Øystein-Skum93 sier: Kun hele Vestlandet, Svalbard og Longyearbyen er uaktuelt og helt uaktuelt for meg å finne kjæreste og kone
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Religion og tro > Debatt

Anonym
Opprettet 20.09.2012 av Anonym.
Overvåkningssamfunnet og dyrets merke...rett rundt hjørne?
Allerede fra Januar 2013, vil de innføre en såkaldt NANO-brikke globalt,ikke større enn ett knappenålshode...En på Visjon Norge hevdet at dette kunne bli innført i forma av en ny pandemi og dertil vaksine med nano brikken i.

Se så fint de starter med sin snikinnføring...

GPS sporing av demente ønsker de å få innført nå...
http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostfold/1.8295209


Betale bare med mobilen,og slippe kontanter..kan komme fra neste år av:
http://www.nrk.no/helse-forbruk-og-livsstil/1.8328248

Sjekk også denne artikkelen:
Vitenskap ute av kontroll?
http://stateofglobe.stateofprivacy.com/#post6

eller her:
http://www.naturalnews.com/034229_science_cyborgs.html (Engelsk)

Skremmende!!!Spesielt den siste artikkelen...

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 24.09.2012 av Anonym
Det står jo at i de siste tider skal kunnskapen øke, og her er vi. Flott at du bringer opp temaet.

Likevel er dette en herlig tid for de som er våkne.
Desverre er det mange kristne i dag ligner på Jona som lå nederst i båten og sov tungt da stormen var som verst og båten holdt på gå ned. Jona 1:5.

Jeg har flere ganger gravd meg ned i endetiden, men viktigst er å lytte til hva ånden sier til menigheten i dag.
Endetiden er jo noe vi kristne ønsker velkommen, for da er det slutt på sorg, sykdom og smerte. Når det er slutt på noe, så betyr jo det at det kommer noe nytt.

Hørte om en kristen som spurte en annen kristen hva han tenkte om endetiden, han svarte at det tenkte han ingenting på for akkurat nå hadde han rusk på øye. Da er det ganske håpløst, vi må ikke bli likegyldige.

Våk og be
Anonym
#2. Postet 25.09.2012 av Anonym
Humm..ja, det inntrykket har jeg også fått, at mange kristne sover,og er likegyldige til endetiden.Helst vil en ikke høre snakk om den. Men jeg synes det er viktig å følge med på hvilken rettning verden går,og hvor raskt.Og være forberedt! Jo,nermere en kommer endetiden, så blir ivertfall jeg mere giret på å få flere med til himmelen. Er bare så synd at folk er mest opptatt av andre ting enn Jesus.
Anonym
#3. Postet 30.09.2012 av Anonym
Den falske religions verdensrike som omfatter alle religioner som har læresetninger og skikker som ikke er i overensstemmelse med den sanne tilbedelse av Jehova, den eneste sanne Gud. Etter vannflommen å Noahs tid fikk falsk reliigon sin begynnelse i Babel som senere ble kalt Babylon. ( 1.Mosbok 10: 8-10 ) Med tiden ble babylonske religiøse læresetninger og skikker spredt til mange land. Babylon den store ble derfor et passende navn å falsk religion som et hele.

Det kan ikke være den gamle byen Babylon det siktes til. Åpenbaringen som omtaler Babylon den store ble skrevet i slutten av det første århundre etter kristus og beskriver hvordan begivenhetene skulle utvikle seg helt fram til vår tid. The Encyclopedia sier: Byen ( Babylon ) ble inntatt av perserne under Kyros den store. Senere planla Alexander den store å gjøre Babylon til hovedstad i sitt orientalske imperium, men etter hans død mistet Babylon gradvis sin betydning. Idag er det bare ruiner igjen av byen og ingen bor der.

I Åpenbaringens symbolske språk omtales Babylon den store som en stor by som har kongedømme over mange konger. I likhet med en by skulle Babylon den store omfatte mange organisasjoner. Og i likhet med et kongedømme som hersker over mange konger, skulle byen ha et internasjonalt virkeområde. Det fortelles at den har nære forbindelser med politiske herskere og bidrar sterkt til forretningsfolks velstand, mens den selv utgjør et tredje element som er blitt et tilholdsted for onde ånder og som forfølger profeter og hellige ( Åp 18: 2 ) og (Åp 18: 9-17 )
Anonym
#4. Postet 30.09.2012 av Anonym
På 80-tallet var det ganske mye snakk om Dyrets merke i kristne kretser i Norge, iallfall såvidt jeg husker. Det var generelt mer snakk om profetiske hendelser, kanskje hadde det noe med at vi da nærmet oss år 2000 og det som enkelte forbandt med apokalyptiske hendelser. Som vi vet skjedde ingenting bemerkelsesverdig ved årtusenskiftet. Jeg regner heller ikke med at Gud forholder seg til den Gregorianske kalenderen i profetisk sammenheng og at våre år sånn sett er uviktige.

På 80-tallet var det ei amerikansk dame som heter Mary Stewart Relfe som vakte endel oppsikt også i Norge. Hun kom med boka ”The New Money System:666” i 1982, og også ”The New Money System, When Your Money Fails”. Jeg regner med at noen her som er gamle nok husker navnet.

Fru Relfes teori bestod veldig kort av at de nye strekkodene («bar codes») som etterhvert kom på alle varer inneholdt en kode som summerte seg opp til 666, og at dette var en forløper for Dyrets merke. Hun mente at Dyrets merke var svært nært forestående. Hun laget bl.annet en oversikt hvor hun forutså at 3. verdenskrig ville begynne i 1989, at Trengselstida ville begynne et år seinere og at Jesus ville komme igjen i 1999. Mulig jeg husker noen datoer feil her.

Poenget er at Mary Stuart Relfes spådommer har vist seg grovt feilaktige i ettertid. Slike feilaktige spådommer er hun dessverre ikke aleine om blant kristne profetilærere og profeter. Likevel var hun inne på noe riktig i det hun påstod. Hun forstod at det viktigste kjennetegnet ved Dyrets merke er at det har med kjøp og salg å gjøre. Hun koblet også Dyrets merke til ny teknologi som gjør identifikasjon av personer mulig, og det har hun antagelig rett i.

Men, Mary Stuart Relfes profetiske feil var en klassiker som går igjen og igjen og slettes ikke er noe nymotens. For det første prøvde hun å sette datoer og regne seg fram til viktige bibelske hendelser slik som Trengselstidas begynnelse og Jesu gjenkomst. Den bibelske framgangsmåten derimot er å se etter tegn, ikke prøve å regne seg til når bibelske profetier oppfylles. Det finnes ett unntak fra dette, litt mer om det seinere.

Fru Relfes andre store feil er også klassisk og går igjen og igjen blant bibeltolkere, gjerne hos dem som skriver lange bøker om emnene. Hun tok for seg en profetisk hendelse, i dette tilfellet introduksjonen av Dyrets merke, og koblet det sammen med noe hun mente kunne ligne til beskrivelsen av denne i Bibelen (altså strekkoder som har med kjøp og salg å gjøre). Problemet med dette var at hun tok denne profetien løsrevet ut av en bibelsk sammenheng uten å ta hensyn til andre bibelske hendelser som også må skje FØR Dyrets merke kan bli introdusert!

Anonym
#5. Postet 30.09.2012 av Anonym
For å forklare hva jeg mener kan jeg ta et par eksempler, men jeg må si dette først: Dyrets merke er ikke noe kristne trenger å gå rundt og frykte på det nåværende tidspunktet. Det er faktisk en profeti som får sin oppfyllelse ganske seint i de profetiske hendelsene som skjer ganske kort tid før Jesu gjenkomst, i praksis litt mer enn 3,5 år før gjenkomsten. De første viktige versene er i Åp. 13,15-18:

15 Det fikk makt til å blåse liv i dyrets bilde, så det til og med kunne tale, og til å la drepe alle som ikke tilbad dyrets bilde.16 Det sørger for at alle – små og store, rike og fattige, frie menn og treller – får et merke på sin høyre hånd eller på pannen.17 Og ingen kan kjøpe eller selge uten å ha dette merket: dyrets navn eller det tall som svarer til navnet. 18 Her trengs det visdom. Den som har forstand, han får regne ut dyrets tall! For det er et menneskes tall, og tallet for det er 666.

Her ser vi nevnt ikke bare Dyrets merke, men også et bilde som kalles Dyrets bilde. Her har vi den bibelske nøkkelen til å forstå NÅR Dyrets merke blir introdusert, fordi vi ser at disse to er samtidige hendelser. Hvor ellers i Bibelen møter vi Antikrist og noe som ligner på beskrivesen av Dyrets bilde i Åpenbaringen? Jo, da må vi gå til Daniels bok i GT, for der møter vi også dette bildet i kap. 11,31. Her kalles bildet for ”den ødeleggende styggedom”. Selv om kap. 11 fram til og med vers 35 beskriver hendelser som allerede har skjedd, dvs. kampene mellom to av Aleksander den Stores etterfølgere, altså Ptolemeerne i Egypt og Seleucidene i Syria, er de også en prototype for hva som vil skje i endetida. Den syriske seleucide-herskeren Antiochus Epiphanes tok seg inn i tempelet i Jerusalem mot jødenes vilje, skjendet det og satte ifølge historiebøkene opp et bilde som han forlangte at alle skulle tilbe. Ingen kan med sikkerhet si hva dette bildet var, noen hevder det var en statue av en gris. Uansett, Antiochus Epiphanes var et sterkt forbilde på Antikrist.

Men at «den ødeleggende styggedom/Dyrets bilde» (Åp. 12 + Dan. 11) er en hendelse som skjer i endetida i forbindelse med Antikrists rike ser vi klart hvis vi leser enda litt videre i kap. 12 i Daniels bok. Her har Daniel ”hoppet” inn i endetida og vi møter dette bildet som kalles ”den ødeleggende styggedom” også her. Jeg trenger ikke sitere alt dette, men ut i fra sammenhengen i kap. 12,4-13 er det lett å forstå at det er Trengselstida det er snakk om. ”Den ødeleggende styggedom” er faktisk den hendelsen som UTLØSER Trengselstida, det er selve inngangen. Det er den dagen i historien da jødene i Israel forstår at de er «lurt» av Antikristen og at fredsavtalen med ham er null verdt. Det er dessverre også dagen da mange troende verden over forstår at han ikke er Messias.

Anonym
#6. Postet 30.09.2012 av Anonym
Siden Åpenbaringsboka kobler Dyrets merke og Dyrets bilde/den ødeleggende styggedom sammen er det enkelt å fastslå at også Dyrets merke ikke vil bli introdusert FØR Trengselen begynner! Sammen med Dyrets bilde er Dyrets merke derimot den hendelsen som markerer begynnelsen.

Så kjære leser, IKKE bekymre deg for Dyrets merke på det nåværende tidspunktet. Tror du at Trengselstida kan komme «når som helst?» Ut i fra det jeg har skrevet over burde et par ting være ganske innlysende å forstå. Det går ikke an å påstå at Dyrets merke er noe som allerede er her eller som står rett foran døra. Hvorfor ikke? Jo, f.eks fordi:

1 Engelen sier til profeten Daniel (12,13) at når den ødeleggende styggedommen blir stilt opp, så avskaffes det daglige offer! Det er faktisk tre utrolige viktige ord i sammenhengen. Det daglige offer i GT var de israelittiske prestenes soningsoffer av ulike dyr som de daglig utførte etter bestemte ritualer. Dette offeret opphørte i år 70 e.Kr. da romerne reiv ned det 2. tempelet i Jerusalem slik som Jesus hadde profetert noen tiår før. Likevel sier altså engelen til Daniel at dette offeret skal avskaffes i endetida rett før Trengselen begynner. Hvordan henger dette sammen? Tar Bibelen feil? Dette kan ikke tolkes på annen måte enn at tempelet i Jerusalem faktisk skal gjenoppbygges og de gamle ritualene gjeninnføres. Mye kunne vært sagt om dette men det blir et sidespor. Jeg skal nøye meg med å si at ortodokse jøder brenner etter å gjenoppbygge tempelet og at planene ligger klare. Noen hevder til og med at mange av bygningsmaterialene ligger klare. Likevel vet vi at det per nå er 100% politisk umulig. Dette vil forandre seg. Det vil komme en stor framtidig krig i Midtøsten mellom Israel og flere av naboene, og sannsynligvis i nettopp denne krigen vil Damaskus bli utslettet på en time (se f.eks Jesaja 17). Israel vil nok engang seire over sine naboer i en krig, og denne krigen vil sannsynligvis være den katalysatoren som gjør at det som nå er de politiske og religiøse hindringene ikke lenger vil være der for tempelets gjenoppbyggelse.

Utslettelsen av Damaskus er en uhyre viktig profetisk milepæl. Den dagen det skjer (og den vil komme) da er du virkelig nære de store profetiske hendelsene som skjer før Jesu gjenkomst.

Merk også at Antikrist, dvs. den framtidige lederen for det gjenoppbygde Romerriket i Europa etterhvert vil føre krig mot muslimene og seire over dem. Det er faktisk muslimene som angriper først, men Antikrist (kalt «Kongen i nord» i denne sammenhengen) vil feie over muslimene i en blitzkrig og utslette all motstand. Deretter vil han opprette en fredsavtale med jødene/Israel. Antikrist vil framstå som en meget sympatisk og fredsskapende hersker på dette tidspunket. Europas folk vil være lettet over at den muslimske faren er over. De har gått grundig lei muslimsk terror, trakassering, trusler, islamifisering og ødeleggelsen av egen kultur. I et slikt klima er det ikke vanskelig å tenke seg at tempelet raskt kan gjenoppbygges.


Anonym
#7. Postet 30.09.2012 av Anonym
2 Men, denne herskeren som vekselvis kalles «Dyret, Antikrist, den Lovløse» mm. i GT og NT. Har vi sett ham ennå? Vet vi hvem han er? Vet vi hvilket land han vil komme fra? Hvis du kan fortelle meg det så skal jeg være enig i at Dyrets merke er fhv. nært forestående. Hvis jeg i dag kunne si at Herr X er Antikrist og pekt på en dato hvor han begynner å få en dominerende innflytelse, da vil også noen andre profetiske dominobrikker begynne å falle på plass. Dette er nettopp hva jeg mener, og dominobrikker er faktisk en god analogi på bibelske profetier og deres rekkefølge.

Skjønner du nå hva jeg mener med at Dyrets merke ikke er noe som kommer plutselig og er nært forestående? Forstår du at tempelet i Jerusalem må gjenoppbygges først? Forstår du at Antikristen må være kommet på banen? Forstår du at Damaskus må være utslettet som by først? Det finnes flere andre profetiske «dominobrikker» som må være falt også før Dyrets merke, men dette holder for å vise hva jeg mener.

Hadde Mary Stewart Relfe tatt hensyn til disse tegnene eller kall dem gjerne profetiske hendelser eller «dominobrikker» før hun skreiv de nevnte bøkene på 80-tallet, ville hun aldri gått i fella med å sette datoer osv. Hun hadde temmelig sikkert også forstått at Dyrets merke ikke var nært forestående. Eller «rett rundt hjørnet» som trådstarteren ordlegger seg... :))

Jeg kom litt inn på dette med datosetting og at det er ubibelsk fordi Jesus ber oss om å se etter tegn (bl.annet i Matteus 24). Dette gjelder fram til Dyrets merke og Dyrets bilde blir introdusert. Fra den dagen går det faktisk an å si ganske nøyaktig når Jesus vil komme igjen basert på Daniel 12,11-13, men det er en annen sak.

En ting til slutt: Hvis du noen gang opplever å se Dyrets merke/bli tilbudt det, da er det for seint! Da finnes det ingen mulighet for deg/meg å komme unna. Da har man to valg. Enten må man velge å godta merket, eller man får lide martyrdøden. Åp. 20,4 beskriver dem som led martyrdøden fordi de ikke ville ta merket, og hva slags henrettelsesmetode Antikrist foretrakk. Tar man merket går man ikke nødvendigvis «fortapt for å brenne i helvete» slik som er en populær (falsk) lære i mange kristne trossamfunn, men du vil måtte gjennomgå fryktelige plager her på jorda beskrevet i Åp. 14,9-12. Det finnes også en tredje vei som Jesus også beskriver i Matteus 24 og parallelle vers i Markus og Lukas. Men den veien vil nok være vanskelig for de fleste å ha tro til å gjennomføre, jeg vet ikke for min egen del heller.


Anonym
#8. Postet 01.10.2012 av Anonym
I Åpenbaringen 17: 16 : De ti hornene du så og dyret ( FN ), de skal komme til å hate skjøgen ( Babylon den store )( Falske religioner ), legge henne øde og gjøre henne naken, spise hennes kjøtt og brenne henne opp med ild.
Anonym
#9. Postet 02.10.2012 av Anonym
I Åpenbaringen 17: 16 : De ti hornene du så og dyret ( FN ), de skal komme til å hate skjøgen ( Babylon den store )( Falske religioner ), legge henne øde og gjøre henne naken, spise hennes kjøtt og brenne henne opp med ild.
Jada, Jehovas Vitner, eller rettere sagt Vakttårnet har nok helt siden Folkeforbundets opprettelse (forløperen til FN) ment at FN var "Dyret i Åpenbaringen".
Det er synd Vakttårnet ikke evner å oppgradere seg på dette punktet. Fra Åpenbaringen er det lett å forstå at "Dyret" er en person og ikke en internasjonal organisasjon som FN, og at denne personen er identisk med den såkalte "Antikrist". Samtidig er "Dyret" også et rike, nemlig det "4. Riket" som vi finner i profeten Daniel og som etterfølger det greske riket (Aleksander den Store og hans etterfølgere). FN vil aldri inneha noe i nærheten av den makten som Dyret (både som person og som et rike) vil ha.

Dyrets merke kan derfor sies å være et merke synonymt med at vi kunne si "Antikrists merke", men også dette "endetidsrikets merke" (det gjenoppstandne romerske).

Men legg merke til en ting. På 80-tallet da jeg først hørte om disse tingene fra flere kilder, bl.annet den velkjente nå avdøde pinsehøvdingen Thoralf Gilbrandt, lærte vi at Dyrets merke kom til å bli introdusert over hele jorda fordi Antikrist ville herske over hele jorda. Det tror jeg ikke lenger er riktig. Det kan riktignok virke slik når en leser noen vers. F.eks står det i Åp. 13,16 at:

"Det sørger for at alle – små og store, rike og fattige, frie menn og treller – får et merke på sin høyre hånd eller på pannen."

Ja riktig, ALLE innenfor Antikrists innflytelsessfære! Antikrist kommer ikke til å herske over hele jorda stikk i strid med det en vanligvis hører. De som tror det har en logisk brist i sin tankegang fordi han kjemper mot ulike andre makter i sin regjeringstid.
F.eks, ut i fra Daniel 11,40-45 kan man trekke den slutningen at det vil finnes 4 eller 5 allianser/maktkonstellasjoner på jorda hvorav Antikrists rike bare er en av dem. Og i Åpenbaringen 9,16 hører vi om en enorm hær fra Asia på 200 millioner mann som står klare til å gå mot Europa. Til slutt kulminerer det hele med at alle hærer samler seg i et endelig slag ved et sted som vi alle kjenner navnet på; Armageddon, rett før Jesu gjenkomst. Er det noen logisk grunn til å tro at disse andre rikene/maktkonstellasjonene som Antikrist kjemper mot skal innføre HANS merke som gir rett til å kjøpe og selge? Eller at de skal tilbe hans bilde for den saks skyld? Ikke slik min logikk er iallfall.
Anonym
#10. Postet 02.10.2012 av Anonym
Vi må ta i betraktning at Bibelen nesten uten unntak dreier seg om områdene rundt Middelhavet og i tilknytning til Israel. Hele Bibelen handler om Israel faktisk, både landet og folket. Når andre land og folk blir nevnt så er det i tilknytning til nettopp Israel, aldri uten unntak ellers! Romerriket var viktigst på Jesu tid både fordi det hadde inntatt det Hellige land og fordi det ellers var det mektigste. Dette rikets utbredelse var nettopp rundt Middelhavet.
Derfor finner vi en analogi til dette med Antikrists rike i Lukas evangelium, og versene er velkjente. Lukas 2,1 sier nemlig:

"Det skjedde i de dager at det gikk ut befaling fra keiser Augustus om at hele verden skulle innskrives i manntall."

La du merke til de to ordene jeg understreket, "hele verden". Ja nettopp, hele den romerske verden, det romerske keiserriket skulle skrives inn i manntall, mao. en folketelling.
Men ikke "hele verden" sånn som vi vanligvis tenker på det i dag. Jeg tror ikke Keiser Augustus hadde makt til å telle datidens kinesere, eller sør-amerikanere, eller afrikanere sør for Sahara osv. osv.

På samme måte sier Åpenbaringen at "alle", dvs. "alle innenfor Antikrists rike" skal ta Dyrets merke for å kunne kjøpe og selge.
Øystein-Skum93 sier: Kun hele Vestlandet, Svalbard og Longyearbyen er uaktuelt og helt uaktuelt for meg å finne kjæreste og kone
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseRadio 3:16