av politiske helter og andre former for demonisme hadde sitt utspring.

Bibelen er en samling av 66 bøker og alle disse fra den første til den siste, stemmer overens innbyrdes. Fra dens første bok, 1 Mosebok, til dens siste bok, Åpenbaringen, er Bibelen imot demonisme, og den viser at demonisme er falsk og imot den eneste sanne Gud. Når du kommer til det land Jehova din Gud gir deg, da skal du ikke ta etter disse folks vederstyggelige skikker. Det skal ikke finnes hos deg noen som lar sin sønn eller datter gå gjennom ilden eller som gir seg av med spådomskunster eller som spår av skyene eller tyder varsler eller er en trollmann, ingen heksemester, ingen som spør en dødningemaner, ingen sannsiger, ingen som gjør spørsmål til de døde. For enher som gjør slikt, er en vederstyggelighet for Jehova og for disse vederstyggelige tings skyld er det Jehova din Gud driver dem bort for deg. Ustraffelig skal du være for Jehova din Gud. For disse folk som du skal drive ut, de hører på dem som spår av skyene og på sannsigere, men deg har Jehova din Gud ikke tillatt slikt. ( 5. Mosebok 18: 9-14 )

I den siste boken i Bibelen finner vi følgende uttalelser mot demonisme: Så skal Babylon ( falsk religion ), den store by, kastes ned med hast og ikke finnes mer fordi alle folk ble ført vill ved din trolldom. (Åp 18:21-23 Men de redde og vantro og vederstyggelige og manndrapene og horkarlene og trollmennene og avgudsdyrkerne og alle løgnerne, deres del skal være i sjøen som brenner med ild og svovel, det er den annen død. Men utenfor er hundene og trollmennene og horkarlene og manndraperne og avgudsdyrkerne og enhver som elsker og taler løgn. ( Åpenbaringen 21:8 og 22:15 )

Koranen er midlertid aldri blitt gjort til en del av de hellige hebraiske skrifter og den er heller ikke blitt innlemmet i de kristnes bibel.
kaj
#9. Postet 29.03.2016 av kaj
Umiddelbart virker det nesten sjokkerende at kristne, til og med prester, kan forledes til å tro at Allah og Bibelens Gud er samme vesen. Katolikkenes overhode, Paven, har også bedt sammen med muslimske ledere, og ønsket at disse skulle be til Allah for ham.

Vi har en alvorlig forvirring, og det er ingen tvil om det. Hvorfor?

Jeg mener årsaken til dette er en slags åndelig identitetskrise, i den forstand at de kristne ikke er helt klar over identiteten til deres Gud. F.eks. har jeg i flere år vektlagt at vi har en Gud, Faderen, og en Herre, Kristus, og at Jesus Kristus er Faderens sanne og reelle Sønn, født av Gud, før tidens begynnelse. Kristus er fullt ut Guddommelig og har samme natur som sin Far, men Kristi Gud er Faderen. Alt vil bli lagt under Kristi føtter, unntatt Faderen, for Han står over alt.

Men de fleste kristne nekter for at Kristus er Faderens Sønn, kommet ut av Faderen. De mener ordet "Sønn" bare er en symbolsk beskrivelse, og at dermed ordet "Far" også må være det. Ergo finnes det ingen reell Far-Sønn relasjon mellom disse, og Joh.3.16 mister mye av sin betydning. Om det at Faderen gav sin Sønn var beviset på Hans kjærlighet, hva skjer da med dette beviset om Faderen egentlig ikke hadde en Sønn, men at det kun var en talemåte?

De fleste kristne vil ikke engang studere dette temaet, de har bestemt seg, og alt som sår tvil om treenighetslæren - der ingen slik Far-Sønn relasjon eksisterer - er farlig. Altså vil man ikke inn i temaet om Guds identitet, man ber til Kristus selv om Kristus ba oss be til Faderen, og man ber til den Hellige Ånd i troen på at det er et tredje separat vesen, selv om Bibelen er klar på at Ånden tilhører Faderen og Sønnen, og kommer fra dem.

Det finnes ingen viktigere doktrine enn hvem du tilber. Om man ikke har interesse for det temaet, og tenker at det ikke er så viktig hvem man ber til, ja da er det ikke et langt skritt å gå før man ber til hvem som helst av foreslåtte guder, inkludert Allah. Bare det er en høyere makt som andre også ber til.

Jeg skjønner ikke en slik tankegang. Jeg skjønner heller ikke en slik mangel på interesse for temaet om doktrinen om Gud. Studerer man temaet grundig blir det vanskelig å finne Bibelsk støtte for treenighetslæren. Men mange kristne har blitt likegyldige, de er sikre på sin frelse, og når Jesus sier at veien til fortapelsen er bred, så gjelder det aldri dem selv. Bare alle andre. Vel, menneskets evne til selvbedrag er ubegrenset, og mange kristne vil gå fortapt fordi de ikke skjønte hvem Faderen og Sønnen er, og heller ikke skjønte forskjellen på dem, og heller ikke skjønte hvem den Hellige Ånd er. De kjente ikke den Gud de hevdet å tilbe, og tilba likegodt Allah. Men bak enhver falsk gud sitter en mørk åndelig skikkelse, og vi burde vite hvem det er: ondskapens fyrste.

Er du likegyldig til doktrinen om Gud? Eller vil du studere dette i x antall år inntil du kommer til bunns i det? Hundrevis av Bibelvers å analysere, mye historie å gå igjennom. Har du ikke tid? Har man ikke tid til å finne ut - hevet over enhver tvil - hvem man skal tilbe, ja da har vel egentlig ikke tid til å være troende, spør du meg. Stol ikke på ett eneste menneske i denne sak, tenk selv, studer Bibelen nøye og trekk dine egne konklusjoner. Vi er i endetiden og forvirringen er selvsagt total. Doktrinen om Gud ligger til grunn for alt annet i vår tro, og det finnes ikke noe viktigere tema.
Anonym
#10. Postet 29.03.2016 av Anonym
Kaj, mye enig med deg her.

Kristne har en identitetskrise delvis fordi de (fleste) ikke skjønner (bl.annet) at de er forført av Skjøgen, eller den Katolske kirken og dets renkespillere. Enten man kaller seg protestant, evangelisk, troende, liberaler eller hva det nå måtte være av avarter som har kommet ut av Luthers, Calvins og andres reformasjon, så forstår man ikke at det likevel er svært lite som skiller læren fra det katolske. Man har fått luket ut litegrann, man har silt myggen men likevel slukt kamelene for å si det slik. Treenighetslæren er nok den største kamelen, en lære ingen kristne makter å forklare men likevel tror på mest av alt fordi de har hørt at slik er det. Antagelig tror de fleste fullt og fast på at de er skapt i Guds bilde, likevel går ingen rundt og tror at de er treenige selv. Mange går til og med så langt som å si at å tro på en treenighet er en nødvendighet for frelse.

Og så kan man jo begynne å lure på hvilket selvbilde disse kristne har da som proklamerer seg selv frelst fordi de er født inn i en bestemt familie i et bestemt land blant de bedrestilte på denne jorda, i motsetning til f.eks pakistaneren som er kulturbestemt inn i islams irrganger. De proklamerer at de er "frelst" på grunnlag av sin tro på Jesus, men hva slags tro? At han eksisterer? Sikkert og visst er det i hvert fall at med de kriteriene for frelse de fleste legger til grunn vil bare en liten del av jordas befolkning få et evig liv med Gud, dermed har man gjort Gud veldig liten eller hva? Tror man virkelig Gud er avhengig av din og min iherdige innsats på "misjonsmarken" for at mennesker skal frelses? Hvis det var hele Guds plan da var Han jammen en dårlig planlegger! Jaja, bare litt "ranting" som de sier på engelsk her i de seine kveldstimer. Orker ikke noen stor diskusjon om dette for min del.
Mann38 sier: Ønsker alle på kd ei velsignet god helg :)
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseRadio 3:16