Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
Anonym
Opprettet 23.09.2015 av Anonym.
Aktuell sketsj i forbindelse med åpen folke(homo)kirke-vedtaket:-)
https://www.youtube.com/watch?v=UcR8Y-jyAbE

Den er fra slutten av 90-tallet,men brennaktuell for tiden:-)

Svar på innlegg

august afternoon
#1. Postet 24.09.2015 av august afternoon
Kunne desverre ikke finne den på YouTube(sikkert bare dårlig på å lete..),men..
Det vil bli interesant om kirkerådet m.fl blir å velge en "inkluderende folkekirke",eller
Stå på bibelens ord...tiden vil vise.
Anonym
#2. Postet 25.09.2015 av Anonym
Bare lim den inn i adresselinja så kommer den opp med en gang.
Anonym
#3. Postet 25.09.2015 av Anonym
ja...det er den moderne prest skal du vite...inkluderende og ansatt av staten :))
august afternoon
#4. Postet 26.09.2015 av august afternoon
Fikk endelig sett den nå..bra "spilt" av Espen Eckbo..
Anonym
#5. Postet 26.09.2015 av Anonym
Ang åpen folkekirke agendaen er vel Rom 1,22 treffende:

22 De sier de er kloke, men de endte i dårskap, 23 og istedenfor å gi den uforgjengelige Gud ære dyrket de bilder av forgjengelige mennesker, fugler, firbente dyr og krypdyr. 24 Derfor gav Gud dem urenheten i vold, så de i sitt hjertes begjær skulle vanære kroppen sin. 25 For de har byttet ut Guds sannhet med løgn
Anonym
#6. Postet 01.10.2015 av Anonym
Dette er mobbing.
Det er ingen som skriver så mye dritt om andre kristne som konservative kristne. Hva er dette? Vet dere ikke hvilken ånd dere er av?
Selv om dere oppfatter dere selv som mye mer åndelige enn noen prest, så hvorfor denne gleden dere demonstrerer ved at en idiot i NRK lager en elendig video?
Hvilken annen yrkesgruppe ville dere mobbe på den måten?
Anonym
#7. Postet 01.10.2015 av Anonym
Lykke til og god jul;-)
Anonym
#8. Postet 01.10.2015 av Anonym
Hvis du kan påstå at disse i åpen folkekirke er kristne så stiller jeg et stort spørsmålstegn ved om du i det hele tatt har tatt i mot Herren Jesus Kristus og fått et nytt hjerte, for noe av det første som kommer inn da er et brennende HAT mot synd og ugudelighet. Det er også krystallklart fra skriften: Ezek 20:43, Apg 19:19, Salme 119:104(sterkeste ordet for hat i det hebraiske språket), Hebr. 1:9, ++++++++++++ Kan nevne 20-30 lignende vers her, men forkorter litt her.

Dessverre er det åpenbart svært få som faktisk genuint har tatt i mot Jesus i Norge i dag. De finnes selvfølgelig, men dessvere er det utrolig mye halvkristendom/nominell kristendom. Og det er ingenting som gjør mer skade enn såkalte kristne som lever som verden gjør og har de samme stinkende og ubibelske meningene som verden har. Nå jeg ble omvendt ble jeg iallefall fullstendig snudd rundt og fikk et helt annet sinn enn det verdslige sinnet jeg hadde i hedensk tid. Og fra å leve i ugudelighet og jævelskap ble jeg et nytt menneske. Takk og lov så er det flere som også har den erfaringen idag og kan fortelle og vitne om det, alt til Jesu ære. Dette er også det vi ser i Bibelen at skjedde med de som tok i mot evangeliet, de ble nye mennesker. Og det er den erfaringen vi også ser i hele den 2000 år lange kirkehistorien (dessverre mindre og mindre av de siste 50-60 årene).

Når hører du folk i statskirka snakke om det forresten? Hvordan de så seg selv på vei til helvete og ble fridd ut fra et liv i synd og/eller selvrettferdighet.. Nå sier ikke jeg at frimenigheter i Norge er så mye bedre, men de er iallefall mindre bundet av statstøtte. Sier seg selv at hele greia blir bederva når Trond Giske eller andre Gudshatere skal sitte å bestemme om du får pengestøtte eller ikke.
august afternoon
#9. Postet 01.10.2015 av august afternoon
Mobbing er desverre ett omfattende problem i Norge,det kan bl.a mange elever i grunnskolen
Skrive under på,men...til nå ingen synlig motreaksjon.
Undersøk gjerne hva Konservatisme er og hva den betyr for bl.a kristendommen.

Det har i gjennom mange år vært strid i DNK av flere saker,også av de som er aktuelle pr dags dato.
For de som er "litt" opp i årene,vil nok huske at man da hadde "Kristendomsfag",og
Hadde man vondt av det?

Vel...det får bli opp til enhver enkelt å vurdere,men at det ble langt på vei fjernet,er av de
Tilnærmet samme kreftene som er med på den "Inkluderende FolkeKirke" man har sett en del av i media.
Jeg vil nok tro at det kommer til å foregå en kamp i DNK,om den skal være en "Inkluderende Folkekirke",eller

Stå på bibelens ord.Utfallet er uvisst.
I prinsippet er saken klar:en religiøs retning som bygger hele sin eksistens,etikk,troverdighet og
Historie..på 2000 år gamle skrifter,kan ikke forlate disse for nye fortolkninger,som har til

Hensikt å "modernisere" bevegelsen.
Da blir den pulverisert,og de ekte troende forlater den.
Tilbake står en vassen og stor menighet som tilpasser seg alle,i god moderne nihilistisk stil.
Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseRadio 3:16