Angela sier: En mann som vil drikke kaffe ute med meg ? Sandnes / Stavanger
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
IntFerdsel85
Opprettet 20.07.2015 av IntFerdsel85, mann, 38 år, Aust-Agder.
Homofili og Kirkesplid en problemstilling?
Vi må få i gang litt blogging, det er lite action der.
Jeg har lagt ut ett innlegg som tar for seg homofili, kirken og samfunn. Jeg vil gjerne ha andre kristnes meninger så besøk gjerne og sjekk det ut. :)

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 21.07.2015 av Anonym
Homosexualitet er galt. Se 3. Mosebok 18/22, 3. Mosebok 20/13, Paulus brev til romerne 1/26-27 og Paulus 1. brev til korinterne 6/9.
Anonym
#2. Postet 21.07.2015 av Anonym
Vi må få i gang litt blogging, det er lite action der.
Jeg har lagt ut ett innlegg som tar for seg homofili, kirken og samfunn. Jeg vil gjerne ha andre kristnes meninger så besøk gjerne og sjekk det ut. :)
Jeg synes dette med homofili er veldig vanskelig. Ja, jeg mener at det ikke er slik Gud skapte oss, men at syndefallet kan ha endret på dette som så mye annet. Kjenner flere kristne mennesker som har vokst opp i gode kristne familier og som har kjent på denne problemstillingen i mange år. Har man vokst opp i en kristen familie og lært at det å bli forelsket i en av samme kjønn er feil, så velger man ikke å bli homofil! Selv har jeg en fetter som ikke er kristen som er homofil. Han skulle i flere år betalt MYE for å bli heterofil, men... idag er han lykkelig med sin homofile kjæreste :).

Som sagt så synes jeg dette er vanskelig, men har valgt å ikke bruke så mye energi på det. GUD elsker ALLE - også de homofile! Dersom en homofil bekjenner sin tro, vel da er han like kristen som jeg er. Hans sexliv overlater jeg til Gud å dømme på dommens dag. BE for de homofile!

Når det gjelder kirken, så mener jeg det norske folk må akseptere at noen kirker aksepterer homofile andre ikke. Det samme må de homofile og deres organisasjoner! Hvorfor er det slik at f.eks. homofile prester på død og liv SKAL søke på stillinger i DNK som de vet de ikke vil få pga denne kirkens standpunkt om homofili? Kan de ikke søke stillinger i en kirke som vil ha dem? Eller, hvorfor ikke starte sin egen kirke? Det er det MANGE som har gjort før dem av ulike årsaker.

Mange snakker om at Jo, det er greit å være homofil bare man ikke lever det ut. For noe sprøyt, spør du meg! Seksuelle drifter er noe Gud har skapt oss med. Skal man oppfordre folk til å kvele de lystene og følelsene i Jesu navn? Da er jeg redd vi vil se flere skandaler i det norske samfunnet enn de som allerede er avdekket i Den Katolske Kirken Worldwide!

Jeg har som sagt ikke noe fasitsvar på dette og de som mener at de har det de bør tenke seg om 2 ganger. Greit å skyte bibelvers fra hofta, men det er dessverre ikke så enkelt.
Anonym
#3. Postet 22.07.2015 av Anonym
Bibelen kaller homosexualitet avskylig, derfor kan bare en løgnkirke støtte homosexuelt samliv.
Anonym
#4. Postet 23.07.2015 av Anonym
Jeg synes at du fremstiller det ypperlig. Det er ikke vi mennensker som skal være dommere. Vi kan bare gjøre det beste med den tiden vi har fått tildelt. Vi skal selv til slutt en gang svare for våre gjerninger. Det er for mange kristne som er opptatt av å dømme synes jeg. Det er ikke opp til oss.
Anonym
#5. Postet 26.07.2015 av Anonym
Dette var nyansert og bra skrevet Remis. Det er så trist å se at kristne bare kaldt uttrykker at homofili er galt. Man velger ikke seksuell legning på øverste hylle. Vi som er hetero har det lettest. Ja det står noe om seksuelle utskjeielser i bibelen... og det er tankevekkende. Men hvem tør nekte noen kjærlighet i Guds navn. Jeg spør meg hva Bibelen sier om homofil KJÆRLIGJET. Virker som kristne tenker mer på anus en kjærlighet.... for å være direkte. Noen barn vokser opp uten å kjenne dragning til det motsatte kjønn. De får det ikke lett blant kristne. Så er der da også overhyppighet på selvmord blant disse. Gud er kjærlighet... alt guds ord må leses i iys av dette....la oss ha respekt for hverandre... la oss være kjærlige og ydmyke.
Anonym
#6. Postet 26.07.2015 av Anonym
Man høre jo at noen hær ikke lese Bibelen eller fårster hva den sier! Om noen hær mene at rompisa og KJÆLIGHET går opp i opp træng dem seg et lynkurs i hva Gud har har lært oss og forteller oss i skriften!

Jeg blir faktisk litt sjokkert i hva kristene mener..
Det neste blir vel at pedofili er kjælighet??? eller dyr?

Mange av dere er velig opptatt av det hær med å ikke dømme! Men er det ikke vår oppgave som Kristene og spre det glade budskap!? Og da også ADVARE! Men synden vil dere aldri nevne!
Det er liksom bare kjælighet, kjælighet.....JA Gud er Kjælighet, Men vet dere ikke hva Jesus også taler mye om??

Nei særiøst begynn og les, så forstår alle med halv hjerne og ett øye at vi leve i den siste tid.
Anonym
#7. Postet 26.07.2015 av Anonym
Ja det er de yngste som er de sikreste....det synes jeg selv å huske jeg var.
Anonym
#8. Postet 26.07.2015 av Anonym
Før det første så førandret ikke Ordet seg! Jesus er den samme i går idag og for altid!
Jeg synes det er synd og høre at du har blitt svakere i troen med årene.
Jeg håper du begynner og lese og lar den Hellige Ånd lede deg.

La den som har ører høre! og la den som har øyne se ;)
Det ikke i alle tilfeller man blir svakere i troen.
Anonym
#9. Postet 26.07.2015 av Anonym
Man høre jo at noen hær ikke lese Bibelen eller fårster hva den sier! Om noen hær mene at rompisa og KJÆLIGHET går opp i opp træng dem seg et lynkurs i hva Gud har har lært oss og forteller oss i skriften!

Jeg blir faktisk litt sjokkert i hva kristene mener..
Det neste blir vel at pedofili er kjælighet??? eller dyr?

Mange av dere er velig opptatt av det hær med å ikke dømme! Men er det ikke vår oppgave som Kristene og spre det glade budskap!? Og da også ADVARE! Men synden vil dere aldri nevne!
Det er liksom bare kjælighet, kjælighet.....JA Gud er Kjælighet, Men vet dere ikke hva Jesus også taler mye om??

Nei særiøst begynn og les, så forstår alle med halv hjerne og ett øye at vi leve i den siste tid.
Når pedofili og dyr kommer inn i debatten om homofili er det i mine øyne useriøst og et tegn på at debatanten mangler argumenter. Måten du skriver på også viser tydelig at du ikke kan ha noen nære venner eller familiemedlemmer som er homofile for da ville du ikke verbalt oppført deg som du gjør her.

Selv har jeg ikke tenkt å slå Bibelen i hodet på noen, men velger heller å være en god kristen venn og medmenneske. Jeg tror det er en bedre måte å føre folk til JESUS enn "pekefingerevangeliet". Mange kristne glemmer en vesentlig ting som Jesus sa: "Den av dere uten skyld kan kaste den første sten...". Det er med andre ord enklere å fokusere på andres synd istedenfor å ta tak i sin egen...
Anonym
#10. Postet 27.07.2015 av Anonym
Nå er jo ikke problemet akkurat stort - i omfang, saklig sett. I følge norske undersøkelser (slik jeg kjenner dem) er omtrent 1 prosent homofile. Omtrent like mange (faktisk marginalt flere, er uten seksuell interesse (Sic!). Det betyr selvsagt ikke, at vi ikke skal behandle homofile med respekt, det skal vi uansett hvor få de og andre måtte være. Men, igjen uansett, hvordan man leser skriftene fra Herren Gud, er nok dette seksualitet på avveie, på linje med bifili. Og, hvorfor kan vi ikke egentlig synes at bifili er greit, hvis homofili skal være det....jeg bare spør....
Nå vel, uansett:
Jesus døde for alle, oppstod for alle, elsker alle! Og, vi er alle syndere uten Ham! Nå gis himmelen gratis av bare nåde ved å tro på nettopp Ham -Jesus!
Angela sier: En mann som vil drikke kaffe ute med meg ? Sandnes / Stavanger
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseRadio 3:16