Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Religion og tro > Debatt

Anonym
Opprettet 24.06.2015 av Anonym.
FULLSTENDIG FRIHET Del 7
Det som betyr noe er å være en ny skapning

Vi i Oslo Kristne Senter har alltid arbeidet med å hjelpe rusmisbrukere, og ser gode frukter av dette arbeidet, både ute på gatene og i rehabiliteringsarbeidet. Dette er viktig for oss, og vi tror på at nåden er nettopp den kraften som oppdrar oss til å leve et nytt liv. (Tit 2:11-12). Derfor har nådebudskapet gitt en ny giv i dette arbeidet! Sann og ekte frihet handler om frihet fra alt som gjør oss til treller, derfor er det en fryd for oss å se fangene bli fri. Virkelig fri! En del av disse er våre beste medarbeidere. Vi tror at den sanne friheten gjør at man blir kvitt bevisstheten om å være ”tidligere rusmisbruker” eller ”tidligere kriminell” eller hva det enn måtte være. Bevisstheten er hvem vi er nå! Nå er vi nye skapninger i Kristus Jesus, det gamle er borte!

Enhver som leser dette og er ærlig, får tak i budskapet: Et liv fylt av Ånden og Guds kjærlighet vet godt hvordan man unngår å misbruke friheten. Gjennom mer enn trettifem år i tjenesten har jeg sett gode eksempler på folk som vandrer i balanse i friheten i Kristus, jeg har sett loviske predikanter som hamrer løs mot synd og ugudelighet, og jeg har sett hvordan andre har et fokus på Kristus, løfter opp Navnet Jesus og herliggjør Ham. Dessverre har ofte de dømmende og harde forkynnerne blitt avslørt og blitt tatt på fersk gjerning i slike gjerninger som de fordømte hos andre, mens kvaliteten hos andre har vært en herlig duft av liv til liv. Treet kan kjennes på frukten! Derfor har jeg lært meg å bedømme om Åndens frukt, kjærligheten, er det som oser fram fra et menneske.

Inntil Kristus vinner skikkelse i dere: Målet Paulus hadde for de troende, var at Kristus skulle vinne skikkelse i dem. Hans mål var å framstille hvert menneske fullkomment i Kristus, og han arbeidet med hvert menneske for å lede dem inn i hele rikdommen av den fullvisse innsikt i Kristus. Dette er nøkkelen, målet og drømmen. Kristi legeme vil komme ut av barnestadiet og vokse opp til Ham som er legemet, så vi i alle ting kan bli lik Ham. Kristus er alt og i alle!

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 26.06.2015 av Anonym
Det høres ut til at dere gjør en strålende jobb. Stå på.
Anonym
#2. Postet 26.06.2015 av Anonym
Det høres ut til at dere gjør en strålende jobb. Stå på.
Dette er kun en gjengivelse av en undervisning/preken av Åge Åleskjær. Som kjent så er han Grunnlegger av Oslo Kristne Senter. I dag er Åge pensjonist, men fortsatt med. Thomas Åleskjær har overtatt som Hovedpastor, men budskapet er likt. Anbefaler alle som er i Oslo-området til å ta en tur innom OKS på Kjeller utenfor Oslo (Lillestrøm). Mandag 29/6-15 starter OKS Festival. Thomas preker tirsdag, Åge på Onsdag og Egil Svartdahl (fra TV2) preker på torsdag.

www.oks.no
www.romerikskirken.no
www.citykirken.no
www.groruddalskirken.no
www.haldenkirken.no
www.venneslakirken.no
Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseRadio 3:16