Øystein-Skum93 sier: Vil ikke bli kjent med folk ifra Vestlandet, Svalbard og Longyearbyen nei. Nei og Neitakk. Resten av landet vil jeg så gjerne bli kjent med folk da ja
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Religion og tro > Debatt

Anonym
Opprettet 31.10.2012 av Anonym.
Kristene og Alkohol
Dette emnet har jo vært snakket om og diskutert før, men jeg tengte bare å fremme mitt syn på saken etter den nåde å kunnskap som Gud har gitt meg om det. Så om jeg tråkker en "vindrikkende" kristen litt på føttene her med dette innlegget, så får det heller gå. Vi har jo Bibelen som retning`s snor for livet våres, og det er godt. Jeg prøver altid og gi Guds ord rett i livet mitt, uannsett om jeg er litt uenig eller kranglete en dag! Ut av det kommer det frukter og velsingnelse. For når vi velger å bøye oss i ydmykhet under Guds ord, og er villig til å la Gud justere oss hele tiden, så kan vi forløse en salvelse i livet våres. Det handler bare om å være villig til å la Gud få siste ord i saken. Mange gjør ikke det, å de ender opp med at de mister salvelsen på kraften i kristenlivet, for de står bastant på egene meninger istedenfor å si seg enig med Guds ord. Når det gjelder dette med Alkohol, så er det en utbredt ting hos mange kristene, har jeg fårstått. Om du tar ett glass, eller to, eller 3 til maten, er vel så din sak, og ditt valg, men det som skjer er at du mister kraften og blir en kraftløs kristen! Hvorfor velge å fylle seg med vin, istedenfor å søke salvelsen å Guds kraft i livet? Kan man ha begge deler?! Svaret er Nei. For Gud har nemmelig sakt til oss i sitt ord gjennom Apostlene og profetene, at vi ikke skal fylle oss med vinen, men heller bli fylt av Den Hellige Ånd. Så Gud går ikke mot seg selv og sitt eget ord!
Her er noen få skriftsteder hvor Gud referer til dette, så du kan lese selv : Efeserbrevet 5, 18 / 1 peter 4, 7
1 peter 5, 8 / Salomos ordspråk 31, 3 / Ordsråkene 23, 29-35 / Ordspråkene 20, 1, og det står også mer, spesielt i Salomos ordspråk ( der er det mye visdom ). Selfølgelig er det de som også kommer med denne : "Men alt med måte, og bare man ikke blir full" og " det er jo lov en sjelden gang iblandt ". Da vil jeg si dette: Du åpner en dør for djevelen de gangene du velger det, og de gangene du velger å ta det med måte. Og mange vil sikkert si også dette : Men jesus gjorde jo vann om til vin?! Ja det stemmer, men det var ett bilde på at han gjør alt nytt, for det er det han gjør. Alt blir nytt der Jesus slipper til..frelse, helbredelse, nytt liv.. osv. Han gjorde ikke det for at vi skal ha en unskyldning til å drikke på vegne av Guds ord. Gir vi Guds ord rett i livet våres, så vil vi få seier og ett kristenliv med Ånd, Ild å Kraft. Jeg avslutter med disse skrifstedene : Ordspråkene 20, 1: "Vinen er en spotter, sterk drikk er en bråkemaker, Hver den som føres vill av den, er ikke vis". 1 Tess 5, 6: "La oss derfor ikke sove som de andre, men la oss våke å være edrue".
1 peter 5, 8:" Vær edrue, vær årvåkene! For deres motstander, djevelen, går omkring som en brølende løve og søker noen han kan oppsluke"

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 01.11.2012 av Anonym

Vel, ja, du sier at du tramper på noen føtter her. Og jeg skal ærlig innrømme at jeg føler meg trampet på, og det ikke bare på føttene. Ikke fordi du siterer Bibelen, eller sier noe ”nytt”, for alt dette er gammelt og oppbrukt for en som en som er godt kjent i kristne miljøer. Men jeg reagerer faktisk på din holdning til meg. Hvorfor? Vel, fordi du kommer med noen påstander som jeg ikke kjenner meg igjen i…

I første omgang vil jeg si dette: Hvilken rett har du til å påstå at jeg ikke har Guds kraft i mitt liv? At jeg er en kraftløs kristen? At jeg ikke søker salvelsen til Gud? Hvordan kan du kaste den form for dom over meg, og mange andre av dine medkristne? Du kaster dom over mennesker du ikke kjenner, og det på grunn av en enkelt handling? I min Bibel står det, med røde bokstaver ”La den som er uten skyld kaste den første stenen”, og ”Hvorfor ser du flisen i din brors øye, når du har en bjelke i ditt eget”. Er du virkelig så skyldfri, at du føler det er på sin plass at du kan beskylde andre for å ikke ha Gud i sitt liv?

…Du kan gjerne si at du tolker Jesu’ første mirakel som et bilde, men det står fortsatt relativt mange ganger i løpet av Bibelen om at både Jesus, Disiplene, Paulus, Timoteus osv drakk vin. Mener du også at disse ikke hadde Guds kraft i sitt liv? I så fall, hvis vin gjør deg kraftløs, er ikke din Bibel skrevet av kraftløse mennesker? Hva er da poenget for deg å sitere den?

Jeg respekterer ditt valg som kristen, og at du mener det er galt å nyte alkohol i noen form. Jeg skulle bare ønske du respekterte mine valg også, for tro det eller ei, de er faktisk gjennomtenkte, og bygget på Bibelen.

Anonym
#2. Postet 02.11.2012 av Anonym
Del 1 av 2

I bibelen Joh 8.7 står det
: <Den av dere som er uten synd, kan kaste den første steinen på henne>.
noko som er eit bilde på at man ikkje skal fordømme kvarandre. og peike på feil andre gjær. Ikkje berre kristne men også ikkje-kristne.
Eg føler ikkje meg berre trampa på, men både tygge på, spytta på og tråkka på.... PÅ en gong. Kven har gitt deg rett til å sitte på din høge hest og sjå nedtalande på kristne som drikker.? Du sitter der og sier at vi er syndige som drikker vin til maten, eller for å kose oss på en kveld.
Er det rett og være fordømmande? Var Jesus fordømmande? Nei....Jesus var ikkje fordømmande.
Eg synast det er flott at du har tatt ditt standpunkt og velger å ikkje drikke all respekt for det.
Men det eg ikkje likar er at du faktisk er så nedtalande til oss som vil nyte litt alkohol...
Anonym
#3. Postet 02.11.2012 av Anonym
Del 2 av 2.

Man skal
respektere begge leirar. Eg respekterer deg for at du velger å ikkje drikke.
og eg synast du skal respektere oss som velger å drikke. Ikkje være fordømmande
og sei at du ikkje er sikkelig frelst du faktisk seie. Når du sier at : "kraftløse kristne"
Eg er ikkje syndfri, eg er syndig, men eg har Jesus i mitt hjarte. Eg tror at han døde for mine og dine synder
og det er så fantastisk at HAN har gjort meg og deg og alle som har HAM i sitt hjarte syndfri...
Så HAN har gjort oss skuldfri. :)
Eg vil avslutte med å gje deg eit lite avsnitt frå bibelen. Og eg trur du veit kva betyr. Matt 7.1-5


Og igjen. respekter begge leirer
Anonym
#4. Postet 02.11.2012 av Anonym

Vel, ja, du sier at du tramper på noen føtter her. Og jeg skal ærlig innrømme at jeg føler meg trampet på, og det ikke bare på føttene. Ikke fordi du siterer Bibelen, eller sier noe ”nytt”, for alt dette er gammelt og oppbrukt for en som en som er godt kjent i kristne miljøer. Men jeg reagerer faktisk på din holdning til meg. Hvorfor? Vel, fordi du kommer med noen påstander som jeg ikke kjenner meg igjen i…

I første omgang vil jeg si dette: Hvilken rett har du til å påstå at jeg ikke har Guds kraft i mitt liv? At jeg er en kraftløs kristen? At jeg ikke søker salvelsen til Gud? Hvordan kan du kaste den form for dom over meg, og mange andre av dine medkristne? Du kaster dom over mennesker du ikke kjenner, og det på grunn av en enkelt handling? I min Bibel står det, med røde bokstaver ”La den som er uten skyld kaste den første stenen”, og ”Hvorfor ser du flisen i din brors øye, når du har en bjelke i ditt eget”. Er du virkelig så skyldfri, at du føler det er på sin plass at du kan beskylde andre for å ikke ha Gud i sitt liv?

…Du kan gjerne si at du tolker Jesu’ første mirakel som et bilde, men det står fortsatt relativt mange ganger i løpet av Bibelen om at både Jesus, Disiplene, Paulus, Timoteus osv drakk vin. Mener du også at disse ikke hadde Guds kraft i sitt liv? I så fall, hvis vin gjør deg kraftløs, er ikke din Bibel skrevet av kraftløse mennesker? Hva er da poenget for deg å sitere den?

Jeg respekterer ditt valg som kristen, og at du mener det er galt å nyte alkohol i noen form. Jeg skulle bare ønske du respekterte mine valg også, for tro det eller ei, de er faktisk gjennomtenkte, og bygget på Bibelen.

Her er mitt svar Spie :( Du er fortsatt frelst ), men Gud går ikke imot sitt eget ord, når han gjennom sitt eget ord gang på gang, oppmuntrer oss til å la oss bli fylt av D.H.Å og ikke vinen! ( Les skriftstedene jeg har referert til i mitt første innlegg.) Hvor i bibelen kan du si til meg at Jesus gjennom sine Apostler og profeter oppmuntrer meg til å drikke alkohol istedenfor å la meg bli fylt av Ånden, å vandre i den? Ja det er ett sted der der Paulus sier til en av sine medarbeidere ( tror det var timoteus ) at : "Ta litt vin for din mages skyld", men Gud oppmuntrer ikke meg til å bli fylt av vinen istedenfor D.H.Å!! Det er det som er mitt poeng her!! Som jeg også skrev at : Det er ditt valg hva du gjør. Og jeg dømmer ingen, men sier bare hva Guds ord sier. La meg gi deg ett bilde : Vis du fyller deg med vinen istedenfor nærværet til Jesus og hans ånd, har du da salvelsen å kraften til å be for sjuke, vitne, å kaste ut onde ånder? Men selfølgelig er alt dette ditt valg...hva du vil ha ut av kristenlivet ditt, og hvor mye du vil la deg fylle av hans Ånd. " For Guds ord er levende og virksomt og skarpere enn noe tveegget sverd. Det trenger igjennom helt til det kløver både sjel og ånd, ledd og marg, og er dommer over hjertets tanker og motiver " Hebrerbrevet 4,12
Anonym
#5. Postet 02.11.2012 av Anonym
Del 1 av 2

I bibelen Joh 8.7 står det
: <Den av dere som er uten synd, kan kaste den første steinen på henne>.
noko som er eit bilde på at man ikkje skal fordømme kvarandre. og peike på feil andre gjær. Ikkje berre kristne men også ikkje-kristne.
Eg føler ikkje meg berre trampa på, men både tygge på, spytta på og tråkka på.... PÅ en gong. Kven har gitt deg rett til å sitte på din høge hest og sjå nedtalande på kristne som drikker.? Du sitter der og sier at vi er syndige som drikker vin til maten, eller for å kose oss på en kveld.
Er det rett og være fordømmande? Var Jesus fordømmande? Nei....Jesus var ikkje fordømmande.
Eg synast det er flott at du har tatt ditt standpunkt og velger å ikkje drikke all respekt for det.
Men det eg ikkje likar er at du faktisk er så nedtalande til oss som vil nyte litt alkohol...
Her er mitt svarr Stonescar : Du sier du føler deg trampet på, spyttet på og tråkka på, til den komentaren har jeg bare dette å si : "At Guds ord er levende og virksomt å skarpere en noe tveegget sverd". For det stikker ofte litt, å det svir litt noen ganger, når vi får høre ting som går litt imot kjøttet våres. Det er helt naturlig, for vi er kjøpt-fri, men ikke kjøtt-fri :) Jeg sitter ikke på noen høy hest, og ikke er jeg nedlatene, men kanksje litt halv-radikal etter noens mening, men det får så være. Jeg har da aldri sakt at du synder vis du tar deg litt vin, men jeg bare påpeker at Guds ord oppmuntrer oss til å la oss bli fyldt av D.H.Å istedenfor vinen! Jesus var selfølgelig ikke fordømmende, men han var også radikal i sin vandring. Bare studer Guds ord, så ser du hvor radikal i sin vandring, å full av kjærlighet han var til mennesker rundt seg.
Anonym
#6. Postet 02.11.2012 av Anonym
Del 2 av 2.

Man skal
respektere begge leirar. Eg respekterer deg for at du velger å ikkje drikke.
og eg synast du skal respektere oss som velger å drikke. Ikkje være fordømmande
og sei at du ikkje er sikkelig frelst du faktisk seie. Når du sier at : "kraftløse kristne"
Eg er ikkje syndfri, eg er syndig, men eg har Jesus i mitt hjarte. Eg tror at han døde for mine og dine synder
og det er så fantastisk at HAN har gjort meg og deg og alle som har HAM i sitt hjarte syndfri...
Så HAN har gjort oss skuldfri. :)
Eg vil avslutte med å gje deg eit lite avsnitt frå bibelen. Og eg trur du veit kva betyr. Matt 7.1-5


Og igjen. respekter begge leirer
Til stonescar: Det er fantastisk at du har Jesus i hjertet, og at du er frelst. Kjempeflott er det. Nå er det jo slik at det er en vandring, og underveis så trenger man å bli minnet på saker å ting! Vær åpen for det Gud har å si deg min venn, å lytt til hva D.H.Å maner deg til! Han maner deg neppe til å la deg fylle av vinen istedenfor hans ord og hans ånd, men det blir jo selfølgelig ditt valg. Jeg har lest Matt 7. 1-5, og det er ett kjempebra værs. Det er farlig å dømme andre, for vi skal alle fremfor Gud en dag, å bli stilt til rette for våres valg her nede. Så med dette innlegget, valgte jeg å ikke dømme, men og minne dere på noen synspunkter i Guds ord. For jeg er imot denne lunkenheten, som vi ser så mye av i kristendommen idag, og jeg ønsker at flere skal våkne litt opp, for jeg ønsker å ha med meg flest mulig til himmelen." Jeg vet om gjerningene dine, at du er verken kald eller varm, om du enda var kald eller varm. Derfor, fordi du
Anonym
#7. Postet 02.11.2012 av Anonym
Det er fantastisk at du har Jesus i hjertet, og at du er frelst. Kjempeflott er det. Nå er det jo slik at det er en vandring, og underveis så trenger man å bli minnet på saker å ting! Vær åpen for det Gud har å si deg min venn, å lytt til hva D.H.Å maner deg til! Han maner deg neppe til å la deg fylle av vinen istedenfor hans ord og hans ånd, men det blir jo selfølgelig ditt valg. Jeg har lest Matt 7. 1-5, og det er ett kjempebra værs. Det er farlig å dømme andre, for vi skal alle fremfor Gud en dag, å bli stilt til rette for våres valg her nede. Så med dette innlegget, valgte jeg å ikke dømme, men og minne dere på noen synspunkter i Guds ord. For jeg er imot denne lunkenheten, som vi ser så mye av i kristendommen idag, og jeg ønsker at flere skal våkne litt opp, for jeg ønsker å ha med meg flest mulig til himmelen." Jeg vet om gjerningene dine, at du er verken kald eller varm, om du enda var kald eller varm. Derfor, fordi du er lunken å hverken kald eller varm vil jeg spy deg ut av min munn". JohÅp: 3,15-16 Guds ord er radikalt. Les om "De 10 Jomfruer". Det handler om hvor mye man er fylt av Guds ånd den dagen Jesus henter oss hjem.
Anonym
#8. Postet 02.11.2012 av Anonym
Her er mitt svar Spie :( Du er fortsatt frelst ), men Gud går ikke imot sitt eget ord, når han gjennom sitt eget ord gang på gang, oppmuntrer oss til å la oss bli fylt av D.H.Å og ikke vinen! ( Les skriftstedene jeg har referert til i mitt første innlegg.) Hvor i bibelen kan du si til meg at Jesus gjennom sine Apostler og profeter oppmuntrer meg til å drikke alkohol istedenfor å la meg bli fylt av Ånden, å vandre i den? Ja det er ett sted der der Paulus sier til en av sine medarbeidere ( tror det var timoteus ) at : "Ta litt vin for din mages skyld", men Gud oppmuntrer ikke meg til å bli fylt av vinen istedenfor D.H.Å!! Det er det som er mitt poeng her!! Som jeg også skrev at : Det er ditt valg hva du gjør. Og jeg dømmer ingen, men sier bare hva Guds ord sier. La meg gi deg ett bilde : Vis du fyller deg med vinen istedenfor nærværet til Jesus og hans ånd, har du da salvelsen å kraften til å be for sjuke, vitne, å kaste ut onde ånder? Men selfølgelig er alt dette ditt valg...hva du vil ha ut av kristenlivet ditt, og hvor mye du vil la deg fylle av hans Ånd. " For Guds ord er levende og virksomt og skarpere enn noe tveegget sverd. Det trenger igjennom helt til det kløver både sjel og ånd, ledd og marg, og er dommer over hjertets tanker og motiver " Hebrerbrevet 4,12
Jeg synes du dummer deg kraftig ut her, jeg vil gå så langt som til å kalle det "åndelig fjolsemakeri."

Dette "bildet" du kommer med i siste innlegg er jo direkte latterlig, sitat: "Vis du fyller deg med vinen istedenfor nærværet til Jesus og hans ånd, har du da salvelsen å kraften til å be for sjuke, vitne, å kaste ut onde ånder"

Dette er ikke et bilde, det er en påstand kamuflert som et spørsmål. Alt du sier i innleggene dine har den forutsetningen at
1. alkohol er ubibelsk og galt, og
2. alle de kristne som drikker (nyter) alkohol tar mindre del i Guds fylde og er mindre velsignet enn andre som ikke drikker.
3. Du snakker som om det å nyte alkohol er å "fylle seg med vin til enhver tid", og at det går på bekostning av å fylle seg med Guds ånd. Akkurat som om vi sitter og drikker alkohol i timesvis daglig.

Jaja sier jeg bare. Skulle vært veldig artig å vite hvor mange sjuke du har bedt for, vitnet for og hvor mange onde ånder du har kastet ut. Jeg tipper at de onde åndene skjelver av frykt når du nærmer deg.

Du kan finne massevis av belegg i Bibelen for at et moderat alkoholforbruk er greit og sunt, noe moderne forskning også stort sett slutter seg til. Dette emnet er diskutert på forumet før, og jeg foreslår at du går gjennom den tråden hvor du kan finne en rekke innlegg fra ulike personer som belyser dette fra ulike vinkler.

http://www.kristendate.no/templates/sections/community/forum/thread.aspx?topic=377
Anonym
#9. Postet 02.11.2012 av Anonym
Jeg synes du dummer deg kraftig ut her, jeg vil gå så langt som til å kalle det "åndelig fjolsemakeri."

Dette "bildet" du kommer med i siste innlegg er jo direkte latterlig, sitat: "Vis du fyller deg med vinen istedenfor nærværet til Jesus og hans ånd, har du da salvelsen å kraften til å be for sjuke, vitne, å kaste ut onde ånder"

Dette er ikke et bilde, det er en påstand kamuflert som et spørsmål. Alt du sier i innleggene dine har den forutsetningen at
1. alkohol er ubibelsk og galt, og
2. alle de kristne som drikker (nyter) alkohol tar mindre del i Guds fylde og er mindre velsignet enn andre som ikke drikker.
3. Du snakker som om det å nyte alkohol er å "fylle seg med vin til enhver tid", og at det går på bekostning av å fylle seg med Guds ånd. Akkurat som om vi sitter og drikker alkohol i timesvis daglig.

Jaja sier jeg bare. Skulle vært veldig artig å vite hvor mange sjuke du har bedt for, vitnet for og hvor mange onde ånder du har kastet ut. Jeg tipper at de onde åndene skjelver av frykt når du nærmer deg.

Du kan finne massevis av belegg i Bibelen for at et moderat alkoholforbruk er greit og sunt, noe moderne forskning også stort sett slutter seg til. Dette emnet er diskutert på forumet før, og jeg foreslår at du går gjennom den tråden hvor du kan finne en rekke innlegg fra ulike personer som belyser dette fra ulike vinkler.

http://www.kristendate.no/templates/sections/community/forum/thread.aspx?topic=377
Svar til mannen eller kvinnen uten bilde : Svar på pungt 1: Ubibelsk og galt...? Vi har lov til alt, men ikke alt gagner seg,( som paulus sier ), så da er vi tilbake igjen på hvor mye du vil ha ut av Guds-livet ditt!
Og igjen må jeg jo si at alle har sine egene valg når det kommer til dette. Jeg velger bort vinen iallefall, og velger å ikke åpne døren for at en sløvhets-Ånd skal komme inn over mitt kristenliv!
Pungt 2: Om velsingnelsene strømmer på, eller ikke, til tross for at man nyter alkohol som kristen, det skal ikke jeg sette meg til doms over, men en ting er sikkert: Man blir ikke fylt av Guds Ånd, samtidigt som Vinen!
Pungt 3: Jeg vet ikke om du tar et glass i måneden, eller 2 i uka, ( det er din sak), men hver gang du velger det, så åpner du en dør for djevelen inn i ditt liv!
Når det er sakt, så ba jeg faktisk for en sjuk, sist her for en liten tid tilbake. En gammel mann som hadde tegn til en sterk type av Demens. Han tok rønken forgje uke, å de fant ikke noe på bildene. Og jeg har også bedt for mange andre som har opplevd helbredelse, å frelse. Og vitner, det gjør jeg faktisk hver uke ( to dager fast i oslo). Blandt annet jobber jeg med rusmisbrukere og uteliggere for å hjelpe de videre til rehab i Oslo. Og jada, du har helt rett i at de onde ånder sjelver når de nærmer seg meg. Ikke p.g.a meg, men Han som bor I Meg har all makt i himmel å på jord, nemmelig JESUS KRISTUS, og han er sterkere en onde ånder å demoner!! Og han bor I MEG
...Halleluja for det :)
Så du har skriftsteder hvor Gud oppmuntrer meg til å fylle meg med Vinen istedenfor å bli fyldt av Ånden..?
Forskning er vel å bra det, men vis forskningen koliderer med det D.H.&
Anonym
#10. Postet 02.11.2012 av Anonym
Svar til mannen eller kvinnen uten bilde : Svar på pungt 1: Ubibelsk og galt...? Vi har lov til alt, men ikke alt gagner seg,( som paulus sier ), så da er vi tilbake igjen på hvor mye du vil ha ut av Guds-livet ditt!
Og igjen må jeg jo si at alle har sine egene valg når det kommer til dette. Jeg velger bort vinen iallefall, og velger å ikke åpne døren for at en sløvhets-Ånd skal komme inn over mitt kristenliv!
Pungt 2: Om velsingnelsene strømmer på, eller ikke, til tross for at man nyter alkohol som kristen, det skal ikke jeg sette meg til doms over, men en ting er sikkert: Man blir ikke fylt av Guds Ånd, samtidigt som Vinen!
Pungt 3: Jeg vet ikke om du tar et glass i måneden, eller 2 i uka, ( det er din sak), men hver gang du velger det, så åpner du en dør for djevelen inn i ditt liv!
Når det er sakt, så ba jeg faktisk for en sjuk, sist her for en liten tid tilbake. En gammel mann som hadde tegn til en sterk type av Demens. Han tok rønken forgje uke, å de fant ikke noe på bildene. Og jeg har også bedt for mange andre som har opplevd helbredelse, å frelse. Og vitner, det gjør jeg faktisk hver uke ( to dager fast i oslo). Blandt annet jobber jeg med rusmisbrukere og uteliggere for å hjelpe de videre til rehab i Oslo. Og jada, du har helt rett i at de onde ånder sjelver når de nærmer seg meg. Ikke p.g.a meg, men Han som bor I Meg har all makt i himmel å på jord, nemmelig JESUS KRISTUS, og han er sterkere en onde ånder å demoner!! Og han bor I MEG
...Halleluja for det :)
Så du har skriftsteder hvor Gud oppmuntrer meg til å fylle meg med Vinen istedenfor å bli fyldt av Ånden..?
Forskning er vel å bra det, men vis forskningen koliderer med det D.H.Å viser meg å det skriften sier, så hører jeg heller på Gud og D.H.Å. Husk på at "kjøtt å blod skal ikke arve Guds rike"...
Øystein-Skum93 sier: Vil ikke bli kjent med folk ifra Vestlandet, Svalbard og Longyearbyen nei. Nei og Neitakk. Resten av landet vil jeg så gjerne bli kjent med folk da ja
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseRadio 3:16