Mann38 sier: Ønsker alle på kd ei velsignet god helg :)
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
Anonym
Opprettet 02.01.2016 av Anonym.
Å finne den rette?
Er det noen her som har funnet kjærligheten på denne siden ved å prate, snakke med en man liker ^^.

Bare litt nyskjerrig på å høre deres syn på det. Ellers er det hyggelig å være her.

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 02.01.2016 av Anonym
Er det noen her som har funnet kjærligheten på denne siden ved å prate, snakke med en man liker ^^.

Bare litt nyskjerrig på å høre deres syn på det. Ellers er det hyggelig å være her.
De som kan svare på dette spørsmålet er nok ikke her lenger :). Derimot er det nok flere her inne som har funnet noen de skriver med og som kanskje kan bli til kjærlighet eller et vennskap.

Selv har jeg enda ikke funnet kjærligheten, men jeg skriver med ei herfra. Spennende å se hva resultatet blir :).
Anonym
#2. Postet 04.01.2016 av Anonym
På forsiden ser det ut til at det noen ganger blir par av de som har snakket sammen på denne siden. I fjor chattet jeg med en tilsynelatende hyggelig fyr det så ut til at jeg hadde veldig mye til felles med i over et døgn før han insisterte på at jeg måtte besøke ham og vi skulle gifte oss. Etter litt research fant jeg ut at han var psykopat. Da jeg ville avslutte chattingen og all kontakt etter to døgn påstod han at jeg hadde ødelagt livet hans, han truet med å oppsøke meg, og med å ta sitt eget liv. Etter det ble jeg mer tilbakeholden, og den andre jeg har chattet med har bare ebbet ut i ingenting. Stort sett fordi vi ikke har kjemi, og ikke finner på noe å snakke om. Det single kristen-Norge er ikke så stort, det skal litt til å finne den ene man kan fungere sammen med mellom mange andre man aldri kunne fungert med.
Anonym
#3. Postet 04.01.2016 av Anonym
På forsiden ser det ut til at det noen ganger blir par av de som har snakket sammen på denne siden. I fjor chattet jeg med en tilsynelatende hyggelig fyr det så ut til at jeg hadde veldig mye til felles med i over et døgn før han insisterte på at jeg måtte besøke ham og vi skulle gifte oss. Etter litt research fant jeg ut at han var psykopat. Da jeg ville avslutte chattingen og all kontakt etter to døgn påstod han at jeg hadde ødelagt livet hans, han truet med å oppsøke meg, og med å ta sitt eget liv. Etter det ble jeg mer tilbakeholden, og den andre jeg har chattet med har bare ebbet ut i ingenting. Stort sett fordi vi ikke har kjemi, og ikke finner på noe å snakke om. Det single kristen-Norge er ikke så stort, det skal litt til å finne den ene man kan fungere sammen med mellom mange andre man aldri kunne fungert med.
Freaks finnes over alt. I ditt tilfelle håper jeg at du meldte fra til KD om dette slik at de kan få fjernet slike fra siden. Vi får krysse fingrene og ikke gi opp håpet om at kjærligheten finnes der ute :).
Anonym
#4. Postet 10.03.2017 av Anonym
Lurer litt på det samme. Er det mange som finner noen her? Synes det er mange av de samme ansiktene jeg ser her år etter år, men det er jo også folk som kommer og går, så itte veit je.
Anonym
#5. Postet 10.03.2017 av Anonym
Lurer litt på det samme. Er det mange som finner noen her? Synes det er mange av de samme ansiktene jeg ser her år etter år, men det er jo også folk som kommer og går, så itte veit je.
Jeg har vært her siden 2013 med et par avbrudd, men har ikke funnet noen enda. Har hatt kontakt med noen, men de er enten for gamle eller for unge for meg. I det siste har jeg hatt kontakt med et par stykker. Først ei fra Uganda. Vi traff hverandre for 2 uker siden og alt så bra ut, men så trakk hun seg på grunn av familieproblemer hjemme i Afrika. Nå har jeg kontakt med ei fra Kenya bosatt i Norge, men vet ikke enda om hva denne kontakten fører til.

Dessverre er inntrykket mitt at norske jenter/kvinner her inne (og på andre nettdatingsteder) leter etter en type mann som ikke finnes, men det er mulig jeg tar feil. Når jeg sender en melding til ei som er norsk (eller skandinavisk) så får jeg som regel ikke svar eller så er svaret at "vi ikke passer sammen". Flirer litt av slike svar, men tar dem som et høflig avslag :). Hun kan selvsagt ikke vite om vi passer sammen før hun har blitt kjent med meg :).

Respekterer at noen sier nei til meg fordi de synes jeg er for gammel eller fordi jeg ikke kan gi dem barn, men hvis norske kvinner her inne virkelig ønsker å finne seg en mann som seriøst er på leit etter ekte kjærlighet så synes jeg det er fryktelig mange som sitter på gjerdet uten å gjøre noe.

Dessverre tror jeg også at det er mange profiler her som er gamle og inaktive. Det er vanskelig å vite hvem de er.

Jeg vet ikke om det har blitt bedre her inne, men jeg har kommunisert med flere kvinner som har hatt mer eller mindre hyggelige kontakter med menn herfra. Menn som kjapt viser at de kun er opptatt av sex, men også flere ekstremt konservative menn som tar kontakt og mener at de burde skamme seg for å søke kjærligheten på nytt siden de har vært gift før eller fordi de har barn utenfor ekteskap. Noen får også høre det om de sier de har en liberal kristen tro, det er tydeligvis flere menn (og kvinner) her inne som mener at de har den eneste rette kristne troen og har som misjon å omvende alle de som ser annerledes på ting.

Det synes jeg er synd. Jeg har selv en liberal karismatisk, eller gjerne en liberalkonservativ tro. Kanskje det kun finnes konservative kvinner her inne? Kanskje jeg ikke finner min fremtidige kristne kone her inne? Når man ønsker å finne ei som er kristen er det trist å oppleve at det faktisk er enklere å finne ei som ikke er troende...
sofie777
#6. Postet 13.03.2017 av sofie777
Jeg er en av dem som ikke blir vurdert som koneemne en gang (litt flåsete sagt). Jeg skriver meldinger til de jeg finner interessante i nærområdet, men får ikke svar i det hele tatt, selv om jeg ser at de har lest meldingen min. Jeg skulle gjerne visst hva som er gale med min profil (ærlig talt!!) er jeg stygg? (Jeg mener jeg ikke er noen supermodell, men ser ok ut) Er teksten min for lang, for kort, liker jeg ting som vi kristne skal holde oss langt unna osv. osv.

Jeg liker å være ærlig i profilteksten(e) min(e) (er registrert flere steder) og jeg ønsker en mann som liker de fleste sidene av meg, for vi skal forhåpentligvis leve resten av livet sammen og da kan jeg ikke undertrykke det som er meg. Jeg kommer naturligvis til å se etter ting hos ham som jeg liker, men er ikke noe naturmenneske, så de som skriver at de bare trives utendørs havner fort i nei-bunken hos meg.

Jeg er enig med RemiS at det virker litt rart når man skriver at man ikke passer sammen før man har møtt hverandre, da er det viktig at tekstene er såpass fyldige at man kan luke hverandre ut fort. Jeg har ikke fått den responsen heller fra så mange, bare ikke svar i det hele tatt.

Skrev forresten litt med en som gikk i en av de større menighetene i Oslo. Han hadde dessverre en klesstil som hang litt tilbake i tid, han var stolt av bok- og musikksamlingen sin også, som han hadde lagt ut på nettet, men det meste der var fra før år 2000. Jeg er opptatt av moderne ting og forventer at min mann skal være oppdatert på det mest vanlige i det minste, så jeg måtte bryte kontakten. Sikkert en koselig gutt, men jeg ville ikke være den som skulle lære han opp på alle områder i livet. Læring kan godt skje, men et visst minimumsnivå krever man, og den skal gå begge veier.
Anonym
#7. Postet 19.03.2017 av Anonym
Har ikke funnet noen men droppet innom av og til igjennom de siste årene. Truffet kanskje 6-8 herifra. Aldri deitet kristne før de siste årene og er mildt sagt sjokkert over hvilken standard de setter. Aldri har jeg sett en så markant "dømming" ut ifra utdannelse, utseende, tro eller hvilken bagasje man har. Vurderer å kutte ut letingen etter spesifikk kristen og åpne opp for ikke kristne igjen.

Mest skuffende er når man får en følelse av at man ikke er troende nok. Hvis de tror utvalget er så stort at man kan plukke pastorer eller predikanter og leve i topp Jesusrus resten av livet må man ta seg en realitetssjekk. Slik funker det ikke. Ser man rundt i menigheter florerer det av single som har passert 30 og 40 årene. Man blir særere og særere og man stenger seg mer inne i seg selv istedenfor å slippe inn folk. Veldig trist. Vi er skapt for å leve sammen.

Mitt budskap til jentene er rett og slett ta dere sammen og vær mer åpne for å finne den rette, og legg kravene til sides og stol på kjemien. Ta en kaffe, gå en tur. Funker det ikke så move on, men prøv nå i det minste uten å legge så mye i det! Det og ha deitet 30 mannfolk er langt fra det samme som å ha ligget med 30. Stor forskjell!
Anonym
#8. Postet 19.03.2017 av Anonym
Har ikke funnet noen men droppet innom av og til igjennom de siste årene. Truffet kanskje 6-8 herifra. Aldri deitet kristne før de siste årene og er mildt sagt sjokkert over hvilken standard de setter. Aldri har jeg sett en så markant "dømming" ut ifra utdannelse, utseende, tro eller hvilken bagasje man har. Vurderer å kutte ut letingen etter spesifikk kristen og åpne opp for ikke kristne igjen.

Mest skuffende er når man får en følelse av at man ikke er troende nok. Hvis de tror utvalget er så stort at man kan plukke pastorer eller predikanter og leve i topp Jesusrus resten av livet må man ta seg en realitetssjekk. Slik funker det ikke. Ser man rundt i menigheter florerer det av single som har passert 30 og 40 årene. Man blir særere og særere og man stenger seg mer inne i seg selv istedenfor å slippe inn folk. Veldig trist. Vi er skapt for å leve sammen.

Mitt budskap til jentene er rett og slett ta dere sammen og vær mer åpne for å finne den rette, og legg kravene til sides og stol på kjemien. Ta en kaffe, gå en tur. Funker det ikke så move on, men prøv nå i det minste uten å legge så mye i det! Det og ha deitet 30 mannfolk er langt fra det samme som å ha ligget med 30. Stor forskjell!
Du skriver mye bra her, sannessen.
Jeg har vært innom flere bønne grupper, og er ofte eneste mannen. Det skurrer for meg, for nå er det tid for mannen å våkne opp av sin tornerosesøvn;). Nå drar jeg ikke på bønnemøte for å bli gift, men det skader ikke å ha øynene oppe:)
Mange kvinner har en drøm om å treffe en kar som vil leve for Jesus, da er det ikke riktig å be dem la drømmen dø.
Men selv om en mann er en pastor (spire) eller en taler, så betyr det bare at han har gaver.

Er ikke kvinner på jakt etter en kar som alltid er der, en som er trofast. Og om han en gang skulle gjøre feil, så omvender han seg fordi kallet hans er familien og ikke seg selv. Noen ganger så må vi se litt bort fra gavene, og heller se om mannen/kvinnen har karakter.

Jeg ser etter en kvinne som ikke bare kaller seg kristen, men som er et lem(i funksjon) på legemet. Så det viktigste for meg er ikke om hun er medlem i en menighet(fellesskap er viktig), men om hun har det himmelske borgerskapet iorden.
Anonym
#9. Postet 20.03.2017 av Anonym
Har ikke funnet noen men droppet innom av og til igjennom de siste årene. Truffet kanskje 6-8 herifra. Aldri deitet kristne før de siste årene og er mildt sagt sjokkert over hvilken standard de setter. Aldri har jeg sett en så markant "dømming" ut ifra utdannelse, utseende, tro eller hvilken bagasje man har. Vurderer å kutte ut letingen etter spesifikk kristen og åpne opp for ikke kristne igjen.

Mest skuffende er når man får en følelse av at man ikke er troende nok. Hvis de tror utvalget er så stort at man kan plukke pastorer eller predikanter og leve i topp Jesusrus resten av livet må man ta seg en realitetssjekk. Slik funker det ikke. Ser man rundt i menigheter florerer det av single som har passert 30 og 40 årene. Man blir særere og særere og man stenger seg mer inne i seg selv istedenfor å slippe inn folk. Veldig trist. Vi er skapt for å leve sammen.

Mitt budskap til jentene er rett og slett ta dere sammen og vær mer åpne for å finne den rette, og legg kravene til sides og stol på kjemien. Ta en kaffe, gå en tur. Funker det ikke så move on, men prøv nå i det minste uten å legge så mye i det! Det og ha deitet 30 mannfolk er langt fra det samme som å ha ligget med 30. Stor forskjell!
Fantastisk skrevet! Omtrent som om jeg skulle skrevet det selv. Jeg har ikke gitt opp håpet om å finne ei som deler min kristne tro, eller for å spesifisere, min liberale kristne tro, men jeg har tidligere vært samboer og gift med ei som ikke er kristen... det fungerer det også :). Så kan jo de kristne hunkjønnene fortsette å lete etter pastor- og predikantmennene sine. Tror nok de fleste av dem vil oppdage at ekte kristent samliv ikke er en Jesusrus, men et helt vanlig liv med gleder og sorger som alle andre.
Anonym
#10. Postet 20.03.2017 av Anonym
Godt svar! Ja,det tar litt tid å bli kjent. Det går sikkert godt ann å bli litt godt kjent på nett,men ingenting slår et ordentlig møte. Ja,det koster litt å kanskje få et nei,men det må man tåle. Jeg er selv kvinne,og liberal kristen. Jeg tror på et realt og ekte møte,det viktigste er å treffes. Så får tida vise om det blir livslang kjærlighet. Livet er for kort til ikke å ta sjanser.!!
Mann38 sier: Ønsker alle på kd ei velsignet god helg :)
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseRadio 3:16