Angela sier: En mann som vil drikke kaffe ute med meg ? Sandnes / Stavanger
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Fritid > Debatt

jegeren
Opprettet 22.12.2015 av jegeren, mann, 44 år, Østfold.
Jakt..hva tenker dere om det?
Jakt-på både småvilt og storvilt, det å kunne høste fra naturens overskudd er en gammel tradisjon i Norge, hva tenker folk om det? Kortreist og økologisk mat, en viktig tradisjon, en sunn fritidsint?

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 23.12.2015 av Anonym
Legg børsa på hylla og bli menneskefisker er min mening:-)
Anonym
#2. Postet 23.12.2015 av Anonym
Jeg går ikke på jakt selv, men jeg mener jakt er bra. Man høster av naturen. Her som jeg bor, er det helt nødvendig å jakte på hjort. Nå i vår kunne jeg telle over 30 hjort i en flokk. Om natta spiste de opp det gresset som vaks om dagen! Men det er viktig å huske at jakt skal være å høste av naturens overskudd. Jakt er nødvendig for å regulere mengden av dyr, eksempelvis hjort hvor stammen har øket veldig de senere år. Det er siste jaktdag i år i dag. Håper de fleste har skutt kvoten sin og fått seg noe bra kjøtt i fryseren.
Anonym
#3. Postet 24.12.2015 av Anonym
Jakt er mye mer enn å skyte vilt det er rekreasjon komme ut i flott natur.
slappe av bort fra stress kunne sette seg ned ved et bål steke god mat.
Høre noen fine loser få noen doser spenning om losen nærmer seg.
være ute fra tidlig om morran til det mørkner. Være med familie og venner fortelle eller høre om tildligere turer??
Å innimellom få skutt vilt som er supert kjøtt
Viltkjøtt må vell være så økologisk og miljøvennlig som er mulig.
??
Anonym
#4. Postet 27.12.2015 av Anonym
Jakt er selvfølgelig tilatt fordi Gud skapte menneske i sitt bilde til å råde fiskene i havet og fuglene under himmelen. Gud aksepterer derfor jakt. Sekulært historisk sett har jakt vært en viktig del av våre stamfedres næringsveier og vi respekterer våre fedres næringsveier. Personlig er svært interesert jakt, bare så dum jeg er funksjonshemmet. Dyr som familien har jaket selv smaker godt.
Anonym
#5. Postet 29.12.2015 av Anonym
Jakt er selvfølgelig tilatt fordi Gud skapte menneske i sitt bilde til å råde fiskene i havet og fuglene under himmelen. Gud aksepterer derfor jakt. Sekulært historisk sett har jakt vært en viktig del av våre stamfedres næringsveier og vi respekterer våre fedres næringsveier. Personlig er svært interesert jakt, bare så dum jeg er funksjonshemmet. Dyr som familien har jaket selv smaker godt.
Først : Du kan jo gå på jakt sjølv om du er funksjonshemma..? Det handler jo bare om tilrettelegging. Klarer du jakt prøva er du jo sikka til å jakte. Så lenge interessen er der...... :)

Over til topic så er eg FOR jakt.
Det er sjølvsagt at man kan jakte og ete dyra. For det er jo så mykje meir enn å skyte dyret.
Det er å komme seg ut i den flotte naturen Gud har skapt. Det er å tilbrede og slakte dyret. og mykje meir.

Men eg er også FOR eit Ulve, bjørn og gaupe vern osv osv osv. Viktig å bevare dyra slik dei ikkje blir utrydda. For er ikkje heilt bra. :)
Angela sier: En mann som vil drikke kaffe ute med meg ? Sandnes / Stavanger
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseRadio 3:16