Anonym
Opprettet 15.08.2015 av Anonym.
Skal en selge sin sjel for å få seg en mann/dame?
Jeg blir nokså forundret hvor langt kristne jenter og gutter er villig til å gå for å få seg den mannen/ kona de så sårt ønsker seg. Og jeg blir direkte lei meg på deres vegne at de kaster bort sin kristne tro nettopp av den grunn. I tillegg godtar de utroskap og løgnaktiget. Hvordan vil det da gå med disse damer/menn tilslutt? Er et forhold på død og liv virkelig så mye verdt at de er villig til å ofre seg selv og sin egen identitet for en mann/dame?
Som har vært skrevet om tidligere både her på forumet og i megafoninnlegg, så er skilsmisseraten veldig høy både blant kristne og ellers i samfunnet. Burde vi ikke da tenke oss om både en, to og tre ganger før vi begir oss ut i forhold vi i utgangspunktet vet ikke er bra for oss? Mange har så fryktelig hastverk med å finne noen at de glemmer seg selv i prosessen og tar det første og beste som kommer deres vei. Er virkelig ikke ekte kjærlighet viktigere? Å finne den ene en kan virkelig dele gleder og sorger med, og som bryr seg om hele mennesket? Og for ikke å snakke om hva som skjer om det kommer barn i bildet, er det virkelig greit at barna finner ut hvordan mor/far lar seg behandle? Eller at den ekte kjærligheten til hverandre blir så fraværende at barna tar skade av det. Er det virkelig slike rollemodeller vi vil være for våre barn?
Jeg håper flere begynner å tenke seg om før de kaster seg ut i forhold. Vi trenger å finne tilbake den ekte kjærligheten oss mennesker i mellom og ikke bli så desperate at vi totalt glemmer oss selv og våre verdier i prosessen. Takk for meg og God bles all of you.

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 15.08.2015 av Anonym
Ja dette var jo en sterk formaning,
eller en "moralpreken"...om man skulle kjenne seg skyldig i feilgrep når man famler seg til kjærlighet.

Det JEG er forundret over, er at tydeligvis hvem som helst kan skrive innlegg her, uten å tilkjennegi sin identitet.Det burde virkelig ikke gå an. Antakelig finnes det moderatorer i kristendate.no som luker ut utupassende innlegg, men likevel er det ikke aksepteablet med en praksis hvor man kan ytre seg uten å gi til kjenne sin identitet i en eller annen form. Dette var mitt anliggende nå...

...så kan jeg altså dele bekymringen når det kommer til lettvinte forhold. For meg er det imidlertid motsatt... lurer på om jeg tar dette med kjærlighet så alvorlig at jeg aldri kommer til å oppleve det....satt litt på spissen ;)
IntFerdsel85
#2. Postet 15.08.2015 av IntFerdsel85
Egentlig hadde jeg tenkt å spør om hvor dette kommer fra, og begrunnelse og videre. Men så leste jeg innlegget etterpå til ny start, og med hans veldig observante poengteringer, ser jeg selv at det er jo ikke så viktig når det er anonymt.
Jeg er moderator på forumet her, men har veldig nylig blitt gitt den oppgaven, uten så veldig mye kjennskap til hvordan ting har blitt gjort her frem til nå. Jeg syns det er veldig bra med meninger til forbedringer, så jeg skal ta dette videre. Det ga meg også et par andre ideer til hvordan forumet kan bli bedre.
Anonym
#3. Postet 15.08.2015 av Anonym
Anonymt betyr at vedkommende har skrevet dette innlegget,for så å melde seg ut av KristenDate.
Han/hun melder seg kansje inn igjen men da med profilnavn,men melder man seg ut av KD blir alle meldinger av vedkommende uten profilnavn,men merket som "anonym".
hope2013
#4. Postet 16.08.2015 av hope2013
Bra innlegg, Ny Start! Jeg kunne skrevet akkurat det samme sjøl!

Og fint at moderatorer følger med og ser potensialet til forbedringer :)

Fortsatt god søndag!
Anonym
#5. Postet 16.08.2015 av Anonym
Må si jeg er enig med trådstarter jeg da...men det er vel ikke så godt likt med formaninger...Inger liker vel å bli irettesatt. Men det er kanksje noe til ettertanke. Man er blitt veldig tollerang på hvem man knytter bånd med og lever sammen med. Det er viktigere enn å holde fast på det som er riktig i guds øyne. Jegèt er ganske stort...hva jeg vil...hvordan jeg vil ha det...
Anonym
#6. Postet 18.08.2015 av Anonym
Viktig å ikke miste fokus på det som er viktigst av alt, Jesus Kristus når eg leiter etter en kjæreste.
Om en ikke finner en å dele livet med er ikke det verdens undergang, men visst du derimot mister forholdet
ditt til Kristus pga en du finner evt ikke er brennende og elsker Jesus så blir det feil.
Anonym
#7. Postet 18.08.2015 av Anonym
Hei,jeg skjønner ikke dette jeg,er en haug av folk,som har lagt inn profiler,samt er på logget på en eller

annen måte,men de er aldri på chatten.De skriver bare de ønsker kjæreste og langvarige forhold,offer er de ikke på chatten da for og få kontakt,merkelig spør du meg.De kan jo bidra der.
hilsen Ingemund,Strutle.
Anonym
#8. Postet 19.08.2015 av Anonym
Hei,jeg skjønner ikke dette jeg,er en haug av folk,som har lagt inn profiler,samt er på logget på en eller

annen måte,men de er aldri på chatten.De skriver bare de ønsker kjæreste og langvarige forhold,offer er de ikke på chatten da for og få kontakt,merkelig spør du meg.De kan jo bidra der.
hilsen Ingemund,Strutle.
Jeg er ikke på chatten fordi jeg har en gammel telefon som chatten ikke funker på... Og jeg logger meg helst på kristendate fra telefon. Ellers kan det vel være mange årsaker til at folk ikke bruker chatten. Vi vet vel ikke alt om hvordan folk tar kontakt med hverandre her. Vi kan jo heldigvis ikke lese hverandres meldinger! :-)
Anonym
#9. Postet 22.08.2015 av Anonym
Chat er def ikke noe for meg. Jeg liker ikke den direkte formen med folk jeg ikke kjenner. For meg er det bedre med gjennomtenkte meldinger, hvor jeg kan få gitt uttrykk for det jeg har på hjertet... i ro og mak. Meldingen kan også leses på nytt senere....men kjentfolk er det ok å chatte med, men da er jo ikke chatten på kristendate.no akkurat tingen.. hehe :)
Anonym
#10. Postet 05.09.2015 av Anonym
Ja dette var jo en sterk formaning,
eller en "moralpreken"...om man skulle kjenne seg skyldig i feilgrep når man famler seg til kjærlighet.

Det JEG er forundret over, er at tydeligvis hvem som helst kan skrive innlegg her, uten å tilkjennegi sin identitet.Det burde virkelig ikke gå an. Antakelig finnes det moderatorer i kristendate.no som luker ut utupassende innlegg, men likevel er det ikke aksepteablet med en praksis hvor man kan ytre seg uten å gi til kjenne sin identitet i en eller annen form. Dette var mitt anliggende nå...

...så kan jeg altså dele bekymringen når det kommer til lettvinte forhold. For meg er det imidlertid motsatt... lurer på om jeg tar dette med kjærlighet så alvorlig at jeg aldri kommer til å oppleve det....satt litt på spissen ;)
"Anonym" betyr at vedkommende som skrev innlegget ikke lenger er medlem her...