Øystein-Skum93 sier: Vil ikke bo og vil ikke bosette meg en eneste plass nei på Vestlandet. Ikke en eneste plass nei på Vestlandet!
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Tilbakemeldinger > Debatt

Anonym
Opprettet 13.06.2015 av Anonym.
Hacket
På 3 uker har jeg mottatt 2 meldinger der jeg blir oppfordret
til å svare på meldingen via epost.
jeg opplevde noe av det samme på verdidebatt, men der prøvde de å utgi seg for et menneske i nød
som trengte penger. Det viste seg at flere enn meg hadde fått samme henvendelsen.
også andre forum har blitt hacket.
det er kriminelle som står bak.
har noen andre opplevet noe av det samme.?

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 13.06.2015 av Anonym
Ja det e noen illegale sjeler innom på siden her,men de forsvinner kjapt når man avslører de!
Anonym
#2. Postet 13.06.2015 av Anonym
jeg rapporterer alltid slike profiler, til kd :)
Anonym
#3. Postet 13.06.2015 av Anonym
Denne siden er ikke frittatt for svindlere. Derfor oppfordrer jeg alle som oppdager noe mistenkelig til å rapportere!
Anonym
#4. Postet 13.06.2015 av Anonym
Slike ting er ofte skrevet på dårlig norsk.
har veldig ofte ganske flaterende bilder. og som du seier
er veldig ofte at slike brev og profiler
vil at vi skal svare tilbake på en epost...

Men som det er skrevet her. blir desse fort oppdaget og eg som mange andre rappoterer dem
med ein gong eg oppdager dem.

Desverre er ikkje KD fritatt for slike profiler... De er overalt. de sender også brev pr facebook avtil
KristenDate
#5. Postet 14.06.2015 av KristenDate
Hei!

Vi jobber aktivt for at KristenDate skal være trygt sted for våre medlemmer. Ved brukerregistrering må man verifisere seg via et norsk mobilnummer, noe som gjør det vanskelig for utenlandske svindlere å bli medlem. I tillegg kvalitetssikres alle nye profiler hos oss.

Dersom man likevel skulle oppleve noe mistenkelig anbefaler vi å rapportere profilen til oss. Dette gjøres ved å åpne den aktuelle profilen og trykke på "Rapportér profil" under profilbildet. Vi vil da bli varslet og foreta en grundig undersøkelse av saken.

Vennlig hilsen
KristenDate :)
Anonym
#6. Postet 15.06.2015 av Anonym
Dette kalles ikke hacking, men god gammeldags svindel :)

Noen punkter som kan være greie å tenke igjennom

1. Du blir presentert for en helt ny problemstilling påe-post.
2. Sjekk alltid hvor e-posten kommer fra.
3. Følg aldri lenker fra e-poster uten å først sjekke hvor den sender deg.
4. En e-post deg om å gjøre noe du aldri har gjort før.
5. En e-post ber deg om identitet, passord, bankinformasjon (eller tilsvarende)
6. Språket i e-posten du mottar er så dårlig at du reagerer.

Her er noen lenker om phishing eller nettfisking.

www.paypal.com/no/webapps/mpp/phishing
www.forbrukerombudet.no/id/11039558.0
www.dinside.no/er-e-posten-ekte-eller-phishing

En annen type svindel som er aktuell er svindlere som "ringer fra Microsoft".
http://www.dinside.no/932667/nordmenn-lures-fortsatt-av-microsoft-svindlerne

en liten lure link: www.aftenposten.no
Anonym
#7. Postet 16.06.2015 av Anonym
Hei!

Vi jobber aktivt for at KristenDate skal være trygt sted for våre medlemmer. Ved brukerregistrering må man verifisere seg via et norsk mobilnummer, noe som gjør det vanskelig for utenlandske svindlere å bli medlem. I tillegg kvalitetssikres alle nye profiler hos oss.

Dersom man likevel skulle oppleve noe mistenkelig anbefaler vi å rapportere profilen til oss. Dette gjøres ved å åpne den aktuelle profilen og trykke på "Rapportér profil" under profilbildet. Vi vil da bli varslet og foreta en grundig undersøkelse av saken.

Vennlig hilsen
KristenDate :)
Takk for at dere tar sikkerheten på alvor. Jeg rapporterer og mottar meldinger om at rapportert profil er deaktivert og vil bli fjernet. Likevel ligger flere av de rapporterte profilene fortsatt synlige på KD. Hvorfor?

Det er greit at de må verifisere seg via et norsk mobilnummer, men det har ikke hindret svindlere inn på siden. Om de er utenlandske eller norske skal jeg ikke si, men må si at jeg i det siste har vært bort i noen profiler som fort virket useriøse. Derfor er det litt merkelig å registrere at disse fortsatt er aktive.
Anonym
#8. Postet 16.06.2015 av Anonym
Takk for at dere tar sikkerheten på alvor. Jeg rapporterer og mottar meldinger om at rapportert profil er deaktivert og vil bli fjernet. Likevel ligger flere av de rapporterte profilene fortsatt synlige på KD. Hvorfor?

Det er greit at de må verifisere seg via et norsk mobilnummer, men det har ikke hindret svindlere inn på siden. Om de er utenlandske eller norske skal jeg ikke si, men må si at jeg i det siste har vært bort i noen profiler som fort virket useriøse. Derfor er det litt merkelig å registrere at disse fortsatt er aktive.
Eg vil ikkje spekulere så veldig mykje om det. men en av grunnane kan no sikkert
være at dei har funnet ut at den rappoterte profilen er en ekte profil??
KristenDate
#9. Postet 16.06.2015 av KristenDate
Takk for at dere tar sikkerheten på alvor. Jeg rapporterer og mottar meldinger om at rapportert profil er deaktivert og vil bli fjernet. Likevel ligger flere av de rapporterte profilene fortsatt synlige på KD. Hvorfor?

Det er greit at de må verifisere seg via et norsk mobilnummer, men det har ikke hindret svindlere inn på siden. Om de er utenlandske eller norske skal jeg ikke si, men må si at jeg i det siste har vært bort i noen profiler som fort virket useriøse. Derfor er det litt merkelig å registrere at disse fortsatt er aktive.
Hei!

Når en profil blir deaktivert så legges den i en karantre før den så vil bli slettet etter en viss tid. Grunnen til dette er av sikkerhetsmessige årsaker. Når en profil er deaktivert vil ikke vedkommende kunne logge inn eller benytte vår tjeneste generelt, og profilen vil ikke vises i søkeresultat etc. Du vil forøvrig kunne se profilen dersom du åpner den via en direkte link.

Vennlig hilsen
KristenDate
Anonym
#10. Postet 25.03.2016 av Anonym
Disse svindlere dukker opp her innimellom desverre. De har dårlig tid, og jobber effektivt med å sende ut så mange meldinger som mulig og håper at de får noen på kroken før de blir slettet. Men synes de slipper til alt for lett her. Kristendate er nå eneste stedet jeg får brev av disse, da jeg er medlem på andre datingsider også.
Øystein-Skum93 sier: Vil ikke bo og vil ikke bosette meg en eneste plass nei på Vestlandet. Ikke en eneste plass nei på Vestlandet!
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseRadio 3:16